![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Enkö vaan osaa enää käyttää tuota Google Docs -systeemiä, vai ovatko muuttaneet sitä jotenkin radikaalisti ? Aikaisemmin sain laitettua Excel-taulukon Google Docsiin, kutsuttua siihen sähköpostitse käyttäjät, jotka sitten pystyvät tekemään siihen muutoksia, jotka näkyvät välittömästi kaikille. Nyt, kun uploadaan Excel -taulukon tuonne, ja kutsun siihen käyttäjät, mitään ei tapahdu. Ok, olen toistaiseksi kutsunut vaan itseni toisella e-mail -osoitteella testimielessä. Kun itse avaan tuon linkin, joka saapui toiseen osoitteeseeni, aukeaa dokumentti, mutta en keksi mitenkään, miten saisin sitä editoitua. Asetuksista OLEN valinnut, että kutsutut voivat editoida tuota, mutta se näyttäytyy vain ikään kuin PDF-dokumenttina, jota siis ei pysty editoimaan. Aiemmin tuli semmoinen Exceliä muistuttava näkymä, ja tietoja pystyi muuttamaan.
Mitä nyt missaan, vai ovatko ne Googlella tehneet todellakin liian vaikeakäyttöisen "parannuksen" ? Onko jotain toista vastaavaa systeemiä, jolla pystyisin tekemään asiat niin, että kaikki kutsutut pystyvät vaikuttamaan dokumenttiin.
Niin, ja luonnollisesti tuo systeemi pitäisi saada tehtyä jo eilen...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)