Vaihtoehtoja Time Capsulelle
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vaihtoehtoja Time Capsulelle
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Oma Time Capsule levisi sitten viimeisen kerran ja nyt pitäisi miettiä mitä tilalle. Uusi Time Capsule huokuttelisi vähän, mutta on siinäkin miinuspuolensa (hinta, ethernet porttien määrä). Onko kellään tarjota jotain yhtä toimivaa ja helppoa ratkaisua tähän, en jaksaisi rueta hieveästi säätämään. Entinen setuppi oli se että ADSL modeemi oli siltaavassa tilassa ja Time Capsule loi sitten wlanin ja toimi reitittimenä.
Viimeksi muokannut amanita, 15.8.2013 klo 15.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: v => V :=)
Syy: v => V :=)
-
Re: vaihtoehtoja Time Capsulelle
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Jos et halua alkaa säätämään ni osta Time Capsule.
Wlan-reitittimissä taitaa olla yleensä 4 lan-porttia, mut onhan se 1 enemmän ku Capsulessa.
Wlan-reitittimissä taitaa olla yleensä 4 lan-porttia, mut onhan se 1 enemmän ku Capsulessa.
Elämän betatestaaja, graafinen suunnittelija ja markkinointimies.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Suurin osa wlan reitittimistähän toimii varsin hyvin, joten siihen hommaan sopii useimmat laadukkaat reitittimet.
NAS ja time machine on sitten toinen juttu. Hyvät ja suhteellisen nopeat NASit ei ole mitenkään kauhean halpoja, joten hinnassa ei välttämättä mitään suurta eroa tule time capsuleen. Toki samaan hintaan saa jonkin verran monipuolisemman laitteen. Mulla on käytössä netgear readynas, jonka kanssa time machine backupit toimii täydellisesti ja muutenkin toimivuus on erinomainen. Tiedonsiirto taitaa olla jonkin verran nopeampaa kuin time capsulella.
NAS ja time machine on sitten toinen juttu. Hyvät ja suhteellisen nopeat NASit ei ole mitenkään kauhean halpoja, joten hinnassa ei välttämättä mitään suurta eroa tule time capsuleen. Toki samaan hintaan saa jonkin verran monipuolisemman laitteen. Mulla on käytössä netgear readynas, jonka kanssa time machine backupit toimii täydellisesti ja muutenkin toimivuus on erinomainen. Tiedonsiirto taitaa olla jonkin verran nopeampaa kuin time capsulella.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Mulla on Buffalon LinkStation Duo, se ei ainakaan pelitä kunnolla Time Machinen kanssa. Backupit korruptoituvat viikossa, parissa. Hommasin wlaniksi Airport Expressin mut se ei auttanut asiaan.
Elämän betatestaaja, graafinen suunnittelija ja markkinointimies.
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Vaihtoehtoja pohtiessa kannattaa muistaa että mikään muu kuin Time Capsule tai OSX Server ja sinne Time Machine backup ei ole Applen tukema ratkaisu. Applehan ei ilmeisesti esim tue edes Airport Extremeen tökätylle USB-levylle varmistusta.
Itse totesin noita NAS-virityksiä testaillessani että mieluummin maksan hieman sellaisesta ratkaisusta joka toimii, kun mietin että saakohan sinne NASiin tyrkätystä backupista oikeasti mitään palautettua sen jälkeen kun sinne on vuoden ajan työnnetty varmistuksia ja tulee oikea tilanne eteen...
Itse olen käyttänyt OSX Serveriä ja on toiminut moitteetta, suosittelen. Jos kotoa löytyy "always-on" Mac niin tuo Serveriversiohan ei siihen maksa kuin muutaman kympin, jolla Time Machine backupit onnistuu
Itse totesin noita NAS-virityksiä testaillessani että mieluummin maksan hieman sellaisesta ratkaisusta joka toimii, kun mietin että saakohan sinne NASiin tyrkätystä backupista oikeasti mitään palautettua sen jälkeen kun sinne on vuoden ajan työnnetty varmistuksia ja tulee oikea tilanne eteen...
Itse olen käyttänyt OSX Serveriä ja on toiminut moitteetta, suosittelen. Jos kotoa löytyy "always-on" Mac niin tuo Serveriversiohan ei siihen maksa kuin muutaman kympin, jolla Time Machine backupit onnistuu

Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei tarvitse serveriversiota (tai virallisesti saattaa tarvita). Tuollainen setuppi mullakin oli ennen NAS:n hommaamista.jeppe kirjoitti:Itse olen käyttänyt OSX Serveriä ja on toiminut moitteetta, suosittelen. Jos kotoa löytyy "always-on" Mac niin tuo Serveriversiohan ei siihen maksa kuin muutaman kympin, jolla Time Machine backupit onnistuu
Ja voi olla tosiaan ihan hyvä miettiä yhteensopivuuksia. Minulla on työpaikalla toinen time machine backup usb levyllä, joten vahinkoa ei juurikaan pääse tapahtumaan mikäli nassilta ei kamoja ulos saisikaan.
Viimeksi muokannut gramdel, 15.8.2013 klo 15.33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Re: Vaihtoehtoja Time Capsulelle
Viesti Kirjoittaja alps »
Mulla on myös Buffalon NAS, mutta Time Machine backuppien suhteen päädyin Airport Extremeen tökättyyn USB-levyyn. Sattui olemaan ylimääräinen levy, niin USB-kotelolla ei paljoa hintaa tullut. Levylle on mennyt MBP:n ja Mini Time Machine varmistukset nyt 3 vuotta. Yhden kerran on MBP:n backup korruptoitunut, joten jouduin aloittaamaan sen alusta. Se oli kyllä aikaavievää, mutta itselle siitä ei ollut muuta vahinkoa. Pariin kertaan olen palautellut käyttiksen tuolta levyltä ilman ongelmia. OS X:n puolelta piti joku pikkumuutos tehdä, että USB-levy tunnistui Time Machine levyksi, loytynee helposti Googlella, jos on tarvis vielä nykyisillä käyttiksillä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka