nsamppa kirjoitti:Alkaa tarvii jo vähän tilaa ja lasia jos kennoa ja valovoimaa aletaan kasvattamaan. Siinä taitaa tulla luurin seinät aika nopsaan vastaan...
Kyllä ne tuleekin eikä minua haittaisi vaikka puhelin olisi yläosasta esim. hieman paksummin muotoiltu. Tiedän kyllä, että tämä on asia mitä ei tulla näkemään.
Joidenkin arvioiden mukaan hinta voisi olla jopa 550 dollaria. Tosiaan arviot vaihtelevat suuresti. Itse uskoisin hinnan sijoittuvan 400-500 euroon, tuskin Apple uskaltaa halvempaa.
Todella tervetullut ratkaisu, saadaan suuremmat kennot helposti puhelimeen kuin puhelimeen ja kun siellä on Sony tekijänä, niin siellä on kuitenkin parhaat kennot tarjolla.
Todella tervetullut ratkaisu, saadaan suuremmat kennot helposti puhelimeen kuin puhelimeen ja kun siellä on Sony tekijänä, niin siellä on kuitenkin parhaat kennot tarjolla.
Kiva että kehitetään ja kokeillaan kaikkea, mutta miten tuo nyt sitten eroaa ihan erillisen kameran mukana kanniskelusta? Tuollainen järkkärin obiskan kokoinen möntti ei kuulosta miltään houkuttelevalta povitaskussa.
OT: No eihän tuo pienempi nyt ole lähelläkään mitään järkkäriä, edes mikro semmoista ja jos pukeutumistyyli ei ole liian feminiinisen metroseksuaali, tuommoinen menee hyvin niin housujen kuin takinkin taskuihin.
Eiköhän jatkossa tule muutenkin erilaisia vaihtoehtoja tarjolle, suurikennoinen kiinteä, esim. joku 28 tai 35mm (35mm kinovastaavuudella) olisi aika kova peli. Tässä nyt nähdyssä on lähinnä tuotu pokkarien paras kuvanlaatu puhelimiin (RX100MkII) kalliimman osalta. Zoomista luopumalla säästettäisiin tuon paketin tilassa melko paljon, eiköhän sieltä ole primejäkin tulossa, tai jopa vaihdettavat linssit.
Itse pitäisin kyllä turhana tuotteena. Kameran idea kännyssä on se, että se on aina mukana. Jos mukana täytyy kantaa ylimääräistä mönttiä, ottaisin mielummin oikean kameran.
Ehkä tässä tasapainoillaan kännykkä- ja kamerakulttuurien eroilla. Kännykällä kuvat on nopeammin netissä. Jos sitä arvostaa, kantaa mielummin mukana kännykän lisäosaa. Seuraava pullonkaula on sitten kennon koko. Sitä voisi ehkä suurentaa, jos oletetaan, että lisäobjektiivi on aina kiinni. Jos taas tehdään kamera, jonka pitää toimia kohtuuhyvin ilmankin, on kennon kasvattaminen vaikeaa.
Itse panostaisin enemmän siihen, että kamerasta kuvat siirtyvät helposti ja automaattisesti kännyyn ja siitä sitten eteenpäin.
Historiaa: Plus, Se, Ci, PB160, Duo230, LC475, Mac mini 2007, MacBook mid-2009 ja pari ei-Apple-macciä, iPhonet 4, 4s, 5, 5s 6s, 7, 8,11pro, SE, iPad 3 ja 4, AW0
Mielenkiintoinen ajatus. Tosin itsekin tykkään kännyssä jjuri siitä, että se on aina mukana. näinollen kuvien ottaminen on nopeaa ja helppoa. Tuosta olisi suuri apu, jos on menossa kuvaamaan jotain tiettyä juttua, juhlia tms. Mutta silloin voisi käyttää oikeaakin kameraa. Toki kuvien jakaminen sitten on kännystä tosi helppoa.
Toinen mitä epäilen (ainakin omalla kohdalla) on se, että missä tuota säilyttää, että olisi helposti saatavilla ja muistaisi tarpeen tullen käyttää. Itse ehkä säilyttäisin autossa....
Jos itse olen kaivannut paitsi hyvää kuvanlaatua myös helppoa jakamista, kuvankäsittelyä tien päällä jne., olen käyttänyt kamerassa wifi-muistikortteja. Kuvat siirtyvät välittömästi iOS-laitteeseen. Ihan näppärää.
Viimeksi muokannut E-W, 13.8.2013 klo 15.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matkamies kirjoitti:Ehkä tässä tasapainoillaan kännykkä- ja kamerakulttuurien eroilla. Kännykällä kuvat on nopeammin netissä. Jos sitä arvostaa, kantaa mielummin mukana kännykän lisäosaa. Seuraava pullonkaula on sitten kennon koko. Sitä voisi ehkä suurentaa, jos oletetaan, että lisäobjektiivi on aina kiinni. Jos taas tehdään kamera, jonka pitää toimia kohtuuhyvin ilmankin, on kennon kasvattaminen vaikeaa.
Käsittääkseni tuon objektiivin perässä on oma kenno, eli ei käytä puhelimen kennoa. Noissa kuvissa se ei ainakaan ole kiinnitettynä puhelimen kameralinssin ylle, eli puhelimen omaa kameraa ei käytetä ollenkaan. Puhelin on pelkästään "kaukosäädin", näyttölaite ja tallennusväline.
Yhtenä varjopuolena tuossa on myös, että on kaksi akkua jotka tarvii muistaa ladata.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
E-W kirjoitti:Niinhän näissä jutuissa kerrotaan, että tuossa Sonyn pömpelissä on oma kenno yms. Kuvat siirtyvät BT:n yli puhelimeen. Ihan hupsu juttu.
Aika näppärää. Ei tarvitse kuljettaa erikseen mobiililaitetta ja kameranrohjoa, kameranrohjon asemesta vain lisälaite kunnon optiikalla ja sitten iPhonesta runko ja säädin laitteelle. Jos vastaavantasoinen oikea kamera on tuota vehjettä halvempi, sitten tuo tietenkin menee turhakkeen piikkiin noin pääsääntöisesti. Mutta muutoin vaikuttaa kaivatulta keksinnöltä.
Oon kyllä tuosta samaa mieltä. Vielä kun älyäisivät tehdä siihen jonkun saranan että se olisi ns. kääntyvä näyttö. Melkeinpä vielä kun kenno olisi vähintään kroppikennoinen niin ollaan oikealla suunnalla. Kyllä mä sille käyttöä keksisin että saa taskun pohjalle tiputettavalla kilkkeellä järkkäritason kuvaa. Optiona vois vielä tarjota piuha liitäntäpintaa pelkän bluetoothin rinnalle. Tuli mieleen nopsa sarjakuvaus ja hidastus videot ja siihen taitaa Bluetooth muodostaa pullonkaulan. Innolla tuommoista odottelen.
E-W kirjoitti:Niinhän näissä jutuissa kerrotaan, että tuossa Sonyn pömpelissä on oma kenno yms. Kuvat siirtyvät BT:n yli puhelimeen. Ihan hupsu juttu.
Aika näppärää. Ei tarvitse kuljettaa erikseen mobiililaitetta ja kameranrohjoa, kameranrohjon asemesta vain lisälaite kunnon optiikalla ja sitten iPhonesta runko ja säädin laitteelle. Jos vastaavantasoinen oikea kamera on tuota vehjettä halvempi, sitten tuo tietenkin menee turhakkeen piikkiin noin pääsääntöisesti. Mutta muutoin vaikuttaa kaivatulta keksinnöltä.
Niin.. tuon kanssahan sitä joutuu kantamaan edelleen kahta kapistusta, sillä erolla että toinen on yksistään vain pelkkä rohjo ilman kameraa ja käyttökelpoisia kontrolleja...
Erittäin luotettavalta lähteeltä (tarvikemaahantuoja) voin todeta, että 5S ei ole ainut puhelin joka tulee ulos 10.9... Ihan siis faktana. Tuskin muuten Apple antaa speksejään ulos tarvikevalmistajille...
Eikä homma tule jäämään vain puhelimen julkaisuun
Ps. olen vaikka valmis lyömään vetoja muiden käyttäjien kanssa aiheeseen liittyen
Kauppalopo kirjoitti:Kerro lisää kun kerran selvästi tiedät jotain
Hirveästi ei voi lähteä kyllä puhumaan.
Sanotaan näin, että huhut halvasta iPhonesta (sekä sen materiaaleista) vaikuttavat pitävän paikkansa erittäin vahvasti
Edit. toivottavasti Lontoosta esim. Regent Streetiltä löytyy jo uusia laitteita 18.9-> kun allekirjoittaneen olisi tarkoitus duunimatkan yhteydessä tuoda niitä x määrä Suomeen...
Viimeksi muokannut Kakkee, 15.8.2013 klo 10.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kakkee kirjoitti:Hirveästi ei voi lähteä kyllä puhumaan...
Olne itse Liverpoolissa 18-25.9 joten uuden puhelimen osto houkutttaisi. Mitäs juttuja pitää ottaa huomioon jos ostaa ulkomailta? Takuu ilmeisesti on maailmanlaajuinen eli voi lähettää suoraan Applelle ja kaippa tuossa kaikki Suomen operaattorit toimii jne?
Viimeksi muokannut amanita, 15.8.2013 klo 15.15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
iPhone 5S 16GB Silver iOS 7.0.3
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
MusicDoesMatter kirjoitti:
Olne itse Liverpoolissa 18-25.9 joten uuden puhelimen osto houkutttaisi. Mitäs juttuja pitää ottaa huomioon jos ostaa ulkomailta..
Allekirjoittanut osti iPhone 4:n aikanaan hirveällä ylihinnalla Italiasta. Ajat on tietysti muuttunut, mutta ulkomailta ostaminen on aina vaikeahkoa Applen kanssa (tai oli? en tiedä onko muuttunut niin että esim. MCARE-Helsingissä hoitaa globaalin takuukorjauksen/vaihdon tarvittaessa?).
Laite kyllä toimii suomalaisten operaattorien alaisuudessa 100% varmuudella (kunhan ostat GSM-version, ei huolto Englannissa) kunhan laite on unlocked-versio (ei kytkyllä UK liittymiin).
Samoja laitteita siellä myydään kuin esim. Verkkokauppa.comissa Helsingissä.
Itse ajattelin tuoda laitteta X määrän Suomeen tuolloin jos vain saan käsiini, varmasti täälläkin saattaa olla kiinnostuneita ottajia...
Viimeksi muokannut amanita, 15.8.2013 klo 15.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kakkee kirjoitti:
Laite kyllä toimii suomalaisten operaattorien alaisuudessa 100% varmuudella (kunhan ostat GSM-version, ei huolto Englannissa) kunhan laite on unlocked-versio (ei kytkyllä UK liittymiin).
Brittilaturi siihen sitten vissiin ainakin tulee eli joku härpäke pitänee ostella siihen, mikä saattaa laskea jälleenmyyntiarvoa.
Viimeksi muokannut amanita, 15.8.2013 klo 15.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 5S 16GB Silver iOS 7.0.3
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
Nykyään nuo mukana toimitettavat laturit ovat yksiosaisia (pl. iPad, jossa on tehokkaampi laturi), eli pään vaihtaminen ei onnistu, pitää hankkia uusi laturi.
tuomas92 kirjoitti:Nykyään nuo mukana toimitettavat laturit ovat yksiosaisia (pl. iPad, jossa on tehokkaampi laturi), eli pään vaihtaminen ei onnistu, pitää hankkia uusi laturi.
Näin on. Olisi pitänyt vielä tarkentaa, että laturinpää jos ennestään löytyy esim. iPadin laturi tai iPhonen vanhempi laturi...