MYYTY: 3 x iPhone 4, Pirkkala
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
MYYTY: 3 x iPhone 4, Pirkkala
Viesti Kirjoittaja aza »
Puh.nro 0400 xxxxx2
KAIKKI MYYTY!
Tarjoukset ketjuun!
-
Re: M: 3 x iPhone 4, Pirkkala
Viesti Kirjoittaja full »
EDIT: Perun tämän koska kaupankäynti on melko hämärähköä..
-
Viesti Kirjoittaja misaka »
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Valkoisesta tarjottu 50 euroa, ja mustasta jossa näyttö pimeänä 80 euroamisaka kirjoitti:Keskimmäisestä 35 ja postit. Tai vaihtoehtoisesti ylimmästä 20 e ja postit.
-
Myyjäkin voisi laittaa sen alkuperäisen tekstin näkyville varsinkin tuohon alimmaiseen puhelimeen. Se jossa siis oli maininta ettei verkkoa löytynyt eikä muuta vikaa jne.
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Keskinäppäin oli rikki, pistin puhelinta palautustilaan ja palauttelin, niin sain verkon löytymään. Tosiaan putosi, jonka jälkeen lähti vähän väriä näytöstä ja kosketus katosi. Kuvan laitan nykyisestä tilasta tänään lauantaina 7.9.full kirjoitti:Tarjoajat vois opetella laittamaan tarjouksensa ketjuun tasapuolisuuden merkeissä.
Myyjäkin voisi laittaa sen alkuperäisen tekstin näkyville varsinkin tuohon alimmaiseen puhelimeen. Se jossa siis oli maininta ettei verkkoa löytynyt eikä muuta vikaa jne.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Voisitko selvyyden vuoksi tarkentaa, mitä hämärähköä kaupankäynnissä havaitsit.full kirjoitti:Voiskohan tuon ylimmäisen hakea parillakympillä?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Tarjouksia ei näy ketjussa kuten säännöt sanovat. Voi hyvin olla myyjän omaa vedätystä sekä tuo alimman kuvan tekstin muutos jonka myös pyysin oikaisemaan koska se yhtäkkiä vaihtuikin täysin erilaiseksi kuin alunperin.amanita kirjoitti:Voisitko selvyyden vuoksi tarkentaa, mitä hämärähköä kaupankäynnissä havaitsit.full kirjoitti:Voiskohan tuon ylimmäisen hakea parillakympillä?
-
- Ylläpitäjä
Tarjoajat laittakoot tarjouksensa ketjuun, kuten myyjä on pyytänyt, ja joka siis on tämän myynnin valittu kauppatapa, muussa tapauksessa myyjän tulee hylätä nuo tarjoukset.aza kirjoitti:Valkoisesta tarjottu 50 euroa, ja mustasta jossa näyttö pimeänä 80 euroamisaka kirjoitti:Keskimmäisestä 35 ja postit. Tai vaihtoehtoisesti ylimmästä 20 e ja postit.
-
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Vain alimmainen enää jäljellä, kaksi muuta lähti hintaan 175€, mihin hintaan tuo alimmainen...?kuros kirjoitti:200€ koko läjästä
-
Viesti Kirjoittaja kuros »
miltäs 80€ kuullostaa, ja luultavasti nouto.aza kirjoitti:Vain alimmainen enää jäljellä, kaksi muuta lähti hintaan 175€, mihin hintaan tuo alimmainen...?kuros kirjoitti:200€ koko läjästä
-
Viesti Kirjoittaja aza »
100€ ja tule vaikka heti hakemaan?kuros kirjoitti:miltäs 80€ kuullostaa, ja luultavasti nouto.aza kirjoitti:Vain alimmainen enää jäljellä, kaksi muuta lähti hintaan 175€, mihin hintaan tuo alimmainen...?kuros kirjoitti:200€ koko läjästä
-
Re: MYYTY: 3 x iPhone 4, Pirkkala
Viesti Kirjoittaja KonstaT »
full kirjoitti:Voiskohan tuon ylimmäisen hakea parillakympillä?
Näin on, ostin kaksi ja tiedot mielestäni harhaanjohtavia. Lisäksi toisessa luurissa jotain hämärää (mistä hankittu...). Kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin tältä ostaa.
Saa kysyä lisää YV:llä.
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Tämä osti tuon aivan räjähtäneen iPhonen minulta, kun sai näytön ja muita (?) osia vaihdettua luuriin, eikä kyseinen luuri tukenutkaan sim-korttia soitti hän minulle että puhelin on rikki ja halusi perua kaupat?! Uhkasi myös rikosilmoituksella ja väitti että puhelin olisi varastettu vaikka minkäänlaisia todisteita hän ei osannut sanoa? Taisi tulla katumapäälle kun ei puhelinta saanut korjattua? Minä puhelimen tuollaisessa kunnossa sain kun on kuvassakin, joten mitään muuta tietoa luurista en tiennyt kuin nuo mitä ilmoituksessa on kerrottu. Jos ostaa tuommoisen liikaa elämää nähneen iPhonen niin kai nyt järkikin sanoo ettei kaikki välttämättä luurissa toimi?KonstaT kirjoitti:full kirjoitti:Voiskohan tuon ylimmäisen hakea parillakympillä?
Näin on, ostin kaksi ja tiedot mielestäni harhaanjohtavia. Lisäksi toisessa luurissa jotain hämärää (mistä hankittu...). Kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin tältä ostaa.
Saa kysyä lisää YV:llä.
Edit. Halusi tosiaan perua kaupat mahdollisimman nopeasti ja ilman poliisia? Ja taitaa tuolla YV:llä kyselijöille väittää ties minkälaista satua kaupoista?
-
Tuo "räjähtänyt" luuri minkä ostin tuli siis purettuna minulle ja tosiaan ei aktivoi millään SIM kortilla vaikka tunnistaa. Jotenka vaihtoehtoja on:
1) Varastettu ja lukittu pois operaattoreista
2) Ulkomaalainen kytky-puhelin (miksi ihmeessä kukaan kauppaa ulkomaalaista kytkyäluuria SUOMESSA, eli HIEMAN epäilyttää mistä hankittu.)
Toinen puhelimen kuvauksessa ei teoriassa vikaa ollut, vaikka kuvaukseen olisi voinut lisätä muutama yksityiskohta. Vaikka näin:
"Kastunut puhelin, LCD liitin kärähtänyt, purettu, ei saatu eloa, koottu, laitettu ulkoisesti kuntoon ja siksi myydään..." Sen sijaan puhelimesta oli huolellisesti raaputettu (todennäköisesti punainen/kastunut) vesisensori pois ja laitettu ruuvit sun muut takaisin paikalleen jotta kastumista ei vaan huomata. Lisäksi kun pyysin TARKKOJA kuvia emolevystä niin sain muutaman niinkin tarkan kuvan missä oli noin 5 pikseliä...
Rikosilmoituksesta vielä sen verran, että kun oli enemmänkin syytä epäillä puhelimen laillisuutta niin halusin ottaa yhteyttä ensin myyjään jotta asian voisi hoitaa azan kannalta mahdollisimman vaivattomasti. Olisin siis suostunut palauttamaan puhelimen ja myyjä olisi saanut tehdä tuolla luurilla miten parhaaksi näkee, kun en (todennäköisesti) varastettua puhelinta itse halua. Nyt jos puhelin jää minulle niin pakkohan asia on hoitaa rikosilmoituksen kautta jos varastetuksi epäilen. Mistään uhkauksesta ei siis ollut kyse, kuhan totesin miten joudun tässä tapauksessa toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Minä EN ole tuota kastunutta (?) availlut, mistä nämä sinun "tiedot" on peräisin...? Ja rikosilmoitusta harkitsevana kannaisiko sinun selvittää onko puhelin oikeasti varastettu? Googlappas joku tuommoinen "iPhone imei checker" sillä saattaisi saada jonkinlaista tietoa onko puhelin varastettu? Ja kuvat olivat sen "räjähtäneen" puhelimen emolevystä... Sait luurit postiennakolla avaamisoikeudella, mikset siinä katsonut onko emolevyssä jotain vikaa, kun oli luuri kerta jo valmiiksi purettu ja emolevy esillä? Ja aikalailla uhkaukselta vaikutti kun sanoo että: "puretaan kaupat tai joudun tekemään rikosilmoituksen"KonstaT kirjoitti:Mielenkiintoista kuulla oma kantasi asiasta...
Tuo "räjähtänyt" luuri minkä ostin tuli siis purettuna minulle ja tosiaan ei aktivoi millään SIM kortilla vaikka tunnistaa. Jotenka vaihtoehtoja on:
1) Varastettu ja lukittu pois operaattoreista
2) Ulkomaalainen kytky-puhelin (miksi ihmeessä kukaan kauppaa ulkomaalaista kytkyäluuria SUOMESSA, eli HIEMAN epäilyttää mistä hankittu.)
Toinen puhelimen kuvauksessa ei teoriassa vikaa ollut, vaikka kuvaukseen olisi voinut lisätä muutama yksityiskohta. Vaikka näin:
"Kastunut puhelin, LCD liitin kärähtänyt, purettu, ei saatu eloa, koottu, laitettu ulkoisesti kuntoon ja siksi myydään..." Sen sijaan puhelimesta oli huolellisesti raaputettu (todennäköisesti punainen/kastunut) vesisensori pois ja laitettu ruuvit sun muut takaisin paikalleen jotta kastumista ei vaan huomata. Lisäksi kun pyysin TARKKOJA kuvia emolevystä niin sain muutaman niinkin tarkan kuvan missä oli noin 5 pikseliä...
Rikosilmoituksesta vielä sen verran, että kun oli enemmänkin syytä epäillä puhelimen laillisuutta niin halusin ottaa yhteyttä ensin myyjään jotta asian voisi hoitaa azan kannalta mahdollisimman vaivattomasti. Olisin siis suostunut palauttamaan puhelimen ja myyjä olisi saanut tehdä tuolla luurilla miten parhaaksi näkee, kun en (todennäköisesti) varastettua puhelinta itse halua. Nyt jos puhelin jää minulle niin pakkohan asia on hoitaa rikosilmoituksen kautta jos varastetuksi epäilen. Mistään uhkauksesta ei siis ollut kyse, kuhan totesin miten joudun tässä tapauksessa toimimaan.
"Olisin suostunut palauttamaan puhelimen", väkisin koitit sitä minulle tyrkyttää ja mahdollisimman nopeasti ilman poliiseja.
Mutta koita tuo puhelimen alkuperä selvittää, että onko ulkomaalainen vai varastettu ja palaile asiaan?
-
Postissa en voinut kyseistä emolevyä tarkistaa koska kärähtänyt kohta oli fikusti piilotettu, olisin joutunut 5 ruuvia avaamaan (postissa).
Rikosilmoitukseen viittaus liittyi siihen, että luuria on syytä epäillä varastetuksi. Tarkoitus ei todellakaan ollut uhkailla vaan ehdotin että puretaan kaupat vähin äänin. Jos puhelin oli oikeasti varastettu, ymmärrän hyvin jos koit tilanteen uhkaavaksi.

Eipä ole mulla mitään syytä palailla asiaan kun puhelimeen vastannut ei osaa olla millään tavalla asiallinen. Ihan vaan varoituksena seuraaville ostajille...
-
Viesti Kirjoittaja aza »
No jo on kiukkuinen mies, kun ei puhelinta saanutkaan toimimaan? Kaikenlaista soopaa osaat kyllä keksiäKonstaT kirjoitti:Kastunut siis oli 100% varmasti avattu. Ja tiesit että on kastunut??? Myit 3kpl rikkinäistä plus 1kpl valmiiksi purettu... Millä kukaan uskoo että juuri SINÄ et ole sitä purkanut?
Postissa en voinut kyseistä emolevyä tarkistaa koska kärähtänyt kohta oli fikusti piilotettu, olisin joutunut 5 ruuvia avaamaan (postissa).
Rikosilmoitukseen viittaus liittyi siihen, että luuria on syytä epäillä varastetuksi. Tarkoitus ei todellakaan ollut uhkailla vaan ehdotin että puretaan kaupat vähin äänin. Jos puhelin oli oikeasti varastettu, ymmärrän hyvin jos koit tilanteen uhkaavaksi.![]()
Eipä ole mulla mitään syytä palailla asiaan kun puhelimeen vastannut ei osaa olla millään tavalla asiallinen. Ihan vaan varoituksena seuraaville ostajille...

Kuten sanoin sinulle puhelimessakin, että ainut puhelin minkä olen avannut oli se valkoinen... Mutta tosiaan, jos tuo on todellakin varastettu niin sinun pitää rikosilmoitus tehdä. Katsoppas tuolta sanooko mitään onko varastettu ja liitä vaikka screenshot tähän ketjuun tai laita puhelimen imei numero niin minä teen sen? http://iphoneimei.info/
-
aza kirjoitti:No jo on kiukkuinen mies, kun ei puhelinta saanutkaan toimimaan? Kaikenlaista soopaa osaat kyllä keksiäKonstaT kirjoitti:Kastunut siis oli 100% varmasti avattu. Ja tiesit että on kastunut??? Myit 3kpl rikkinäistä plus 1kpl valmiiksi purettu... Millä kukaan uskoo että juuri SINÄ et ole sitä purkanut?
Rikosilmoitukseen viittaus liittyi siihen, että luuria on syytä epäillä varastetuksi. Tarkoitus ei todellakaan ollut uhkailla vaan ehdotin että puretaan kaupat vähin äänin. Jos puhelin oli oikeasti varastettu, ymmärrän hyvin jos koit tilanteen uhkaavaksi.![]()
Eipä ole mulla mitään syytä palailla asiaan kun puhelimeen vastannut ei osaa olla millään tavalla asiallinen. Ihan vaan varoituksena seuraaville ostajille...![]()
Kuten sanoin sinulle puhelimessakin, että ainut puhelin minkä olen avannut oli se valkoinen... Mutta tosiaan, jos tuo on todellakin varastettu niin sinun pitää rikosilmoitus tehdä. Katsoppas tuolta sanooko mitään onko varastettu ja liitä vaikka screenshot tähän ketjuun tai laita puhelimen imei numero niin minä teen sen? http://iphoneimei.info/
Myyntifoorumia kun vähän selailen niin näyttää siltä että muutama muukin luuri löytyy myynnistä? Samalla myös tarjoilet korjausvinkkejä puhelimesta (esim. ehkä antenni irronnut) ja väitätkö nyt vielä ettet ole muita puhelinta availlut lainkaan?
Kovasti vaikuttaa siltä että itse olet se, joka ei puhelinta saanut toimimaan ja siirtelet tappiota muille. Tuosta kastuneesta ehkä totesit että LCD kärähtänyt, joten laitoit kasaan ettei kärähtänyt liitin näy postissa. Toisessa taas emolevy tuli erikseen koska oli ulkoisesti ok mutta blockattu ja eihän sitä voinut testata kun ei ollut rungossa kiinni.
Sen verran olen kaupankäynnistäsi kuullut että yksi luureista oli italian IMEILLÄ, ja suurimmasta osasta ei ole hajuakaan SIM-lukituksesta. Haiskahtaa lievästi hämärältä... Puhelimesta en nyt saa IMEITÄ tänne kun en voi aktivoida ja LCD ei suostu enää näyttämään kuvaa. Jos kerran olet omistanut puhelimen LAILLISESTI niin ota boksi käteen ja tarkista itse IMEI-koodi!
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Vääristelet asioita huomattavasti... Minä en ole mitään vinkkejä jaellut, että antenni irti?! Selkeästi sanon, että: ''koitan huomenna katsoa itse tuota vikaa, kun ''ammattilaiselta'' sain vinkin että antennin johto voi olla pois paikoiltaan, joku unohtanut laittaa takaisin kiinni kun näytön vaihtanut?'' Ja tuo teksti kopiotu suoraan ketjusta... Itse en edes koittanut saada puhelimia toimimaan. Ja tosiaan ''ehkä totesit että LCD kärähtänyt'', en ole puhelinta avannut enkä koittanut edes korjata... Minä en kehtaisi väittää toista varkaaksi, jos minulla ei olisi minkäänlaisia todisteita.KonstaT kirjoitti:aza kirjoitti:No jo on kiukkuinen mies, kun ei puhelinta saanutkaan toimimaan? Kaikenlaista soopaa osaat kyllä keksiäKonstaT kirjoitti:Kastunut siis oli 100% varmasti avattu. Ja tiesit että on kastunut??? Myit 3kpl rikkinäistä plus 1kpl valmiiksi purettu... Millä kukaan uskoo että juuri SINÄ et ole sitä purkanut?
Eipä ole mulla mitään syytä palailla asiaan kun puhelimeen vastannut ei osaa olla millään tavalla asiallinen. Ihan vaan varoituksena seuraaville ostajille...![]()
Myyntifoorumia kun vähän selailen niin näyttää siltä että muutama muukin luuri löytyy myynnistä? Samalla myös tarjoilet korjausvinkkejä puhelimesta (esim. ehkä antenni irronnut) ja väitätkö nyt vielä ettet ole muita puhelinta availlut lainkaan?
Kovasti vaikuttaa siltä että itse olet se, joka ei puhelinta saanut toimimaan ja siirtelet tappiota muille. Tuosta kastuneesta ehkä totesit että LCD kärähtänyt, joten laitoit kasaan ettei kärähtänyt liitin näy postissa. Toisessa taas emolevy tuli erikseen koska oli ulkoisesti ok mutta blockattu ja eihän sitä voinut testata kun ei ollut rungossa kiinni.
Sen verran olen kaupankäynnistäsi kuullut että yksi luureista oli italian IMEILLÄ, ja suurimmasta osasta ei ole hajuakaan SIM-lukituksesta. Haiskahtaa lievästi hämärältä... Puhelimesta en nyt saa IMEITÄ tänne kun en voi aktivoida ja LCD ei suostu enää näyttämään kuvaa. Jos kerran olet omistanut puhelimen LAILLISESTI niin ota boksi käteen ja tarkista itse IMEI-koodi!
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ikinä en ole sinua syyttänyt varkaaksi, kuten olen useasti sanonut, on vain syytä epäillä että puhelin on ehkä varastettu. Toivon että et ottaisi tilannetta näin henkilökohtaisena uhkauksena... Jos olet tosiaankin puhelimen ostanut niin ota ihmeessä alkuperäinen boksi, ostokuitti ja kauppakirja esille. Samalla voit lukea IMEIn ja tarkistaa poliisilta jos on Suomessa varastettu, sen enempää ei IMEIllä saa selville...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Palaa sivulle “Myydään iPhone, iPad ja iPod”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka