Sähköposti vaikka? Silläpä sitten pääseekin mukavasti moniin palveluihin, joissa voi höylätä luottokorttia, kun pystyy tilaamaan uudet salasanat.Anssi79 kirjoitti:Eikö se nyt kuitenkin ole aika poikkeuksellinen tapaus, että ne on toisten saatavilla? Mulla ainakaan ole luurissa koskaan ollut mitään pääsykoodia eikä se ole kuitenkaan duunissakaan kenenkään muun kädessä tutkittavana vaikka siihen mahdollisuus kaikilla toimistossa olevilla olisikin... Ainoa mahdollisuus on se että luuri tippuu, mutta siitäkään ei mun maailma kaadu koska luuri sisällä mitään arkaluontoista tietoa mikä ei saisi päästä vieraan ihmisen tietoon. Mitä teillä ihmiset on niissä puhelimissa mitä joku ventovieras ei saisi nähdä, ihan vain siis mielenkiinnosta kun kuitenkin nykyään tuo suojakoodi lähes kaikilla on käytössä.
iOS 7 bugit
-
Re: iOS 7 bugit.
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Anssi79 »
No eihän tuo ole sen kummempi bugi kuin muutkaantómppu kirjoitti:Virhe systeemissä on siis ihan ok, kun kenelläkään ei pitäisi olla tarvetta yksityisyyteen?
Applen sitä jaksetaan puolustella vaikka kuinka olisi selvän tapaus... No, kaipa sitä Apple-foorumilla pitää vaan jaksaa ymmärtää.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)

-
Ehkä olen liian hyvä uskoinen, mutta aika kaukaa haettua... ja tuossa vaiheessahan olet jo huomannut että luuri puuttuu ja tyhjentänyt sen etänägramdel kirjoitti:Sähköposti vaikka? Silläpä sitten pääseekin mukavasti moniin palveluihin, joissa voi höylätä luottokorttia, kun pystyy tilaamaan uudet salasanat.Anssi79 kirjoitti:Eikö se nyt kuitenkin ole aika poikkeuksellinen tapaus, että ne on toisten saatavilla? Mulla ainakaan ole luurissa koskaan ollut mitään pääsykoodia eikä se ole kuitenkaan duunissakaan kenenkään muun kädessä tutkittavana vaikka siihen mahdollisuus kaikilla toimistossa olevilla olisikin... Ainoa mahdollisuus on se että luuri tippuu, mutta siitäkään ei mun maailma kaadu koska luuri sisällä mitään arkaluontoista tietoa mikä ei saisi päästä vieraan ihmisen tietoon. Mitä teillä ihmiset on niissä puhelimissa mitä joku ventovieras ei saisi nähdä, ihan vain siis mielenkiinnosta kun kuitenkin nykyään tuo suojakoodi lähes kaikilla on käytössä.

Edit: ja mikä prosentti on se, että puhelimen löytää sellainen henkilö mikä on kinnostunut selvittelemään miten saisi tilattua uudet salasanat johonkin palveluun missä voi höylätä omistajan luottokorttia?
Edelleen olen varmaan liian hyväuskoinen

-
Ööh, no ei ole ollenkaan kaukaa haettua. Tunnissa höylää jo saldon tappiin.Anssi79 kirjoitti:Ehkä olen liian hyvä uskoinen, mutta aika kaukaa haettua... ja tuossa vaiheessahan olet jo huomannut että luuri puuttuu ja tyhjentänyt sen etänä
-
tsekkaa mun editgramdel kirjoitti:Ööh, no ei ole ollenkaan kaukaa haettua. Tunnissa höylää jo saldon tappiin.Anssi79 kirjoitti:Ehkä olen liian hyvä uskoinen, mutta aika kaukaa haettua... ja tuossa vaiheessahan olet jo huomannut että luuri puuttuu ja tyhjentänyt sen etänä

-
Viesti Kirjoittaja tómppu »

Aika kumma bugi se vaan on kun joka jumalan julkaisun jälkeen sama homma toistuu ja tuon lukon ohittaminen on parhaimmillaankin vain sorminäppäryyden takana. Se kertoo siitä ettei Apple ota tosissaan tätä asiaa, tai sitten sieltä puuttuu osaamista pahemman kerran. Ja kiertotie on yhden suurimman iOS 7 uudistuksen rampauttaminen, mutta mikäs siinä jos se ei haittaa.
-
Ei sen prosentin tarvitse olla kauhean suuri, puhelimia hukataan kuitenkin ihan älyttömästi päivässä, joten vaikka todennäköisyys olisi 1%, niin ongelma olisi varsin suuri. Ei välttämättä yksittäisen henkilön kohdalla, vaan yleisesti.Anssi79 kirjoitti:Edit: ja mikä prosentti on se, että puhelimen löytää sellainen henkilö mikä on kinnostunut selvittelemään miten saisi tilattua uudet salasanat johonkin palveluun missä voi höylätä omistajan luottokorttia?
-
Mä en oo hukannu puhelintani ikinägramdel kirjoitti:Ei sen prosentin tarvitse olla kauhean suuri, puhelimia hukataan kuitenkin ihan älyttömästi päivässä, joten vaikka todennäköisyys olisi 1%, niin ongelma olisi varsin suuri. Ei välttämättä yksittäisen henkilön kohdalla, vaan yleisesti.Anssi79 kirjoitti:Edit: ja mikä prosentti on se, että puhelimen löytää sellainen henkilö mikä on kinnostunut selvittelemään miten saisi tilattua uudet salasanat johonkin palveluun missä voi höylätä omistajan luottokorttia?

-
Ok. Lainaa mulle puhelinta pariksi tunniksi? Vai oletko joku foliohattu?Anssi79 kirjoitti:Mä en oo hukannu puhelintani ikinäette oikeesti oo noin epäluuloisia
-
No oikeesti kyllä tuon saat lainaagramdel kirjoitti:Ok. Lainaa mulle puhelinta pariksi tunniksi? Vai oletko joku foliohattu?Anssi79 kirjoitti:Mä en oo hukannu puhelintani ikinäette oikeesti oo noin epäluuloisia

-
Jos sulla on luottokortti, niin se on tuossa ajassa höylätty tappiin. Ok, sen saanee luottokunnalta takaisin, mutta hommaa siinä on.Anssi79 kirjoitti:No oikeesti kyllä tuon saat lainaatervetuloa hakemaan, ei ole suojakoodia ja puhelimeen tulee niin firman kuin siiviili mailit. 100% varmasti et saa tunnissa sillä mitään tuhoa aikaan mitä ei saisi korjattua
SoriOT ja kohta tulee kaulimesta
-
Ja joo olen kyllä Apple uskovainen, mutta myös töissä IT alalla joten en varmaan ihan niin raskaasti ota näitä "bugi" asioitatómppu kirjoitti:Jos näistäkin aletaan foliohatuksi sanomaan niin puhutaan sitten asioista niiden oikeilla nimillä ja sanotaan teitä puolustelijoita Apple fanboyksi.
Aika kumma bugi se vaan on kun joka jumalan julkaisun jälkeen sama homma toistuu ja tuon lukon ohittaminen on parhaimmillaankin vain sorminäppäryyden takana. Se kertoo siitä ettei Apple ota tosissaan tätä asiaa, tai sitten sieltä puuttuu osaamista pahemman kerran. Ja kiertotie on yhden suurimman iOS 7 uudistuksen rampauttaminen, mutta mikäs siinä jos se ei haittaa.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

-
gramdel kirjoitti:Jos sulla on luottokortti, niin se on tuossa ajassa höylätty tappiin. Ok, sen saanee luottokunnalta takaisin, mutta hommaa siinä on.Anssi79 kirjoitti:No oikeesti kyllä tuon saat lainaatervetuloa hakemaan, ei ole suojakoodia ja puhelimeen tulee niin firman kuin siiviili mailit. 100% varmasti et saa tunnissa sillä mitään tuhoa aikaan mitä ei saisi korjattua
SoriOT ja kohta tulee kaulimesta
Kyllä minulla on luottokortti, kerro vielä miten meinaat sen tehdä?
-
No se riippuu ihan, mihin palveluihin kortti on rekisteröity. Monet käyttävät vielä puhelinnumeroa verification coden lähettämiseen. Jos toimit it alalla etkä näe tätä potentiaalisesti vaarallisena bugina, niin suosittelen kyllä alan vaihtoa, luottamus ihmisiin pitäisi olla ihan viimeinen suhtautumistapa ja paranoidi suhtautuminen kaikkeen oletus.Anssi79 kirjoitti:Kyllä minulla on luottokortti, kerro vielä miten meinaat sen tehdä?
-
Bugi mihin on tapa kiertää se ei mielestäni ole hirveän vaarallinen? Ja kerro nyt ihan vaikka joku olettamus miten höyläät mun kortin tappii tietämättä mihin olen korttini rekisteröinyt? ja ootko oikeesti sitä mieltä että suurin osa ton puhelimen mahdollisista löytäjistä haluasi saada vaan mun kortin tappii saamatta siitä itselleen mitään hyötyä? No todellisuudessa ei kovinkaan monigramdel kirjoitti:No se riippuu ihan, mihin palveluihin kortti on rekisteröity. Monet käyttävät vielä puhelinnumeroa verification coden lähettämiseen. Jos toimit it alalla etkä näe tätä potentiaalisesti vaarallisena bugina, niin suosittelen kyllä alan vaihtoa, luottamus ihmisiin pitäisi olla ihan viimeinen suhtautumistapa ja paranoidi suhtautuminen kaikkeen oletus.Anssi79 kirjoitti:Kyllä minulla on luottokortti, kerro vielä miten meinaat sen tehdä?

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

Ps. jatketaan mieluusti tätä privalla niin ei tarvii muun foorumin porukan lähtee hakee poppareita
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Arppi »
Olen puhelimella antanut appstoreen luottokorttini tiedot ja sähköpostissa on spotifyn tilausvahvistus, kuinka tällaisessa tapauksessa "tunnissa tappiin" höyläys tapahtuu?
Bugina seiskassa on sellainen, että ohjauskeskus ei toimi, en saa sitä päälle ellen käytä näyttöä pimeänä, muuten hyvä päivitys..
-

-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Akku tuntuu tyhjentyvän nopeammin. Toki puhelinta on päivityksen myötä tullut näplättyä enemmän, mutta aamulla 09:00 nappasin puhelimen telakasta, ja nyt on enään 5% jäljellä. Ensimmäiset 4% hävisivät aamulla alle vartissa.
Tuntuisi myös lämpenevän enemmän kuin aiemmin.
Safari on rikki. Kun esim. Googlettaa kuvia ja alkaa selaamaan niitä vaaka-asennossa, niin ylä- ja alapalkit eivät katoa vaikka tunnin odottaisi. Kun sitten kääntää puhelimen hetkeksi pystyyn ja takaisin vaakaan, niin palkit katoavat. Mutta heti kun näyttöön koskee siirtyäkseen seuraavaan kuvaan, niin palkit ilmestyy pysyvästi takaisin.
Nyt sitten kun puhelimen kääntää takaisin pystyyn, niin oikeaan reunaan tulee noin 1/5 osan levyinen harmaa palkki. Kun tekee uuden vaaka/pystykäännöksen tulee pystyasentoon jo 1/3 osan levyinen harmaa alue... Ja vaaka-asennossa yläreunassa on noin 1/4 osan kokoinen musta palkki!
Vaaka-asennossa normaalisti sivuja selatessa taas ylä- ja alapalkit ilmaantuvat jotenkin randomisti.
Mitään asetuksia en ole muuttanut, enkä asennelut uusia ohjelmia. Johtuneeko kasvanut virrankulutus siitä, että jotkut ohjelmat hyödyntävät paikannusta enemmän kuin ennen?!?
iPad2 on taas toiminut täysin normaalisti päivityksen jälkeen. Ja puhelin on 4S.
Edit. Kello 23:00 akkumittari näytti 3% ja Safaria avattaessa akku nollaan ja puhelin sammutti itsensä.
Sammutan ahkerasti auki olevia sovelluksia kun se kerran on nyt tehty näppäräksi.
Vuodesta 2008 olen ollut iPhonen käyttäjä, ja kaikki julkaistut viralliset päivitykset asentanut, eikä tälläisiä kupruja ole ikuna ollut. Tämä taitaa olla samalla paras sekä huonoin päivitys iPhoneen ikinä...
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Alkuketjusta ymmärsin, että ketju on tarkoitettu tällaisia varten.
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Siis täysin samaa mieltä. Ikinä ei ole ollut pääsykoodia eikä tule. Liikaa hommaa kirjoittaa 4 numeroinen salasana noin 100 kertaa päivässä siltä varalta jos joku varastaa puhelimeni, sen todennäköisyys kun ei ole kovin suuri ainakaan Suomessa.Anssi79 kirjoitti:41 vierailijaa ja iso määrä rekisteröityneitä jatketaan ihmeessä, popparit on haettu ja kaulinta tähän tarjotaan kuitenkin jossain vaiheessa. Väitellään kun vielä voidaan
MUTTA... Jos joku varastaa puhelimeni niin se on aivan varmasti 15 minuutin sisällä siitä lukossa ja olen vaihtanut sähköpostini salasanan. Aina on jossain netti mistä pääsee icloudiin. Esim joku kauppa. Nykyään kun on Find my iPhone niin ei tarvi huolehtia myöskään siitä että puhelinta voisi käyttää... Apple ei kuulemma suostu huoltamaan saatika aktivoimaan yhtään puhelinta, jossa on Find My iPhone päällä. Ja Find My iPhonea ei varas saa pois päältä ilman Apple ID:n salasanaa.
-
Viesti Kirjoittaja Arppi »
-
Re: iOS 7 bugit
Viesti Kirjoittaja albanzo »
muilla samaa ongelmaa? vaimon iphone 4:ssa huomattiin sama probleema.
- iPhone 15 Pro 128GB
- iPad Pro 11” 64GB Wifi
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
tómppu kirjoitti:Heh, Apple sekä vaan joka julkaisussa unohtaa turvata laitteet kunnolla, ainahan tuon lukon käytännössä pääsee ohittamaan ennen pistepäivityksiä. Toki se on ihan ok, että perusominaisuudet, joita julkaisun yhteydessä toitotetaan, on syytä kytkeä päältä jos ei halua että luurin tiedot on kaikkien saatavilla.
Aivan kauheaa, ensin ne peijoonit muuttivat kuvakkeet puhelimeen (siis, puhelimeen, nyt ei puhuta sydänystävän silmistä tai vaikkapa imettimistä, vaan kylmästä ja teknologisesta kamppeesta) ruudulla ei nyt ihan kaikki just oo silleen fantsusti omaan makuun ja kuten ennen. Sitten jos mainitsee, että tuon control panelin voi ottaa lukitusruudusta pois, niin se on lähes tulkoon sama kuin joutuisi amputoimaan käden ja mahdollisesti luovuttamaan vasemman kiveksen naapurilleen. Sama pätee ylipäätään mihin hyvänsä annetun kritiikin vähättelyyn tai vaikkapa viattomaan ohjaukseen asian suhteen, jos ns. ongelman vaikka voisi kiertää.Virhe systeemissä on siis ihan ok, kun kenelläkään ei pitäisi olla tarvetta yksityisyyteen?
Applen sitä jaksetaan puolustella vaikka kuinka olisi selvän tapaus... No, kaipa sitä Apple-foorumilla pitää vaan jaksaa ymmärtää.
Kyse on siisväliaikaisesta poistosta niillekin ketkä sitä pitäisivät päällä, itse en olisi pitänyt päällä vaikka mitään aukkoa ei olisikaan ja otinkin tuon pois ennen kuin uutiset tuosta tulivat nettiin.
Eli, tottakai tuo aukko pitää hetimiten paikata mielellään viikon parin sisällä, maksimissaan kuukaudessa. Sillävälin tuo kannattaa ottaa pois päältä, aivan kuten muutama järjissään oleva on eri ketjuissa vastannutkin. Itse otin sen myös eri ohjelmien aikana pois, en tietoturvasyistä, vaan siksi, etten vahingossa saa sitä eteeni jonkun muun asian sijasta.
Tai oman maun mukaan toki voi tämänkin suhteen edetä, osahan ei pidä mitään pääsykoodia puhelimessaan/pädissään. Tämä ei ollut mitään ymmärtämistä tai Applen puolustamista, tämä oli mukautumista vallitsevaan tilanteeseen. Eri asia tietty jos on iOS:n sorsat koneella, osaa tehdä sinne muutokset ja kääntää siitä itselleen 7.0.x:n ennen Applea.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tietty voi tehdä perinteisetkin, ulvoa suoraa huutoa, työntää pää välillä hiekkaan, manata kohtaloa, marttyyrimaisesti julistaa koko homppukansalle, että nyt se riitti, teen sen mitä uhosinkin, eli palautan iOS6:n iLaitteeseen, radikaaleimmat pirulaiset uhoavat vielä sen ultimaattisimman manauksen mitä planeetalla on, 'harkitsen toisen puhelimen ostoa'.
Ooh, wau! Pyhä jysäys! Älä ihmeessä, miksi tekisit niin, eiiiii, älä mee sinne sanoi jo Jutikin, että ostaisit jonkun toisen puhelimen tai palauttaisit vanhemman käyttöjärjestelmän laitteeseen. Et voi tehdä sitä.
Voin jo nähdä miten Cook vuodattaa onnettomista tihrusilmistään jättimäisiä krokotiilinkyyneleitä, Sir Ivy tulee ja antaa Timille karhumaisen halauksen ja ojentaa nessunenäliinan. Cook vähän vielä tärisee järkytyksestä kunnes Sir Ivy kuiskaa honottavalla Lontoon nasaalillaan Cookin korvaan hellästi, mutta uhmakkaan itsevarmana: 'mä designainaan sulle vähän eri värisiä kuvakkeita uuteen iOS:n, samalla teen vähemmän fruittareita taustakuvia muutaman ja älä ole muutenkaan yhtään huolissasi, tällä kertaa se helvatun Mr. Vidal Sassoon, Craig Federighi saa kolvata sen lukituskoodinkin kuntoon ihan laakista'.
Niinkö?!
Samassa Cookin tihrusilmät kirkastuvat ja tämä huutaa itsevarmana: "Se tulee takaisin meidän asiakkaaksi!!! Se yksi saatara tulee takaisin meidän asiakkaaksi sieltä Hompun palstalta!!! Se niin uhosi ostavansa vaikka Lumian, mutta jumankekka, Tiitisen lista ja Halosen venakkokissa! Se ostaa uuden iLaitteen!!!" Tässä kohtaa katosta tulee ilmapalloja ja serpentiiniä, työntekijät heittävät yläfemmoja kaikkien vastaantulijoiden kanssa, jotkut campuksella jopa näkevät itsensä Jobsin hengen kulkevan ympäri taloa, hyväksyvästi nyökkäillen ja leveästi hymyillen poolopaita yllänsä. Samaan aikaan Suomi voittaa lätkässä maailmanmestaruuden, Johanna Tukiainen on ollut yli viikon ilman päihteitä, joku tunnustaa äänestäneensä Paavo Väyrystä, Suomen jalkapallomaajoukkue voittaa rankkareilla Brasilian fudiksen MM-kisojen kaikkien aikojen parhaimmassa finaalissa ja Matti Nykänen sanoo tahdon Merville ja Hompussa on iOS -päivityksen jälkeen tyyntä ja vakaata.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Re: iOS 7 bugit
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Mutta bugiasiaan. En tiedä, onko bugi vai huolimattomuutta sellainen juttu kuin painonappien järjestys. Applella aina kyllä/vihreä/oletus on ollut oikealla, kumous vasemmalla. Katsokaapa uutta kelloa ja sen ajastinta, käynnistys vasemmalla ja keskeytys (minkä keskeytys, kun ei ole edes vielä käynnissä) oikealla. Ei.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka