ImacMan kirjoitti: tulin lukeneeksi ... että mikäli Mavericksin asentaa ulkoisen median kautta, niin se ei luo Recovery Partitionia.
Pitää ja ei pidä paikkaansa. Tällä rimpsulla onnistuu (lukemani mukaan) puhdas asennus recoveryn kera. Tikku vain pitää nimetä Untitled ja muuttaa Asenna OS X Mavericks.app-nimi muotoon Install OS X Mavericks.app. (Tai sitten muuttaa nimet haluamakseen rimpsussa) Tikku tietysti formatoidaan Levytyökalussa ensin.
Mutta hienoa, että edes joku tekee puhdasta asennusta tai pyrkii sinne. Kauhistuksella katselen tätä torta på torta -meininkiä.
Ps
Jotta ei jää luetun tasolle kokeilen tikun tekoa. Ensin ilman munan... ei kun sanan muunnoksia, katsotaan ilmestyykö tikulle mitään. Asennus kyllä saa odotella parisen kuukautta.
ImacMan kirjoitti: tulin lukeneeksi ... että mikäli Mavericksin asentaa ulkoisen median kautta, niin se ei luo Recovery Partitionia.
Mutta hienoa, että edes joku tekee puhdasta asennusta tai pyrkii sinne. Kauhistuksella katselen tätä torta på torta -meininkiä.
Mitähän tuo torttu tortun päällä ihan oikeasti tarkoittaa? Siis niin kuin ohjelmistomielessä. Tiedän monta operatiivista järeän luokan järjestelmää, jossa päivityksiä ei juuri koskaan tehdä puhtaalle, vaan patchit, versionnostot jne. ajetaan edelliseen. Luulisi, että Applen kokoinen valtava ohjelmistotalo osaisi jo tehdä softatuotannon sillä tavalla, että tuosta torttujutusta ei tulisi seurauksia. Sehän on ihan ohjelmistotuotannon perusarkkitehtuuria, että päivitykset mahdollistetaan edellisen päälle ilma harminvaaraa.
Jos joku olisi analysoinut (aika iso homma) ihan oikeasti mitä päivityksissä tapahtuu, niin voisi kuulla sitä ennemmin kuin näitä ehken hieman valistuneita arvauksia.
Tuo puhdas asennus kumpuaa ties mistä. En ole itse tainnut tehdä sitä kuin silloin muinoin kun 10.0.1:n asensin. Toki uudet koneet on tulleet tavallaan puhtaina asennuksina mutta niihinkin olen aina palauttanut kaikki Siirtymisapurilla. Ja mun koneet vaan käy ja kukkuu.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
MacFinn kirjoitti:Tuo puhdas asennus kumpuaa ties mistä. En ole itse tainnut tehdä sitä kuin silloin muinoin kun 10.0.1:n asensin. Toki uudet koneet on tulleet tavallaan puhtaina asennuksina mutta niihinkin olen aina palauttanut kaikki Siirtymisapurilla. Ja mun koneet vaan käy ja kukkuu.
Hmm mistäköhän? Ai niin Windows, mutta asiaan OS X vedin 10.8.5 -> 10.9 DP 1, DP 2, DP 3, DP 4, DP 5, DP 6, DP 7, GM 1 ja sitten tämä GM 2 build 13A603 päivityksellä ja minkäänlaisia ongelmia ei ole esiintynyt!
Ainuat mihin olen törmännyt LittleSnitch piti päivittää ja CCleaner ei toimi no päivitys tulee varmaan nopeasti, vaikka en ohjelmaa koskaan ole käyttänyt. 8)
Nyt on ollut Maverics eilisestä aamusta asti käytössä läppärissä (MBP Mid 2010, 4 GB, Core2Duo) ja ensihavaintoni ovat olleet positiiviset.
Parhaat featuret itselläni on tuntunut olevan että nyt Safarissa tuo vasemman laidan palkki (Cmd + Shift + L) on erittäin kätevä - oliko se aiemmin yhtä hyvä että siinä pystyy järkevästi lajittelemaan ja siirtelemään kirjanmerkkejä? No oli miten oli, nyt se on itselläni näppärässä käytössä kun saa fiksusti bookmarkit näkyviin ja lajitteluun. Mainiota!
Toinen erinomainen ominaisuus on paljon parempi Reader-moodi Safarissa. Erittäin mieluisa uudistus! Readeria kuitenkin niin usein käytän muutenkin niin sen parannukset ovat aina tervetulleita.
Muutoinkin positiiviset kokemukset alun asennusongelmien jälkeen. Ei valittamista (ainakaan vielä ole löytynyt).
macister kirjoitti:On ollut jälleen jokseenkin hykerryttävää seurata "hyppyjä tuntemattomaan".
En kirjoita tätä millään pahalla, päinvastoin. Päivittäisin käyttiksen itsekin ja pähkäilisin ajuripulaisten sovellusten kiinnihirttämisiä parhaillaan, ellei leipä olisi kiinni näiden vermeiden toimivuudessa.
Musiikkia puuhailevana kuulisin mielelläni, miten Native Instrumentsin ja Arturian softat pelaavat uudella alustalla. Hatunnosto ja respectiä teille, tienraivaajat.
edit: lisätty allekirjoitus
Mulla on backupit kunnossa, niin ei juurikaan hirvitä.
Yön aikana tämä oli tupsahtanut nätisti konehelle ja parin uudelleen käynnistelyn ja päivityksen jälkeen toimii mainiosti.
Logic jaksaa näemmä paremmin kuin aiemmin ja kaikki plugaritkin löytyi kertaheitolla.
Myös NI:n synat toimii mainiosti. Arturioita mulla ei ookkaan.
Myöskään Lightroomin kans ei oo ongelmia ja siinäpä ne mun kriittisimmät softat onkin.
Macbook air kone saapui postiin ja noudin sen tänään. Pistin heti mavericksin latautumaan ja koko vähän päälle viiden gigan paketti saapui ekalla yrityksellä. Ilmeisesti ruuhka on siis hellittänyt. Asennus lähti käyntiin juuri ennen kuin lähdin töihin. Uskalsin vielä akun täytyttyä ottaa virtapiuhan irti asennuksen käynnistyttyä. Eiköhän se sen muutaman tunnin kestä ettei vielä ole loppu ennen kuin kotiin pääsen. En kyllä pc:llä uskaltaisi käyttiksen asennusta jättää yksin ilman virtapiuhaa
Noh, jos ny kävisin lounastauolla kuitenki sen asentelemassa loppuun.
Viimeksi muokannut Mendel, 24.10.2013 klo 17.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Virtanapin painallus about puoli sekuntia: -unitilaan ja takaisin.
Nappia pohjassa 1.5 sekuntia (tai control+virtanapin painallus): - tulee dialogi jossa voi uudelleenkäynnistää, sammuttaa, mennä unitilaan (tai peruuttaa)
Nappia pohjassa 5 sekuntia: - Arvoisa omppukone, sinähän sammut ja nyt! (Ja avoimista dokumenteista veisaan siis viis.)
Viimeksi muokannut Mendel, 24.10.2013 klo 19.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
macister kirjoitti:On ollut jälleen jokseenkin hykerryttävää seurata "hyppyjä tuntemattomaan".
En kirjoita tätä millään pahalla, päinvastoin. Päivittäisin käyttiksen itsekin ja pähkäilisin ajuripulaisten sovellusten kiinnihirttämisiä parhaillaan, ellei leipä olisi kiinni näiden vermeiden toimivuudessa.
Musiikkia puuhailevana kuulisin mielelläni, miten Native Instrumentsin ja Arturian softat pelaavat uudella alustalla. Hatunnosto ja respectiä teille, tienraivaajat.
edit: lisätty allekirjoitus
Mulla on backupit kunnossa, niin ei juurikaan hirvitä.
Yön aikana tämä oli tupsahtanut nätisti konehelle ja parin uudelleen käynnistelyn ja päivityksen jälkeen toimii mainiosti.
Logic jaksaa näemmä paremmin kuin aiemmin ja kaikki plugaritkin löytyi kertaheitolla.
Myös NI:n synat toimii mainiosti. Arturioita mulla ei ookkaan.
Myöskään Lightroomin kans ei oo ongelmia ja siinäpä ne mun kriittisimmät softat onkin.
Mitenkäs, onko viisaammilla äänen kanssa puuhaajilla kokemusta/mututuntumaa miten uusi käyttis vaikuttaa ulkoisten äänikorttien kanssa touhuamiseen?
Itsellä käytössä suht vanha alesiksen io 26 ja pelottaa, ettei näin vanhoja vehkehiä tueta ja jää viikonloppuna demot äänittelemättä.
Mielenkiintoinen bugi Safarissa: kaikki tooltip- laatikot aukesivat ikkunan otsikkopalkin päällä näytön yläreunassa (kts. kuva). Korjaantui Safarin resetoimalla mutta näytti aika erikoiselta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Eka kerta kun kukaan ei vielä ole kommentoinut Maverikista, täysi P....a. Taitaa olla kuitenkin pienien latausongelmien ja joidenkin yhteensopiivuusongelmien kanssa kohtuu hyvin onnistunut teos. Meikäläisellä on itseasiassa vain päivän käytön jälkeen hyvää sanottavaa. Kone on Probook mid 2009. Nukahtelusta herääminen takkusi lumikissassa, nyt sitä ei ole ilmennyt, herää kuin kissa. Safari on todella liukas, samoin Mail pelaa ilman rutinoita. Finder pelaa todella mallikkaasti. Me happy
Mutta missä on se wau-ilmiö. Sanottiin tästäkin, että amazing, incredible jne..., mutta onkos tässä oikeastaan mikään muu muuttunut, kuin että kerrankin Apple ei ilennyt ottaa rahaa päivityksestä. Minkä helevetin takia tällainen update piti tehdä, kun siinä ei käytännössä ole mitää uutta?
Veeti and The Velvets, IBM XT + tupa täynnä Apple-romua