IOS7 päivitys ja poistettu posti palautuu
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
IOS7 päivitys ja poistettu posti palautuu
Viesti Kirjoittaja JPT87 »
Iphone 5:n IOS7:ksi päivitys alkoi tuottaa ongelmaa, jossa mm. Kolumbus-tilin postit palautuvat Iphoneen poistamisen jälkeen.Eli niistä ei näytä pääsevän eroon. Postit kuitenkin oikeasti poistuvat kolumbuksesta. Ongelma ei esiinny mm GMailin tai ICoudin kanssa. Löytyykö lääkettä?
-
Re: IOS7 päivitys ja poistettu posti palautuu
Viesti Kirjoittaja ikl »
Tuota ongelmaa on ilmennyt muillakin, mutta ainoastaan kolumbuksen kanssa. En siis ihan ensimmäisenä lähtisi etsimään vikaa iOS7:sta.
-
Viesti Kirjoittaja Rooster »
Täällä tosiaan asiasta jo aiemmin keskusteltu:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 7#p1600517
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 7#p1600517
-
Viesti Kirjoittaja N-K »
Täällä sama raivostuttava ongelma. @posti kolumbus, Viestit eivät poistu, saapuneet kansioon olen luonut aihekohtaiset alakansiot. Kun siirtää @postin sinne siirtyy kyllä mutta tulee päivityksen jälkeen saapuvat kansioon takaisin. Jos vastaa viestiin niin herjaa "viestiä ei voi välittää". iPad vain 5pvä vanha. Heti käyttöön oton jälkeen tuli uusin päivitys versio. Vanhemmassa IPad 2:ssa jossa vanha versio ei näitä kolmea ongelmaa ole ollut . Kolumbus tili toimii niin kuin pitääkin. ![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onko kenellekään selvinnyt missä ongelma on? Ehkä käyttäjässä?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onko kenellekään selvinnyt missä ongelma on? Ehkä käyttäjässä?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Onko kukaan kysynyt Kolumbuksen aspasta, kun ilmeisesti ongelma koskee ainoastaan heidän postiaan?
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Olen havainnut myös ko. ilmiön. Jotenkin on tullut vaikutelma, että vain jotkut postit pompsahtelevat takaisin. Täytyy testailla ovatko ne kaikki Kolumbuksen posteja.
Viime aikoina olen Kolumbuksen osalta aika monta kertaa törmännyt - kolmella eri tunnuksella - siihen, ettei lähetys onnistu vaan täytyy vaihtaa lähettävää palvelinta. Ongelma esiintyy satunnaisesti niin iOS 7 (aiemmin kutosessa), iOS 5 kuin Lionissa ja MtLionissa.
Jos Kolumbuksen käyttäjäautentikoinnissa on tapahtunut muutoksia niin omat ongelmat selittyisivät, isommin iOS 7 voisi laukaista piilevän ongelman.
[Emme tiedä mitä käyttistä tai rautaa Elisa/Kolumbus käyttää. Toivottavasti ovat edes Microsoftin linjoilla, jonka pilvipalvelut tietääkseni pyörivät IBM:n raudalla ja virtualisointikäyttiksellä. Sitten päällä Unixeja ja versioita Windows NT:stä. Mieluummin tietenkin oikea Unix-kone tai Intel-Linux.]
Viime aikoina olen Kolumbuksen osalta aika monta kertaa törmännyt - kolmella eri tunnuksella - siihen, ettei lähetys onnistu vaan täytyy vaihtaa lähettävää palvelinta. Ongelma esiintyy satunnaisesti niin iOS 7 (aiemmin kutosessa), iOS 5 kuin Lionissa ja MtLionissa.
Jos Kolumbuksen käyttäjäautentikoinnissa on tapahtunut muutoksia niin omat ongelmat selittyisivät, isommin iOS 7 voisi laukaista piilevän ongelman.
[Emme tiedä mitä käyttistä tai rautaa Elisa/Kolumbus käyttää. Toivottavasti ovat edes Microsoftin linjoilla, jonka pilvipalvelut tietääkseni pyörivät IBM:n raudalla ja virtualisointikäyttiksellä. Sitten päällä Unixeja ja versioita Windows NT:stä. Mieluummin tietenkin oikea Unix-kone tai Intel-Linux.]
Viimeksi muokannut homenamsi, 11.10.2013 klo 23.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja teuvo100 »
Minulla sama ongelma iPhone 5:ssä. Ei-deletoituvia viestejä kertyy parikymmentä päivässä, ja oikeiden viestien löytämiseksi piträä rullata taaksepäin minuuttitolkulla.
Olen kysynyt apua Elisalta, ei löydetty. Amerikkalainen Applen oma keskustelualue on täynnä samasta ongelmasta valittavia, joten kyse ei ole pelkästään kolumbuksen ja elisan sähköpostista.
Kun kaikki toimi hyvin edellisellä käyttöjärjestelmällä niin ei vaadi suurta nerokkuutta ymmärtää, missä ongelma sijaitsee. Jos Apple ei korjaa asiaa seuraavassa päivityksessä, palautan puhelimen operaattorille, koska siinä on oleellinen vika, jonka puhelimen valmistaja on itse tehnyt. Samalla lähtee viesti kuluttaja-asiamiehelle. Saavat sitten operaattorit keskustella Applen kanssa, kuka hoitaa näin perustavaa laatua olevan möhläyksen korjauksen.
Olen kysynyt apua Elisalta, ei löydetty. Amerikkalainen Applen oma keskustelualue on täynnä samasta ongelmasta valittavia, joten kyse ei ole pelkästään kolumbuksen ja elisan sähköpostista.
Kun kaikki toimi hyvin edellisellä käyttöjärjestelmällä niin ei vaadi suurta nerokkuutta ymmärtää, missä ongelma sijaitsee. Jos Apple ei korjaa asiaa seuraavassa päivityksessä, palautan puhelimen operaattorille, koska siinä on oleellinen vika, jonka puhelimen valmistaja on itse tehnyt. Samalla lähtee viesti kuluttaja-asiamiehelle. Saavat sitten operaattorit keskustella Applen kanssa, kuka hoitaa näin perustavaa laatua olevan möhläyksen korjauksen.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Olen toki itse yksittäistapaus, kuten kaikki muutkin puhelimen käyttäjät, mutta ainakaan Gmailin, iCloud-postin ja duunin sähköpostin (ei-Exchange) ei ole koskaan esiintynyt tällaista ongelmaa. Eikä esiinnyt tällä hetkelläkään.
Olisiko kuitenkin mahdollista, että tämä ongelma rajoittuisi vain tiettyihin sähköpostin tarjoajiin - Suomessa siis ehkä Kolumbukseen jne. ja ulkomailla johonkin muihin?
Olisiko kuitenkin mahdollista, että tämä ongelma rajoittuisi vain tiettyihin sähköpostin tarjoajiin - Suomessa siis ehkä Kolumbukseen jne. ja ulkomailla johonkin muihin?
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
Compaq Prolinea 4/33.
Compaq Prolinea 4/33.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka