Olen hukannut AppleWorksin kokonaan... [:S]
Forkkasin tämän iBookini edellisen käyttäjän jäljiltä ja asensin Tigerin uudestaan. Noh, nyt en sitten löydä ohjelmien joukosta AppleWorksia.
Eli mitä olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä?
AppleWorks
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: AppleWorks
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
AppleWorks ei ole Tiikerin levyllä ollenkaan. Ei ole koskaan ollutkaan.
Se AW on kyllä koneen mukana tulevalla järjestelmän palautus (tai mikä lie) levyllä, jossa on kaikki erikseen asennettavat ohjelmat.
Se AW on kyllä koneen mukana tulevalla järjestelmän palautus (tai mikä lie) levyllä, jossa on kaikki erikseen asennettavat ohjelmat.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Broke »
Hmm.. Tästä päätellen minulta voi siis puuttua myös muitakin ohjelmia, joita Tigerin levyillä ei ollut. Eli asentaessani käytin koneessa molempia pakettiin kuuluneita levyjä. Muita levyjä minulla ei ole. Pitäisikö olla?
f u cn rd ths, u cn gt a gd job n cmptr prgrmmng
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En nyt kyllä tiedä montako levyä minkäkin koneen mukana tulee. Powerbookin kera tuli kaksi DVD:tä.
AppleWorks ja ne muut iBookin mukana tulevat softat eivät asennu käyttiksen asennuksen yhteydessä automaattisesti. Ne pitää asentaa erikseen.
AppleWorks ja ne muut iBookin mukana tulevat softat eivät asennu käyttiksen asennuksen yhteydessä automaattisesti. Ne pitää asentaa erikseen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
En minä ainakaan asentanut AppleWorksia mitenkään erikseen ja tuollahan se näkyy lymyävän. Yhdellä kertaa asentui käyttöjärjestelmä ja ohjelmat.MacFinn kirjoitti:AppleWorks ja ne muut iBookin mukana tulevat softat eivät asennu käyttiksen asennuksen yhteydessä automaattisesti. Ne pitää asentaa erikseen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Hero71 »
Tervehdys!
Juuri eilen painin saman ongelman kanssa kylmä hiki otsalla.
Eli Appleworks ei asennu automaattisesti tiikerin asentamalla vaan löytyy tiikerin install 1 cd:ltä joka tulee koneen mukana.
Kun levyn syöttää koneeseen niin siellä on erikseen asennuspaketti joka sisältää ohjelmia. Sitten sieltä voi valita ruksaamalla minkä haluaa, tai lähinnä minkä kieliversion appleworksiin haluaa asentaa.
Katsopas tuosta hopeaompun keskusteluosiosta OHJELMAT kohta iWork06 = tekstinkäsittelyohjelma (word) niin löydät sieltä lopusta jopa englaninkieliset täsmälliset ohjeet kuinka homma tehdään. Löysin ne itse eilen.
Juuri eilen painin saman ongelman kanssa kylmä hiki otsalla.
Eli Appleworks ei asennu automaattisesti tiikerin asentamalla vaan löytyy tiikerin install 1 cd:ltä joka tulee koneen mukana.
Kun levyn syöttää koneeseen niin siellä on erikseen asennuspaketti joka sisältää ohjelmia. Sitten sieltä voi valita ruksaamalla minkä haluaa, tai lähinnä minkä kieliversion appleworksiin haluaa asentaa.
Katsopas tuosta hopeaompun keskusteluosiosta OHJELMAT kohta iWork06 = tekstinkäsittelyohjelma (word) niin löydät sieltä lopusta jopa englaninkieliset täsmälliset ohjeet kuinka homma tehdään. Löysin ne itse eilen.
Mini 1,5ghz, 1gb, 80gb, superdrive
-
Kiitos Hero71! Ohjelma toimii nyt kuin junan vessa. Asensin sen Bundled Software osion pariinkin otteeseen, mutta en tajunnut katsoa sitä "muokkaa"-osiota asentaessa, minkä vuoksi kaikki muut ohjelmat paitsi juuri se AW asentui koneeseen.
-
Viesti Kirjoittaja Hero71 »
Hyvä homma[:D]
Musta on kumma että jos asennat käyttiksen uudelleen niin appleworks ei seuraa mukana vaan pitää siirtää manuaalisesti. Mulla on kyllä vasta alle viikko PC-aikakauden päättymisestä, joten ehkä se on vaan tottumiskysymys [:^)]
Musta on kumma että jos asennat käyttiksen uudelleen niin appleworks ei seuraa mukana vaan pitää siirtää manuaalisesti. Mulla on kyllä vasta alle viikko PC-aikakauden päättymisestä, joten ehkä se on vaan tottumiskysymys [:^)]
Mini 1,5ghz, 1gb, 80gb, superdrive
-
Joo, ihan totta. Mulla tuosta siirtymisestä on vasta viitisen päivää, joten kaikki on käytännössä uutta. Tosiaan, kun nuo ohjelmat tavallaan tuli asennettua muutamankin kerran uudelleen, ni ihmetys oli varsin suuri, kun AW:iä ei näy sitten missään. Mutta toivottavasti nyt alkaa hommat sujumaan hiukan jouhevammin. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka