Säästetään, säästetään!Eräässä hoitokodissa vanhukset oli tapana jopa sitoa kiinni vessanpönttöön, koska hoitajilla ei ollut aikaa jäädä vahtimaan heitä.

Viesti Kirjoittaja arisel »
Säästetään, säästetään!Eräässä hoitokodissa vanhukset oli tapana jopa sitoa kiinni vessanpönttöön, koska hoitajilla ei ollut aikaa jäädä vahtimaan heitä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tämä on vain vapaa-aikaa ja lepoa, kuten olen aikaisemminkin maininnut, lueskelen Hompun vilkuilun ohella eri alojen uutisia, niitä tulee sitten heiteltyä tähän uutisketjuun - ymmärrän nimikkeen "Uutisia maailmalta" tarkoittavan melko laveaa valikoimaa uutisia; ja päätellen ketjun aikaisemmista viesteistä, se todellakin tarkoittaa melko laveaa valikoimaa!thoug kirjoitti:Tätä ketjua katsellessa jotain muutakin on tullut tehtyä...
Olen kyllä äänestänyt lähes jokaisissa mahdollisissa vaaleissa, joten oman osuuteni olen siinä mielessä tehnyt. 8)amanita kirjoitti:Kannattaa äänestää seuraavissa vaaleissa päättäjäksi henkilöä, jonka ajatuksia kannattaa, sehän se on itse politiikkaan asettumisen lisäksi ainoa keino vaikuttaa demokratiassa asioiden hoitoon. Näin on, vai miten muutoin on ajateltu muuttaa moittimaansa yhteisten asioiden nykylinjaa.
Tarkoitatko minua?amanita kirjoitti:Pelkkä valittaminen ei auta pätkääkään.
amanita kirjoitti:Omalta osaltaan voi tietenkin ryhtyä itse omaksi työnantajakseen, mieluusti toki useammankin henkilön työnantajaksi, ja siinä sitten toteuttaa omia ihanteitaan, vaikkapa sallimalla itselleen vain saman palkan kuin mahdollisille alaisilleenkin antaa
Siitä voi lukea miten yhteisunta Fantsu-Jyrkin johdolla suhtautuu työttömiin, jotka noudattavat tuota "ryhdy yrittäjäksi" -kehoitusta. Täällä Valkeakoskellakin oli surkea seurata yhden ravintolan perustamista, kun tiesi jo etukäteen, ettei se montaa kuukautta kestä. Joka päivä ohi ajaessa tuntui pahalta, kun ajatteli, miten joku toiveikkaasti ryhtyy ravintolaa pyörittämään, ottaa lainan sitä varten ja muutaman kuukauden jälkeen joutuu heittämään pyyhkeen kehään - mutta velat jäävät.arisel kirjoitti:Tältä tuntuu olla köyhä
Kenelle tämä heitto mahtaa olla tarkoitettu?amanita kirjoitti:mikäli kovasti mättävät omistajien ansiot.
Joillakin johtajilla lienee yhtä huono itsetunto kuin jalkapalloilijaksi itseään kutsuvalla pellellä, Christiano Ronaldolla - on pakko tienata enemmän kuin Messi, tai tulee itku?amanita kirjoitti:En minäkään kykene ymmärtämään juuri kuultuja överiksi menneitä palkkioita, julkinen huomio epäkohdille toki osaltaan saattaa edistää epäkohtien korjaamista ainakin niiltä osin, mitä julkisella vallalla on mahdollisuuksiensa rajoissa toimia. Yrityksillä/osakkeenomistajilla on sitten se viimeinen sana sanottavanaan.
Mitä muuten olet mieltä suomalaisen pienyrittäjän asemasta ja sen kehittymisestä kahdeksankymmentäluvun nousukauden jälkeen?amanita kirjoitti:Omassa pikku firmassani pidin tänään vapaapäivän, huomenna on sitten taas skarpattava.
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Monä allekirjoitan muuten itsekin työttömänä tuon tekstin jokaikisen rivin. Osuu niin naulan kantaan kuin joku vain voi. Mulla on raha (tai sen puute) mielessä jokaisena hereilläolevana hetkenä. Kun näen jokun työntekijän, ajattelen ensimmäiseksi "mitähän tuo tienaa kuukaudessa?"arisel kirjoitti:Tältä tuntuu olla köyhä
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Viesti Kirjoittaja amanita »
arisel kirjoitti:Tarkoitatko minua?amanita kirjoitti:Pelkkä valittaminen ei auta pätkääkään.
amanita kirjoitti:mikäli kovasti mättävät omistajien ansiot.
En osoittanut viestiäni kenellekään erityisesti, vaan valittajille yleisesti.arisel kirjoitti: tämä heitto mahtaa olla tarkoitettu?![]()
Enpä ole seurannut asiaa, olen ollut toisen palveluksessa aikamoisen tovin ennen joku aika sitten perustamaani omaa varsin pientä yhden hengen "puljaa".arisel kirjoitti: muuten olet mieltä suomalaisen pienyrittäjän asemasta ja sen kehittymisestä kahdeksankymmentäluvun nousukauden jälkeen?
Viesti Kirjoittaja pallo »
Eli pääosin ainoo yhdistävä tekijä sulla ja CR7:lla on valittaminen enemmän tai vähemmän julkisesti.arisel kirjoitti: Joillakin johtajilla lienee yhtä huono itsetunto kuin jalkapalloilijaksi itseään kutsuvalla pellellä, Christiano Ronaldolla - on pakko tienata enemmän kuin Messi, tai tulee itku?![]()
arisel kirjoitti:moni ketjussa välihuutoja tekevä.
Viesti Kirjoittaja thoug »
Keskustelua on vasta kun siihen osallistuu useampi. Tuolla on raamatun mittaisia lainauksia, jossa sinulta parin sanan kommentti eikä muuta keskustelua aiheesta käydä. Näitä "keskusteluja" voi löytyä lähes kymmenen putkeen, itse koen ainakin ettei noita kovin moni jaksa lukea. Ihan kuin ihmiset eivät osaisi itse lukea uutisia; Jos tällaisia haluat kommentoida kahdella sanalla ja osoittaa asian vääryyttä; on noissa alkuperäisiä julkaisuja tekevissä sivuistoissakin yleensä mahdollisuus lisätä se "Kun taas meitä riistetään" -lauselma.arisel kirjoitti:Eikös tämä koko foorumi ole tarkoitettu keskustelua varten? Mielestäni keskusteluun kuuluu myös perusteleminen, niin teen sitäkin välillä - ja paljon pidemmin viestein kuin moni ketjussa välihuutoja tekevä.thoug kirjoitti:Tätä ketjua katsellessa jotain muutakin on tullut tehtyä...![]()
Viesti Kirjoittaja redhat »
En sanonut niin. Mutta jos lainaa 10 uutista ja jokaiseen laitat oman kommentin niin tuskin kaikista aiheista jaksetaan edes jauhaa; katoavat jo viestien paljouteen ja muuttuu yksinpuheluksi. Varmasti olet hyvin perustellut joitakin mielipiteitäsi, osan olen lukenut ja ehkä jopa samaa mieltäkin. Suurin osa pitkistä teksteistäsi kuitenkin on suoria lainauksia, jotka voisin lukea suoraan lähteestäkin.arisel kirjoitti:Olet siis sitä mieltä, että voin osallistua keskusteluun vain muiden viesteihin vastaamalla?![]()
Tämä on keskustelupalsta eikä uutisvirta, eikös siis tavoitteena ole keskustelu.redhat kirjoitti: Mielestäni Ariselin postaukset on mielenkiintoisia, vaikkei niihin välttämättä kukaan vastaakkaan. Eikä siinä mitään väärää ole, jos liittää pitempiä lainauksia.
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Itse pitäisin yhtenä syynä lisääntyneen ja nopeutuneen tiedonvälityksen myötä entistä selvemmäksi käyneen valtaapitävien ja talousmiesten valehtelun ja välistävetämisen - miten varkaita ja orjuuttajia voisi kunnioittaa?..uskon, että auktoriteettin murtuminen on suurimmalta osaltaan ikäpolvikysymys. Heikosti auktoriteetteja kunnioittavia on aina ollut, mutta he ovat omalla tavallaan pieni elitistinen vähemmistö. Nyt, nimenomaan perinteiset auktoriteetit ovat menettäneet otetaan suuremmista joukoista. "Tietoyhteiskunta", jossa ei tiedon laadulla vaan määrällä on ollut olennaisempi merkitys on luonut aivan uusia auktoriteetteja ja heille seuraajia, jotka eivät perinteisiin yhteiskunnan jakolinjoihin oikein istu.
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Tuotahan vähän niinkuin tarkoitit?kuriton kirjoitti:jos on niin arisel'sta kaikki?!
Olen pahoillani, mutta en ole seurannut tuota Suomen Tärkeintä Tapahtumaa lainkaan, olen jumittunut näihin tylsiin talous-, tiede- ja urheilu-uutisiin...kuriton kirjoitti:Onkos sulla mitä uutisia BB-talosta, siellähän on se Viisasten kerhon kokoontuminen, Saagim ja kumppanit..Äläkä vaan tietojas kerro, jos oliskin!
[oksentaa]
Ei kaikki... eikä arsesta, omasta mielestäni ainakaan. Onko se tyhjännarinaa, jos toivoo toimivampaa uutisketjua. Mutta ilmeisesti kukaan saisi kommentoida uutisten kommentoimisen laadun tai määrä suhteen, onhan tämä ariselin ketju. wtfkuriton kirjoitti:... tyhjännarisijoita välitä!
Ihmettelen vaan, että miksi pitää yrittää väkisin lukea tätä ketjua ja aina uudelleen, jos on niin arsesta kaikki?!![]()
Ei tää mikään Ariselin oma ketju oo, ymmärtääkseni ei näitä kukaan mukaansa täältä saa kun lähdön hetki koittaa.. vaikka kuinka hää ois sitten fiMUGin jäsenkin.thoug kirjoitti: Ei kaikki... eikä arsesta, omasta mielestäni ainakaan. Onko se tyhjännarinaa, jos toivoo toimivampaa uutisketjua. Mutta ilmeisesti kukaan saisi kommentoida uutisten kommentoimisen laadun tai määrä suhteen, onhan tämä ariselin ketju. wtf
Viesti Kirjoittaja arttula »
Niin... Tähän liittyen... Onkos se nyt 26.12., kun vietetään Viattomien lasten päivää ? Milloin sitten on Viallisten lasten päivä ? Kaikki muut päivätkö vuodesta ? Ei kuulosta oikein tasa-arvoiselta.kuriton kirjoitti:Edith: Ja sitten vakavampaan aiheeseen .. sillä jollekin ehkä meistä huominen ei vain ole pelkkä arkinen maanantai..
Kuolleiden lasten muistopäivä 23.9.2013 Käpy ry tekee tärkeää työtä.
"Taitettu peistä" niinhän se oli!arisel kirjoitti: Peitsamolla, jonka kanssa ollaan veistä väännetty haavassa - vai miten se oli - moneen kertaan.
Valitettavaa, jos et ole tasa-arvoisessa asemassa muiden käpyläisten kanssa.. mutta toivotaan että tuon päivän merkitys joskus aukeaa jopa aivan omakohtaisen kokemuksen kautta. Ja menetystä ei todellakaan muistella vain huomenna..arttula kirjoitti: Niin... Tähän liittyen... Onkos se nyt 26.12., kun vietetään Viattomien lasten päivää ? Milloin sitten on Viallisten lasten päivä ? Kaikki muut päivätkö vuodesta ? Ei kuulosta oikein tasa-arvoiselta.