Olen uusi maccin omistaja. Mikä ohjelma applessa vastaa Winkun Wordiä? Löysin ohjelmat-kansioista jonkun pienen teksturin (textredigerare). Kaivelin kansioita ja ei tullut oikein muuta kuin iWork 05 ja oikeastaan 06 Trial (30vrk kokeilukausi) jonka latasin saman tien kun koneen pöydälle sain. Mutta
1. onko nyt siis niin että mun pitää maksaa erikseen tuosta iWork:sta?
2. Onko se applen word? Jos ei niin mikä?
Se iWork 05 tuli koneen mukana ja siinä oli myöskin 30vrk kokeilu jonka jälkeen piti maksaa käytöstä. Mun tietokonetermit on vähän sinne päin kun mulla on ruotsalainen käyttis.
iWork06 = tekstinkäsittelyohjelam (word)
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iWork06 = tekstinkäsittelyohjelam (word)
Viesti Kirjoittaja Hero71 »
Mini 1,5ghz, 1gb, 80gb, superdrive
-
Re: iWork06 = tekstinkäsittelyohjelam (word)
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Microsoft tekee myös Aplelle Office pakettia, että oikeestaan Word on myös Applen Word.
iWork on maksullinen ohjelmistopaketti(kuitenkin erittäin halpa), mutta Pagesin soveltuvuus ainoaksi tekstinkäsittelysoftaksi on monesta asiasta riippuvainen. Itse pidän siitä, mutta yhteensopivuus wordin kanssa ei ole 1000%. Jotkut on myös sitä mieltä, että toi Pages ei ole mikään varsinainen tekstinkäsittelyohjelma vaan enempi jonkinlainen taitto-ohjelman alkeisversio. No rajat taitaa olla aika häilyviä, et soveltuvuus taitaa riippua eniten omista mieltymyksistä.
iWork on maksullinen ohjelmistopaketti(kuitenkin erittäin halpa), mutta Pagesin soveltuvuus ainoaksi tekstinkäsittelysoftaksi on monesta asiasta riippuvainen. Itse pidän siitä, mutta yhteensopivuus wordin kanssa ei ole 1000%. Jotkut on myös sitä mieltä, että toi Pages ei ole mikään varsinainen tekstinkäsittelyohjelma vaan enempi jonkinlainen taitto-ohjelman alkeisversio. No rajat taitaa olla aika häilyviä, et soveltuvuus taitaa riippua eniten omista mieltymyksistä.
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Löytyy sitten myös ilmaiset OpenOffice ja NeoOffice, mutta ne taitavat olla minissä vähän kankeita. Edellinen vaatii hivenen virittelyä, joita ohjeita löytyy muualta tältä foorumilta lisää.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Applen omista ohjelmista Pages (tulee iWorkin mukana) ja AppleWorks, ovat kai sitten ns. vastaavia. Sitten ihan vastaava ohjelma on tietenkin Word for Mac.
http://www.microsoft.com/mac/products/office2004/office2004.aspx?pid=office2004 for Mac
AppleWorksin pitäisi kyllä löytyä koneeltasi.
Edit: Simultaneous typing![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.microsoft.com/mac/products/office2004/office2004.aspx?pid=office2004 for Mac
AppleWorksin pitäisi kyllä löytyä koneeltasi.
Edit: Simultaneous typing
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Lähinnä Wordiä on tietysti Word...eli Officea saa toki myös Macille (itseasiassa kehittyneempänä kuin Windowsille):
MS Office mac
EDIT: Oikein joukolla kirivät edelle.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
MS Office mac
EDIT: Oikein joukolla kirivät edelle.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Ok. Kiitos! Niin mustakin tuntuu että toi pages on enemmän taittoon kuin kuin työhakemuksen/kirjeen tekoon. Mulle tuli myös mieleen appleworks. Syötin spotlightiin appleworks ja sain vastaukseksi
appleworks.midimporter
ja sitä linkkiä ei voi klikata, tulee virhe ilmoitus
mun piti asentaa OS X uudelleen erinäisistä syistä johtuen (vilkaiskaa mini ja hpdeskjet 3325 "ongelmissa"). Mutta luulisi että appleworks sisältyy asennuslevykkeeseen. Mulla on siis alle viikon ikäinen masiina käytössä.
appleworks.midimporter
ja sitä linkkiä ei voi klikata, tulee virhe ilmoitus
mun piti asentaa OS X uudelleen erinäisistä syistä johtuen (vilkaiskaa mini ja hpdeskjet 3325 "ongelmissa"). Mutta luulisi että appleworks sisältyy asennuslevykkeeseen. Mulla on siis alle viikon ikäinen masiina käytössä.
-
siis se tuloshaku oli
appleworks.mdimporter
appleworks.mdimporter
-
Nyt on niin etten löydä appleworksia koko koneelta!!!!javascript:addtext('[:'(]')
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minin mukana tulee AINA AppleWorks 6.2.9, se ei välttämättä ole asennettuna koneella eikä varsinkaan jos vaikka formatoit koneen käyttiksen asennuksen yhteydessä. Nuo HP:n vehkeet on joskus todellisia harminkappaleita, varsinkin niiden ajurien asennusohjelmat. Oli aika operaatio opastaa systeri Losissa läpi asennuksesta, iChatin avulla. Mutta menihän se.
Eli jos sitä AW:tä ei nyt ole koneella, katsopas niitä CD/DVD levyjä, jotka koneen mukana tuli. Olisko Ohjelmiston palautus DVD, siellä pitää olla AppleWorksin asennus.
iWork 06 maksaa 795 kruunua. Ja sen tuki Word tiedostoille on paljon parempi kuin mitä oli versiossa 05. Itse en enää käytä oikeastaan ollenkaan Wordia.
Pagesilla kirjoittaa komian CV:n tai sitten sellaisen normaalin näköisen. Ja näiden omien lomakemallien teko ja käyttö on todella helppoa. Ja kiva piirre on se, että nuo Pages-tyylit toimivat niinkuin sivuntaittosoftissa eikä miten sattuu niinkuin Wordissa.
Eli jos sitä AW:tä ei nyt ole koneella, katsopas niitä CD/DVD levyjä, jotka koneen mukana tuli. Olisko Ohjelmiston palautus DVD, siellä pitää olla AppleWorksin asennus.
iWork 06 maksaa 795 kruunua. Ja sen tuki Word tiedostoille on paljon parempi kuin mitä oli versiossa 05. Itse en enää käytä oikeastaan ollenkaan Wordia.
Pagesilla kirjoittaa komian CV:n tai sitten sellaisen normaalin näköisen. Ja näiden omien lomakemallien teko ja käyttö on todella helppoa. Ja kiva piirre on se, että nuo Pages-tyylit toimivat niinkuin sivuntaittosoftissa eikä miten sattuu niinkuin Wordissa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Löytyihän se syy. Ymmärsin sen että se ei asennu itsestään vaan homma pitää hoitaa manuaalisesti. Rupesi vähän otsaaa kylmäämään ensin...
Alla olevat ohjeet löytyy tuosta osoitteesta
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300316
jos haluaa itse tarkastella sivuja.
How to reinstall AppleWorks on an iMac G5, Mac mini, or iBook G4
If you reinstall a localized version of Mac OS X on an iMac G5, Mac mini, or iBook G4, you may need to reinstall AppleWorks separately.
To custom install AppleWorks, follow these instructions:
1. Insert your Mac OS X Install Disc 1 into the optical drive.
2. Double-click the package named Install Bundled Software Only.
3. When you see "Welcome to the Mac OS X Installer," click the Continue button.
4. Select your destination disk, click Continue.
5. In the next screen, choose the button that says Customize.
6. Deselect all checked items in the list of components.
7. Click the disclosure triangle next to the line that says "AppleWorks Languages."
8. Select the version of AppleWorks that corresponds to the language you would like to use.
9. Click the Upgrade button.
For more information on installing the additional applications that came with your computer, see the document called "Read Before You Install," located on the Mac OS X Install Disc 1.
Alla olevat ohjeet löytyy tuosta osoitteesta
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300316
jos haluaa itse tarkastella sivuja.
How to reinstall AppleWorks on an iMac G5, Mac mini, or iBook G4
If you reinstall a localized version of Mac OS X on an iMac G5, Mac mini, or iBook G4, you may need to reinstall AppleWorks separately.
To custom install AppleWorks, follow these instructions:
1. Insert your Mac OS X Install Disc 1 into the optical drive.
2. Double-click the package named Install Bundled Software Only.
3. When you see "Welcome to the Mac OS X Installer," click the Continue button.
4. Select your destination disk, click Continue.
5. In the next screen, choose the button that says Customize.
6. Deselect all checked items in the list of components.
7. Click the disclosure triangle next to the line that says "AppleWorks Languages."
8. Select the version of AppleWorks that corresponds to the language you would like to use.
9. Click the Upgrade button.
For more information on installing the additional applications that came with your computer, see the document called "Read Before You Install," located on the Mac OS X Install Disc 1.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Oma-aloitteisuutta!
I like it!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka