Huomasin juuri kun Macbook Proni sammui yhtäkkiä että laturi ei lataa konetta kunnolla, vaan siinä välkkyy himmellä oranssi valo, enkä saa konettani enään päälle.
Ei ole myöskään laturista vika koska kokeilin juuri toisella laturilla.
Ja akku vaihdettiin juuri pari kuukautta sitten, joten missä vika?
Laturi ei lataa Macciani kunnolla
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Laturi ei lataa Macciani kunnolla
Viesti Kirjoittaja lasteferih »
-
Re: Laturi ei lataa Macciani kunnolla
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Eli kuvaavampi otsikko voisi olla: MacBook Pro ei ota latausta vastaan.lasteferih kirjoitti:Ei ole myöskään laturista vika koska kokeilin juuri toisella laturilla.
Koneen pitäisi lähteä käyntiin ilman akkuakin suoralla verkkovirralla. Tapahtuuko mitään?
-
Laturi pätkii
Viesti Kirjoittaja perlas »
Mulla MacBook 15" 2009 mid kone. Ilmeisesti laturi hajoamassa/ piuha poikki liittimen juuresta. Liittimen merkkivalo akkua ladatessa saattaa palaa himmeenä oranssina,normi oranssina,vihreenä tai ei ollenkaan, eikä lähde aina latamaan. Välillä auttaa kun ottaa piuhan irti koneesta ja kääntää ympäri. Olisi tarkoitus päivittää kone, kun ilmeisesti lähiaikoina uudet MacBookit ilmestyy. Ei vaan millään viitsisi vaan maksaa 80€ jostain laturista, kun on just uutta ostamassa. Minkalaisia kokemuksia halvoista tarvikelatureista?
-
Re: Laturi pätkii
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Halvat tarvikelaturit ovat käteviä esim. Tulipalon sytyttämiseen, ei niitä siis. Noissa on aika yleistä DC-in kortin särkyminen. Halvalla sen itse korjaa.perlas kirjoitti:Mulla MacBook 15" 2009 mid kone. Ilmeisesti laturi hajoamassa/ piuha poikki liittimen juuresta. Liittimen merkkivalo akkua ladatessa saattaa palaa himmeenä oranssina,normi oranssina,vihreenä tai ei ollenkaan, eikä lähde aina latamaan. Välillä auttaa kun ottaa piuhan irti koneesta ja kääntää ympäri. Olisi tarkoitus päivittää kone, kun ilmeisesti lähiaikoina uudet MacBookit ilmestyy. Ei vaan millään viitsisi vaan maksaa 80€ jostain laturista, kun on just uutta ostamassa. Minkalaisia kokemuksia halvoista tarvikelatureista?
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
-
Re: Laturi pätkii
Viesti Kirjoittaja perlas »
"Halvalla sen itse korjaa" tarkoitatko, että hommaan jostain virtalähteen ja MacBookin välisen piuhan, avaan virtalähteen,kolvaan vanhan piuhan irti ja kolvaan tilalle ehjän piuhan jne.applerules! kirjoitti: Halvat tarvikelaturit ovat käteviä esim. Tulipalon sytyttämiseen, ei niitä siis. Noissa on aika yleistä DC-in kortin särkyminen. Halvalla sen itse korjaa.
Viimeksi muokannut amanita, 9.10.2013 klo 20.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainaus lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainaus lyhennetty
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
DC-in -kortti on koneessa itsessään, ei laturissa.
Minulla tekee joskus samaa oma laturini. Muiden latureiden kanssa en ole huomannut vastaavaa, joten lienee tuossa päässä vika, kun sitä niivittämällä valo saattaa sammua/syttyä. Yleensä lataus toimii kuitenkin aina kuten kuuluu.
Minulla tekee joskus samaa oma laturini. Muiden latureiden kanssa en ole huomannut vastaavaa, joten lienee tuossa päässä vika, kun sitä niivittämällä valo saattaa sammua/syttyä. Yleensä lataus toimii kuitenkin aina kuten kuuluu.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Tässä on linkki ohjeisiin tuon latausportin vaihtamiseen. Tuolta iFixitistä löytyy myös tarvittava varaosa.
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka