iOS 7 kokemuksia
-
Re: iOS 7 kokemuksia
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja matiaskallo »
Onko muilla tällaista "ominaisuutta":D?
-
Viesti Kirjoittaja iPadPhoneMac »
-
-
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
Onko kerspule näin? Se oli semmonen juttu mitä ite eniten venttailin. Eli siis turhaan sitä etsiskelen?jomppeli kirjoitti:Itunes radiota etsiskelin kunnes tajusin että ei täällä tuo toiminto tietenkään ole saatavilla. :/
-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Jaa. No on tuo nykyinen ainakin intuitiivisempi. Kun en entistä näköjään oppinut käyttämään.Humanoid kirjoitti:Tuo toimi kyllä jo iOS6:ssakin. Tekstiviestit sun muut pakkautu Lock Screenin ylälaitaan josta ne sai vetämällä auki.Rauno Repomies kirjoitti: Tekstiviestiin vastaaminen on helpottunut. Kun uusi sms saapuu, niin näytön sammumisen jälkeenkin ilmoitusta pyyhkäisemällä pääsee suoraan saapuneeseen viestiin. Ennen piti ekan ilmoituksen mentyä ohi avata lukitus ja sitten vielä näpäyttää saapunut sms auki. Laiska kiittää.
Hyvä muutos; kun puhelin on telakassa, niin lukkokuvana ei ole enää se ällö ydinvaaravihreä patteri, vaan ihan normaali lukkokuva.
-
No jo on pirun hätäiset näpit.matiaskallo kirjoitti:Itse huomasin, kun näyttö on päällä sitten sulkee ja heti perään taas avaa niin ei avaudu. Joutuu odottamaan "sekunnin" tai sitten painaa näytön katkasijaa muutamia kertoja.
Onko muilla tällaista "ominaisuutta":D?
-
Viesti Kirjoittaja eduweb »
Mun iPhone 4S - iOS 7 versiossa Podcast app ei enää toimi ollenkaan. Kun asentaa uudelleen (ja samalla menettää kaikki playlistit ja subscriptionit), niin toimii minuutin ja sen jälkeen taas jää jumiin.Rauno Repomies kirjoitti:On muuten kätevä. Mm. päivittää tilattujen podien uudet jaksot haluttaessa automaattisesti. Ei tartte pulata iTunesin kautta kuin joku työläinen ikään!DjAlex kirjoitti:Eiks musasofta toista enää podcasteja? Puhelimessa on tavaraa, mutta musasofta näyttää tyhjää sisältöä.
Myöskään iTunesissa Podcast-tabi ei toimi, koko iTunes kaatuu jos sitä klikkaa.
Voi Apple, minkä teit...
-
Ihmeellistä. Mulla toimii ihan hyvin. Tilaukset säilyi ja nyt vielä ikoni näyttää kuuntelemattomien podcastien lukumäärän.eduweb kirjoitti:Mun iPhone 4S - iOS 7 versiossa Podcast app ei enää toimi ollenkaan. Kun asentaa uudelleen (ja samalla menettää kaikki playlistit ja subscriptionit), niin toimii minuutin ja sen jälkeen taas jää jumiin.Rauno Repomies kirjoitti:On muuten kätevä. Mm. päivittää tilattujen podien uudet jaksot haluttaessa automaattisesti. Ei tartte pulata iTunesin kautta kuin joku työläinen ikään!DjAlex kirjoitti:Eiks musasofta toista enää podcasteja? Puhelimessa on tavaraa, mutta musasofta näyttää tyhjää sisältöä.
Myöskään iTunesissa Podcast-tabi ei toimi, koko iTunes kaatuu jos sitä klikkaa.
Voi Apple, minkä teit...
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
1.
Mikä on Asetukset -> Ohjelmien päivitys taustalla? Sieltä löytyy Dropbox, Endomondo, Evernote, Google, Google maps, Jahtikartta, Pörssi, Shazam ja sää. Miksi näiden sijaintia ja sisältöä pitäisi taustalla päivittää? Ilmeisesti esim. Endomondo toimii kuitenkin lenkillä taustalla, vaikka otan sen täältä valikosta pois? Hieman siis sekavan tuntuinen valikko.
2.
Tänään mulla oli 15 sovellus päivitystä odottamassa App storessa eiliseltä päivältä. Olen tarkistanut asetuksista, että sovellukset päivitetään taustalla automaattisesti ja kotona on myös wifi käytössä, jos se sitä tarvitsee. Eli ei ainakaan vielä tunnu toimivan luotettavasti tämä toiminto.
3.
Gps-paikannus merkki tuntuu olevan jatkuvasti yläkulmassa päällä ja kyllä akku kuluukin nopeammin. Yön aikana akun lataus oli laskenut 10% tekemättä mitään.
Vedin päivityksen puhtaana sisään, joten oletan ettei virran kulutus johtuisi siitä ainakaan. Muuten kokonaisuutena päivitys oli toivottu ja onnistunut mielestäni. Mainittakoon vielä miinuksena uusi kalenteri, joka ei ole kovin käytännöllinen.
-
Tämäkin ihmetyttää. Mulla on myös päivitetty Kakkonen. Kokeilin just ihan tarkoituksella monta kertaa peräkkäin sekä lukituksen avauksen ja sovelluksesta poistumisen, ja molemmilla tavoilla animaatio toimii täysin sulavasti.iPadPhoneMac kirjoitti:iPad kakkosen hitaus tuo näkyviin animaation kökköyden. Ensin ikonit lentää jotain tumman vihreää vasten ja lopuksi dynaaminen tausta lävähtää siihen alle viuh viuh viuh ja töks. Nolo.
Tuntuu porukalla olevan kovasti erilaisia kokemuksia tästä päivityksestä. Mulla meni jopa itse päivitys OTA:na täysin kivutta ja nopeasti läpi.
-
Viesti Kirjoittaja eduweb »
No hyvä kuulla, että toivoa sentään on... Ehkä asiaan vaikuttaa, että olen Podcastien heavy user... mulla oli yli 500 jaksoa ladattuna puhelimeen. No, ei ole enää, mutta silti ei toimi. Yritän vielä uudelleenasennuksia ja käynnistyksiä, mutta heikolta näyttääIhmeellistä. Mulla toimii ihan hyvin. Tilaukset säilyi ja nyt vielä ikoni näyttää kuuntelemattomien podcastien lukumäärän.

iOS 6:ssakin kyllä tuo ikoni näytti kuuntelemattomien määrän.
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
-
Joo, en osaa sanoa onko henkilökohtainen ongelma vai ominaisuus. Musta näyttää että animaatio kulkee väärässä järjestyksessä, ensin lentää ikonit ja sitten tulee tausta. Toisinpäin olisi sulavampi. Täytyy päivittää lasten minit ja verrata. Ehkä on aika päivittää tämä oma iPad retinaan.Rauno Repomies kirjoitti:Tämäkin ihmetyttää. Mulla on myös päivitetty Kakkonen. Kokeilin just ihan tarkoituksella monta kertaa peräkkäin sekä lukituksen avauksen ja sovelluksesta poistumisen, ja molemmilla tavoilla animaatio toimii täysin sulavasti.iPadPhoneMac kirjoitti:iPad kakkosen hitaus tuo näkyviin animaation kökköyden. Ensin ikonit lentää jotain tumman vihreää vasten ja lopuksi dynaaminen tausta lävähtää siihen alle viuh viuh viuh ja töks. Nolo.
Tuntuu porukalla olevan kovasti erilaisia kokemuksia tästä päivityksestä. Mulla meni jopa itse päivitys OTA:na täysin kivutta ja nopeasti läpi.
-
Niin siis kyllähän ne sun tilaukset siellä iTunesissa säilyy, nehän on sidottu sun tunnuksiin.eduweb kirjoitti:No hyvä kuulla, että toivoa sentään on... Ehkä asiaan vaikuttaa, että olen Podcastien heavy user... mulla oli yli 500 jaksoa ladattuna puhelimeen. No, ei ole enää, mutta silti ei toimi. Yritän vielä uudelleenasennuksia ja käynnistyksiä, mutta heikolta näyttääIhmeellistä. Mulla toimii ihan hyvin. Tilaukset säilyi ja nyt vielä ikoni näyttää kuuntelemattomien podcastien lukumäärän.
iOS 6:ssakin kyllä tuo ikoni näytti kuuntelemattomien määrän.
Ihmetyttää vaan tuo iTunesin kaatuilu. PC vai Mac? Mikä OS?
Ja melkein tekis mieli kysyä, että mihin joku voi tarvita 500 jaksoa podcasteja ladattuna puhelimeensa... !
-
Viesti Kirjoittaja GirGir »
Pitäisi löytyä Musiikki ohjelmasta mutta eipä näy.
Onko tämä taas joku juttu että Suomeen ei tule käyttöön uutta ominaisuutta?
-
Juu, kyllä mulla se oma tausta on ihan välittömästi näkyvissä ja siihen sitten ehkä muutaman millisekunnin viiveellä pulahtaa ikonit.iPadPhoneMac kirjoitti:Joo, en osaa sanoa onko henkilökohtainen ongelma vai ominaisuus. Musta näyttää että animaatio kulkee väärässä järjestyksessä, ensin lentää ikonit ja sitten tulee tausta. Toisinpäin olisi sulavampi. Täytyy päivittää lasten minit ja verrata. Ehkä on aika päivittää tämä oma iPad retinaan.Rauno Repomies kirjoitti:Tämäkin ihmetyttää. Mulla on myös päivitetty Kakkonen. Kokeilin just ihan tarkoituksella monta kertaa peräkkäin sekä lukituksen avauksen ja sovelluksesta poistumisen, ja molemmilla tavoilla animaatio toimii täysin sulavasti.iPadPhoneMac kirjoitti:iPad kakkosen hitaus tuo näkyviin animaation kökköyden. Ensin ikonit lentää jotain tumman vihreää vasten ja lopuksi dynaaminen tausta lävähtää siihen alle viuh viuh viuh ja töks. Nolo.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Ei tule Suomeen, ei.GirGir kirjoitti:Missä tämä uusi iTunes Radio on mitä niin hirveesti mainostettiin? En ainakaan löydä sitä mistään.
Pitäisi löytyä Musiikki ohjelmasta mutta eipä näy.
Onko tämä taas joku juttu että Suomeen ei tule käyttöön uutta ominaisuutta?
Vaikka en mikään tekniikkamedian himoseuraaja olekaan, niin kyllä tuo ihan yleistä tietoa on.
Edit. Ja kyllä lähes kaikessa kotimaisessa uutisoinnissa missä tuota featurea käsiteltiin ennakkoon myös mainittiin ettei sitä ainakaan alkuvaiheessa Suomeen tule.
-
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
Mikä kumma siinä on että noin simppeliä asiaa ei saada tehtyä.
iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Viesti Kirjoittaja turncoat »
iPhone 5:ssä fiilis täysin päinvastainen: kaikki toimii jouheasti ja erityisesti tykkään, että lukkonäytöltä pääsee suoraan taskulamppun ja laskimeen, niitä kun tarvitsen melko usein.
Molemmat päivitin lennossa, en tyhjentänyt ensin. iPad minissä ei teho riitä?
Miinusta siitä, että ei voi itse päättää mitä Control Centerissä on. En ymmärrä miksi esim. Wi-Fiä tai Bluetoothia pitäisi rämpätä päälle tai pois, kun ei ole ennenkään tarvinnut. Niiden tilalle voisi laittaa jotakin tarpeellista. Älä häiritse ja pystysuunnan lukitus ihan kivat olla siinä ja lentokonetilakin, mutta eihän sitäkään kovin moni päivittäin käytä. Bugejakin löytyy heti: Esim. iPhonen ilmoituskeskuksessa näkyi ensin sää ja kalenteri, mutta ei näy enää, vaikka ilmoituskeskuksen asetuksissa ovat päällä. En myöskään ymmärrä, miten automaattisten sovelluspäivitysten kuuluisi toimia, päivityksiä nimittäin löytyy App Storesta, muuta ei ne itsestään asennu. Ekalla kerralla App Store kysyi, haluanko että sovellukset päivittyvät automagisesti ja vastasin kyllä. Podcast-sovellus on vielä vanhaa lookkia, mutta toimii.
Taloudessa on vielä iPhone 4S ja iPad 2, noista ainakin jälkimmäiseen jää minin kokemusten perusteella asentamatta. Uusia iPadeja oli tarkoitus muutenkin hankkia sitten kun niitä tulee joskus loppuvuodesta, siihen asti kannattanee pysyä iOS 6:ssa.
-
Viesti Kirjoittaja josefmatula »
Ei nyt hirveästi mitään uutta innovaatiota voi sanoa tämän sisältävän parhaalla tahdollakaan. Sentään toimii lähes kuten ennen.
Tai korjataan vähän: kiva ominaisuus (ei tietty vika) on tämä landscapen kääntyminen joka kerta pystyyn lukkoruudusta palatessa tähän selaimeen.. Hukkuu mukavasti se kohta missä oli esim foorumilla menossa.
-
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »
Eli pyyhkäse ohjelma ikkunaa ylös, äläkä ohjelma kuvaketta. Paljon kätsympi kuin vanha.jussi75 kirjoitti:Kyllä mä sen luin mut en sit tajunnu!E-W kirjoitti:MacFinn neuvoo tuossa pari riviä ylempänä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka