No jaa, taas näitä huijauksia.
-
-
Re: No jaa, taas näitä huijauksia.
Viesti Kirjoittaja hhedman »
Odotamme mielenkiinnolla fiksua vastaustasi.
-
Viesti Kirjoittaja VetoMies »
Terveisin: VetoMies
-
Viesti Kirjoittaja _mika_ »
Ostin häneltä Elgaton tikun viimeviikolla ja tyyppi ei ole sen jälkeen vastaillut mihinkään yhteydenottoihin.
Jos joku on onnistunut kaupoissa tai tietää yhteystiedot, niin otan kiitollisuudella vastaan.
Minulle esiintyi tiedoilla:
Esa-Matti Harkke
Aktia FI1540550010128151
041-578 3201
Poistan nämä tietenkin jos homma selviää ilman rikosilmoitusta.
T.
Mika
AMA-EDIT: Palautin epäilyksien lisäännyttyä puhelinnumeron
AMA-EDIT: Tiedot palautettu
Syy: Henkilötiedot poistettu ainakin siksi aikaa,, että ilmenee enemmän infoa mahdollisesta huijauksesta
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
EDIT: Mainittu nimimerkki saanut pyynnön saapua kiireesti kommentoimaan ketjuun.
EDIT: Lisätietoa myyjästä saanemme eräältä toiselta ostajalta, jolta kyselin asiaa.
EDIT: Palautin puhelinnumeron edelliseen viestiin
EDIT: Poitsetut tiedot palautettu
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »
Itse en usko huijaukseen tässä tapauksessa. Olen puhunut myyjän kanssa puhelimessa ja oma ostokseni on tänään myyjän ilmoituksen mukaan lähdössä matkaan. Ei ehkä nopein toimitus, mutta itse en tässä vaiheessa tosiaan usko mihinkään vilppiin.amanita kirjoitti:Poistin henkilötiedot, eiköhän toistaiseksi riitä tuo myyjän nimimerkki. Otan myyjään yhteyden sähköpostitse ja pyydän kommentoimaan asiaa.
EDIT: Mainittu nimimerkki saanut pyynnön saapua kiireesti kommentoimaan ketjuun.
EDIT: Lisätietoa myyjästä saanemme eräältä toiselta ostajalta, jolta kyselin asiaa.
-
- Ylläpitäjä
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 2#p1580112
Myyjän omaa ja sähköpostitsekin linkin kera pyydettyä kommenttia vielä odotetaan.
-
- Ylläpitäjä
Fonecta kertoo tuosta puhelinnumerosta seuraavaa,
EDIT: Mikkoman, soititko tuohon mainittuun numeroon, ja oliko vastaajana kuvassa mainitunniminen naisihminen Kauhajoelta? Kerrothan ketjussa myös, kun olet saanut maksamasi tuotteen!
-
Sama numero, puhuin hänen (Esa-Matti) kanssaan, hän soitti. Ja tosiaan tarjoutui tuomaan stadiin, mutta en itse ollut paikalla. Ma odotan oman laturinini olevan postissa, enkä toistaiseksi itse ole epäileväinen.amanita kirjoitti:Soulman ei ole saamistaan pyynnöistä huolimatta saapunut paikalle kertomaan, mistä on kyse.
Kuvankaappaus 2013-8-2 kello 15.28.11.pngYllättäen nimi ei stemmaa -mika- :lle soulmanin antamaan nimeen Esa-Matti, eikä paikkakuntaan Helsinki. Olisi jo erittäin suotavaa saada itse soulman kertomaan, mistä on kyse.
EDIT: Mikkoman, soititko tuohon mainittuun numeroon, ja oliko vastaajana kuvassa mainitunniminen naisihminen Kauhajoelta? Kerrothan ketjussa myös, kun olet saanut maksamasi tuotteen!
Mikko
-
Viesti Kirjoittaja Roni R. »
Toinen oli täällä jo tunnettu niko.henriksson@jippii.fi joka meni täysin samalla kaavalla kuin muilla täällä. Järjetön hinta, tällä hetkellä matkalla, kaikki postitus jutut käy ja kun vähän näytin vihreää valoa niin oltiin käsi pitkällä pyytämässä 70€:n etumaksua. Vielä kun kysyin kuvia koneesta, tuli yksi kuva jonka kiitos Googlen ihanan kuvalla haku ominaisuuden pystyin äkkiä selvittämään että kyseessä oli jonkun nettisivun vuoden 2010 läppäri arvotelusta (ns. perus MBP15"). Oli vielä ovelasti lisännyt sähköpostin signeeraukseski Tutustu Saunalahden edullisiin liittymiin osoitteessa http://www.saunalahtifi/ luodakseen luottamusta huijjattavaan. Kirjoitusvirhe oli vielä huijarin, ei minun.
Tästä toisesta en oikein tiedä mutta luultavasti huijari hänkin. Tällä hetkellä sillä on vielä voimassa oleva myynti-ilmotus osoitteessa http://www.nettimarkkina.com/macbook-pro-15/1144786 . Sähköposti oli ta_pi@outlook.com . Henkilö ei mukamas tiennyt mitään koneesta eikä mistään ja oli saanut sen lahjaksi. Myi 450€:lla ja itse tyssäsin jo siinä vaiheessa kun kysyin kuvia ja myyjä kimpaantui kun oli kuulemma jo pakannut ja alkoi tuputtaa että ilmoituksessa on jo kuva ja ostatko vai et, hieman jo agressiivisesti. Ilmoituksen kuva taas Googlen kautta todettu netistä kaapatuks.
Elikkä minä suosittelen välttämään sähköposteja niko.henriksson@jippii.fi ja ta_pi@outlook.com sekä puhelinnumeroa 0465382732, tosin nämä varmaan käyttävät prepaid liittymiä että saattavat vaihdella.
Itse olen tämmöisille kerran aikaisemmin hävinnyt 20€ mutta kuinka moni muu on mennyt tähän halpaan, siten huijarin potti kertyy äkkiä isoksikin ja joku hyvämielinen ja pahaa aavistamaton ihminen voi tälläisille huijareille hävitä oikeasti rahaa ja sillä itse halusin kantaa korteni kekoon tämän asian kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Vasta jos oppii huijaamaan kunnolla esimerkiksi ryhtymällä poliitikoksi, pääsee leveän leivän ääreen.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Edelleen kovasti kaivataan tietoja Riku Länsmansin liikkeistä. Kyseessä on siis muun muassa Sami Ylinen ja Sami Mäntymaa -nimillä esiintyvä huijari. Miehen tekosista voitta lukea tämän threadin aiemmilta sivuilta (esim 35 ja 36), sekä monilta muilta foorumeilta etsimällä googlesta nimellä Riku Länsmans. Roiston osoite, tarkat henkilötiedot, FB-tunnus (Riku Janos), puhelinnumero (0468919452) ja pari muutakin seikkaa on tiedossa, mutta tavoittaminen ei ole toistaiseksi onnistunut. Rikosilmoituksia on monia.
Kaikki Rikun ja miksei kenen tahansa muunkin huijaamaksi joutuneet; pistäkää tietoja, jotka voivat auttaa roiston tavoittamisessa. Riittää, että näen hänet omin silmin ja hälytän poliisit paikalle, niin häkki heilahtaa. Tietoja voi laittaa YV:llä, sähköpostiin YleisMinisteri@hotmail.com tai puhelimitse numeroon 0449260306 (24/7). Pieninkän knoppiteto ei ole vähäpätöinen, eli rohkeasti vaan tulemaan kaikkea mahdollista Riku Länsmansista, niin saadaan konna kiinni.
P.S. Kiitoksia kaikille, jotka ovat jo jeesanneet. Teidät muistetaan, kun tapaus on hoidettu loppuun

Terveisin: VetoMies
-
Viesti Kirjoittaja miihkali »
Kaveri näemmä muuttanut sukunimensä Facebookissa NorpaksiVetoMies kirjoitti:Näin on.
Edelleen kovasti kaivataan tietoja Riku Länsmansin liikkeistä. Kyseessä on siis muun muassa Sami Ylinen ja Sami Mäntymaa -nimillä esiintyvä huijari...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vielä viime viikolla oli Janos...
https://www.facebook.com/rtapani
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Toivottavasti olet saanut ostamasi tuotteen. Soulman soitteli minullekin torstaina ja kertoi, ettei ehdi postittamaan minun pakettiani ennen perjantaita kun oli jossakin muualla. Miten ihmeessä toisen paketin ehtiisi viemään postiin ja toista eimikkoman72 kirjoitti:Itse en usko huijaukseen tässä tapauksessa. Olen puhunut myyjän kanssa puhelimessa ja oma ostokseni on tänään myyjän ilmoituksen mukaan lähdössä matkaan. Ei ehkä nopein toimitus, mutta itse en tässä vaiheessa tosiaan usko mihinkään vilppiin.amanita kirjoitti:Poistin henkilötiedot, eiköhän toistaiseksi riitä tuo myyjän nimimerkki. Otan myyjään yhteyden sähköpostitse ja pyydän kommentoimaan asiaa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Syyksi myöhäiseen lähettämiseen kertoi, että rahat näkyi hänen tilillään vasta keskiviikkona, vaikka maksoin perjantaiaamuna...
Minulle lupasi pyhästi laittaa seurantakoodin tekstarilla, mutta eipä ole kuulunut. Nyt odottelin viikonlopunyli että paketti luvatusti saapuisi, mutta eipähän ole mitään kuulunut...
-
Nyt on ilmeisesti hävinnyt Facebookista kokonaan tai onnistunut piilottamaan profiilinsa tosi hyvin?miihkali kirjoitti:Kaveri näemmä muuttanut sukunimensä Facebookissa NorpaksiVetoMies kirjoitti:Näin on.
Edelleen kovasti kaivataan tietoja Riku Länsmansin liikkeistä. Kyseessä on siis muun muassa Sami Ylinen ja Sami Mäntymaa -nimillä esiintyvä huijari...![]()
Vielä viime viikolla oli Janos...
https://www.facebook.com/rtapani
-
Ai, kyllä mulla näkyy hyvin...hhedman kirjoitti: Nyt on ilmeisesti hävinnyt Facebookista kokonaan tai onnistunut piilottamaan profiilinsa tosi hyvin?
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
- Ylläpitäjä
-
Joo, sain näkyviin sivun, kuvista päätellen kaverilla tuntuu olevan kova meno päällä...amanita kirjoitti:Sivulle on kirjauduttava, jotta tiedot näkyvät. Otin kuvakappauksen.
Kuvankaappaus 2013-8-6 kello 11.12.37.png
-
Ihanteellista huomata, että muutkin seurailevat Länsmansin meininkejä ja yrittävät kenties saada rosvon pussiin.
Miehellä ei kyllä tunnu olevan mitään moraalia, kun tässä muutamia päiviä sitten vedätti 1000€ maksaneen kannettavan alaikäiseltä pojalta!
Siis voi julmettu, nyt näkyy punaista ja pahasti. Kunnolla painetta niskaan hunsvotille vaan, kaiken on ansainnut.
Vinkki kauppoja netissä tekeville: Länsmans on nyt ainakin viime aikoina pyytänyt toimittamaan "maksamansa" tuotteen Kampin kauppakeskuksen säilytyslokeroon, josta hän voi sitten huomaamattomasti käydä napsaisemassa kamat. Eli vinkillä en suosittele toimimaan itsekin samoin, vaan suhtautumaan varauksella, mikäli moinen ehdotus eteen sattuu.
Terveisin: VetoMies.
-
NYT olen epäileväinen. Ei kuulu laturia, joten puppupuhetta että olisi postittanut viime viikolla.Annoin kaksi päivää aikaa palauttaa rahat tai asia siirtyy viranomaisille. Pikkusumma, mutta ottakoon sakon jollei palauta rahoja.mikkoman72 kirjoitti:Sama numero, puhuin hänen (Esa-Matti) kanssaan, hän soitti. Ja tosiaan tarjoutui tuomaan stadiin, mutta en itse ollut paikalla. Ma odotan oman laturinini olevan postissa, enkä toistaiseksi itse ole epäileväinen.amanita kirjoitti:Soulman ei ole saamistaan pyynnöistä huolimatta saapunut paikalle kertomaan, mistä on kyse.
Kuvankaappaus 2013-8-2 kello 15.28.11.pngYllättäen nimi ei stemmaa -mika- :lle soulmanin antamaan nimeen Esa-Matti, eikä paikkakuntaan Helsinki. Olisi jo erittäin suotavaa saada itse soulman kertomaan, mistä on kyse.
Mikko
-
Ja rikosilmoitustehty, seurataan miten homma etenee. Joko Modet laittaa nimen ja tiedot takaisin, jotta muutkin osaavat varoa?mikkoman72 kirjoitti:NYT olen epäileväinen. Ei kuulu laturia, joten puppupuhetta että olisi postittanut viime viikolla.Annoin kaksi päivää aikaa palauttaa rahat tai asia siirtyy viranomaisille. Pikkusumma, mutta ottakoon sakon jollei palauta rahoja.mikkoman72 kirjoitti:Sama numero, puhuin hänen (Esa-Matti) kanssaan, hän soitti. Ja tosiaan tarjoutui tuomaan stadiin, mutta en itse ollut paikalla. Ma odotan oman laturinini olevan postissa, enkä toistaiseksi itse ole epäileväinen.amanita kirjoitti:Soulman ei ole saamistaan pyynnöistä huolimatta saapunut paikalle kertomaan, mistä on kyse.
Mikko
-
Viesti Kirjoittaja santerin »
Tuntuu pojalla olevan jatkuvasti tietokonetta tarjolla, ja poika tuntuu aina olevan reissussa...
-
Viesti Kirjoittaja vesar »
Kusetetuksi taisin myös tulla. Puhelinta olin ostamassa, 230€ meni. Haiskahti hivenen kun kaverista ei nyt ole enää kuulunut. Puheluihin ei alun alkaenkaan vastannut, viesteihin ei enää maksun jälkeen. Tänne päädyin kun kaverin nimeä googlettelin. T. Luoma nimellä herra esiintyi, tilinro 571331-27217, prepaidi 0417053465. Ei taida olla tämä maailmankuulu DJ kuitenkaan. Kolmatta päivää tosin vasta mennään, ensi viikon alusta varmaan sitten rikosilmoitusta kehiin.
-
Jos käy / on käynyt niin ikävästi, että joudutte netissä osto- tai myynthuijauksen kohteeksi, niin listatkaahan tänne, että mitä menetitte. Erityisesti, jos vaikuttaa, että huijaajana on ollut Riku Länsmans. (peiteniminä ainakin Sami Ylinen ja Sami Mäntymaa).
Kun tiedetään mitä on varastettu, pystytään mahdollisesti seuraamaan tavaroiden jälleenmyymistä ja edesauttamaan niiden takaisin saamista ja huijareiden kiinnijäämistä. Onko joku esimerkiksi sattunut menettämään ASUS -merkkistä tabia lähiaikoina?
Foorumilaisten aktiivisuuden, valppauden ja yhteistyöhalukkuuden ansiosta saatiin viime torstaina takavarikoitua takaisin alaikäisen ihmisen omistama läppäri, jonka em. Riku Länsmans oli epärehellisin keinoin hankkinut haltuunsa. Kiitos kaikille vihjeitä antaneille!
Valitettavasti itse rötösherra on yhä vapaalla jalalla ja tulee jatkamaan kaikenikäisten kansalaisten kylmäveristä petkuttamista, kunnes jää kiinni.
Antaakaahan siis kuulua, jos tuntuu, että tiedätte jotain oleellista. Tietoja otetaan vastaan 24/7; E-Mail: YleisMinisteri@hotmail.com Puh: 0449260306.
Terveisin: VetoMies.
-

Luulisi jo olevan elinkautista viettämässä noilla rikoksilla...
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka