Osoitekirja ja Syntymäpäivät
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Osoitekirja ja Syntymäpäivät
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Melua kannattaa pitää. Apple kyllä tietää ongelmasta, mitään ei vaan tapahdu. Olen itsekin raportoinut ongelmasta, varmaan monen muun kanssa. Status bugreportille on ja pysyy duplicatena. Palautetta lähetetään tätä kautta:MacAntti kirjoitti:Joo, olen samaa mieltä siitä, että meidän kannattaisi nyt isolla porukalla ilmoitella tuosta bugista Applelle. Eivät tosiaan varmaan edes tiedosta moisen ongelman olemassaoloa.
http://www.apple.com/macosx/feedback
-
Viesti Kirjoittaja anttinie »
Ahaa, ok.. muistelin vaan että jotkut korjaili tuota "kieli/päivämääräasetuksilla".AppleFarmer kirjoitti:Tuo ei rajoitu mitenkään vain suomalaiseen "versioon", vaan löytyy myös muista.
Joka tapauksessa, tuo idea palautteesta ja sen lähes copy/pasteeminen esim. forumilta laskis kynnystä lähettää palautetta pirusti – kun esim tämä vika ei ole mikään merkittävä ja kaikkia koskettava välttämättä

Mutta pitää laittaa palaute eteenpäin..
-
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
Huomasin että jos syöttää 26.6.1985 muodossa 26/06/1985 niin se muotoituu oikein (en muista 100%:sti oliko tuossa se etunolla silloin). Eli lopputulos tuli "26 kesäkuu 1985".
Ompa kummaa. Kenties osoitekirjanen ei ymmärrä muita kuin jenkki päivämääriä -> pp/kk/vvvv [:S]
PS: syntymäpäivät sentään siirtyivät mukisematta iCalliin.
EDIT: kielenhoitoa yms...
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Saako iCaliin tuoduista syntymäpäivistä esille syntymäpäiväsankarin iän?
Kalenteri merkintä: 26.6.2006 Meikäläinen Matti 21v
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Viesti Kirjoittaja anttinie »
Oho, toi näyttäis toimivan ainakin näin pikatestillä - hienoa! ..Muistaakseni toikaan malli ei tosin toiminut aiemmin kumminkaan päin kk/pp/vvvv tai pp/kk/vvvv, mutta jokatapauksessa nyt näytti tulevan oikein pienen testauksen jälkeen!sieda84 kirjoitti:Käytin eilen ekaa kertaa osoitekirjaa ja törmäsin tätä samaa pulmaan.
Huomasin että jos syöttää 26.6.1985 muodossa 26/06/1985 niin se muotoituu oikein (en muista 100%:sti oliko tuossa se etunolla silloin). Eli lopputulos tuli "26 kesäkuu 1985".
Ompa kummaa. Kenties osoitekirjanen ei ymmärrä muita kuin jenkki päivämääriä -> pp/kk/vvvv [:S]
-
NYT TUO SYNTYMÄPÄIVÄ TOIMII KUIN JUNAN VESSA!!! Ei mitään ongelmia.
Kun syötän 26.6.1985 saan 26.6.1985.
PS: On vähän kökköä että pitää itse muuttaa nuo kellon ja pvm esitystavat käsin asetuksista. Luulis et tulis "järkeviksi" pelkästään "käyttö maa Suomi".
No joo pieni vaiva verrattuna siihen, että olen joutunut muutamaan kertaan kääntämään win koneen ylösalas[;)]
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Tähän taisi riittää kun otti välilyönnin pois kuukauden nimen edestä. Oikeinkirjoituksen mukainen se ei ole mutta toimii.sieda84 kirjoitti: Minä muutin kaikki päivämäärät muotoon 24.1.2006.
Arto
Edit: eipä vaiskaa auttanutkaan kaikissa syntymäpäivissä.
[:@]
-
-
Viesti Kirjoittaja pasimus »
-
Viesti Kirjoittaja helenahoo »
Eli minulla toimi näin:
1) Järjestelmäasetuksista maakohtaiset>muodot>muokkaa (pvm) ja sieltä keskikokoiselle vetovalikosta nollat eteen. (Olin sulkenut kaikki muut ohjelmat, ihan vaan kurioositeetin vuoksi)
2) Syntymäpäivä syötetään muotoon pp/kk/vvvv (tätä en edes enää kokeillut muulla) jonka jälkeen tuplaklikataan huomaa-osiota niin, että kursori jää vilkkumaan. Idea on siinä, että päivämäärä jää em. muotoon.
3) Muokkaa-täppiä painamalla tallennat, ja ainakin minulla näin homma hoitui oikein.
Myös iCal lukee merkinnät oikein.
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Jipii!!helenahoo kirjoitti:Nostanpa tämän aiheen ylös, jos joku vielä kaipaa tätä toimintoa.
Eli minulla toimi näin:
1) Järjestelmäasetuksista maakohtaiset>muodot>muokkaa (pvm) ja sieltä keskikokoiselle vetovalikosta nollat eteen. (Olin sulkenut kaikki muut ohjelmat, ihan vaan kurioositeetin vuoksi)
2) Syntymäpäivä syötetään muotoon pp/kk/vvvv (tätä en edes enää kokeillut muulla) jonka jälkeen tuplaklikataan huomaa-osiota niin, että kursori jää vilkkumaan. Idea on siinä, että päivämäärä jää em. muotoon.
3) Muokkaa-täppiä painamalla tallennat, ja ainakin minulla näin homma hoitui oikein.
Paitsi että tuo 1-vaihe on turha! Toimii kun tekee vaiheet 2 ja 3 alkuperäisillä Suomi-asetuksilla (ainakin minulla)...
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Tämä auttoi minullakin! Kiitoksia!sieda84 kirjoitti:Joku (MacAntti) koitti joskus sitä että muunttaa päivämäärä asetuksia järjestelmä asetuksista. Minä muutin kaikki päivämäärät muotoon 24.1.2006.
NYT TUO SYNTYMÄPÄIVÄ TOIMII KUIN JUNAN VESSA!!! Ei mitään ongelmia.
Kun syötän 26.6.1985 saan 26.6.1985.
PS: On vähän kökköä että pitää itse muuttaa nuo kellon ja pvm esitystavat käsin asetuksista. Luulis et tulis "järkeviksi" pelkästään "käyttö maa Suomi".
No joo pieni vaiva verrattuna siihen, että olen joutunut muutamaan kertaan kääntämään win koneen ylösalas[;)]
Vaan puhelinnumerot tulevat jostain syystä muotoa (123) 456 7890. Mikäs tuohon auttais?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja urhepe »
helenahoo kirjoitti:Nostanpa tämän aiheen ylös, jos joku vielä kaipaa tätä toimintoa.
Eli minulla toimi näin:
JEE, NYT MINÄKIN SAIN TOIMIMAAN!!!!!
-
Viesti Kirjoittaja yesper »
Arkkh. Tunti hupeni huuhailuun ja kiljoonaan kokeiluun. Finnihän kaivaa aina ensin onkelmaa omista toimistansa…helenahoo kirjoitti:Eli minulla toimi näin:
1) Järjestelmäasetuksista maakohtaiset>muodot>muokkaa (pvm) ja sieltä – –
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Dänx, helenahoo. Kannattaisi kättelyssä puraista Hopeista Kikenaa. Josta kehkeytyykin lisäkyssä:
Saisiko jostain vivusta sen sarakelevyden fiksattua? Vasen puoliskohan on naurettavan kapja ja txtejä pitää runota.
Mac mini • LG Flatron 26" • MacBook Air 11"
iPhone 3G 16 Gt • http://www.turkku.com/blogi
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Testatkaa, te joille Leonard on ilmestynyt!
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Hienoa!macbook kirjoitti:Tuolla taidettiin jo todeta, että toimii.Maza kirjoitti:Joko nyt? Eli joko meitä suomalais-ugrilaisia kieliryhmiä edustavia ollaan kuultu ja sijapäätteet eivät sekoita synttäreitä?
Testatkaa, te joille Leonard on ilmestynyt!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka