No ei se kyllä niin tee... vai oletko ihan itse kokenut tuollaisen tilanteen? ...tulee varoitus että varmistus ei mahdu... ja sposti kyllä toimii... huoh...prisoner kirjoitti:... saattaa jumittaa sähköpostiliikenteen täysin ilman varoitusta.
Apple MobileMe > iCloud > Täydellinen katastrofi
-
- Ylläpitäjä
Re: Apple MobileMe > iCloud > Täydellinen katastrofi
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Sinun ei pitäisi käyttää sähköpostia. Mikään sähköpostipalvelu ei nimittäin täytä vaatimustasoasi. Sähköposti on haavoittuvainen ja epävarma. Siinä voi viestejä karata avaruuteen aivan kaikilla ja palvelut tökkiä joskus. Tee miehen työ ja tyydy paperipostiin suosiolla äläkä ruikuta.prisoner kirjoitti:Tällaisenaan en voi suositella Applen sähköpostia mihinkään muuhun kuin kevyeen yksityiskäyttöön, jossa katkokset eivät haitttaa.
-
Viesti Kirjoittaja mommmmi »
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Vastaanottaja: undisclosed-recipients:;
Mail jousitus ilmoitusta
Varoitus: Rakas INET Webmail Käyttäjä
Postilaatikkoon on enintään varastoinnin raja 100MB et ehkä pysty
vastaanottaa tai lähettää sähköpostia, ennen kuin päivität postilaatikon.
for Upgrade klikkaa alla linkkiä ja täytä täydellinen päivittää
postilaatikon
Jälkeen 24 tuntia saamatta mitään vastausta teiltä Me poistaa
postilaatikkoon.
Kiitos, että käytät INET Webmail
Copyright © 2013 INET Help Desk
INET Webmail Tekninen päivitys Centre
Syy: Poistettu linkit
-
Viesti Kirjoittaja Telia Partio »

Kaikkea ne yrittää, ja kaikkeen sitä on jollain aikaa kun tuollaisia keksii tehdä ja lähettää

Tero@SoneraPartio
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
No niin, Kyselinkin tässä ketjussa jo useaan kertaan miten tämä toimii ja mitä tapahtuu kun tila loppuu. Kiitos vastauksesta! Eli emailin välitön sammuminen on siis hyvin epätodennäköistä, koska varmuuskopiot vie vain uskomattoman huonolla tsägällä tismalleen saman verran tilaa kuin mitä on vapaana. Eli tämä mailin seinään sammuminen liittyy vain nyt tähän liittymätyypin vaihtoon ja niihin käyttäjiin, jotka eivät tajua tai osaa poistaa niitä tilasyöppöjä sieltä asetuksista. Asia pihvi.egoste kirjoitti:No ei se kyllä niin tee... vai oletko ihan itse kokenut tuollaisen tilanteen? ...tulee varoitus että varmistus ei mahdu... ja sposti kyllä toimii... huoh...prisoner kirjoitti:... saattaa jumittaa sähköpostiliikenteen täysin ilman varoitusta.
Yritän vielä kerran selittää: Ymmärrän hyvin, että liittymätyyppi voi muuttua ja siitä oli kerran tiedotettukin elokuussa. Mutta siitä en ollut tietoinen, että Apple vetää töpelin myös lähes tyhjältä sähköpostilaatikolta, jos on (vahingossa) ottanut varmuuskopion iPhonesta. Tästä tiedotettiin minua vasta 7 päivää ennen deadlinea ja ilmeisesti vain siksi, että juuri tuolloin oli 5gigan raja (ilmeisesti) ylittynyt. Jos olisin ylittänyt rajan vaikka 29.9. niin minua olisi kai varoitettu vasta vuorokautta ennen palveluiden sulkemista. Mielestäni tämän olisi voinut hoitaa paremminkin varsinkin kun oli se viikon käyttökatko jo taustalla muistoissa. En nyt enää jaksa tätä rautalankaa enempää vääntää.MacFinn kirjoitti:Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää? Sekö, että viisi gigaa ei salli seitsemän gigan tallentamista vaikka olet pitkäaikainen asiakas?
Käytän nyt gmailia ja olen ihan tyytyväinen. Se täyttää vaatimustasoni tällä hetkellä. Kiitos kuitenkin vinkistä. Ja tämä ns. ruikutus kuuluu foorumeille. Tänne ei ketään pakoteta. Itse olen ainakin oppinut tästä keskustelusta jo monta asiaa. Toivottavasti Applekin kehittää joskus palveluitaan paremmin minulle sopivaksi.kaulahuivi kirjoitti: Sinun ei pitäisi käyttää sähköpostia. Mikään sähköpostipalvelu ei nimittäin täytä vaatimustasoasi. Sähköposti on haavoittuvainen ja epävarma. Siinä voi viestejä karata avaruuteen aivan kaikilla ja palvelut tökkiä joskus. Tee miehen työ ja tyydy paperipostiin suosiolla äläkä ruikuta.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Elokuun viestissä luki:jomppa kirjoitti:No katsoin juuri tuon elokuussa tulleen sähköpostin. Lisätietolinkin päässä on ainakin nyt varsin selvästi kerrottu mitä tapahtuu, jos dataa on liikaa. Jos sama tieto on ollut elokuussa tuolla, on sinua varoitettu asiasta kaksi kuukautta etukäteen. Se, ettet ole viitsinyt lukea sinulle osoitettua postia, on oma vikasi.
"Kiitoksena siitä, että olit entinen MobileMe-jäsen, sait ilmaisen 20 Gt:n lisäyksen tallennustilaasi, kun siirryit iCloudiin. Tämä tallennustilan lisäyksesi vanhenee 30.9.2013. Sen vanhetessa iCloud-tallennustilasi palautuu automaattisesti ilmaiseen 5 Gt:n tilaukseen. Parhaillaan käytössäsi on 1,1 Gt tallennustilaa. Lisätietoja on tässä artikkelissa."
Totta kai minun olisi pitänyt tajuta klikata tuota linkkiä ja käydä lukemassa artikkelit. Niinhän teen joka päivä, kun useampi kymmenen yritystä lähettää minulle sähköposteja ja lisätietolinkkejä erilaisista palvelumuutoksista, tarjouksista yms.
Mutta tottahan se on. Vika oli minun ja tajuan sen nyt, kun minua on täällä asiantuntijoiden toimesta valaistu. Apple olisi kuitenkin voinut hoitaa asian silläkin tavalla, että asiakas ei olisi tuntenut tehneensä mitään virheitä. Paras tapa olisi se, että sähköpostin toiminta eriytettäisiin edes osittain muusta cloud-tauhkasta. Toinen vähän vaatimattomampi ja vielä helpompi tapa olisi vaikka varoittaa asiakasta, että joku tietty (esim eniten tilaa vievä toiminto) lakkaa toimimasta tilan ylitystilanteessa. On täysin järjetöntä jumittaa miltei tyhjän (mutta monille elintärkeän) sähköpostilaatikon toiminta iPhone-varmuuskopioinnin takia.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Äh, en kyllä ymmärrä tätä vinkumista. Sinullehan lähetettiin etukäteen varoitus, että joku tietty toiminto (iCloud) lakkaa toimimasta tilan ylitystilanteessa. Ensin elokuussa, sitten viikkoa etukäteen. Sähköpostin eriyttäminen on ilmeisesti koettu huonoksi (minkä ymmärrän varsin hyvin, kiinteät, edes säädettävät, rajat eivät ole koskaan toimineet hyvin), kun Googlekin yhdisti kaiken tilansa saman rajoituksen alle.prisoner kirjoitti: Mutta tottahan se on. Vika oli minun ja tajuan sen nyt, kun minua on täällä asiantuntijoiden toimesta valaistu. Apple olisi kuitenkin voinut hoitaa asian silläkin tavalla, että asiakas ei olisi tuntenut tehneensä mitään virheitä. Paras tapa olisi se, että sähköpostin toiminta eriytettäisiin edes osittain muusta cloud-tauhkasta. Toinen vähän vaatimattomampi ja vielä helpompi tapa olisi vaikka varoittaa asiakasta, että joku tietty (esim eniten tilaa vievä toiminto) lakkaa toimimasta tilan ylitystilanteessa. On täysin järjetöntä jumittaa miltei tyhjän (mutta monille elintärkeän) sähköpostilaatikon toiminta iPhone-varmuuskopioinnin takia.
Jos sinulle iCloud-sähköposti oli elintärkeä, en ymmärrä miksi olet vaihtamassa sähköpostia gmailiin. Siellähän tilanne on täsmälleen sama (eli kaikki kuluttaa sähköpostilaatikon tilaa ja palvelu voi keskeytyä milloin tahansa). Taitaa muuten Microsoftillakin olla sama tilanne.
Rahalla saat lisää turvaa, ilmaiseksi joudut tyytymään siihen, mitä tarjotaan (tai vaihtaa tarjoajaa).
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
En tee Gmailiin mitään varmuuskopioita eikä sitä tilaa käsittääkseni mikään muukaan iPhonen toiminto pääse ainakaan kovin helpoisti vahingossa rohmuamaan.jomppa kirjoitti: Äh, en kyllä ymmärrä tätä vinkumista. Sinullehan lähetettiin etukäteen varoitus, että joku tietty toiminto (iCloud) lakkaa toimimasta tilan ylitystilanteessa. Ensin elokuussa, sitten viikkoa etukäteen. Sähköpostin eriyttäminen on ilmeisesti koettu huonoksi (minkä ymmärrän varsin hyvin, kiinteät, edes säädettävät, rajat eivät ole koskaan toimineet hyvin), kun Googlekin yhdisti kaiken tilansa saman rajoituksen alle.
Jos sinulle iCloud-sähköposti oli elintärkeä, en ymmärrä miksi olet vaihtamassa sähköpostia gmailiin. Siellähän tilanne on täsmälleen sama (eli kaikki kuluttaa sähköpostilaatikon tilaa ja palvelu voi keskeytyä milloin tahansa). Taitaa muuten Microsoftillakin olla sama tilanne.
Rahalla saat lisää turvaa, ilmaiseksi joudut tyytymään siihen, mitä tarjotaan (tai vaihtaa tarjoajaa).
Tämä viestiketju on seurausta siitä, kun kerroin miksi petyin iCloud-mailiin ja miksi vaihdoin tarjoajaa. Jos se on vinkumista niin olkoon. Vingun mielelläni asioista joihin petyn. Joskus ne tuottaa tulostakin. Esimerkiksi Nokia reagoi kerran tosi nopeasti nettivinkumiseeni, kun huomasin vikoja Lumian kuorissa. Ne halusi tutkia kuoret ja järjesti jopa niille nopeat noudot (ja korvaavat kuoret), vaikka olin tuolloin ulkomailla. Ainakin silloin tuli sellainen fiilis, että vinkumista arvostetaan. Ja vaikka vinkuminen ei tulosta tuottaisikaan niin siitä voi syntyä keskustelua ja siitä taas oppii uusia asioita. Sellaistahan nettifoorumit on parhaimmillaan. Mitäs vikaa siinä on?
Mutta jos palataan tohon mailiasiaan.... Olisi kyllä kiva tietää perustelut sille miksi kiinteät tai säädettävät rajat eivät toimisi tai miksi ne olisi huonompia kuin yhdistetty tila. Onko yhdistetyn tilan etu kuluttajan etu vai palveluntarjoajan etu?
-
Olen joskus luonut vaihtoehtoisen Apple ID-sähköpostiosoitten, joka ohjaa mailit samaan iCloud-laatikkoon. Tuolla maililla olen sitten mennyt kirjautumaan useisiin verkkopalveluihin. Eli olen tehnyt itselleni aika vaikeaksi poistua tästä iCloudista. Joko käyn muuttamassa käyttäjätunnuksen kaikkiin mestoihin tai sitten pidän iCloudin edelleen toiminnassa.
Tästä tuli sitten mieleen vielä kaksi kysymystä:
1. Mistä ihmeestä löydän tuon joskus luomani vaihtoehtoisen .me -osoitteen? iCloud asetuksista sitä ei löydy. Mailit jotka siihen osoitteeseen lähetän, tipahtaa kuitenkin iCloud-mailiin eli osoite on toiminnassa. Jossain sen varmaan pitäisi näkyä?
2. Voisiko vanhan .mac tai .me päätteisen Apple ID:n vaihtaa esim. gmail-osoitteeksi... Yritin, mutta ei onnistunut. Apple ID asetuksista löytyy kyllä kohta "Muuta Apple ID:si ja ensisijainen sähköpostiosoitteesi yhdeksi ja samaksi." ja sen alla vetovalikko, mutta valikossa ei näy kuin se vanha .mac osoite. Toista syöttämääni ensisijaista mail-osoitetta valikossa ei näy.
P.S. Vieläkin toimii kaikki Applen palvelut, vaikka ylitän edelleen sallitun 5 Gt:n rajan. Applen uhkaus palveluiden jumittumisesta 30.9. ei ainakaan vielä ole toteutunut.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Joskus Apple antoi luoda sellaisia ns. secondary osoitteita. Eli xxx@mac.com ja xxx@me.com osoitteiden rinnalle tuli sellainen yyy@me.com osoite (eli alkuosa on eri kuin vanhassa). Kaikkiin osoitteisiin lähetetyt mailit tipahtaa samaan iCloud-laatikkoon. Nyt en enää löydä mistään asetuksista mainintaa tuosta uudesta yyy@me.com osoitteesta. Se kyllä toimii ihan ok sillä sinne lähetetyt mailit tulee iCloud-laatikkoon. Ja juuri tuotaa yyy@me.com osoitetta olen siis käyttänyt eri verkkopalveluihin kirjautumiseen.Cathi777 kirjoitti:Siis miten jonkun toisen sähköpostin viestit tulee siihen sun icloud-sähköpostiin? Onko sulla joku uudelleen lähetys päällä? Ja siis eikös sieltä mailin asetuksista löydy ne kaikki osoitteet, mistä viestejä tulee?
Ja nyt tosiaan en löydä tuota yyy@me.com osoitetta mistään Apple ID:n tai iCloudin asetuksista...
Lisäys: Ongelma ratkesi. iCloud Mailissa on kaksi asetukset-nappia. Toinen on siellä oman nimen alla ja toinen vasemmassa alareunassa.
-
Viesti Kirjoittaja Matkamies »
Minä en ajattele iCloudia ilmaisena. Se on olennainen osa applen syteemiä toisin kuin gmail, jota käytetään paljon muistakin järjestelmistä. Hinta on osa applen tuotteiden hintaa. Jos iCloud toimii huonosti, se on koko systeemin huonoutta ja johtaa helposti myös leirin vaihtoon.jomppa kirjoitti: Äh, en kyllä ymmärrä tätä vinkumista. Sinullehan lähetettiin etukäteen varoitus, että joku tietty toiminto (iCloud) lakkaa toimimasta tilan ylitystilanteessa. Ensin elokuussa, sitten viikkoa etukäteen. Sähköpostin eriyttäminen on ilmeisesti koettu huonoksi (minkä ymmärrän varsin hyvin, kiinteät, edes säädettävät, rajat eivät ole koskaan toimineet hyvin), kun Googlekin yhdisti kaiken tilansa saman rajoituksen alle.
Tässä casessa ongelma oli siinä, että raja ylittyi viime tipassa. Aikaisemmat varoitukset olivat sävyltään informatiivisia, koska raja ei silloin ylittynyt. Viikkoa ennen raja ylittyi ja samalla informointi muuttui varoitukseksi.
Moni käyttämäni postijärjestelmä toimii niin, että kiintiön ylittyessä lakkaa ensin mahdollisuus lähettää postia. Vastaanotto lakkaa vasta, kun vähän isompi raja ylittyy. Tämä antaa mahdollisuuden reagointiin, mutta silti käytännössä pakottaa siivoamaan laatikkoaan. Joku missaa tämänkin varoituksen, mutta sille ei voi mitään.
Muuten olen samaa mieltä siitä, että sähköposti ei yleensäkään ole oikea väline kriittisessä toiminnassa ja apple/google/ms/luukku-tyyppiset ratkaisut eivät ainakaan ole sitä.
-
Sen sijaan iPhonen asetuksissa lukee, että 0Gt viidestä gigasta käytettävissä ja että en muka pysty vastaanottamaan uusia maileja. Ei pidä paikkaansa.
iCloud-tiimin ukaasiviestejä tuli tämän viimeisen viikon jokaisena päivänä, mutta nyt kun deadline meni ohi, viestien tyyli (JA KIELI) on muuttunut. Tässä uusin ilmoitus:
"The 20 GB complimentary storage upgrade you received when you moved from MobileMe to iCloud has expired.
Your iCloud storage has been automatically adjusted to the free 5 GB plan. You are currently using 8 GB of storage.
For more information, see this article."
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Huh miten dramaattista. Noh, tuota hetkeä odotellaan.MacFinn kirjoitti:Eli jos et jotain pian tee, tuo viiden gigan raja tulee vastaan ja ylittävän deletoit sinä tai Apple. Siihen tässä antavat sulle mahdollisuuden. Ja kun se posti lakkaa kulkemasta, lakkaa syyttämästä Applea tai muita, peilistä näet syyllisen.
Lisäys: Nyt näkyy macissakin 0Gt / 5Gt jäljellä. Maili toimii edelleen täysin moitteetta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Hain tänään itselleni uuden iPhone 5s:n ja palautin siihen tiedot vanhasta varmuuskopiosta. Muuten meni kaikki oikein mallikkaasti, mutta nyt minulla on tuo varmuuskopio iCloudissa kahteen kertaan, enkä saa poistettua tuota vanhan iPhonen varmuuskopiota.
Yrittäessä poistaa sitä, tulee teksti: "Tätä varmuuskopiota ei voi poistaa, koska sitä käytetään toisen laitteen palauttamiseen tai varmuuskopiointi on parhaillaan meneillään."
Vanhan iPhonen olen jo tyhjentänyt, mutta siitä ei ollut mitään apua.
EDIT: Ongelma ratkasi sillä, että palautin uuden iPhonen iTunesin backupista.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka