Oletko sinä sitten lukenut kyseiset teokset? Minä olen, tuntien Seppo Hentilän taustat siellä koulutettuna ihmisenä. Kirjoista tekee mielenkiintoisia juuri niiden läsnäolon tuntu. Ei Hentilä yritä taustaansa millään tavoin peitellä. Päinvastoin, sehän niistä kirjoista tekeekin niin huitsin mielenkiintoisia. Ei se ihmisen kredibiliteettiä syö että on koulutettu siinä maassa mitä tutkii, puhumattakaan kirjoittajan poliittisista suuntautumisista 40 vuotta sitten. Stasi- keskustelu menee helposti tähän Iltapäivälehtien lööppijulkisuuden hakemiseen ja kauheaan älämölöön. Ja juuri tuollaiseen "Mutta jos Markus Wolf olisi soittanut, niin varmaan olisi mennyt..." tyyliseen argumentointiin.eskofot kirjoitti: ... sen sijaan jostakin syystä ne jotka ovat äänessä ovat itäasioiden tutkijoiksi ryhtyneet ankarimman linjan taistolaiset. Seppo Hentilä on näistä yksi, itse DDR:ssä koulutetettu telaketjuosaston SKP-mies. Jos Markus Wolf olisi pirauttanut rekrysoiton 70-luvulla niin vastausta olisi tuskin tarvinnut kauaa puntaroida. Tämän Stasin ulkomaanvakoilun päällikön kirja Kasvoton Mies on varsin mielenkiintoinen kirja. Äijän uran kohokohdasta on näytelmä Kansallisteatterissa juuri nyt
Jälkiviisaudesta vielä sen verran että ne poliitikot jotka aikoinaan vastustivat DDR:n tunnustamista olivat... ööö... mmmm... No mites nyt ei tule yhtään mieleen.
Vaalit (Toinen kierros)
-
Re: Vaalit (Toinen kierros)
Viesti Kirjoittaja tBa »
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Mun mielestä on aika naurettavaa puhua tässä yhteydessä jälkiviisaudesta. 70-luvulla oli sentään Suomessakin aika paljon sellaisia, jotka näkivät DDR:n ihan samanlaisena kuin se nähdään nykyäänkin. Karmivaa oli silloin ja yhä edelleen, että jotkut Suomessakin näkivät sen ihanneyhteiskuntana. Näistä asioista vaikeneminen on väärin niitä kohtaan, jotka ovat aikoinaan DDR:ssä ja DDR:stä joutuneet kärsimään.eskofot kirjoitti: Jälkiviisaudesta vielä sen verran että ne poliitikot jotka aikoinaan vastustivat DDR:n tunnustamista olivat... ööö... mmmm... No mites nyt ei tule yhtään mieleen.
Virheet on virheitä, mutta nekin pitäisi pystyä tunnustamaan. Eihän tässä mitään kivittäjäisiä ollakaan järjestämässä. Tunnustettu salailu ei vaan oikein istu nyky-demokratiaan.
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Totta puhut. 1970-luvun Suomen historiasta löytyy kyllä vielä kaikkea mielenkiintoista tulevaisuudessa.MacAntti kirjoitti: Virheet on virheitä, mutta nekin pitäisi pystyä tunnustamaan. Eihän tässä mitään kivittäjäisiä ollakaan järjestämässä. Tunnustettu salailu ei vaan oikein istu nyky-demokratiaan.
Toisaalta jotkut asiat vaan ovat hankalia tunnustaa. Kun ajattelee, että edelleen löytyy mm. vuoden 1918 tapahtumista uutta tietoa, niin kolmenkymmenen vuoden takaiset jutut uudelleentulkitaan vielä moneen kertaan. Samoin on 30- ja 40-lukujen historian kanssa.
Aina on ihmisiä (usein enemmän tai vähemmän asianosaisia), joiden mielestä "vanhoja haavoja ei pidä repiä auki". Tai joiden mielestä "olemme kaikki aina ollet samalla isänmaan edun asialla" tai jotka vakuuttavat, että "vastakkainasettelujen aika on ohi".
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Eihän tällä nyt ole mitään tekemistä sen kanssa, että DDR oli siihen maailmanaikaan realiteetti. Ei se mennyt pois vaikka sitä ei olisi tunnustanut. Samalla logiikallahan Suomen nyt pitäisi kieltää Venäjä, Yhdysvalloista puhumattakaan.MacAntti kirjoitti:Mun mielestä on aika naurettavaa puhua tässä yhteydessä jälkiviisaudesta. 70-luvulla oli sentään Suomessakin aika paljon sellaisia, jotka näkivät DDR:n ihan samanlaisena kuin se nähdään nykyäänkin. Karmivaa oli silloin ja yhä edelleen, että jotkut Suomessakin näkivät sen ihanneyhteiskuntana. Näistä asioista vaikeneminen on väärin niitä kohtaan, jotka ovat aikoinaan DDR:ssä ja DDR:stä joutuneet kärsimään.eskofot kirjoitti: Jälkiviisaudesta vielä sen verran että ne poliitikot jotka aikoinaan vastustivat DDR:n tunnustamista olivat... ööö... mmmm... No mites nyt ei tule yhtään mieleen.
Virheet on virheitä, mutta nekin pitäisi pystyä tunnustamaan. Eihän tässä mitään kivittäjäisiä ollakaan järjestämässä. Tunnustettu salailu ei vaan oikein istu nyky-demokratiaan.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
En suinkaan kiistänyt ko. opusten lukemisen tarpeellisuutta tai kommentoinut Hentilän kirjoitusten sisältöä. Ihmettelin vain että kuinka ne jotka ovat hiljaa, ovat hiljaa ja ne jotka ovat äänessä, ovat äänessä. Tuntuu kun pitäisi olla toisin päin, ei kommunistien selittelyssä ole mitään kiintoisaa, toimivat oikeaksi uskomiensa asioiden puolesta, loogista. Mutta nämä perässä hiihtäneet demarit, kokoomuslaiset ja kepulaiset – niiltä olisi mukava kuulla itsereflektointia asiasta. Ja mitä tulee tiettyjen piirien rekrytointihalukkuuteen derkkujen suuntaan, niin siitä olen varma. Se olisi monelle sinipaitaiselle puolueen soturille ollut jopa kunnia-asia. Wolfin kirjassa asiasta enemmän toisesta perspektiivistä. Piinkova äijä ja hyvä kirjoittaja.tBa kirjoitti: Oletko sinä sitten lukenut kyseiset teokset? Minä olen, tuntien Seppo Hentilän taustat siellä koulutettuna ihmisenä. Kirjoista tekee mielenkiintoisia juuri niiden läsnäolon tuntu. Ei Hentilä yritä taustaansa millään tavoin peitellä....Ja juuri tuollaiseen "Mutta jos Markus Wolf olisi soittanut, niin varmaan olisi mennyt..." tyyliseen argumentointiin.
Nimenomaan näin.tBa kirjoitti:Eihän tällä nyt ole mitään tekemistä sen kanssa, että DDR oli siihen maailmanaikaan realiteetti. Ei se mennyt pois vaikka sitä ei olisi tunnustanut. Samalla logiikallahan Suomen nyt pitäisi kieltää Venäjä, Yhdysvalloista puhumattakaan.
Siis rautalangasta: Halostahan moititaan nyt siitä että se on ollut mukana kannattamassa DDR:n tunnustamista valtiona, joka oli mm. olennainen osa ETYK-prosessia. Minusta tällainen moittiminen on jokseenkin jälkiviisasta pisteiden napsimista. Sinusta ei? Ehkä voisit perustella kantasi paremmin. Esim. laittamalla nimiä tiskiin.MacAntti kirjoitti:Mun mielestä on aika naurettavaa puhua tässä yhteydessä jälkiviisaudesta. 70-luvulla oli sentään Suomessakin aika paljon sellaisia, jotka näkivät DDR:n ihan samanlaisena kuin se nähdään nykyäänkin.
Tässä ei siis nyt etsitä niiden nimiä jotka ovat suhtautuneet jotenkin hilluvan kriittisesti totalitaristisiin järjestelmiin – voisin laittaa sinne omankin nimeni – vaan niiden poliitikkojen jotka ovat 70-luvulla vastustaneet DDR:n tunnustamista, oikeastaan he ja he ainoastaan voivat moittia Halosta tästä ilman että sitä voitaisiin sanoa jälkiviisaaksi, eikö? Jos tässä jokin on naurettavaa, niin se että ko. moitteen pöydälle ostanut on itse ex-taistolainen.
Idän kortillahan kävivät kauppaa tuolloin kaikki, paitsi piskuinen äärioikeisto. DDR oli yksi pelin valttikorteista. Kekkonen yritti siinä pelissä saada Viipuria takaisin. Länsimaat koittivat kiristää parannusta ihmisoikeuksiin. Moraalisesti arveluttavimmat tämän pelin osallistujat olivat minusta kuitenkin ne jotka pelasivat suoraan omaan pussiinsa. Nämä Karjalaiset ja Leskiset ja Väyryset. Viimeksi mainittu kävi myöhemmin jopa suoria neuvotteluja vieraan valtion kanssa presidentinvaalien manipuloinnista. Tämä voisi jo ylittää maanpetoksen rajan jossakin länsimaassa.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Viesti Kirjoittaja arcana »
Ei saakeli. Toi MTV3:sen vaalitentti menossa niin ei ole oikeasti tosikaan minkälaista settiä Haloselta tulee. Rupeaa murjottamaan heti kun Sauli pistää vähän tiukempaa kommenttia kehiin. huhhuh. Eikai kukaan täysjärkinen tuota voi äänestää?pallo kirjoitti:Blaah blaah...Tarjalaista selittelyä havaittavissa...taitaa Tarjakin selitellä ittensä eläkkeelle...Tarja vois kokeilla suoraan puhumista vaihteen vuoksi.
-
Ei.Eikai kukaan täysjärkinen tuota voi äänestää?
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Onkohan tässä nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Mä kommentoin tuossa edellä nimenomaan Tiitisen listan julkistamista. Ja siinähän oli nyt kyse ihan muista asioista kuin valtion tunnustamisesta tai mielinkielin olemisesta.eskofot kirjoitti: Siis rautalangasta: Halostahan moititaan nyt siitä että se on ollut mukana kannattamassa DDR:n tunnustamista valtiona, joka oli mm. olennainen osa ETYK-prosessia. Minusta tällainen moittiminen on jokseenkin jälkiviisasta pisteiden napsimista. Sinusta ei? Ehkä voisit perustella kantasi paremmin. Esim. laittamalla nimiä tiskiin.
Niin ja kyllä niitä listalla olijoita taitaa löytyä vähän toisesta leiristä kuin ilkka kanervoista.
-
Viesti Kirjoittaja noodle »
Tarja näytti tosiaankin hermostuvan turhan helposti. En ole Halosen fani, mutta kannattaja kylläkin, kun vastassa on sellainen liero kuin Niinistö. Halonen ei ole ihanteellinen presidenttiehdokas, mutta niin paljon lähempänä tavoitetta kuin Niinistö. Mies ei tämäniltaisessakaan tentissä ottanut kantaa yhtään mihinkään. Takertuu pieniin yksityiskohtiin, ja nimenomaan muiden tekemisiin. Ei itse ota kantaa yhtään mihinkään muuhun kuin, että miten " Työ on tärkeää ja kaikki tekevät työtä joten eix kaikki oo mun puolel joohan" Ja tämä slogani: "Työväen presidentti"!!! Miten moinen voi kerta kaikkiaan mennä läpi?!!arcana kirjoitti:Ei saakeli. Toi MTV3:sen vaalitentti menossa niin ei ole oikeasti tosikaan minkälaista settiä Haloselta tulee. Rupeaa murjottamaan heti kun Sauli pistää vähän tiukempaa kommenttia kehiin. huhhuh. Eikai kukaan täysjärkinen tuota voi äänestää?
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Tarja ja Sauli. Tossa ihmetyttää mua tää mököttämis juttu. Millälailla teillä kotona mökötetään? Väittäisin, että jos sillä tyylillä ku meillä, niin aika huono tv show olis tiedossa. Muutenkin ihmetyttää miten tietyt asiat ovat saaneet todella tuulta, vaikkei niissä oikeasti ole juuri mitään pohjaa.
Katotaan onnistunko mää ,ku onhan tää Homppukin jonkinlainen media:
- Saulin suu näyttää pellen suulta, ku se hymyilee.
- Sen pää ei koskaan suorassa, Kumpihan aivopuolisko on valunut kummalle puolelle ja onko se taloushommissa hyvä?
- Sauli puolustaa suomen etuja muualla maailmassa, myymällä sinne suomalaisia tuotteita. Samalla ratkeaa myös Suomen sosiaaliset ongelmat, ku kaikkien pitää mennä töihin. Kuulostaa pikku amerikalta.
- Saulin puhetta on mahdoton seurata. Se on niin monen sivulauseen aloitus, että taitaa harvoin itsekään muistaa mistä aloitti.
- Saulin arvomaailma on itseasiassa jämähtäneempi kuin Tarjan. Konservatiivi. Miten kaupankäynti voi olla muutosta? Kolonialismia eikä globalisaatiota mun mielestä.
- mistä sauli pitäisi puheen YKssa?
No itseasiassa Sauli on mun mielestä ihan hyvä jätkä.
-
-
Viesti Kirjoittaja iso paha S »
Kuva_valmistaa_valinnan.jpg
Rap-pressa.jpg
Sauli_pressaksi.jpg
saulix2.jpg
Sotasankari.jpg
Valitse_sauli.jpg
Muokattu: Pirkule, mites noi saisi näkymään kaikille? Palikka...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Hjälp! Nyt ei aivot toimi... Omassa kansiossa noi kuvat ja sieltä ne copypastailin. Löysin tuon kuva-namikan, mutta mutta...Voi jeesus, miten noloa...
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja iso paha S »
Laitoin sulle tBa ne meiliin.
Olen siis virallisen aasin hatun ansainnut.[H]
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jotta kuvat näkyy Internetissä niin kuvien täytyy ensin olla Internetissä. Eli ensin kuvat ladataan vaikka ImageShakiin joka säilöö kuvan nettiin ja antaa kuvan Internet-osoitteen sulle (tyyliin: http://www.kuvapankki.com/omakuva.jpg). Sitten kun klikkaat tässä viestinkirjoitusikkunan vasemmalta puolelta | kuva | -linkkiä josta avautuu dialogi mikä kysyy kuvan osoitetta, niin annat osoitteen siihen ja painat OK.iso paha S kirjoitti:Muokattu: Pirkule, mites noi saisi näkymään kaikille? Palikka...
Hjälp! Nyt ei aivot toimi... Omassa kansiossa noi kuvat ja sieltä ne copypastailin. Löysin tuon kuva-namikan, mutta mutta...Voi jeesus, miten noloa...
-
Viesti Kirjoittaja nesta »
Tuohon mököttämiseen liittyen, Tarjalla oli JTO:n johtaja-arvioon samankaltainen asenne. Hän ei suostunut kommentoimaan tuloksia, vaikka muut presidenttiehdokkaat niin tekivät. Vaikka Halonen saikin huonoimmat pisteet, ei testi muillekaan ehdokkaille mikään imarteleva ollut. Muut sentään tunnustivat tosiasiat rehdisti, mutta Tarja kieltäytyi kommentoimasta. Luin jonkun hieman kiihkeämmän artikkelin samasta JTO:n arviosta (en nyt muista miltä sivulta, joku vapaasana tai vastaava), ja siinä nimenomaan painotettiin sitä, että Halonen ei ole sitä, mitä hänen julkisuuskuvansa yrittää esittää. Muumimamman ja koko kansan presidentin voi unohtaa. Artikkelien lukemisen jälkeen olen itsekin kiinnittänyt huomiota Tarjan esiintymisiin ja sanomisiin, ja aivan selvästi välillä huomaa hänen oikeaa luonnetta, kuten tämä mököttämistapaus. Varmasti moni on kanssani eri mieltä, mutta katsokaapa seuraavaa Tarjan tv-esiintymistä ja kiinnittäkää huomiota hänen asenteeseensa ja verratkaa sitä imagoon. Ainakin olen selvää ylimielisyyttä välillä havainnut. En todellakaan väitä, etteikö näitä piirteitä löytyisi myös Niinistöltä..
Huh
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mulla ei vielä ole äänioikeutta[:#]
On varmaan pidettävä pienempää ääntä.
Mun mielestä toi "Karjala takaisin"-juttu on ihan älytön.Saltikov kirjoitti:Jep. Niinistön kannatajat heiluttelevat idän korttia ja ehdokas itse ei uskalla puhua asiasta mitään ikään kuin koko ilmansuuntaa ei olis olemassa. Äijältä puuttuu munat.Hemi392 kirjoitti:www.prokarelia.net/fi/?x=artikkeli&article_id=819&author=65
tossa vähän todenpitävämpää terkstiä. [H]
Tähän mennessä joka kerta kun on Karjalaa pyydetty takaisin niin
Venäjän (Neuvostoliiton) vastaus on aina ollu jyrkkä EI.
Jos se halutaan takaisin, niin sotaan on lähes pakko lähteä.
Yksi suomalainen tuskin vastaa kymmentä venäläistä tänä päivänä.
No makuuhuoneessa varmaan, mutta ei taistelussa.
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Olen hyvin pitkälle samaa mieltä. Mutta Niinistön idänpolitiikka taitaa olla aika hakusessa. Natoon olla menossa mutta kun kysytää että mitä varten ja miksi, kierretään asiaa kuin kissa kuumaa puuroa, eikä uskalleta sanoa että idän karhua tässä pelätään. Samaan hengenvetoon arvostellaan nykyistä idänpolitiikkaa. Niinistö taitaa pistää suhteet kuntoon itään päin Naton avulla. Suomi on ollut kallellaan aina jonnekkin, ensin Saksaan ja sitten itään päin. Nyt kun ollaa päästy seisomaan selkä suorana, niin eikös meitä kammeta taas etukenoon[:(] Mutta tosiasia on että kun kumartaa yhteen suuntaan, niin silloin pyllistää toisaalle.Tuurihaukka kirjoitti: Harmi.
Mulla ei vielä ole äänioikeutta[:#]
On varmaan pidettävä pienempää ääntä.
Mun mielestä toi "Karjala takaisin"-juttu on ihan älytön.Saltikov kirjoitti:Jep. Niinistön kannatajat heiluttelevat idän korttia ja ehdokas itse ei uskalla puhua asiasta mitään ikään kuin koko ilmansuuntaa ei olis olemassa. Äijältä puuttuu munat.Hemi392 kirjoitti:www.prokarelia.net/fi/?x=artikkeli&article_id=819&author=65
tossa vähän todenpitävämpää terkstiä. [H]
Tähän mennessä joka kerta kun on Karjalaa pyydetty takaisin niin
Venäjän (Neuvostoliiton) vastaus on aina ollu jyrkkä EI.
Jos se halutaan takaisin, niin sotaan on lähes pakko lähteä.
Yksi suomalainen tuskin vastaa kymmentä venäläistä tänä päivänä.
No makuuhuoneessa varmaan, mutta ei taistelussa.
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Tarja on joutunut puolustusasemaan, joka ei jostainsyystä kyllä yhtään sovi hänelle. Tämä voi mennä tiukaksi, kuten uusimmat kannatusluvutkin kielivät.
En tiedä onko tätä asiaa käsitelty jo tässä ketjussa mutta: Eilisessä maikkarin vaalitentissä Halonen teki mielestäni mokan. Hän kritisoi mielestäni liian rajusti pääministeri Vanhasta, joka on aivan järjetöntä. Halosenhan pitäisi saada Vanhasen kannattajat puolelleen.
Huomasin erään toisenkin seikan. Ehdokas Niinistö puhuu modernimmin ja paremmin kuin presidentti Halonen.
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Kotiläksyjen pyytäminen kirjallisena oli kyllä modernia. Modernia lapsellisuudessaan. Ja ennen kuin kukaan alkaa vaahtoamaan siitä, miten "asiat pitää ottaa asioina" niin vaalikeskusteluissa on paino kuitenkin sen yhdyssanan jälkimmäisellä sanalla.Reckless kirjoitti:
Huomasin erään toisenkin seikan. Ehdokas Niinistö puhuu modernimmin ja paremmin kuin presidentti Halonen.
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
"Perusteet liian koukeroiset. Pitäisi olla sanoissaan napakampi."Reckless kirjoitti: ...Huomasin erään toisenkin seikan. Ehdokas Niinistö puhuu modernimmin ja paremmin kuin presidentti Halonen.
"...on taipumus monimutkaisiin laserakentesiin"
Siinä kaksi "Jälkipelistä" lainattua kommenttia kummankin ehdokkaan modernista puheesta.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Vaikka eläkeläisten. Ei muuten olisi sekään yhtään huonompi homma jos joku heitäkin miettisi.pallo kirjoitti:Tarja olisi sitten 69-vuotias päästessään toisesta presidenttiydestään - kenen etuja hän silloin ajaa? Harmi ettei Suomessa ole tarjolla nuorempia, edustavampia ja eheämpiä esimerkkejä presidenteiksi. Kumpikaan ehdokas ei ole hyvä esimerkki suomalaisille, valitettavasti. Taas joutuu varmaan äänestämään pienempää pahaa, kuten yleensä koska kukaan ei ole onneksi täydellinen. Voihan mielipiteitään muuttaa koko ajan seuraten vaikka PM Vanhasen linjaa.
Sauli-tuubaa on sitten ihan turha minulle tarjoilla, äänestän Halosta.
-
Viesti Kirjoittaja RedDelicious »

– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka