iOS 7 Mail-ongelma
-
Re: iOS 7 Mail-ongelma
Viesti Kirjoittaja racsu »
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin myös Saunalahden sähköposti käyttää Elisan palvelimia
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja jarkkoo »
Muistelisin, että joskus muinoin 4S:n ostettuani oli oman sähköpostipalvelimeni kanssa satunnaisesti tuota ongelmaa mutta se katosi jonkun palvelinpuolen pulikan päivityksen yhteydessä, ja silloin taisi vaikuttaa enempi kansiopolkuongelmalta eli Mail ei osannut siirtää oikeaan paikkaan posteja niitä "poistettaessa".
iPad Air 2 Wi-Fi Cellular 64GB
MacBook Pro 13 Retina
Apple Watch Sport
AppleTV 3
-
Itselläni on ollut tuo kolumbuksen sähköposti Elisalta lähemmäs 10 vuotta, mutta aika pian loppuu jos ei ala sähköpostitili toimimaan niin kuin pitää.jarkkoo kirjoitti:Täällä ei ole esiintynyt ongelmia Saunaelisan IMAP-postin kanssa iPhone 5:lla, 5S:llä eikä iPad 4:lla millään IOS-versiolla. Voisiko esimerkiksi olla vaikutusta milloin ongelmasta kärsivä postilaatikko on luotu (olettaisin, että noita on usealla eri palvelimella jne). Oma postilaatikkoni Saunalahdella on kohtuu vanha, ei nyt 10 vuotta mutta kuitenkin ns aito Saunalahti jos nyt niin voi sanoa, ajalta ennen Saunaelisaa.
Muistelisin, että joskus muinoin 4S:n ostettuani oli oman sähköpostipalvelimeni kanssa satunnaisesti tuota ongelmaa mutta se katosi jonkun palvelinpuolen pulikan päivityksen yhteydessä, ja silloin taisi vaikuttaa enempi kansiopolkuongelmalta eli Mail ei osannut siirtää oikeaan paikkaan posteja niitä "poistettaessa".
-
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
Tässä vaiheet mitä tein:
Vaihe 1: poista ongelmainen sähköpostitili kokonaisuudessaan kaikilta mobiililaitteilta joita käytät.
Vaihe 2: Jos käytät tai olet käyttänyt tietokoneella ongelmasähköpostitilille clienttia kuten Apple Mail, Thunderbird, tms. niin poista kaikki ne kansiot mitkä ovat olleet roskakoreina ja siivoa myös ylimääräiset kansiot/alikansiot mitä et käytä tai tunnista. Huomaa että ajan saatossa roskakoreja voi olla useampia ja nimeämiskäytännöt ovat voineet vaihdella.
Vaihe 3: poista ongelmatilin "webmail" käyttöliittymän kautta kaikki kansiot mitä olet vuosien varrella käyttänyt roskalaatikkoina! Tämä koskee sekä itse luotuja että applikaatioiden luomia kansioita. Kansioiden nimet voivat vaihdella melkoisesti joten ole tarkkana että saat kaikki poistettua. Itse poistin myös sellaiset kansiot mitä en tunnistanut omaksi. Kävi myös niin että muutama kansio ei meinannut millään deletoitua vaan vaati useamman yrittämisen ennen kuin lähti.
Vaihe 4: luo sähköpostitili mobiililaitteelle uudestaan tyhjästä. Valitse sähköpostiasetusten lisäasetuksista roskakori joka on myös sähköpostiserverillä päätasolla (minulla 'Trash'). Valitse poistetut viestit: Poista -> 'Ei koskaan'.
Itsellä on nyt toiminut sähköposti reilun viikon tälläisellä purkkapaikka virityksellä

-
Viesti Kirjoittaja zippocollector »
Ja palveluntarjoaja vaihtunut, alunperin oli sci.fi, sitten jippii ja viimeksi saunalahti...vai oliko siinä joku vielä välissä

Onneksi vanhat päätteet on saanut aina pitää vaikka firma onkin vaihtunut!
Tosin nyt tuon viimeisimmän iOS päivityksen jälkeen tuntuu että laatikko on alkanut toimia taas kuten pitääkin, vai onko Saunis päivitellyt omia systeemejään..? Justiinsa testasin ja ei ne poistetut ainakaan heti pompsahda takaisin.
-
Kiitos ratkaisuehdotuksesta, mutta ei ainakaan omalla kohdalla auttanut eli ongelma täysin ennallaan.r_vesa kirjoitti:Tätä on hankala kuvata 100% yksiselitteisesti, mutta luulen että sain korjattua vian ainakin oman kolumbuksen kotipostin suhteen.
Tässä vaiheet mitä tein:
Vaihe 1: poista ongelmainen sähköpostitili kokonaisuudessaan kaikilta mobiililaitteilta joita käytät.
Vaihe 2: Jos käytät tai olet käyttänyt tietokoneella ongelmasähköpostitilille clienttia kuten Apple Mail, Thunderbird, tms. niin poista kaikki ne kansiot mitkä ovat olleet roskakoreina ja siivoa myös ylimääräiset kansiot/alikansiot mitä et käytä tai tunnista. Huomaa että ajan saatossa roskakoreja voi olla useampia ja nimeämiskäytännöt ovat voineet vaihdella.
Vaihe 3: poista ongelmatilin "webmail" käyttöliittymän kautta kaikki kansiot mitä olet vuosien varrella käyttänyt roskalaatikkoina! Tämä koskee sekä itse luotuja että applikaatioiden luomia kansioita. Kansioiden nimet voivat vaihdella melkoisesti joten ole tarkkana että saat kaikki poistettua. Itse poistin myös sellaiset kansiot mitä en tunnistanut omaksi. Kävi myös niin että muutama kansio ei meinannut millään deletoitua vaan vaati useamman yrittämisen ennen kuin lähti.
Vaihe 4: luo sähköpostitili mobiililaitteelle uudestaan tyhjästä. Valitse sähköpostiasetusten lisäasetuksista roskakori joka on myös sähköpostiserverillä päätasolla (minulla 'Trash'). Valitse poistetut viestit: Poista -> 'Ei koskaan'.
Itsellä on nyt toiminut sähköposti reilun viikon tälläisellä purkkapaikka virityksellä
-
Viesti Kirjoittaja Sjaelland »
-
Kiitos rohkaisusta.Sjaelland kirjoitti:Kaikki mailiongelmani Elisan kanssa loppuivat eilen, enkä ole tehnyt mitään. Sadat ikivanhat maillit, jotka eivät suostuneet deletoitumaan, häviävät yhdellä poistolla ja ovat jo vuorokauden pysyneet poissa ja inbox on pysynyt siistinä. Jotain tapahtuu jossakin, älä menetä toivoasi racsu
Itselläni ei ole vielä tuota ihmettä tapahtunut, mutta toivotaan että se jokin osuu myös omalle kohdalle...
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
-
Viesti Kirjoittaja rabardi »
IOS7 viestien poisto EI TOIMI jos Tunnus (User Name) on sähköpostiosoite.
IOS7 TOIMII kun sähköpostin Tunnus (User Name) on oikea käyttäjätunnus; Saunalahdella "Laatikon Nimi" (puh.nro) tai Elisa/kolumbus postissa käyttäjätunnus muotoa "xx12345".
Jostain syystä en saa vikaa päälle saunalahden PUHNRO@netti.fi laatikossa, se toimii molemmilla asetuksilla. Siinä oli aluksi pop palvelin, mutta muutin imap'iksi.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Itselläni tunnus on ollut koko ajan (siis myös ennen iOS7-päivitystä jolloin postien poistaminen toimi niin kuin pitääkin) muotoa xx1234. Kokeilin äsken tunnukseksi sähköpostiosoitetta (kolumbus). Tuolla ei ollut vaikutusta eli oli kumpi tahansa, niin mailien poistaminen ei edelleenkään onnistu.rabardi kirjoitti:Saan vian päälle ja pois kun muutan asetuksissa kolumbuksen sähköpostin Tunnus kenttää, sähköpostia ei tarvitse poistaa.
IOS7 viestien poisto EI TOIMI jos Tunnus (User Name) on sähköpostiosoite.
IOS7 TOIMII kun sähköpostin Tunnus (User Name) on oikea käyttäjätunnus; Saunalahdella "Laatikon Nimi" (puh.nro) tai Elisa/kolumbus postissa käyttäjätunnus muotoa "xx12345".
Jostain syystä en saa vikaa päälle saunalahden PUHNRO@netti.fi laatikossa, se toimii molemmilla asetuksilla. Siinä oli aluksi pop palvelin, mutta muutin imap'iksi.
-
iOS7: en saa sähköposteja deletoitua
Viesti Kirjoittaja iPadPhoneMac »
Onko muilla vastaavia ongelmia ja löytyykö lopullista ratkaisua?
edit. yhdistetty olemassaolevaan ketjuun,
t. mikastus
-
Re: iOS7: en saa sähköposteja deletoitua
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Ok, mulla on kanssa Saunalahti Elisan palvelimilla. Joka ei todellakaan herätä toivoa. Jos ongelma olisi ollut Applen olisi tullut korjattua mutta mitenhän mahtaa Elisaa kiinnostaa muutama Apple-käyttäjä. Harmittaa että tuli päivitettyä seiskaan. Muutenkin takkuilee aivan liian moni asia tällä hetkellä. It just ain't working anymore?
-
Viesti Kirjoittaja ipip »
Tosiaan, jos vaikka toiseksi tai kolmanneksi uusin viesti ei häviä millään, niin uusimman/-t poistamalla se sitten katoaa myös n. sekuntia myöhemmin.racsu kirjoitti:Alkaa kyllä kärsivällisyys olemaan koetuksella.ipip kirjoitti:Tosi turhauttava ongelma tämä. Elisa imap-posti toimii aina pari päivää asennuksen
jälkeen ja sitten viestien poisto-ongelma pulpahtaa takaisin.
Laitteena iPad 3rd gen. Ongelmaa ei esiintynyt iOS 6:lla ollenkaan, vaan tämä
ilmaantui nyt iOS 7:n asennuksen jälkeen.
t. ipip
Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että kun olen poistanut tilin ja luonut uudelleen, niin homma toimii jonkin aikaa niin kuin pitääkin. Tarkemmin sanottuna niin kauan kuin joko haluan säilyttää kaikki uudet mailit tai vastaavasti poistaa kaikki uudet mailit. Tällöin siis ne myös poistuvat tulematta takaisin.
Siinä vaiheessa homma menee reisille kun vaikkapa yritän poistaa 2. ja 3. uusimmat mailit ja säästää viimeisimmän. Tällöin nuo mainitut 2. ja 3. viimeisin mailit pompsahtavat takaisin saapuneet-kansioon. Sitten jos tämän jälkeen poistan myös uusimman mailin, niin nämä 2 "haamupostia" myös poistuvat.
Mystistä ja hanurista.
Kävin myös poistamassa osan kansioista Webmailin puolella, mutta kaikkia ei pystynyt poistamaan.
olen kokeillut valita roskapostikansioksi eri vaihtoehtoja: roskakori (omassa iPadissa),
Trash palvelimella, Deleted palvelimella ym...
Tämä ongelmatili on aikanaan luotu suoraan Elisalle (ei ole sci.fi, saunalahti tms),
mutta oli alunperin @kolumbus.fi-muotoa ja on muutama vuosi sitten vaihdettu
@elisanet.fi-päätteiseen.
Ipadin tiliasetuksissa olen kokeillut xx1234-tunnusta ja sähköpostosoitetta,
lisäksi smtp- ja smtpa-palvelimia lähetyspalvelimena, enkä ole toimivaa vaihtoehtoa keksinyt.
Tili on luotu kohta kolmekymmentä kertaa uudelleen, että poistetut postit saa poistettua
myös padilta.
kokeilin etsiä myös vaihtoehtoisia sähköpostiohjelmia mutta niitä ei ilmeisesti ole
olemassakaan? näinkö on? joku postiohjelma löytyi, mutta ei toiminut ollenkaan
Elisan imap-postilaatikon kanssa.
t. ipip
-
Palveluntarjoajan vaihtaminen on sekin aika hankala prosessi, jos on vuosia käyttänyt samaa.
-
Olen täysin samaa mieltä.iPadPhoneMac kirjoitti:Kannattaa nyt varmaan kaikkien painostaa Elisaa, jos tuon vaikka jokus saisi kuntoon.
Palveluntarjoajan vaihtaminen on sekin aika hankala prosessi, jos on vuosia käyttänyt samaa.
Olen itse kokeillut ns. ongelmalaitteillani (iPhone 4 ja iPad 4) gmailin postien poistamista. Eikä ole ollut mitään ongelmia eli ainakin omakohtaisen kokemuksen perusteella pidän täysin selkeänä että vika on Elisalla.
Joku kirjoitti samassa ketjussa, että Elisan Omagurussa oli sanottu ongelman olevan yleinen ja Applen tiedossa. Olisi ihan siistiä jos tiedostaisivat itse omat ongelmansa...
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Luin pari riviä ylempää että tämä olisi Applen teidossa oleva yleinen ongelma, mutta jos koskee vain Elisaa niin tuskin on mitään tekemistä iCloud palvelun kanssa. Oli lähinnä hatara arvaus että jos palvelu toimisi ns. puskurina ja viivästää/sekoittaa noiden postien synkronointia.E-W kirjoitti:Miksi olisi? Kyseessä on ihan eri palvelut ja Suomessa ongelmia on vain Elisa-konsernin sähköpostitileissä.
-
Tarkennuksena sen verran, että tarkoitin että olisi ihan jees jos nimenomaan Elisa hoitaisi oman ongelmansa. Selvästi heistähän homma nyt tuntuu Suomessa olevan kiinni...racsu kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä.iPadPhoneMac kirjoitti:Kannattaa nyt varmaan kaikkien painostaa Elisaa, jos tuon vaikka jokus saisi kuntoon.
Olen itse kokeillut ns. ongelmalaitteillani (iPhone 4 ja iPad 4) gmailin postien poistamista. Eikä ole ollut mitään ongelmia eli ainakin omakohtaisen kokemuksen perusteella pidän täysin selkeänä että vika on Elisalla.
Joku kirjoitti samassa ketjussa, että Elisan Omagurussa oli sanottu ongelman olevan yleinen ja Applen tiedossa. Olisi ihan siistiä jos tiedostaisivat itse omat ongelmansa...
-
Viesti Kirjoittaja Mac-kaveri »
Nyt toimii kaikki iPhone 4s, mini iPad, iPad2, MacBook pro ja iMac ilma mitään ongelmaa.
-
a) ota iCloud-palvelun Mail-synkronointi pois päältä
b) älä käytä sähköpostitilille samanaikaisesti IMAP ja POP postilaatikoita (vain IMAP)
tämän jälkeen alla olevan ohjeen mukaisesti:
Toimisikohan ohje nyt :-)r_vesa kirjoitti:Tätä on hankala kuvata 100% yksiselitteisesti, mutta luulen että sain korjattua vian ainakin oman kolumbuksen kotipostin suhteen.
Tässä vaiheet mitä tein:
-
Ainakaan itselläni ei vaikutusta sillä iCloud-synkronointi ei ole ollutkaan päällä enkä käytä tiliä millään laitteella POP-protokollalla.r_vesa kirjoitti:Toimisikohan ohje nyt :-)
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka