arisel kirjoitti:Sä oot kyllä jotenkin perverssi - ei jatkuvasti voi iloita sateesta!
Ite sie oot perverssi tommosella avattarella!
Sateesta voi iloita aina, sadekamppeet on olemassa, jotta sadekelit ei esteenä ole olleet meitin menemisille milloinkaan. Mikäpä mukavampaa, kuin vesipisarat kasvoilla ja upealle tuoksuva luonto ympärillä kun sataa vettä! 8) Minun naamaan kun ei pakkelia laiteta, jotta huoletta voipi sateessa kulkea.
.. ja tiedän, että monessa huushollissa näillä main on pula kaivovedestä, jotta antaa sataa vaan! Hörps!
Aamukahvia juodessa ja uusinta talouselämää lukiessa... ylläolevan kirjoittajan avatarissa olevasta henkilöstä (nalle) oli juttu. Yhdessä isossa kuvassa hänen pöydällään on lampunjalka imac. Tosin kuvanottohetkellä käyttää toista konetta, joka ilmeisesti ei ole macci.
Mausteille tuoksuvaa Chai-teetä mukissa, juon kyllä ilman maitoa sen edelleen.. täytynee varmaan Serranoja tässä samalla taas katella, jotta ei lipeä vaan näistä rutiineista
Kädet vaan haisee niin sipulille edelleen, sitruunaa oon niihin hölvännyt ja kertaa monta, jotta tiijänpä ensikerrralla tehdä hanskat kädessä ainakin tuon sipulien pilkkomisen!
Tämän pienen Honeyn kuolema sai ihan silmät kyyneliin aamulla.. olipa niin pieni söpö kissanpoika, jonka sydän ei vaan jaksanut enää. http://www.youtube.com/watch?v=nuN2VotB8a0
tosikko kirjoitti:Mites kurittomalle on matcha maistunut, vai tökkiikö voimakas maku?
En oo tuota vielä päässyt maistelmaan, kaikki tarvikkeet kyllä jo on täällä valmiina odottamassa.
Tuli osteltua niin montaa teesorttia ja hauduketta, jotta aikaa menee, jotta kerkiin kaikkia tutustumaan.. mutta kyllä tuon matchan tässä valmistan, kunhan saan rauhassa sitten siihen hetkeen keskittyä.
Pakkauksessa lukee, että pitää sitten sukkelaan käyttää koko satsi kun pakkauksen avaa, jotta aattelin maistella kaikkia muita sortteja ensin.. ja taidan sitten ystävillekin tuota keitosta vatkata saman tien, kun tuota matchaa pussissa riittää..saavat vielä kuvan, että olen teeasiantuntija suteineni kun olkkarin lattialla istuksivat teekippoineen. Kahvia mukiin, prk!l kuuuu sieltä varmasti aikas nopeasti
Hörps! Täytynee keittää lisää teetä..
Viimeksi muokannut kuriton, 20.8.2013 klo 13.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuriton kirjoitti:Kädet vaan haisee niin sipulille edelleen, sitruunaa oon niihin hölvännyt ja kertaa monta, jotta tiijänpä ensikerrralla tehdä hanskat kädessä ainakin tuon sipulien pilkkomisen!
Sipulin hajun saa hyvin pois käsistä, kun hieroo käsiä metalliin, vaikkapa tiskialtaaseen. Samaa hommaa varten voi tietysti myös hankkia kalliilla metallisaippuan, eli fiinisti muotoillun palan rosteriterästä.
Minä puolestani en tiedä juuri mitään
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
K_Kolja kirjoitti:Sipulin hajun saa hyvin pois käsistä, kun hieroo käsiä metalliin, vaikkapa tiskialtaaseen. Samaa hommaa varten voi tietysti myös hankkia kalliilla metallisaippuan, eli fiinisti muotoillun palan rosteriterästä.
Kokeilenpa ihan kohta tuota konstia, sillä yök tää haju! Ja miten tulee vielä haisteltua käsiä koko ajan..
Seuraavaksi laitan kädet paksuun tuoksuvaan käsirasvaan, ja vedän muovihanskat päälle, muhikoot siinä muutaman tunnin..
Edith: Kiitos K_Kolja, tuo sun konstihan toimi!! Nuuuhh..
Viimeksi muokannut kuriton, 20.8.2013 klo 13.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Erño kirjoitti:Miksei ruuasta sitten saa sipulin makua/hajua pois, vaikka sitä söisi metallisilla aterimilla?
Sanos muuta Meitilläkin oli aina semmottinen savotta penskana, kun piti lihapullista kaivella kaikki sipulin lämpäreet pois. kun mulle ei suostuttu lukuisista pyynnöistäni/vaatimuksistani huolimatta sipulittomia valmistamaan!!
Noh, nyt syön raakanakin jo sipulia, paitti tuo valkosipuli on aina vaan ei kiitos..
Hörps!
^ Jokos oot leivonnaises hajut köökistäs tuuletellut? Palokunnnalla taitaa tietty olla semmottiset isot tuulettimet käytössään.. jos teitin sähköistettyyn huusholliin nyt kuka yleensä uskaltautuu tulemaan!? Onhan se tietty armollinen äkkikuolema..
Aurinko paistaa, sää on mitä parhain, maitokahvit nautittu muassaan kantarellimunakas ja mustaa leipää. Tunnelma on näin mitä otollisin jatkaa päivää eteenpäin.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Mukissa taiwanilaista teetä (jotain Dong Ding oolongia nimeltään ) ja lautasella pakasteesta löytynyttä jouluista saaristolaisleipää, ei sitten yhtään hullumpi iltapala tämäkään.
Vaikka olis kyllä vielä parempaa, jos olis nuo Miksun kanttarellit voissa paistettuna tossa leivän päällä.
Viimeksi muokannut kuriton, 20.8.2013 klo 20.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edit:
Iltateen aikaan yllätti vielä nälkä, joten mukin viereen sämpylä, sen päälle salaattia, juustoa ja viherpippurileikettä - masu täynnä potkupalloa seuraillen on mukava siirtyä pikkuhiljaa höyhensaarten suuntaan.
Viimeksi muokannut arisel, 20.8.2013 klo 23.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä saaret vaipuivat horisontin taa. Vähän niin kuin ne pilvetkin. Olen järjestänyt kohta neljättä päivää, tai oikeastaan yötä, kuvia vuodesta 2004 lähtien. Niitä on kuudella eri kiintolevyllä. Kohta ne ovat järjestyksessä, niin että voi palata jostakin levyjen sokkeloista päivänvaloon.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Turussa ei ole pilvistä tietoakaan, ei juuri tuulestakaan, leppeä kesäpäivä tiedossa siis.
Minä siivosin kuviani, koneitakin, päivittämälläni CleanMyMac 2 -ohjelmalla, kylläpä olikin tarpeetonta vanhaa kamaa koneilla giga-kaupalla Onyx-putsauksista huolimatta. On, on, on tietenkin varmuuskopiohomma kunnossa, useammassakin kohteessa. Jos jokin asia on täällä Hompussa kulkiessa varmistunut, niin se on ehdottomasti kaikkien älylaitteiden varmuuskopiointi ja kopioiden ajan tasalla pitämisen tärkeys.
Vaikka olenkin normaalipainoinen, päätin kurittaa itseäni kokeilemalla 5/2-diettiä. Tuntuu erittäin tehokkaalta, eikä ainakaan itselleni ollenkaan vaikealta toteuttaa. Pari viikkoa vasta takana, mutta lievää tehoa jo havaittavissa. Maanantai ja torstai tuntuvat hyviltä päiviltä niukalle kalorimäärälle, veden juomisen tarve on ikään kuin lisääntynyt jokaisena päivänä, tai sitten siihen vain kiinnittää enemmän huomiota.
Nyt vihreää teetä, viiliä, mustikoita ja erilaisia siemeniä sekä kahvia aamiaiseksi.
Viimeksi muokannut amanita, 21.8.2013 klo 10.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Kas kummaa, typoja...
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
amanita kirjoitti:
Nyt vihreää teetä, viiliä, mustikoita ja erilaisia siemeniä sekä kahvia aamiaiseksi.
Et kai sekoita teetä viiliin?
Kalle
Apple Mac Mini 2018 / 3,6 GHz Quad-Core i3 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / MacOS Monterey 11.2 / ASUS VP228 Display 21,5"
Talart JT Ready pyörätuoli vm 2021
Elämä ei ole pelkkää jaloilla tanssimista - https://www.facebook.com/kallehannadance/
amanita kirjoitti:Tee mukista ja viili lisukkeineen kulhosta, sekä kahvi kupista, joten ihan tolokuissani olen edelleen.
Mä jo huolestuin
Kalle
Apple Mac Mini 2018 / 3,6 GHz Quad-Core i3 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / MacOS Monterey 11.2 / ASUS VP228 Display 21,5"
Talart JT Ready pyörätuoli vm 2021
Elämä ei ole pelkkää jaloilla tanssimista - https://www.facebook.com/kallehannadance/
amanita kirjoitti:Tee mukista ja viili lisukkeineen kulhosta, sekä kahvi kupista, joten ihan tolokuissani olen edelleen.
Minä jo huolestuin, kun luin viini ei pitäisi valvoa yökausia leikkien nörttiä. Varsinkin, kun olo on yhtä auvoisa kuin jonkin valaan ja möhköfantin risteytyksellä. Ei auta ei, vaikka sää on kuin morsian. Kahvia ja taas kuvien kimppuun. Yllättävän iso työ niiden järjestämisessä.