Viime viikolla kone vaihtui 2008 vuoden MacBookista MacBook Prohon 13 tuuman Retina-näytöllä ja kyllähän tässä ainakin näytön osalta on melkoinen harppaus parempaan.
No, itse asiaan. Koneessa on kiinni Buffalon 1T:n ulkoinen usb2-kiintolevy (malli: HD-LBU2) ja se alkoi jo edellisessä koneessa (OS X 10.7.4) oireilemaan. Kiintolevy tuntuu kyllä toimivan ihan kuten kuuluukin mutta se on ikään kuin kaiken aikaa tekemässä jotain koska vihreä virtavalo vilkkuu kaiken aikaa (manuaalin mukaan on aktiivisessa tilassa). Virtavalon pitäisi palaa kiinteästi kun levyä ei käytetä mutta siinä on kuitenkin virrat kytkettynä. Ei kuitenkaan kuulosta, että kovalevy varsinaisesti raksuttaisi siellä koko aikaa.
Osaako kukaan arvella missä olisi vika vai onko mitään vikaa? Nykyinen käyttöjärjestelmä on koneessa siis OS X 10.8.4 ja sama ongelma jatkuu.
Mistään Buffalon tukisivuilta ei vastusta löydy ja olen jo kertaalleen alustanut levyn uudelleenkin. Levy on alustettu muotoon ”Mac OS X laajennettu (kirjaava)”.
MacBook Pro Retina 13-inch/Late 2012/2,5 GHz Intel Core i5/8 Gt 1600 MHz:n DDR3/OS X 10.10
iPad 2 3G iOS 8
Omppu-ukko kirjoitti:Viime viikolla kone vaihtui 2008 vuoden MacBookista MacBook Prohon 13 tuuman Retina-näytöllä ja kyllähän tässä ainakin näytön osalta on melkoinen harppaus parempaan.
No, itse asiaan. Koneessa on kiinni Buffalon 1T:n ulkoinen usb2-kiintolevy (malli: HD-LBU2) ja se alkoi jo edellisessä koneessa (OS X 10.7.4) oireilemaan. Kiintolevy tuntuu kyllä toimivan ihan kuten kuuluukin mutta se on ikään kuin kaiken aikaa tekemässä jotain koska vihreä virtavalo vilkkuu kaiken aikaa (manuaalin mukaan on aktiivisessa tilassa). Virtavalon pitäisi palaa kiinteästi kun levyä ei käytetä mutta siinä on kuitenkin virrat kytkettynä. Ei kuitenkaan kuulosta, että kovalevy varsinaisesti raksuttaisi siellä koko aikaa.
Osaako kukaan arvella missä olisi vika vai onko mitään vikaa? Nykyinen käyttöjärjestelmä on koneessa siis OS X 10.8.4 ja sama ongelma jatkuu.
Mistään Buffalon tukisivuilta ei vastusta löydy ja olen jo kertaalleen alustanut levyn uudelleenkin. Levy on alustettu muotoon ”Mac OS X laajennettu (kirjaava)”.
Jos kovalevyn indikaattorivalo kokoajan vilkkuu ja levy vaikuttaisi tekevän jotaini, voi sen pinnassa olla vaurioita. Asia kannattaa pikimmiten tarkistaa jotta mahdollinen katastrofaalinen datanmenetys ei tule yhtäkkiä.
StellarDrive Toolboxissa on veloitukseton demo millä pääset tarkistamaan onko levyllä vaurioita vai onko koko levy pikkuhiljaa hiipumassa kuolleiden kovalevyjen taivaaseen.
Jos levy on alustettu kertaalleen, ilman tuloksia niin ei tule muuta mieleen kuin fyysinen vika levyssä tai indikaattorivalossa itsessään.
“Vegetarians, and their Hezbollah-like splinter-faction, the vegans, are a persistent irritant to any chef worth a damn.
To me, life without veal stock, pork fat, sausage, organ meat, demi-glace, or even stinky cheese is a life not worth living."
MrHalycon kirjoitti:StellarDrive Toolboxissa on veloitukseton demo millä pääset tarkistamaan onko levyllä vaurioita vai onko koko levy pikkuhiljaa hiipumassa kuolleiden kovalevyjen taivaaseen.
Tuli testattua levy tällä softalla ja mitään ihmeempää se ei löytänyt. Olin yhteydessä myös myyjän tekniseen tukeen ja olivat sitä mieltä, että levy ei toimi oikein.
Levy lähti nyt takuuselvittelyyn myyjälle ja katsotaan mitä tuleman pitää!
Kiitokset avusta palstalaisille...
MacBook Pro Retina 13-inch/Late 2012/2,5 GHz Intel Core i5/8 Gt 1600 MHz:n DDR3/OS X 10.10
iPad 2 3G iOS 8
Voiko muuten virustorjunta tehdä taustalla jotain käytönaikaista tarrkistusta noille ulkoisen kovon tiedostoille vaikka mitään manuaalista tarkistusta ulkoiselle kovolle ei ole käynnistetty? Tekeekö käytönaikainen tarkistus jotain ulkoisen kovon tiedostoille jos kovoa ei aktiivisesti käytä vaan se on vain kytkettynä usb:n kautta koneeseen?
Selittäisikö käytönaikainen tarkistus kuitenkaan sitä, että levy jauhaa jotain aktiivisesti päivätolkulla...
iPad 2 3G iOS 8
tuomas92 kirjoitti:Ei kai kukaan oikeasti käytä kuvatunlaista virustorjuntaa Macissaan?
Jostain syystä on tuo operaattorin tarjoama tietoturvapaketti jäänyt käyttöön vaikka PC-ajasta onkin aikaa kulunut jo monta vuotta. Eipä tuo F-securen tuote ole ainakaan tähän saakka aiheuttanut mitään murheita Macissä, ei se tosin ole mitään haitallistakaan koneestani löytänyt. Olen tapojeni orja, vanha koira ei uusia temppuja kaikilta osin vain koskaan opi...
iPad 2 3G iOS 8