LariFari kirjoitti:Hetkinen. Jos mulla on iWork '09, niin joudunko silti ostamaan päivitykset? Vähän sylettää ruveta maksamaan, kun kone on 08/2013 hankittu Air. Jos näin on, niin käyn kyllä lainaamassa ameriiikan serkulta, vaikken mielelläni sitä tee. Tässä tilanteessa on kyllä vaan jo moraalinen oikeus.
iWorkin uudet versiot ovat aina maksaneet.
Paitsi, että iWork ja iLife ovat edelleen samoja ohjelmia kuin '09 ja '11. Ei iLifekään ole mihinkään virallisesti päivittynyt pariin vuoteen eikä iWork neljään. Oikeastihan noihin molempiin on tullut ilmaisia päivityksiä tuon jälkeen.
Applen tiedotteen mukaan molempien päivitykset saa ilmaiseksi MASin kautta. DVD-version omistajat kärvistelevät vielä bugin kanssa, joka aiheuttaa sen, että vain osalle on näkynyt nuo päivitykset ja osa (minä mukanalukien) on nähnyt nuo uusina ohjelmina.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
jomppa kirjoitti:
Applen tiedotteen mukaan molempien päivitykset saa ilmaiseksi MASin kautta. DVD-version omistajat kärvistelevät vielä bugin kanssa, joka aiheuttaa sen, että vain osalle on näkynyt nuo päivitykset ja osa (minä mukanalukien) on nähnyt nuo uusina ohjelmina.
No niin, sitähän minäkin. Harmi vaan, että kikkailemaan tässä joutuu näemmä silti. Asennan iWork 09 DVD:ltä. Yritän käynnistyää ja kaatuu. Haen ohjelmistopäivityksiä, niin löytyy pelkät Mavericks ja iLife.
Se on sitten päivitetty - kauan kesti kun tulivat ne muutkin päivitykset lisäksi.
Eipä suurempaa ihmeellisyyttä. Safarin TopSites ikkuna ei toki ole mieleeni - vanha oli komeampi.
Hauskinta oli kun sain sen myös vanhaan (2008) MacBook Pro koneelle - ilman ongelmia (10.6.8 )
Katotaan miten homma etenee...
Viimeksi muokannut MacMan92, 23.10.2013 klo 18.41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
Itse asensin M:n tänään aamupäivällä 27" iMacciin (32 gigan RAM, 3 teran levy, ostettu alkuvuodesta 2013) ilman komplikaatioita. Aikaa lataamiseen ja asennuksiin uudelleenkäynnistyksineen kului vajaat 2 tuntia. Ainoa "ongelma" on se, etteivät monet ohjelmat enää toimi M:n kanssa! Mm. Avast, CCleaner, Epsonin Scanner sekä muutamat pikkukundin pelit jne. (kaikkia ohjelmia en ole ehtinyt edes kokeilla) antavat "error"-ilmoituksen tai sanovat, ettei ohjelma ole yhteensopiva käyttöjärjestelmäsi kanssa.
Noh, taisi uuden käyttiksen saatavuus per heti - ja veiläpä ilmaiseksi - yllättää jotkut ohjelmien tekijät?
Tulevia aikoja odotellessa!
Heh, onhan siinä sitten muutakin hyvää. Esim. just toi Avastin ja CCleanerin poisto... Epsonin skanneriin auttaa VueScan tai Epson päivittämät ajurit, kumpi vaan tulee ensin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
LariFari kirjoitti:Tuata noin, jaksaisko joku testata, että toimiiko Office 2011. Lähinnä Word. Kiitos ja anteeksi, sitä nyt vaan sattuneesta syystä joutuu käyttään Roaringappseilla ei vielä tietoa.
Täällä ei toimi Word 2011. Kaatuu käynnistäessä. Muilla palstoilla ilmoituksia muidenkin "vieraskielisten" Wordien kaatuilusta ja joistain Excel ongelmista 10.9:ssa. Englanninkieliset ilmeisesti toimivat ongelmitta.
LariFari kirjoitti:Tuata noin, jaksaisko joku testata, että toimiiko Office 2011. Lähinnä Word. Kiitos ja anteeksi, sitä nyt vaan sattuneesta syystä joutuu käyttään Roaringappseilla ei vielä tietoa.
Täällä ei toimi Word 2011. Kaatuu käynnistäessä. Muilla palstoilla ilmoituksia muidenkin "vieraskielisten" Wordien kaatuilusta ja joistain Excel ongelmista 10.9:ssa. Englanninkieliset ilmeisesti toimivat ongelmitta.
-rtm-
Itselläni sekä Word että Excel ovat toistaiseksi toimineet hyvin. Molemmat ovat suomenkielisiä.
-rtm-
Mulla toimii (suomenkielinen Office 2011) ongelmitta Word, Excel ja Powerpoint sekä iMacissä, että Airissa. Eka käynnistyskerta kesti tosin hieman kauemmin, kuin normaalisti.
Käytössä: iMac 27" Retina 5K 1T ssd 2019 MacBook Air M1 2021, iPhone 15 Pro Max 256 Gb iPad Air 5. gen, Watch Series 9, kuva: LG 55UH850V Apple 4K TV ääni: Air Pods Max
Etsiskelin Bluetooth-asetuksista täppää, jolla pidetään se päällä, muttei "löydettävissä". Lienevätkö tuolla Kalifornian suunnalla yksinkertaistaneet valikkoa siten, ettei ilman unix-komentoja ko. toiminne onnistu. En viitsisi toitottaa Bluetooth-nimeä kaiken aikaa. Löytääkö jokuTM vähemmän puusilmä kyseisen täpän?
iMac 12,2, Macbook Pro 5,5, AppleTV3, iPad Pro 10.5 & iPhone 15
Hackintosh: on.
-rtm-
Itselläni sekä Word että Excel ovat toistaiseksi toimineet hyvin. Molemmat ovat suomenkielisiä.
Asensin tässä välillä päivitykset OS X:n Java 2013-005 sekä Epson-tulostinohjelmiston päivitys.
Nyt suostuu suomenkielinen Word 2011 käynnistymään täälläkin.
Asensin eilen päivityksellä päälle mavericksin ja nyt hieman lagaa ja verkkoasema ei ota tallennuksia vastaan satunnaisesti. Ajattelin tyhjentää tämän sillisalaatti koneen ja asentaa tyhjään koneeseen mavericsin, mutta mistä minä ....
A. Löydän tuon mavericks asennustiedoston, jonka latasin eilen app storesta ??
B: saan sen muistitikulle siten, että sen voi asentaa sieltä puhtaaseen koneeseen ??
jukjuv kirjoitti:Asensin eilen päivityksellä päälle mavericksin ja nyt hieman lagaa ja verkkoasema ei ota tallennuksia vastaan satunnaisesti. Ajattelin tyhjentää tämän sillisalaatti koneen ja asentaa tyhjään koneeseen mavericsin, mutta mistä minä ....
A. Löydän tuon mavericks asennustiedoston, jonka latasin eilen app storesta ??
B: saan sen muistitikulle siten, että sen voi asentaa sieltä puhtaaseen koneeseen ??
Elämäni tuntuu melkein täydelliseltä. Melkein. Vain jokin yksi pieni pala puuttuu. Se kaihertaa. Olen miettinyt, olisiko se puuttuva pala tuo Maverick? Saisinko sen lataamalla ja asennuksella kokea täyttymyksen?
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
adele kirjoitti:Elämäni tuntuu melkein täydelliseltä. Melkein. Vain jokin yksi pieni pala puuttuu. Se kaihertaa. Olen miettinyt, olisiko se puuttuva pala tuo Maverick? Saisinko sen lataamalla ja asennuksella kokea täyttymyksen?
Jos Silverlight liittyy tähän täydellisyyteen niin älä asenna. Ja saathan jännitystä elämääsi jos sinäkin alat miinanpolkijaksi...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen