TSI:ssä kuulemma löytyy ainakin fiksi yhteen vikaan monesta, eli nyt asennetaan räikkä joka pitää ketjun kireellä ettei tule äitiä ikävä jos auto pääsee mäkilähtöä tehdessä vierimään taakse/eteenpäin ja silloinhan se ketju pääsi hypähtämään ja käynnistettäessä tiedätte varmaan mitä tapahtuu. -> Liian paljon laskettu sähköhärpäkkeiden varaan jotka eivät joka tilanteessa ole käytössä.
DSGssähän kytkimet kuluvat kuten jokaisessa autossa (tai, noh, noissa yleensä paljon nopeammin) mutta mitoitus lienee ollut pielessä? Märällä 6-lovisella (joka kestää enemmän vääntöä) on paljon parempi maine.
PSA-konsernin BMW:ltä saamalla lahjalla, 1.6l THP-moottorilla, on myös ollut ongelmia mutta ne eivät onneksi ole konetta poksauttaneet. Kiristin on ainakin ollut väärässä momentissa tehtaalta mutta siitä on ns. hiljainen kampanja ollut menossa. Ei kannata tulevia THP-moottoreita sotkea tähän BMW:n 1.6:een, jostain kumman syystä PSA:n omatkin bensaturbokoneet ovat THP nimisiä.
Yleinen suorasuihkutuskoneiden + EGR ongelma on tietysti karstoittuminen joka vaatinee ennemmin tai myöhemmin puhdistus toimenpiteitä. Toisissa koneissa jopa vain 30tkm ajettuina! Ongelmat huomaa tehottomuudesta ja valmistajat ovat yrittäneet säätää vikakoodien mukaantuloa (Huom! Katsastus) siten ettei pienet ongelmat vielä niitä "sytytä". Siihen ongelmaan ei myöskään auta runsas kaasunkäyttö koska ovat nimenomaan suorasuihkutuskoneita. Ei uudet koneet ainakaan ole luotettavuudeltaan parantuneet.
