Yritän kytkeä uuteen (loppuvuosi 2012 -mallia) iMaciin televisiota.
Ostin Verkkokaupasta Mini Displayport -> HDMI (uros, uros, 3 metriä, Deltaco - vaikka piti kait olla Fuj:tech) adapteri-kaapelin.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... pituus-3-0
Televisio on Samsung ue40c6005, vuodelta 2010.
iMac on uusi Thunderbolt, mutta sen pitäisi olla yhteensopiva Mini Displayport -adapterien kanssa.
Olen kokeillut kaiken mitä netissä neuvotaan. TV ei tunnista signaalia (ruutu ei ole musta, vaan se sanoo ensin, että "Signaalien haku" ja sitten myöhemmin luovutettuaan "Ei signaalia"), eikä iMac tunnista ulkoista näyttöä. iMac ei reagoi näyttöön tai adapterin kytkemiseen millään tavalla.
Olen käynnistänyt eri järjestyksessä ja vaihtanut television asetuksista mm. HDMI/DVI-asetukset päälle (kuten yhdellä nettisivulla neuvottiin Samsungin telkkareissa tekemään). Olen kokeillut myös kaikenlaisia muitakin asetuksia telkkarissa. Kokeillut eri HDMI-portteja, kytkenyt piuhaa kumpaankin Thunderbolt-porttiin. iMacissä painellut piilotettua Detect Displays nappia television eri signaalin etsintä vaiheissa, ja muutenkin. Painellut telkkarin Source-nappulaa eri vaiheissa yms. Asensin myös SwitchResX softan, mutta siitä ei ole mitään apua, jos ei kone itse tunnista ulkoista näyttöä.
Yhdeltä sivustolta löysin ratkaisun, joka oli adapterin vaihto erilliseen adapteri ja HDMI-johto yhdistelmään.
Onko Dr. Bott -adapteri ja HDMI-johto yhdistelmä parempi (siis että edes toimisi)? Onko kellään kokemuksia Thunderbolt iMacin liittämisestä Samsungin telkkariin?
Pitäis saada tämä tänään tai huomenna toimimaan, muuten tulee kiire.
(Teen Resolvella värimäärittelyä ja olis kiva nähdä miltä näyttää kotitelkkarissa, vaikka arvot voi ollakin ihan mitä sattuu, kun ei tota Samsungia saa kalibroitua, eikä tiedä millä profiililla toi iMac sitten puskee tota signaalia tuolta. Mutta että saisi edes jonkun vaikutelman.)
iMac 2012 -> Samsung TV, ei toimi tällä adapterilla?
iMac-aiheista keskustelua
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac 2012 -> Samsung TV, ei toimi tällä adapterilla?
Viesti Kirjoittaja siiliorava »
-
Re: iMac 2012 -> Samsung TV, ei toimi tällä adapterilla?
Viesti Kirjoittaja siiliorava »
Oho, ongelma korjaantui. Eli nyt toimii.
Outoa se on silti, koska mitään en tehnyt. No tai tein mutta ei niiden pitäisi vaikuttaa.
Eli kolmen tunnin yrittämisen jälkeen pakkasin piuhan takaisin kerälle ja laitoin reppuun palauttaakseni sen. Kävin ulkona ja hain telkkarin kaukosäätimen, joka oli toisessa paikassa. Ajattelin että kokeilen vielä kerran, josko kaukosäätimellä löytyisi joku erityismenu tms.
Menin takaisin koneen luo ja kytkin kaapelin samalla tavalla kuin aiemmin. Käynnistin telkkarin kaukosäätimellä. Oliko tämä nyt sitten ratkaiseva tekijä, en tiedä, mutta yhtäkkiä iMac löysi tv:n ja kuva näkyi. ????
En ehtinyt edes kokeilemaan kaukosäätimellä mitään menuja. Ja aiemminkin olin ottanut piuhan irti molemmista päistä useita kertoja. Ja telkkarin kiinteillä napeilla pystyy täysin käyttämään samoja menuja kuin kaukosäätimelläkin.
Olisiko ollut sitten piuhassa jotain kosketushäiriötä tms. joka korjaantui sitten piuhan rullaamisella tai jotain.
Mysteeriksi jää miksei heti toiminut. Nyt ei uskalla ottaa piuhaa irti ennen kuin projekti on valmis. Koneet olen jo muutaman kerran käynnistänyt uudestaan ja hyvin toimii joka kerta.
Outoa se on silti, koska mitään en tehnyt. No tai tein mutta ei niiden pitäisi vaikuttaa.
Eli kolmen tunnin yrittämisen jälkeen pakkasin piuhan takaisin kerälle ja laitoin reppuun palauttaakseni sen. Kävin ulkona ja hain telkkarin kaukosäätimen, joka oli toisessa paikassa. Ajattelin että kokeilen vielä kerran, josko kaukosäätimellä löytyisi joku erityismenu tms.
Menin takaisin koneen luo ja kytkin kaapelin samalla tavalla kuin aiemmin. Käynnistin telkkarin kaukosäätimellä. Oliko tämä nyt sitten ratkaiseva tekijä, en tiedä, mutta yhtäkkiä iMac löysi tv:n ja kuva näkyi. ????
En ehtinyt edes kokeilemaan kaukosäätimellä mitään menuja. Ja aiemminkin olin ottanut piuhan irti molemmista päistä useita kertoja. Ja telkkarin kiinteillä napeilla pystyy täysin käyttämään samoja menuja kuin kaukosäätimelläkin.
Olisiko ollut sitten piuhassa jotain kosketushäiriötä tms. joka korjaantui sitten piuhan rullaamisella tai jotain.
Mysteeriksi jää miksei heti toiminut. Nyt ei uskalla ottaa piuhaa irti ennen kuin projekti on valmis. Koneet olen jo muutaman kerran käynnistänyt uudestaan ja hyvin toimii joka kerta.
Viimeksi muokannut siiliorava, 10.10.2013 klo 11.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka