me.com / icloud.com
-
me.com / icloud.com
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
me.com - sähköpostini toimii mail-ohjelmassa ja puhelimessa. Kun yritin netin kautta kirjautua sinne, se luonnollisesti heittää minut icloudin kirjautumissivulle. Pääsenkin Apple id:llä sinne, mutta sähköpostikuvakkeen kohdalla se antaa ilmoituksen, että pitäisi luoda icloud - sähköpostiosoite. Hassuahan tässä on se, että minulla kai on jo? Ainakin tuo iCloud on ilmestynyt kaikkiin laitteisiini MobileMe:n tilalle.
-Kalenteri toimii
-Yhteystiedot toimii
-Muistutukset toimii
-Muistiinpanot eivät toimi
-Sähköposti ei toimi (iCloudin nettisivulla, muuten kyllä toimivat)
Eikö tuo me.com sitten enää jatkossa toimikaan? Vai mitä pikkupränttiä en ole tällä kertaa huomannut?
Yritin etsiä noista Applelta tulleista viesteistä selitystä, mutta ainoa, jonka löysin oli se, jossa sanottiin, ettei ole väliä onko sähköposti @mac.com tai @me.com- se toimii jatkossakin. Onko tämä se, miten se toimii, vai onko vaan joku ylimääräisten tilojen poistosta johtuva häiriö?
Minulla ei pitäisi mailissa ja kalenterissa paljon mitään olla, kun kalenterikin tyhjeni oman käden kautta synkkauksen yhteydessä enkä ole varmuuskopioinut puhelinta tai kuvia pilveen.
-
- Ylläpitäjä
Re: me.com / icloud.com
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Hmmm...egoste kirjoitti:Olet missannut varmaan tuon icloud tilin lisäämisen me tilin lisäksi... nyt on vaihtoehdot ehkä vähissä...http://support.apple.com/kb/HT2623
Olen saanut 3.7. 2012 Applelta viestin:
"Dear Asshole,
Your xxxxxxxx@me.com mail has now been moved to iCloud and will keep working on all your devices.
Because your account is now in iCloud, any devices running iOS 5 or OS X Lion 10.7.2 or later will be able to take advantage of the rest of the features of iCloud. Just tap OK on any “Complete Your Move to iCloud” alerts that appear. This will automatically update your iCloud settings on each device. On devices not compatible with iCloud, you’ll only be able to use Mail."
Lopussa vielä:
"As a former MobileMe member, we have provided you with a free 20GB storage upgrade that is good through September 30, 2012. After this date, you can continue with the upgrade at the regular price, or let it expire and use the free 5GB plan.
Thanks for moving to iCloud.
Apple"
Onpas outoa. Tuossa linkissäsi kerrotaan, että siirrot piti tehdä 1. elokuuta mennessä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Sitten minulle...TRÖÖÖÖÖT!
Ja nyt varoituksen sana kaikille. Ne minun tuplatunnuksethan tässä näköjään taas kiusaavat... Oma vika tiedän, mutta kun vahinko on jo tapahtunut monta vuotta sitten, ei siitä hyödytä enää vittuilla.
Siitä päästäänkin sujuvasti seuraavaan kysymykseen:
Onko mitään mahdollisuutta yhdistää tuplatunnuksia samoiksi?
Olen joskus tehnyt yritykseni nimelle toisen tunnuksen, jotta saan suoraan oikean nimen kuitteihin esim Navigointi-ohjelmaa ostaessa. Kuitenkin suurimmaksi osaksi käytän noita krääsäkaupan palveluita omaksi ilokseni, kuten sitä sähköpostiakin henkilökohtaisena sähköpostina.
Onko kukaan koskaan saanut yhdistettyä tuplatunnuksia ja jos on, miten?
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Tuplatunnuksia ei saa yhdistettyä eikä Apple ID:tä ole mahdollista edes poistaa.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Säilytänkö oikeuteni molemmilla id:eillä ostamiini applikaatioihin, jos lakkautan tunnukset ja otan uudet käyttöön?
Toisaalta en todennäköisesti voisi edes niin tehdä, koska jo ajatus siitä, että joutuu tavaamaan jokaiselle ameriikkaa osaamattomalle miten icloud kirjoitetaan, ei pahemmin kuumota.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Tämän takia kannattaa olla oma domain, johon iskee sähköpostin.Tauvo kirjoitti:Toisaalta en todennäköisesti voisi edes niin tehdä, koska jo ajatus siitä, että joutuu tavaamaan jokaiselle ameriikkaa osaamattomalle miten icloud kirjoitetaan, ei pahemmin kuumota.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
No niin, taas selvä rasistinen heitto meihin vanhoihin maalaisiin kohdistuen! Eikö tuota tauvoa kukaan saa jo vastuuseen sanoistaan?Tauvo kirjoitti:... jo ajatus siitä, että joutuu tavaamaan jokaiselle ameriikkaa osaamattomalle miten icloud kirjoitetaan, ei pahemmin kuumota.

Mekö emme osaisi tauvon hienoa sähköpostiosoitetta kirjoittaa? Siis sitä iikloutia. Vai oliko se iikloud? iiGloud?
Äh, antaa olla koko juttu.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tuollaisen yhdistämisen voi tehdä vain Apple tuki (iTunes ja iCloud) - älä vaan mene poistamaan tunnuksia itse. iTunes storessa voit toki vaihtaa käytettävän sposti/tunnuksen. Kirjaudu iTunesissa sisään ja valitse tili....Tauvo kirjoitti:^ & ^^ Se minun ongelmani on, että haluan jatkossakin käyttää henkilökohtaiseen sähköpostiliikenteeseen tuota etunimi.sukunimi@me.com (on myös toinen Apple id:ni). Toinen taas on firman tunnus, jolla on jonkin verran ostoksia ja lähes kaikki kalenterimerkinnät.
Säilytänkö oikeuteni molemmilla id:eillä ostamiini applikaatioihin, jos lakkautan tunnukset ja otan uudet käyttöön?
Toisaalta en todennäköisesti voisi edes niin tehdä, koska jo ajatus siitä, että joutuu tavaamaan jokaiselle ameriikkaa osaamattomalle miten icloud kirjoitetaan, ei pahemmin kuumota.
EDIT: itse käytän myös 2(3) tunnusta, mutta "ylimääräiset" ovat vain iTunes storen ostoja varten.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Mistä sinä tuon lakkauttamisen nyt keksit? Ei ei ei, kirjaudut sillä @me.com osoitteella jota haluat käyttää jatkossakin ja luot sille ID:lle sen iCloud.com osoitteen josta tulee uusi alias samalle tilille. Sinulla on siis sitten kaksi osoitetta samaan postilaatikkoon, se @me.com jää edelleen voimaan.Tauvo kirjoitti:^ & ^^ Se minun ongelmani on, että haluan jatkossakin käyttää henkilökohtaiseen sähköpostiliikenteeseen tuota etunimi.sukunimi@me.com (on myös toinen Apple id:ni). Toinen taas on firman tunnus, jolla on jonkin verran ostoksia ja lähes kaikki kalenterimerkinnät.
Tietääkseni Apple ei edelleenkään pysty poistamaan tai yhdistämään tilejä tai siirtää ostoksia tililtä toiselle.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mutta noihin kahteen eri AppleID:hen. Tuo käytäntösi yrityksen ja henkilökohtaisesta ID:stä on ihan oikea. Miksi sitä pitäisi muuttaa tai yhdistää?
Applehan ei, kuten jo mainittiinkin, pysty/salli/halua yhdistää kahta AppleID:tä yhdeksi. Ja jos luovut ID:stä, menetät myös helposti niillä ostetut sovellukset. Jos ei muuten niin jossakin kämmissä.
-
Eikös nuo osoitteet langenneet yleisesti kaikille mac.com-tilin käyttäjille jossain vaiheessa? Toimivat minullakin, vaikken ole ollut itse asiassa mitenkään aktiivinen.MacFinn kirjoitti:Mulla on peräti kolme osoitetta: @mac.com, @me.com ja @iCloud.com.
-
Olettaisin että näin kävi kun joskus aikoinaan otin iCloudin käyttöön. Siihen oli joskus Applen sivuilla sellainen siirtojutska, sen tein.KunkkuJ kirjoitti:Eikös nuo osoitteet langenneet yleisesti kaikille mac.com-tilin käyttäjille jossain vaiheessa? Toimivat minullakin, vaikken ole ollut itse asiassa mitenkään aktiivinen.MacFinn kirjoitti:Mulla on peräti kolme osoitetta: @mac.com, @me.com ja @iCloud.com.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
FiMUGin kautta on sitten vielä oma osoitteensa joten vauhtia on ja villejäkin viestejä viilettää.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
No nyt vasta ymmärrän, miksi sinä et aina ihan heti vastaa viesteihini. Olisit kertonut jo aiemmin. Minä tyhmä kun olen välillä jo kuvitellut, että sinä et ole halunnut vastata. 8)amanita kirjoitti:FiMUGin kautta on sitten vielä oma osoitteensa joten vauhtia on ja villejäkin viestejä viilettää.
-
Ai täs ruvetaan vertaileen aliaksienkin määrää. On mullakin ainakin kolme aliasta @mac.comin alla.amanita kirjoitti:Minulla on yhteensä 12 osoitetta, olin näet mac.com -aikana luonut kolme aliasta alkuperäiselle osoitteelle, ja nyt kaikilla neljällä on sekä mac.com, me.com että icloud.com -osoitteet. On mistä valita, ja usein valitsenkin hieman postin vastaanottajasta riippuen. Tokihan nuo kaikki ovat siis yhtä ja samaa, mutta olen ollut tilanteeseen erittäin tyytyväinen.
FiMUGin kautta on sitten vielä oma osoitteensa joten vauhtia on ja villejäkin viestejä viilettää.
-
Niin no, kun sen noin sanoo... Olkoon sitten.MacFinn kirjoitti:Mulla on peräti kolme osoitetta: @mac.com, @me.com ja @iCloud.com.
Mutta noihin kahteen eri AppleID:hen. Tuo käytäntösi yrityksen ja henkilökohtaisesta ID:stä on ihan oikea. Miksi sitä pitäisi muuttaa tai yhdistää?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tämä heppu se luulee, että kun laittaa kamelin selkään papyrukselle tusatun viestin, lähetys (kameli) löytää tiensä minun sähköpostiini.KunkkuJ kirjoitti:No nyt vasta ymmärrän, miksi sinä et aina ihan heti vastaa viesteihini. Olisit kertonut jo aiemmin. Minä tyhmä kun olen välillä jo kuvitellut, että sinä et ole halunnut vastata. 8)amanita kirjoitti:FiMUGin kautta on sitten vielä oma osoitteensa joten vauhtia on ja villejäkin viestejä viilettää.

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
ENKÄ LUULE!! Hölmönäkö minua pidät? Hevosella minä ne viestit lähetin...amanita kirjoitti:Tämä heppu se luulee, että kun laittaa kamelin selkään papyrukselle tusatun viestin, lähetys (kameli) löytää tiensä minun sähköpostiini.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka