Kannattaako ostaa Pages?
-
Kannattaako ostaa Pages?
Viesti Kirjoittaja jaska121 »
Kiteytettynä: Kannattaako nyt ostaa Pages?
Syy: Otsikko kuvaavammaksi
1x iPhone 6 64Gb
1x Macbook Air 13" 128Gb (mid 2013)
1x Watch
-
Re: Pages
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Re: Kannattaako ostaa Pages?
Viesti Kirjoittaja harris »
olen käyttänyt aiemmin PC puolella Officen Publiceria lehden tekoon. Nyt tarvitsisin vastaavaa ohjelmaa Macille ja mietin kumpi olisi parempi Pages tai Adoben inDesign. Officella oli suht' helppo lisäillä Word:stä tekstiä, Photarista kuvia ja editoida (lisäillä sivuja, muokata tekstiä suhteessa kuvaan, ym.), suorastaan hauskaa ja nyt siis kaipaisin about samanlaista käyttökokemusta. Osaisikos/haluaisikos joku heittää kokemuksen pohjalta kommenttia. Olen noita "mainossivuja" vilkuillut molemmista ohjelmista, mutta ei niistä tuolleen oikeen saa selkoa. Toki kaiketi löytyy ilmaisia kokeiluversioita mutta ajattelin kuitenkin kysäistä jos jollain olisi jotain mielipidettä... Vai olisikos joku kolmas mahdollisuus?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minusta Pages hakkaa Wordin 6-0, aina. No ei aina, suomen tavutus on sille vähän vaikeaa.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
InDesign on oikea taitto-ohjelma, jolla varmasti pystyy tekemään kaikki julkaisut. Kuten huomaat, se maksaa jonkin verran.harris kirjoitti:Moi,
olen käyttänyt aiemmin PC puolella Officen Publiceria lehden tekoon. Nyt tarvitsisin vastaavaa ohjelmaa Macille ja mietin kumpi olisi parempi Pages tai Adoben inDesign. Officella oli suht' helppo lisäillä Word:stä tekstiä, Photarista kuvia ja editoida (lisäillä sivuja, muokata tekstiä suhteessa kuvaan, ym.), suorastaan hauskaa ja nyt siis kaipaisin about samanlaista käyttökokemusta. Osaisikos/haluaisikos joku heittää kokemuksen pohjalta kommenttia. Olen noita "mainossivuja" vilkuillut molemmista ohjelmista, mutta ei niistä tuolleen oikeen saa selkoa. Toki kaiketi löytyy ilmaisia kokeiluversioita mutta ajattelin kuitenkin kysäistä jos jollain olisi jotain mielipidettä... Vai olisikos joku kolmas mahdollisuus?
Pages soveltuu pienten lehdykäisten tekoon. Jos vaatimukset eivät ole suuret niin kyllä silläkin tietyt jutut tekee.
Opensource-puolella on saatavilla taitto-ohjelma Scribus, joka saattaa toimia. Pitäisi perehtyä aiheeseen.
(Jep sitten on Quark Xpress, joka on InDesigniä vastaava kyvyiltään ja hinnaltaan, mutta ei sillä pientuotannoissa ole mitään etua InDesigniin verrattuna.)
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
-
-
nyt en saa juoksevia sivunumeroita inDesignellä (aikanaan muistan tapelleeni vuosia sitten Publicerin kanssa saman ongelman kanssa, kunnes hoksasin laittaa numeroinnin sivupohjaan). Olen koettanut laittaa sivuasettelusta /Numerointi ja osioasetuksista automatiikka ok ja sitten Sivut -ikkunasta A-sivupohjaa klikkaamalla ja sitten tekstikehyksellä kirjoittaa esim.1, mutta en löydä miten ne sivut numeroituisi/juoksisi automaattisesti. Olen jopa koettanut lukea ohjeita netistä, mutta ei onnaa.
Noh, yrittää täytyy...(tämän takia samalla kerran itkunkin kanssa opitulla ohjelmalla olisi niin kiva tehdä hommia maailman tappiin asti, mutta kun en viitsisi hankkia ((vanha pc-läppäri hajosi)) pc:tä vain sen takia, että voisin jatkaa Publicerilla) ...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Mulla on tosta ekasta vanhempi versio ja kyllä se perusteiden opettelussa ainakin toimii.
http://www.docendo.fi/tuote/978-952-5912-28-9
http://www.docendo.fi/tuote/951-0-36090-2
-
Viesti Kirjoittaja Wolfheart »
Ensin saivat pilattua IOS:n ja nyt taitaa olla vuorossa OS X. Alkaa kyllä mennä usko Appleen täysin. Jobsin pitäisi tulla takaisin laittamaan nuo tunarit ojennukseen

-
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Olivat vielä alapalkissa, mutta kun vaihtoi uuden, niin vanhaa ei enää löydy - ainakaan Ohjelmat hakemistosta...
-
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Vanha versio säilyy ohjelmat-kansiossa mutta mikäli Pages-dokumentin avaa iOS-laitteessa (uusimmalla käyttiksellä), dokumenttia ei saa enää avattua Macissä vanhalla ohjelmaversiolla.
Ei Pagesissa ollut liikoja kehumista ennenkään mutta nyt se on kehittymisen sijaan mennyt rutkasti taaksepäin. Eikä osaa edellenkään suomen tavutusta.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Jo juu - siellähän ne tietenkin olivat... myös mullaMacFinn kirjoitti:Siellä ne mulla ovat, iWork kansiossa kuten aina ennenkin. Ja myös iMovien vanha versio on tallessa, ilman että itse tein mitään.

-
Tätä mun on pakko ihmetellä kun mun dokumentit tavuttuu sekä iPadissa että Macissa ihan hyvin. Myös esim. fonttikokoa vaihdettaessa.jtk kirjoitti: Eikä osaa edellenkään suomen tavutusta.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Nyt minun on pakko ihmetellä. Tavuttuu iPadissä? Millä ilveellä?MacFinn kirjoitti:Tätä mun on pakko ihmetellä kun mun dokumentit tavuttuu sekä iPadissa että Macissa ihan hyvin. Myös esim. fonttikokoa vaihdettaessa.jtk kirjoitti: Eikä osaa edellenkään suomen tavutusta.
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka