spiidi78 kirjoitti:Ainuy miinus että lockscreenin kamera-ikoni on huonossa paikassa ja kameraa on todella vaikeaa valita yläslaidista tulevan valikon sijaan. Tosin sen saa siitä alavalikostakin onneksi valittua, mutta hitaampaa...
No ei sit onneks kauaa mennyt kun korjattiin
- "Camera swipe access from Lock screen is easier"
"So iOS 7 b5 install screen is the same color as your iPhone color"
Aiemmin ketjussa toivoinkin jotain tälläistä. Ilmeisesti voidaan odottaa, että mustalle puhelimelle on tulossa mustempi interface ja tämä valkoinen on valkoiselle? :O
Viimeksi muokannut spiidi78, 7.8.2013 klo 12.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bugi vai ominaisuus: Mm. ryhmäviesteissä näkyvät nykyään kontaktien kuvat (kts. ohessa). Minulla melkein kaikki kuvat on kuitenkin asemoitu väärin, eli kuvapallon ylälaitaan jää musta palkki.
Näyttää rumalta. Inuinu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
spiidi78 kirjoitti:"So iOS 7 b5 install screen is the same color as your iPhone color"
Aiemmin ketjussa toivoinkin jotain tälläistä. Ilmeisesti voidaan odottaa, että mustalle puhelimelle on tulossa mustempi interface ja tämä valkoinen on valkoiselle? :O
Tuskinpa.
Käyttöliittymä on selvästi suunniteltu mustaa valkoisella -värimallin ympärille. Nuo asennusnäytöt on niin triviaalia vaihtaa puhelimen väriseksi käytettävyyden lainkaan kärsimättä - muussa käyttöliittymässä sama vaatisi huimasti työtä.
Viimeksi muokannut tuomas92, 7.8.2013 klo 14.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tobe kirjoitti:Kenelläkään muulla ollut ongelmia mobiilidatan käytössä? Beta 4 pyörii, iphone 5 ja soneran liittymä. Wifillä kyllä toimii ihan moitteetta mutta 3G/4G puhelin hukkaa vähän väliä. Ja maantieteellisellä sijainnilla ei taida olla merkitystä, koska olen huomannut tämän tapahtuvan ympäri Tamperetta.
E-W kirjoitti:Kokeile palauttaa iOS 6 ja testaa toiminta sillä.
Juuri näin. Toki, en minä sitä sano etteikö meillä voisi olla probleemia mutta kerran ongelma esiintyy niinkin isolla alueella (useita tukiasemia) niin mitä ilmeisimmin ongelma liittyy puhelimeen.
Tobe kirjoitti:Kenelläkään muulla ollut ongelmia mobiilidatan käytössä? Beta 4 pyörii, iphone 5 ja soneran liittymä. Wifillä kyllä toimii ihan moitteetta mutta 3G/4G puhelin hukkaa vähän väliä. Ja maantieteellisellä sijainnilla ei taida olla merkitystä, koska olen huomannut tämän tapahtuvan ympäri Tamperetta.
Pohdin vain, että johtuuko se ios7 vai sonerasta vaiko jopa itse puhelimesta. Buuttaaminen auttaa usein mutta välillä ei sekään.
Mulla oli samaa ongelmaa Soneran liittymällä 6.1.4:lla. Kävin sonera-kaupassa vaihattamassa sim-kortin ja sen jälkeen toimi moitteettomasti viikon päivät. Eilen asensin iOS 7 beta 5:n, ja pelaa vieläkin. Älyttömän näpräilyn jälkeen huomasin vain yhden ongelman, yksi suosikki-yhteystieto oli avattessa aivan eri nimellä (tyyliin dgfsdgsv) ja numerokin oli jotain random-numeroita.
spiidi78 kirjoitti:"So iOS 7 b5 install screen is the same color as your iPhone color"
Tuskinpa.
Käyttöliittymä on selvästi suunniteltu mustaa valkoisella -värimallin ympärille. Nuo asennusnäytöt on niin triviaalia vaihtaa puhelimen väriseksi käytettävyyden lainkaan kärsimättä - muussa käyttöliittymässä sama vaatisi huimasti työtä.
Toisaalta asetuksissa oleva "näytä värit käänteisenä" on melkein juuri sopivan hyvännäköinen mustalle puhelimelle. Musta rasittaa silmiä ja akkua vähemmän mitä kirkas valkoinen, ainakin illalla
LCD-näytön pikselit ovat valkoisia lepotilassa, eli mustan värin näyttäminen kuluttaa itse asiassa enemmän virtaa. OLED-näytöllä tilanne on luonnollisesti päinvastoin, koska pikselit ovat itsevalaisevia.
tuomas92 kirjoitti:LCD-näytön pikselit ovat valkoisia lepotilassa, eli mustan värin näyttäminen kuluttaa itse asiassa enemmän virtaa. OLED-näytöllä tilanne on luonnollisesti päinvastoin, koska pikselit ovat itsevalaisevia.
Lukituksen avaaminen kestää ainakin kauemmin, mielestäni myös ohjelmien sekä kansioiden avaaminen ja sulkeminen, joskin ohjelmien avautumista ja sulkeutumista on hieman nopeutettu ensimmäisistä betoista. Tämä siis animaatioiden osalta. Muuten en ole havainnut nopeuseroa iOS 6:een.
mikaw_ kirjoitti:^On kyllä harmi jos lopullisessa versiossa nopeudesta tingitään yhtään. Itse en kaipaa yhtään nykyisistä hidastavia animaatioita.
Aivan samaa mieltä, en ole koskaan ymmärtänyt miksi puhelimen käyttäjän pitää kuluttaa aikaansa täysin turhien viritysten katseluun.
On niillä animaatioilla ihan tarkoituksensakin. Esim kun käynnistät ohjelman, animaation aikana ohjelma lataa resursseja muistiin. Sen sijaan, että käyttäjä katselee jämähtänyttä käyttöliittymää ja ihmettelee kun mitään ei tapahdu (Symbian), käyttäjälle näytetäänkin animaatio, joka kertoo että puhelin tekee jotain. Käyttökokemus paranee melkoisesti. Tosin jos animaatio nykii, niin kokemus voi olla juuri päinvastainen. Eipä nuo ainakaan 4S:llä tahmaile.
theinonen kirjoitti:Tuossakin tapauksessa joku "splash screen" tyyppinen toteutus on huomattavasti animaatiota järkevämpi ja informatiivisempi ratkaisu.
Splash screenejä käytetään silloin kun ladataan enemmän tavaraa ja odotusaika on useita sekunteja. Onko sinusta muka parempi, että klikkaat ikonia ja mitään ei tapahdu vaikkapa sekuntiin (ja klikkaat ikonia todnäk uusiksi koska luulit ettei klikki onnistunut) parempi vaihtoehto kuin animaatio sen sekunnin aikana? Klikkauksen ja ohjelman käynnistymisen välissä on aina viivettä.
Viimeksi muokannut spiidi78, 12.8.2013 klo 13.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kivan näköisiä, kyllä. Niiden tarkoitus on tuottaa (keskiverto)käyttäjälle mielihyvää ja informoida asioiden välisistä suhteista (esim. kotinäyttö <-> kansio <-> sovellus). Nykyisellään ne ovat kuitenkin turhan hitaat ja häiritsevät laitteen sulavaa käyttöä. Varsinkin lukitusta avattaessa huomaa, että mitään ei pääse tekemään ennen kuin animaatio on kokonaan rullannut loppuun.
theinonen kirjoitti:Splash screenistähän juuri näkee sen, että ohjelma on käynnistymässä vaikka se ainoastaan vilahtaisi ruudussa sen sekunnin kymmenesosan verran.
Tarvittaessa siihen splash screeniin voi myös päivittää informaatiota jos sitä nyt jostain syystä joutuu katsomaan pidemmän aikaa.
Animaatio taas ei mielestäni tuo mitään lisäarvoa mihinkään.
Niin mutta kun sen splash screenin ja ikonin klikkauksen välissäkin on helposti sekunnin viive, kun ohjelman mukana ladataan dynaamisesti UI-frameworkit ja järjestelmän kirjastot. Ei kymmeniä megoja muistia käyttävä ohjelma lataudu nanosekunnissa. Eikä se animaatio ole ohjelman käynnistysajasta pois.
Viimeksi muokannut spiidi78, 12.8.2013 klo 15.01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.