Tulimpa päivittäneeksi Freeway Pro 3.5:n tuohon neloseen, jo silloin lokakuussa kun se ilmestyi.
Ja nyt pikku hiljaa olen ajatellut siirtää sivustoja nelosversioon. Mutta eihän siitä tule mitään, nelosen tarjoamat uudet ominaisuudet toimivat vain osittain.
Olen aika tavalla pettynyt ja satanen meni hukkaan.
Mitä muita vaihtoehtoja on tällaiselle tumpelolle, joka ei ymmärrä eikä haluakaan oikeasti ymmärtää html:stä tai vastaavasta mitään.
Freeway Pro 4, kallis beta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Freeway Pro 4, kallis beta
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Re: Freeway Pro 4, kallis beta
Viesti Kirjoittaja Josku »
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Mitkä nelosen ominaisuudet eivät toimi? Itse latailin joku aika sitten trial version nelosesta ja ohjelma vaikutti pätevältä. Olen aikeissa hankkia tuon nelosversion, mutta jos se on kovin buginen niin täytyy katsella jotain muuta vaihtoehtoa..
-
No, itselle on tullut vastaan kaksi pahaa:
Eli perushankaluus on siinä, että tietyt Freewayn ominaisuudet toimivat vain tietyin ehdoin, joita käyttäjä ei voi tietää. Esimerkiksi graafisille elementeille (esim ympyrä) voit antaa heittovarjon (shadow) tai hehkun (glow). Tuon ympyrän voi värittää, mutta sille ei voi antaa esim itsetehtyä tekstuuria. Värilliselle tulee varjo oikein, mutta tekturoidulle vain paksu musta kehys.
Toinen esimerkki on kehykset: voit pistää navigointikehykseen viittauksen, että avaa tästä linkistä tämä sivu pääkehyssivuun. Mutta et voi käyttää Freewayn toimintoa Menubar, jolla tehdään pudotusvalikoita, koska niistä se määritys missä kehyksessä linkitetty sivu avataan taas ei toimi.
Ja käytännössä edelliselle versiolla tehtyjä dokumentteja ei kannata siirtää nelosversioon, sillä melkein nopeammin saat homman tehtyä kun aloitat kylmästi alusta. Esim 3.5:stä neloseen siirretyissä pudotusvalikot voivat toimia tai sitten ei. Tarkista kaikki ja korjaa.
Jos tuosta nyt joku saa selvää.
Olen todella pitänyt Pro 3.5 versiosta, mutta nelonen vaikuttaa tosi keskeneräiseltä.
Eli perushankaluus on siinä, että tietyt Freewayn ominaisuudet toimivat vain tietyin ehdoin, joita käyttäjä ei voi tietää. Esimerkiksi graafisille elementeille (esim ympyrä) voit antaa heittovarjon (shadow) tai hehkun (glow). Tuon ympyrän voi värittää, mutta sille ei voi antaa esim itsetehtyä tekstuuria. Värilliselle tulee varjo oikein, mutta tekturoidulle vain paksu musta kehys.
Toinen esimerkki on kehykset: voit pistää navigointikehykseen viittauksen, että avaa tästä linkistä tämä sivu pääkehyssivuun. Mutta et voi käyttää Freewayn toimintoa Menubar, jolla tehdään pudotusvalikoita, koska niistä se määritys missä kehyksessä linkitetty sivu avataan taas ei toimi.
Ja käytännössä edelliselle versiolla tehtyjä dokumentteja ei kannata siirtää nelosversioon, sillä melkein nopeammin saat homman tehtyä kun aloitat kylmästi alusta. Esim 3.5:stä neloseen siirretyissä pudotusvalikot voivat toimia tai sitten ei. Tarkista kaikki ja korjaa.
Jos tuosta nyt joku saa selvää.
Olen todella pitänyt Pro 3.5 versiosta, mutta nelonen vaikuttaa tosi keskeneräiseltä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
RapidWeaveria olen seuraillut ja vähän kokeillutkin, mutta se on vähän turhan rajallinen mulle.
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Tuo heittovarjo ja hehku olivat kyllä näppäriä efektejä mitä testailin. Omaa tekstuuria en kokeillessa käyttänyt. Pudostusvalikoita en itse tarvisi, mutta..mutta.. Täytyy nyt vielä miettiä. Toivottavasti noita bugeja ei löydy kovasti lisää.
Dreamveawer on omaan käyttöön turhan kallis ja järeä softa. Tuottavuus / ajankäyttö -suhde ei ole sillä paras mahdollinen omissa projekteissa. Freeway Pro 4:ssa tuo suhde tuntui kokeilun perusteella oleva kohdallaan.
Dreamveawer on omaan käyttöön turhan kallis ja järeä softa. Tuottavuus / ajankäyttö -suhde ei ole sillä paras mahdollinen omissa projekteissa. Freeway Pro 4:ssa tuo suhde tuntui kokeilun perusteella oleva kohdallaan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka