amanita kirjoitti:
Jospa kerrataan tuo kommentointiani edeltävä viesti, jossa olevaan kysymykseen vastasin. Mikäli päädyt edelleenkin pitämään minua idioottina, ole hyvä vain.
Sori, en tässä ketään ole idiootiksi haukkunut.
Olen vaan itse niin tarkka tuosta sulavuudesta. Ja samalla ihmettelen että miten niin moni ihminen voi käyttää halvempia androidia kantavia puhelimia. Heitä ei nykiminen esimerkiksi häiritse yhtään ja tuskin sitä edes huomaavat. (En pidä android käyttäjiä tyhmempänä, mutta itse en siihin voisi koskea, juuri tuon nykivyyden takia.)
Vastaus kysymykseen vanhempien laitteiden toimivuudesta: iPad (3. sukupolvi) toimii oikein sulavasti. Vertailukohtana iPhone 5, joka toimii myös oikein sulavasti.
Se, että jollain ei nelonen toimi hyvin iOS 7:n kanssa, ei tarkoita vikaa laitteessa tai iOSissa. Voi olla myös joku sovellus, joka ei vielä toimi kunnolla seiskan kanssa. Onhan noita ennenkin nähty, mm. iso osa "akku"ongelmista johtuu lagaavista softista, jotka jäävät taustalle tekemään jotain.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Mulla nelonen on hidas vaikka kaikki ohjelmat on suljettuna ja avaan vain puhelinappsin tms. yksittäisen appsin. Hidas myös uudelleenkäynnistyksen ja hardresetin jälkeen.
(Mutta ei siis niin hidas etteikö voisi käyttää. Harmittaa vaan kun ennen toimi niin nopeasti)
Muoks... Dokumentit ja data eivät ole icloudissa päällä. Pitäisköhän laittaa koko icloud pois?
En muista kokeilinko sitäkin jo... Ehkä koitan uudelleen.
Viimeksi muokannut imarre, 26.9.2013 klo 11.54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
imarre kirjoitti:Mulla nelonen on hidas vaikka kaikki ohjelmat on suljettuna ja avaan vain puhelinappsin tms. yksittäisen appsin. Hidas myös uudelleenkäynnistyksen ja hardresetin jälkeen.
(Mutta ei siis niin hidas etteikö voisi käyttää. Harmittaa vaan kun ennen toimi niin nopeasti)
Muoks... Dokumentit ja data eivät ole icloudissa päällä. Pitäisköhän laittaa koko icloud pois?
En muista kokeilinko sitäkin jo... Ehkä koitan uudelleen.
Ei taida olla muuta kuin joku kreikkunäppiksen tuonti lukituskoodille + sitten nuo lukitusruudun patchit. En sitä pidemmän kaavan lukitusruutuhässäkkää kokeillut, mutta ns. hätäpuhelun soittaminen ei mielestäni enää onnistunut, eli ennen tuossa pystyi nopeasti rämpyttämällä soittamaan mihin numeroon halusi.
702.jpeg
Edit: ei tuota ajanpuutteen takia kannata jättää tekemättä, eihän tuohon mennyt kuin pari sekuntia lataamiseen, sitten aika nopea asennus ja laitebootti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mika_t, 26.9.2013 klo 20.50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mika_t kirjoitti:, mutta ns. hätäpuhelun soittaminen ei mielestäni enää onnistunut, eli ennen tuossa pystyi nopeasti rämpyttämällä soittamaan mihin numeroon halusi.
Minulla ei toiminut vaikka kuinka yritin. Tai siis nimenomaan toimi , ei voinut soittaa em. tavalla mihinkään.
tuomas92 kirjoitti:Miksi niin pitäisi tapahtua? Sitä paitsi eiväthän ne ohjelmanvaihtajassa näkyvät ohjelmat ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta edes avoinna...
Eivät olekaan avoinna mutta esim. minä poistan sieltä kaikki ohjelmat lähes joka ilta, vaikka ne ei siellä mitään teekään niin en vain halua että siellä on pitkä lista niitä ohjelmia.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
tuomas92 kirjoitti:Miksi niin pitäisi tapahtua? Sitä paitsi eiväthän ne ohjelmanvaihtajassa näkyvät ohjelmat ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta edes avoinna...
Eivät olekaan avoinna mutta esim. minä poistan sieltä kaikki ohjelmat lähes joka ilta, vaikka ne ei siellä mitään teekään niin en vain halua että siellä on pitkä lista niitä ohjelmia.
Älä tee siitä muiden ongelmaa jos omat tottumuksesi ovat vähintäänkin erikoisia.
WhatUpDoe kirjoitti:Älä tee siitä muiden ongelmaa jos omat tottumuksesi ovat vähintäänkin erikoisia.
Enhän minä teekää mutta ei kai se sinua häiritse jos minä ne sieltä suljen, tuossa toinen henkilö vain kysyi tätä samaa aikaisemmin tällä sivulla.
Minä en jaksa etsiä pitkästä listasta niitä avattavia ohjelmia, siksi suljen ne päivittäin ettei se lista pääse liian pitkäksi. Ilmeisesti te että käytä tätä ohjelmien käynnistykseen vai miten te löydätte sieltä jotakin kun siellä on yli sata ohjelmaa jonossa
iPhone 12 64GB
Itse käytän sitä vain useimmin käytettyjen ohjelmieni välillä siirtymiseen, ne ovat yleensä listan alussa joten se miltä listan loppupää näyttää ei merkitse minulle mitään. Jos taas olen kotiruudussa, avaan ohjelman tietenkin sen ikonista.
WhatUpDoe kirjoitti:Älä tee siitä muiden ongelmaa jos omat tottumuksesi ovat vähintäänkin erikoisia.
Enhän minä teekää mutta ei kai se sinua häiritse jos minä ne sieltä suljen, tuossa toinen henkilö vain kysyi tätä samaa aikaisemmin tällä sivulla.
Minä en jaksa etsiä pitkästä listasta niitä avattavia ohjelmia, siksi suljen ne päivittäin ettei se lista pääse liian pitkäksi. Ilmeisesti te että käytä tätä ohjelmien käynnistykseen vai miten te löydätte sieltä jotakin kun siellä on yli sata ohjelmaa jonossa
ihan normaalisti "kotinäytöltä"? Tosin iphonessani on tällä hetkellä joku 40 ohjelmaa mukaan lukien applen omat... niistä ehkä 5 käytössä päivittäin
tuomas92 kirjoitti:Itse käytän sitä vain useimmin käytettyjen ohjelmieni välillä siirtymiseen, ne ovat yleensä listan alussa joten se miltä listan loppupää näyttää ei merkitse minulle mitään. Jos taas olen kotiruudussa, avaan ohjelman tietenkin sen ikonista.
Kukin käyttää sitä listaa tavallaan, sinun tapa ei ole sama kuin minun.
iPhone 12 64GB
WhatUpDoe kirjoitti:ihan normaalisti "kotinäytöltä"? Tosin iphonessani on tällä hetkellä joku 40 ohjelmaa mukaan lukien applen omat... niistä ehkä 5 käytössä päivittäin
Älä tee siitä muiden ongelmaa jos meillä tuon listan käyttö on erilaista
iPhone 12 64GB
mika_t kirjoitti:En sitä pidemmän kaavan lukitusruutuhässäkkää kokeillut, mutta ns. hätäpuhelun soittaminen ei mielestäni enää onnistunut, eli ennen tuossa pystyi nopeasti rämpyttämällä soittamaan mihin numeroon halusi.
Tuo pidemmän kaavan hässäkkä onnistui minulla ennen päivitystä, mutta ei enää päivityksen jälkeen. Kaikilla tuo kiertokeino ei toiminut ennen päivitystäkään: kun itse kokeilin omalla iPhone 5:llä, onnistuin joka kerta, mutta kaverin samanlaisella puhelimella en onnistunut mitenkään.
iPad minin osalta olen täälläkin valittanut jonkin sortin lagituksista iOS7:ssa, ei tunnu ihan niin sulavasti toimivan kuin 6. Nyt laitoin käyttöavusta päälle asetuksen "Vähennä liikettä", niin tuntuu paremmalta, mutta ei vieläkään niin smoothilta kuin iOS6. App Store myös luonnollisesti tökkii edelleen. Tuo "vähennä liikettä" ottaa ainakin minun mielestä melko turhan parallaksiefektin pois, joka voi olla hyvinkin liikaa minin tehoille, mene ja tiedä. Jotain muutakin se ottaa pois, mutta en huomannut mitä. Muuten mitään ongelmia ei minissä ole ollut.
iPhone 5 on toiminut nyt reilun viikon ajan moitteettomasti ja myös sulavasti, olen erittäin tyytyväinen iOS 7:aan. Mitään eroa en ole huomannut akkukestossa, edelleen hyvä, enkä iMessageiden tai 4G:n toimivuuksissa. Joku operaattoripäivitys tuli viikko sitten myös, mutta en huomannut sen vaikuttavan mihinkään. Ja nyt 7.0.2 päivityksen jälkeen uskaltaa Control Centerinkin pitää lukkoruudulla, joka on todella kätevä ominaisuus.
Joissakin kohdin käyttöliittymää käytettävyydessä ja tekstin luettavuudessa on menty takapakkia, mutta eiköhän niistä täällä ole jo riittävästi jupistu. Oma mielipide iOS 7:sta menee nyt reilusti positiivisen puolella.
jannu93 kirjoitti:Tökkiikö App Store iPhone 5:ssa? ei ilmeisesti.
IOS 6.0:ssa oli tuo App Storen tökkiminen ominaisuus, joka korjaantui myöhemmillä IOS 6 päivityksillä.
Ei töki iPhonessa ollenkaan. Toivottavasti korjautuu iPadistakin tulevilla päivityksillä. Kyllähän näitä tökkimisiä iOS 6:llakin oli, jos alkoi vierittelemään sitä ennen kuin kuvat olivat latautuneet, mutta nyt tökkiminen ei lopu vaikka annat kuvien ensin latautua.
Ihan mielenkiintoista, miten nätisti esim. Safari iPad minissä toimii, vaikka sivuilla olisi kuinka paljon kuvia ym. sälää. App Store ei. Luulisi käyttävän samaa moottoria.