No ei olekkaan. Tai jos on niin ei kerrota kellekkään. Jooko?tgynther kirjoitti:Tästä kaikesta voidaan siis päätellä ettei ole suuren ja kauniin ännän voittanutta
Voi Canon minkä teki.. Onneton Canon 1D Mark II N
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
Re: Voi Canon minkä teki.. Onneton Canon 1D Mark II N
Viesti Kirjoittaja keke68 »
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Ei.BugsBunny kirjoitti:Jessus... onko tämä joku "Pyhää Canonia ei saa moittia" -threadi?
En.BugsBunny kirjoitti:Onko kukkahattutäti kaanonin palkkalistoilla?
Kuka näin on halunnut? Ei valokuvaus eroa mitenkään korkeushypystä. Kilpailija saa valita hyppytyylikseen vaikka saksauksen, mutta floppaamalla pääsee korkeammalta. Yksinkertaista. Saksaaja voi tietysti surkutella kohtaloaan, mutta se ei paranna hänen tulosta, ellei opettele floppaamaan.BugsBunny kirjoitti:Tuntuu kummalta, että kuvaajilla ei saisi olla olla erilaisia työtapoja.
Autuaaksi voi tulla, mutta pelkän uskon varassa ei tule hyviä kuvia.BugsBunny kirjoitti:Kukin tulee uskollaan autuaaksi, sanoo vanha sananlasku.
Erilaisia tunteita on kaikilla. Nämä voimme valita, eli ne ovat valhetta. Sitten on tieto, fakta, joka ei ole tunteisiin sidottu. Sinulla voi olla tunne, että kamerasi ottaa 3 kuvaa sekunnissa. Kellolla tai specseistä lukemalla voimme tarkistaa että se ottaa 8 kuvaa sekunnissa, joka totuus, fakta. Sinulla voi silti yhä olla tunne että kamerasi ottaa 3 kuvaa sekunnissa, mutta sillä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.BugsBunny kirjoitti:Jos tuntuu ettei kameralla tule odotettua jälkeä, niin on kai oikeus ilmaista tuo pettymys?
Totta kai.BugsBunny kirjoitti:Totta kai se riipii, jos sijoittaa isot rahat ja saa mielestään huonompaa jälkeä kuin vanhalla kameralla.
Jos ei halua säätää, niin silloin on ostettava kamera, joka sopii tuohon käyttötyyliin.BugsBunny kirjoitti:Ei ole tarkotus, että kuva on lähtökohtaisesti semmoinen, että sen kanssa istutaan tunti korjaamassa sitä koneella. Ei, tuommoinen hommahan ei lyö leiville ollenkaan. Ei ole tarkotus, että kuva on lähtökohtaisesti semmoinen, että sen kanssa istutaan tunti
"Kaikki" eivät tiedä yhtään mitään. Ergonomian hyvyys tai huonous on hyvin henkilökohtainen asia.BugsBunny kirjoitti:Kaikkihan tietävät, että eihän toi ergonomia noissa kaanonin vehkeissä niin kummoinen ole, joten sinänsä... en ole yllättynyt.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Oliko tuossa parhaat otokset ko.paikasta?adele kirjoitti:Sivuja on siellä täällä. Tuossa parin viikon takaisia kuvia vanhoista kivistä
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa parhaat otokset?keke68 kirjoitti:Oliko tuossa parhaat otokset ko.paikasta?
-Teknisesti parhaat?
-Taiteellisesti parhaat?
-Henkilökohtaisesti eniten merkitsevät?
-Paikan rakennukset parhaiten dokumentoivat kuvat?
-Paikan hengen parhaiten dokumentoivat kuvat?
On, ei, ei, on, ei.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Meni puolin jos toisin pahasti henkilökohtaisuuksien puolelle tämä touhu, paha juttu. Sehän ei ole tämän forumin tarkoitus, eihän.
Tiedoksi vielä Adelelle ja muille; Mää tulen mainosti toimeen 1D MkIINnäni kanssa ja saan sillä työni eli lätkän, henkilöt, hunmpan ja uutiskuvat tehtyä vallan mainiosti, vaikka sekä minun että kollegan 1DMkIINn kameran valkotasapainossa on välillä jotain pielessä. Sen verran ruutuja olen Canonilla valotellut. Suosittelen Adelea kokeilemaan itse - jossei ole jo kokeillut. Sitten kun kokeilet niin laitahan sähköpostia vaikka osoitteseen kamera-petteri ät saunalahti.fi niin keskustellaan lisää. (Myös jos edullisesti myynnissä oleva L EF 14/2.8. USM Sinua kiinnostaa)
Mun itsetuntoni/mielenrauhani ei ole siitä kiinni jos joku minua tai töitäni tuntematon pistää ylivaihteen päälle. Suomessa on sananvapaus. Osaamisessa ja ammattitaidossa on aina parantamisen varaa, sehän on yksi syy miksi tänne homppuun yleensä kirjoittelen.
Tärkeintä mulle on pitää asiakkaaat tyytyväisinä ja pankkitilillä rahaa. Sitten jos into loppuu siirryn Neobestille myymään Mersuja.
Jännähän näitä on lukea, mutta meitsi lopettaa tähän.
Tiedoksi vielä Adelelle ja muille; Mää tulen mainosti toimeen 1D MkIINnäni kanssa ja saan sillä työni eli lätkän, henkilöt, hunmpan ja uutiskuvat tehtyä vallan mainiosti, vaikka sekä minun että kollegan 1DMkIINn kameran valkotasapainossa on välillä jotain pielessä. Sen verran ruutuja olen Canonilla valotellut. Suosittelen Adelea kokeilemaan itse - jossei ole jo kokeillut. Sitten kun kokeilet niin laitahan sähköpostia vaikka osoitteseen kamera-petteri ät saunalahti.fi niin keskustellaan lisää. (Myös jos edullisesti myynnissä oleva L EF 14/2.8. USM Sinua kiinnostaa)
Mun itsetuntoni/mielenrauhani ei ole siitä kiinni jos joku minua tai töitäni tuntematon pistää ylivaihteen päälle. Suomessa on sananvapaus. Osaamisessa ja ammattitaidossa on aina parantamisen varaa, sehän on yksi syy miksi tänne homppuun yleensä kirjoittelen.
Tärkeintä mulle on pitää asiakkaaat tyytyväisinä ja pankkitilillä rahaa. Sitten jos into loppuu siirryn Neobestille myymään Mersuja.
Jännähän näitä on lukea, mutta meitsi lopettaa tähän.
Black cats matter!
-
Viesti Kirjoittaja JohTu »
Itelläni on 1 Ds MK II, mutta oon myös 1 D MK II:lla kuvannut. Eikä kummassakaan mitään ongelmia. Loistavia vekottimia, varsinkin jos kuvaa RAWina (eikä muulla paljon kannatakkaan kuvata). Jos katon tms pintojen kautta valottelee ois syytä toki miettiä mistä sen WBn ottaa. Ei toimi ihan samalla tavalla kuin filmillä.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
No voi juku, mielestäni filmiaikoina ei WB:tä mittailtu. Oli filmi ja ehkä toisensorttinen filmi kameralaukussa. Siinä oli säätö. Ja jos väri oli pielessä, niin sit se oli. ![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No, itte asiassa mua ei nämä kamerajutut enää jaksa heilauttaa kuin joskus männävuosina. Ei vaan tajua, miksi niistä riittää näinkin paljon hönkää. Pääasia että kuvataan.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No, itte asiassa mua ei nämä kamerajutut enää jaksa heilauttaa kuin joskus männävuosina. Ei vaan tajua, miksi niistä riittää näinkin paljon hönkää. Pääasia että kuvataan.
-
Viesti Kirjoittaja JohTu »
Ootko ikinä kuullut esim. suotimista ja värilämpötila mittarista? Tungsten tuttu?
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Oli niistä tuolla Atskissa puhetta.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka