kaipaan vinkkejä ja mielipiteitä iPadeista enemmänkin tietäviltä foorumilaisilta. Olen hankkimassa talouteemme iPadin itseni ja tyttäreni (9 v.) käyttöön. Tarkoitukseni on tehdä hankinta vähän pidemmällä tähtäimellä, ts. saman laitteen pitäisi palvella meitä mielellään useamman vuoden.
Olen selaillut keskusteluja eri malleista ministä lähtien, mutta koen kuitenkin nyt vähän ongelmalliseksi hahmottaa mikä meille olisi ehkä se passelein. Itselläni on kannettavana MacBookPro loppuvuosi 2011 ja käyttis Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63) ja ajatukseni olisi voida hyödyntää näitä laitteita jotenkin "toisiaan täydentäen". Tyttäreni käytössä tarvetta on lähinnä maltillisesti viihde- ja vapaa-aikakäytössä, mutta vähitellen myös koulunkäynnissä, koska heillä koulussa hyödynnetään jo nyt oppimisessa välillä koulun tabletteja, ja suuntaus on kasvamaan päin ylemmillä luokka-asteilla.
Pähkäilen tässä nyt mm. iPad Minin ja iPad Retinan tai iPadin välillä. Minissä houkuttaa pienempi fyysinen koko, mutta toisaalta taas mietityttää, missä siitä voisi taas olla vähän haittaa. iPad Retinan ja iPadin välillä taas mietityttää enempi käyttöikäasiat ja toisaalta tietysti hinta. Minä ja tyttäreni sen enempää ei olla hifistelijöitä, joten meillä ei tarvitse olla käytössä kaikkia mahdollisia hienouksia. Mutta toiveena on kuitenkin, että hankinta mikä nyt tehdään, ei olisi out tai huono esim. jonkun version takia jo vuoden päästä tms.
Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen mahdollisille vastaajille
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)