Olisko jotain järkevää proseduuria uuden iMacin käyttöönotossa, lähinnä kai käyttäjänimen vai koneen nimen luonnissa, jotta vanhasta koneesta siirtyisi kaikenmaailman melkotärkeät jutut uuteen koneeseen? En aio vilkaistakaan mihinkään siirtymisapuriin tms. Asia tuli mieleen vaan kun viimeksi kaikki meni päin tunkiota kun Siirtymisapuri ei pitänyt lainkaan siitä että joko halusin muuttaa (tai pitää?) koneen nimen samana – tai jotenkin sillälailla.
Mitens TimeMachinestä saa uuden Macin käyttöön tiedostoja? Olen hiukan tippunut kärryiltä näistä Maceistä kun en ole muutamaan vuoteen seurannut just tippaakaan näiden kehitystä tms.
Onko jotain suurta paniikkia oletettavissa kun siirtyy OSX 10.6.8 versiosta tuohon uusimpaan OS X:ään (mikä se mahtaa ollakaan), osaanko käyttää? Miten sille Applen Save as… sekoilulle nyt sitten kävi jne?
Uus Macci ja vanhat filet
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uus Macci ja vanhat filet
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 26.9.2013 klo 2.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Uus macci ja vanhat filet
Viesti Kirjoittaja via »
hyvä "Jamac" - sotkin juuri yhden siirron - odotan mielenkiinnolla vastauksia kysymykseesi
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Hirveesti taida ketäänkiinnostaa.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko siinä oikeesti isokin ero palautatko TimeMachine-varmistuksesta vai Siirtymäapurilla?
Mun koneissa Siirtymiapuri on aina toiminut just niinkuin luvataan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Tekisin kuitenkin sillä siirtymisapurilla tai heti konetta käyttöönotettaessakin kysyy, että tuodaanko kamat jostain. Joko toinen kone tai time machine käy.
Tietämättä tarkemmin mitä olet aiemmin sössinyt, niin veikkaisin, että olet tehnyt samannimisen käyttäjän uudelle koneelle ennen siirtymisapurin käyttöä mikä vanhallakin koneella on. Tämä on helposti vältettävissä kun siirtää kamat ennen käyttäjätunnusten luontia, luo erinimisen käyttäjän tai jos on jo ehtinyt luoda samannimisen käyttäjän, niin tekee tilapaisesti toisen käyttäjän, poistaa samannimisen, tuo kamat ja poistaa ylimääräisen käyttäjän.
Tietämättä tarkemmin mitä olet aiemmin sössinyt, niin veikkaisin, että olet tehnyt samannimisen käyttäjän uudelle koneelle ennen siirtymisapurin käyttöä mikä vanhallakin koneella on. Tämä on helposti vältettävissä kun siirtää kamat ennen käyttäjätunnusten luontia, luo erinimisen käyttäjän tai jos on jo ehtinyt luoda samannimisen käyttäjän, niin tekee tilapaisesti toisen käyttäjän, poistaa samannimisen, tuo kamat ja poistaa ylimääräisen käyttäjän.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Re: Uus Macci ja vanhat filet
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse olen yleensä käyttänyt siirtymisapuria ennen kuin teen uudella koneella mitään muuta. Kaikki kamat ovat aina siirtyneet nahkoineen, ilman ongelmia.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Siirtymisapuri hoitaa homman helposti, kun vain tekee ohjeiden mukaan. Se pitää olla kummallakin koneella käytössä samaan aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Jamac kirjoitti:Olisko jotain järkevää proseduuria uuden iMacin käyttöönotossa, lähinnä kai käyttäjänimen vai koneen nimen luonnissa, jotta vanhasta koneesta siirtyisi kaikenmaailman melkotärkeät jutut uuteen koneeseen? En aio vilkaistakaan mihinkään siirtymisapuriin tms.
MacFinn kirjoitti:Onko siinä oikeesti isokin ero palautatko TimeMachine-varmistuksesta vai Siirtymäapurilla?
gramdel kirjoitti:Tekisin kuitenkin sillä siirtymisapurilla
kallekilponen kirjoitti:Itse olen yleensä käyttänyt siirtymisapuria ennen kuin teen uudella koneella mitään muuta. Kaikki kamat ovat aina siirtyneet nahkoineen, ilman ongelmia.
kaulahuivi kirjoitti:Siirtymisapuri hoitaa homman helposti, kun vain tekee ohjeiden mukaan. Se pitää olla kummallakin koneella käytössä samaan aikaan.
Sitähän mä kysyin?
Jottei menis ihan off-topiciks, niin ulkoiselle kovalevylle esim. CCC:llä buuttaava backuppi (tokkiisa käyttiksen pitää olla upgreidattu toimimaan uudella koneella ja oletus että nykyinen kone on myös pöytäkone), josta kopio uudelle koneelle tai tai vain omien kamojen siirto ja sen jälkeen klooni ulkoiselle. Done.
Ja jotten unohda Itseäni, niin en ole koskaan ikinä käyttänyt Siirtymisapuria, jo pelkkä nimi keljuttaa.
Viimeksi muokannut pallo, 28.9.2013 klo 10.30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka