Vähän oon joo kallistumassa samalle kannalle. On joo ne animoinnit ihan kivoja, mutta kyllä mä tulisin toimeen vallan hyvin ilman niitä siten että se luuri toimisi ilman viivettä. Nyt ne kieltämättä vähän rassaa. Lisäksi se musasoitin on mun mielestä ottanut takapakkia. Tai sitten ei vaan oo tottunut vielä. Tiedä häntä.LyijyS kirjoitti:Juuri näin. Itse tosin uskon, että ios ohjelmana ei yksinkertaisesti pysty taipumaan suurempiin rakenteellisiin uudistuksiin. Uudella teemalla pikemminkin pyritään peittämään käyttöjärjestelmän ikääntymisen näkymistä. Vähän kuin autojen mallisukupolvien faceliftit. Harmillista minusta on se, että nämä lisäkuorrukkeet eivät juurikaan kehitä käyttäjäkokemusta vaan pikemminkin tekevät yksinkertaisesta ja toimivasta koko ajan raskaampaa ja epäselvempää.Vekka kirjoitti:Tässä muutaman päivän käytön jälkeen on omalta kohdaltani todettava, että kaikesta hehkutuksesta huolimatta 7 on kuitenkin näkyviltä osin vain "uusi teema"-päivitys. Jos noita kuvakkeita ja appseja ei olisi lähdetty muuttamaan, niin muut uudistukset olisivat takuulla aiheuttaneet vielä suuremman pettymyksen ja enemmän huutoa, että Applelta alkaa tosiaan olla ideat lopussa.
Jotenkin tuntuu, että tällä "uudella teemalla" ostetaan aikaa suurempaan muutoksen...tai sitten ei.
iOS 7 kokemuksia
-
Re: iOS 7 kokemuksia
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
-
Viesti Kirjoittaja Nismowalker »
Itse pidän ios7 tuomista uudistuksista eikä kyllä tulisi mieleenkään palata ios6, sen verran paljon jo pelkästään pika-asetusvalikko helpottaa käyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja toko72 »
No niinpäs onkin, tyhmä minä.SampoKoja kirjoitti:Itse ajattelin ensin myös, että ei pelaa. Itselläni asia ratkesi, kun liu'utin sormella siitä "video" -tekstin kohdalta alaspäin. Eli pallukka pysyy paikoillaan, mutta tekstit liikkuutoko72 kirjoitti:Sama täällä. Ipad3.lassekuu kirjoitti:Toimiiko muilla badissa videokamera, stilkuvat ottaa mutta ei mene video tilaan?Voisiko kyse olla tästä?
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Leevi H »
Olisin kyllä tosin itse halunnut säilyttää aiemman ulkoasun.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jehu »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Toimiiko AirDrop tässä? Sehän on uutena ominaisuutena mukana.dunkel kirjoitti:
Off topic - mutta tärkeä - millä tavalla saan siirrettyä isot audio-tiedostot (sanelut) iPhonesta iMaciin? Synkkauksesta viis... Sähköpostit ja pilvipalvelut ei taida onnistua mutta onko joku kaapeli, voiko iPhonea modifioida tms?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Edit. Tämä oli vastaus Jehulle.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja getty »
Huomasin saman ja onpas tosi älytön rajoite.E-W kirjoitti:AirDrop ei toimi iOS:n ja OS X:n välillä.
-
Viesti Kirjoittaja Unhyper »
Laita iCloud-asetuksista Data & Documents synkkaus pois päältä.N1nas1 kirjoitti:Päivitin uuden iOS 7 iPhone 4S:ssään. Aluksi ei mitään vikaa, toimi moitteettomasti jne, mutta nyt yhtäkkiä teki sellasen tempun että mikään näppäimistö ei pelaa niiku pitäs!? iMessage, safari jne tulee TODELLA isolla viiveellä kun näpyttelee... Puhelimen päälle saamisessakin kestää kun ei saa suojakoodia auki. Kokeilin hard resettiä yms mutta näppäimistö ei vaan toimi. Mitään pahaa en oo vielä ehtiny puhelimelle tekemään, auttaisko joku? iPad 2 ja 3 ja iPhone 5 :näissä toi seiska toimii moitteettomasti.
-
Viesti Kirjoittaja Zamppa74 »
-
Viesti Kirjoittaja JussiVK »
Legge kirjoitti:Kyseessähän on iMessagen aktivointiviesti, jota puhelin ei jostain syystä tunnista sellaiseksi. Itsellä sama ongelma vanhan 4S:n kanssa päivityksen jälkeen. Jätin tässä vaiheessa iMessagen pois päältä, jottei tule turhaa laskua.Nummela kirjoitti:Päivitin tänään ios 7n iPhone 5seen. Nyt on tullut päivän aikana mystisiä tekstiviestejä 4 kpl, joissa lähettäjän numero on 447786 -alkuinen ja viesti alkaa "REG-RESP? v= " ja sitten numero ja kirjainsarjaa. On näköjään generoinut Sonera laskulle erikoisviestihintaa. Mikä mahtaa olla kyseessä?
Hieman epäselvää, onko tämä operaattorin vai Applen ongelma. Mulla kyseessä myös Soneran verkko. iMessaget kyllä kulkevat s-postiosoitteella, mutta muuten tuo jää odotetaan aktivointia -tilaan ja välillä tippuu reg-resp -viestejä. Onko täällä joku, jolla homma toimii yhdistelmällä Sonera+iOS 7?
Edit: Lisätään vielä, että verkkoasetusten nollaus ei auttanut.
Minulla on iPhone 5:n kanssa sama ongelma. Kokeilin palautusta ja paria muuta kikkaa, mutta eipä näytä toimivan. Sanottakoon vielä, että myös minulla on Soneran liittymä. Prkl.
-
Viesti Kirjoittaja dunkel »
Niin, siis joo - kyllähän kaikki toimii ja voin lähettää sähköposteja ja käyttää pilvipalveluja mutta EN voi siirtää tiedostoja iPhonen ja iMacin välillä (vaikka vielä äsken pystyin). iPhone on vielä niin fiksu, että estää liian isojen tiedostojen sähköpostaamisen.tómppu kirjoitti:Voit lähettää muistiinpanoja sähköpostilla, ainakin iOS 6:ssa tämä oli mahdollista. Toivotaan että seiskassakin.dunkel kirjoitti: Eihän tämä ole todellista. Tarkoittaako tämä siis sitä, että minun tulee nyt hankkia Windows-kone? Ei peeveli...
Kai nyt jokin keino on imuttaa voice memo iPhonesta iMaciin ILMAN uuden koneen hankintaa?
Ehkä myös iTunesin tiedostonjako voisi toimia (ihan arvaus, en ole koskaan Sanelimen tallennuksia kokeillut)?
Noin muuten puhelimen ja koneen yhteistyön puolesta, sanotaanko näin että Windows ympäristöön tuki ulottuu XP SP2 -koneisiin asti, joten vanhimmat tuetut laitteet lienevät vuosituhannen ensimmäiseltä vuosikymmeneltä.
Tervetuloa Applen viriiliin ekosysteemiin!
Tuntuu VÄHÄN neuvostoaikaiselta, että en voi siirtä voicememoa koneesta toiseen. Ei vain voi.
Se mitä nyt näköjään käytännössä tapahtuu on, että laitan iTunesin johonkin talon toiseen mac-koneeseen. Elikkä...
iPhone -> kaapeli -> iTunes jossakin toisessa Macissä -> siirto Ethernettiä pitkin -> siirto työkone-Maciin, jippii!!!
Tsiisus... tervetuloa vuoteen 2013!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Sorry, meuhkaaminen. Ottaa vaan niin kupoliin...spiidi78 kirjoitti:Lakkaisit meuhkaamasta ja voisit vaikka ensimmäisenä kertoa mikä kone ja käyttis sinulla on?dunkel kirjoitti: Eihän tämä ole todellista. Tarkoittaako tämä siis sitä, että minun tulee nyt hankkia Windows-kone? Ei peeveli...
Kai nyt jokin keino on imuttaa voice memo iPhonesta iMaciin ILMAN uuden koneen hankintaa?
Työkone on PowerPC-Mac, jossa 10.5.8, iTunes 10.6.3.
Puhelin on iPhone 4S, jossa iOS7.
Näyttää siltä, että tuohon pöytäkoneeseen EI saa uudempaa iTunesia, eikä iOS7-puhelimeen saa kontaktia noin vanhalla iTunesilla. En kyllä ymmärrä miksi kun ilmeisesti Windows-puolella onnistuu.
Eikä haittaa vaikka ei onnistu iCalien, musiikin ym ym synkronointi. Kuvansiirtäjällä saan kuvat mutta miten saan siirrettyä voice memo -tiedostot?
Kaikki vinkit tervetulleita!
-
Viesti Kirjoittaja oxyd »
-
Viesti Kirjoittaja jani73 »
Googlella löytyi mm kaksi siirto-ohjelmaa, mutta niissäkin käyttis pitäisi olla vähintään 10.6.dunkel kirjoitti:
Sorry, meuhkaaminen. Ottaa vaan niin kupoliin...
Työkone on PowerPC-Mac, jossa 10.5.8, iTunes 10.6.3.
Näyttää siltä, että tuohon pöytäkoneeseen EI saa uudempaa iTunesia, eikä iOS7-puhelimeen saa kontaktia noin vanhalla iTunesilla. En kyllä ymmärrä miksi kun ilmeisesti Windows-puolella onnistuu.
Eikä haittaa vaikka ei onnistu iCalien, musiikin ym ym synkronointi. Kuvansiirtäjällä saan kuvat mutta miten saan siirrettyä voice memo -tiedostot?
Kaikki vinkit tervetulleita!
Miksei se sähköpostilla lähetys muka onnistu? Oletko kokeillut? Ainakin se on mukana iOS7.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko sulla oikeasti joku hyväkin perustelu, että työkone on tuota ikäluokkaa? Meinaan kun nyt on menossa 10.8 ja kohta jo 10.9? Viimeinen PowerPC-Mac tehtiin elokuussa 2006...dunkel kirjoitti: Työkone on PowerPC-Mac, jossa 10.5.8, iTunes 10.6.3.
Minusta Applen viesti on jo monta vuotta ollut selkeä: pysy ajan tasalla tai putoa kelkasta.
Sorry.
Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minulla tässä kohtaa jokin sisäinen viherpiiperö nostaa päätään. Jos jokin toimii niin miksi korjata se? Varsinkin jos korjaus tekee vanhan toimivan laitteen toimimattomaksi. Siinä ei ole mitään järkeä!MacFinn kirjoitti:
Minusta Applen viesti on jo monta vuotta ollut selkeä: pysy ajan tasalla tai putoa kelkasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kyllä. Apple tukee vain kaikkein hienointa ja uusinta, joten tuorein iTunesin versio vaatii niinkin tuoreen käyttöjärjestelmän kuin Windows XP Service Pack 2.MacFinn kirjoitti:Minusta Applen viesti on jo monta vuotta ollut selkeä: pysy ajan tasalla tai putoa kelkasta.
-
Viesti Kirjoittaja muikster »
Täällä 4S Soneran verkossa ja samat ongelmat.JussiVK kirjoitti:Minulla on iPhone 5:n kanssa sama ongelma. Kokeilin palautusta ja paria muuta kikkaa, mutta eipä näytä toimivan. Sanottakoon vielä, että myös minulla on Soneran liittymä. Prkl.Legge kirjoitti:Hieman epäselvää, onko tämä operaattorin vai Applen ongelma. Mulla kyseessä myös Soneran verkko. iMessaget kyllä kulkevat s-postiosoitteella, mutta muuten tuo jää odotetaan aktivointia -tilaan ja välillä tippuu reg-resp -viestejä. Onko täällä joku, jolla homma toimii yhdistelmällä Sonera+iOS 7?Nummela kirjoitti:Päivitin tänään ios 7n iPhone 5seen. Nyt on tullut päivän aikana mystisiä tekstiviestejä 4 kpl, joissa lähettäjän numero on 447786 -alkuinen ja viesti alkaa "REG-RESP? v= " ja sitten numero ja kirjainsarjaa. On näköjään generoinut Sonera laskulle erikoisviestihintaa. Mikä mahtaa olla kyseessä?
.
-
Löysin kanssa siirto-ohjelmia mutta mikä ihmeellisintä niin löysin sellaisia, jotka tarvitsevat iTunesin toimiakseen?!?!!jani73 kirjoitti:Googlella löytyi mm kaksi siirto-ohjelmaa, mutta niissäkin käyttis pitäisi olla vähintään 10.6.
Miksei se sähköpostilla lähetys muka onnistu? Oletko kokeillut? Ainakin se on mukana iOS7.
Sähköposti toimii, kyllä, mutta kun tiedostot ovat oikein isoja niin ei toimi. Ehkä fiksuinta on nyt tehdä jokin vähempiarvoinen koetiedosto ja katsoa saako sen mitenkää ulos iPhonesta. Ehkä puhelimeen voi tunkea iPadin muistikorttilujija-donglen ja sitä kautta...
Kyllä on. Duuniin liittyviä juttuja. Talossa on muutama uudempi mac-tietsikka mutta jostakin syystä niillä ei tehdä näitä "raskaita" juttuja...MacFinn kirjoitti:Onko sulla oikeasti joku hyväkin perustelu, että työkone on tuota ikäluokkaa? Meinaan kun nyt on menossa 10.8 ja kohta jo 10.9? Viimeinen PowerPC-Mac tehtiin elokuussa 2006...
Merkillistä kyllä niin itse asiassa mielestäni Apple tekee ihan oikein. Nyt vain meni minun kohdalta vähän överiksi kun (ilman, että osasin aavistaa):MacFinn kirjoitti:Minusta Applen viesti on jo monta vuotta ollut selkeä: pysy ajan tasalla tai putoa kelkasta.
- katosi tiedostojen siirto pöytäkoneeseen
- en pääse takaisin iOS6:een
- pikku juttu tehty ihan mahdottoman vaikeaksi.
iOS7 on hieno mutta kaduttaa ihan vietävästi, että hommat ryssiintyi. Ei riitä aika näiden kanssa pelaamiseen (kun on pakko tehdä sitä duuniakin näillä vehkeillä).
Ei tuossa olekaan mitään järkeä, olet aivan oikeassa.Mikael K. kirjoitti:Minulla tässä kohtaa jokin sisäinen viherpiiperö nostaa päätään. Jos jokin toimii niin miksi korjata se? Varsinkin jos korjaus tekee vanhan toimivan laitteen toimimattomaksi. Siinä ei ole mitään järkeä!
Jos vain olisin tiennyt, että iOS7-päivityksen jälkeen iPhone 4S -puhelintani ei enää voi yhdistää pöytäkoneeseen niin olisin toiminut toisin.
Luulin keksineeni jo helpon kikan, yhdistän iPhonen toiseen tietsikkaan, jossa on jo tuo uudempi iTunes. Harmi kyllä niin sekään ei onnistu koska jos haluan siirtää puhelimen tiedostot tuohon toiseen koneeseen tulee tuo puhelin "synkronoida" tuon koneen & iTunesin kanssa... enhän minä sitä halua. Haluaisin vain siirtää tiedostoja. V-i-t-t-u! Kirottu olkoon Jobs!
-
Löysin kanssa siirto-ohjelmia mutta mikä ihmeellisintä niin löysin sellaisia, jotka tarvitsevat iTunesin toimiakseen?!?!!jani73 kirjoitti:Googlella löytyi mm kaksi siirto-ohjelmaa, mutta niissäkin käyttis pitäisi olla vähintään 10.6.
Sähköposti toimii, kyllä, mutta kun tiedostot ovat oikein isoja niin ei toimi. Ehkä fiksuinta on nyt tehdä jokin vähempiarvoinen koetiedosto ja katsoa saako sen mitenkää ulos iPhonesta. Ehkä puhelimeen voi tunkea iPadin muistikorttilujija-donglen ja sitä kautta...
Kyllä on. Duuniin liittyviä juttuja. Talossa on muutama uudempi mac-tietsikka mutta jostakin syystä niillä ei tehdä näitä "raskaita" juttuja...MacFinn kirjoitti:Onko sulla oikeasti joku hyväkin perustelu, että työkone on tuota ikäluokkaa? Meinaan kun nyt on menossa 10.8 ja kohta jo 10.9? Viimeinen PowerPC-Mac tehtiin elokuussa 2006...
Merkillistä kyllä niin itse asiassa mielestäni Apple tekee ihan oikein. Nyt vain meni minun kohdalta vähän överiksi kun (ilman, että osasin aavistaa):MacFinn kirjoitti:Minusta Applen viesti on jo monta vuotta ollut selkeä: pysy ajan tasalla tai putoa kelkasta.
- katosi tiedostojen siirto pöytäkoneeseen
- en pääse takaisin iOS6:een
- pikku juttu tehty ihan mahdottoman vaikeaksi.
iOS7 on hieno mutta kaduttaa ihan vietävästi, että hommat ryssiintyi. Ei riitä aika näiden kanssa pelaamiseen (kun on pakko tehdä sitä duuniakin näillä vehkeillä).
Ei tuossa olekaan mitään järkeä, olet aivan oikeassa.Mikael K. kirjoitti:Minulla tässä kohtaa jokin sisäinen viherpiiperö nostaa päätään. Jos jokin toimii niin miksi korjata se? Varsinkin jos korjaus tekee vanhan toimivan laitteen toimimattomaksi. Siinä ei ole mitään järkeä!
Jos vain olisin tiennyt, että iOS7-päivityksen jälkeen iPhone 4S -puhelintani ei enää voi yhdistää pöytäkoneeseen niin olisin toiminut toisin.
Luulin keksineeni jo helpon kikan, yhdistän iPhonen toiseen tietsikkaan, jossa on jo tuo uudempi iTunes. Harmi kyllä niin sekään ei onnistu koska jos haluan siirtää puhelimen tiedostot tuohon toiseen koneeseen tulee tuo puhelin "synkronoida" tuon koneen & iTunesin kanssa... enhän minä sitä halua. Haluaisin vain siirtää tiedostoja. V-i-t-t-u! Kirottu olkoon Jobs!
-
Viesti Kirjoittaja jani73 »
> well the easiest and less time consuming thing to do is to plug a stereo minijack out of the iphone onto a computer or mix table, play the file and record a new file with a sound program. It saves a lot of time and effort!! Apple makes it difficult to transfer files unless on your own iTunes… so that’s what I did.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit. Tuossa olisi joku vanhempaan Macciin sopiva demo.
http://ecamm.com/mac/phoneview/
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja voihan nää synkata uudemmankin koneen kanssa, pitää vaan kopioida ensin ne tärkeimmät tiedostot (kuten musiikki yms) siihen uudempaan koneeseen ja sitten synkata se puhelin.
edit: Ai niin, oletko kokeillut iCloudin kautta sähköpostin lähettämistä, se sietää huomattavasti isommat liitetiedostot kuin tavalliset. Gmail vissiin myös, mutta sinne en työjuttuja itse laita.
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
7 vuotta on tietokone maailmassa aikas törkeen paljon.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka