jehu kirjoitti:Sekä Airin että Mini retinan aion katsastaa, mutta en tiedä hankinko.
Katselin tuossa netistä (iltapäivälehtien) kommentointia uusista iPadeista, oliko se 2mm ohuempi tjsp.
Joo, Airia / Miniä en aio katsastaa, enkä kumpaakaan hankkia (turhan kalliita).
Tärkeintä ero minin ja airin välillä on toi näytön koko. Vanhan iPadin ja uuden airin välillä on melko iso. Selkeästi kevyempi kapeampi ja vähän ohuempi.
Small things are big things.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
tietääkö kukaan kuinka paljon ipad retina maksoi (puntina ja ennen ipad airin julkistusta). Onko se alennuksessa jos sitä myydään nyt 580punnalla, vai onko tuo alkuperäinen hinta?
EDIT: tarkoitan 128GB Wi-Fi only versiota
Viimeksi muokannut Pelaaja1, 27.10.2013 klo 15.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
delic kirjoitti:Todennäköisesti vaihdan iPad 3:n iPad Airiin, jo pelkästään tuo 200g painosta pois kuulostaa varsin mukavalta, sen verran paljon tätä iPadia tulee käytettyä, että haluaa sen parhaan mielellään.
Ja eiköhän tästä vanhastakin saa hyvät rahat vielä.
delic kirjoitti:Todennäköisesti vaihdan iPad 3:n iPad Airiin, jo pelkästään tuo 200g painosta pois kuulostaa varsin mukavalta, sen verran paljon tätä iPadia tulee käytettyä, että haluaa sen parhaan mielellään.
Ja eiköhän tästä vanhastakin saa hyvät rahat vielä.
täysin samat mietteet
Myin itse juuri oman iPad 3 64Gb wifi + cellular hintaan 410€ varusteineen päivineen kaverille. Olisin saanut siitä varmaan jotain 450 - 480€ hompusta. Eli hyvän hinnan saa ja uusi omistaja selkeästi halvemmalla kuin kaupasta uuden.
Viimeksi muokannut exlex, 29.10.2013 klo 20.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
Heletee kirjoitti:Nyt tässä on mietinnässä, että pitäiskö vanha ipad 3 myydä veljelle ja ostaa itse ipad air 4G
Olisi varmaan ihan hyvä harppaus?
Sopiiko vanhan ipadin smart case uuteen?
Harppauksen hyvyys riippuu siitä, mitä laitteelta odottaa ja vaatii. Minulla on iPad 4, joka on lähes sama laite kuin 3, eikä kyllä tulisi mieleenkään päivittää erityisesti kuin TouchID ei vielä skulaa iPadeissa. Tämä vain itselläni. Jos nykyisessä laitteessasi on vain wifi ja haluaisit 4G:n, niin tilanne on ehkä toinen.
Ei sovi.
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Heletee kirjoitti:Nyt tässä on mietinnässä, että pitäiskö vanha ipad 3 myydä veljelle ja ostaa itse ipad air 4G
iPad 3-gen version smartcase ei sovi uuteen iPad AIR:iin, koska airi on kapeampi ja ohuempi selkeästi. Eli joudut hankkimaan uuden.
Uusi versio on selkeästi nopeampi, kevyempi ja pienempi kooltaan, joten nämä ovat laitteiden suurimmat erot. Eli ei muuta kuin puntaroimaan haluatko vaihtaa laitteen näillä syillä. Itse vaihdan.
Edellinen iPad oli monta kertaa kädessä erillaisissa myymälöissä ja jalat yritti kassan suuntaan viedä, mutta jokin aina menon esti eli ostotapahtuma jäi toteutumatta.
MUTTA nyt tulee kyllä Air hankittua. Vanha iPad 2 jää lapsille käyttöön ja tosiaan tuo uusi iPad Air houkuttelee niin paljon, että pitää varmaan huomenna mennä sellainen Tectorista hakemaan
iPad 1 tuntuu tuskallisen hitaalta nykyään iOS 5:llä. iPad miniä olen suunnitellut sen korvaajaksi siitä lähtien kun se alunperin ilmestyi, ja Retina-näytöllä se on nyt todella houkutteleva. En ole kuitenkaan vielä varma, missä vaiheessa kävelen kauppaan. Yritän pärjätä nykyisellä mahdollisimman pitkälle vielä.
Harppauksen hyvyys riippuu siitä, mitä laitteelta odottaa ja vaatii. Minulla on iPad 4, joka on lähes sama laite kuin 3, eikä kyllä tulisi mieleenkään päivittää erityisesti kuin TouchID ei vielä skulaa iPadeissa. Tämä vain itselläni. Jos nykyisessä laitteessasi on vain wifi ja haluaisit 4G:n, niin tilanne on ehkä toinen.
Ei sovi.
okei, no mulla on ipad 3 ja siinä on 4G 8)
Mutta nopeus ero houkuttaa ja veli himoitsee tuota ipad 3:stä, kun hänellä on nyt joku denverin android tabletti
Viimeksi muokannut Heletee, 31.10.2013 klo 16.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
iTorsti kirjoitti:Minulla on iPad 4, joka on lähes sama laite kuin 3, eikä kyllä tulisi mieleenkään päivittää erityisesti kuin TouchID ei vielä skulaa iPadeissa.
Eihän TouchID voi toimia, kun ei sitä niihin ole implementoitukaan.
Se, että jossain testissä scoree paremin ei nyt välttämättä kerro koko totuutta. Toki laite suoriutuu joistain tehtävistä tehokkaammin, mutta ei voi mitenkään sano, että käytännön käyttökokemuksessa tuo ero näkyisi vastaavalla skaalalla, kuin mitä Geekbenchin testissä. Isossa osassa käyttöä ei avg. käyttäjä pystyisi edes tunnistamaan kumpi laite on kädessä, jos tehtäisiin sokkotesti.
Luonnollisesti kirjoittaja viittasi, aivan oikein, juuri siihen faktaan, että TouchID:ta ei ole iPadeihin vielä implementoitu.
Viimeksi muokannut justiina1, 31.10.2013 klo 17.56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
amanita kirjoitti:Huomenna lähimpään Apple Storeen toivomaan, että saan 16-gigaisen iPad Air Cellularin.
Oletko ihan varma tuosta? 16 GiB on täynnä hyvin nopeasti ihan jo perusohjelmista ja parista pelistä.
Ei se kyllä kovin nopeasti täyteen tule ihan vaan muutamasta sovelluksesta ja pelistä.
Kaksi padiä ollut 16gb muistilla ja niin tulee tämä uusikin. Mitä ihmettä siellä pitäisi säilöä kymmeniä gigoja?
sovelluksia siellä on riittämiin, hieman musiikkia, pari leffaa ja gigoja vapaana. Pelejä ei tosin ole yhtään.
justiina1 kirjoitti:Se, että jossain testissä scoree paremin ei nyt välttämättä kerro koko totuutta. Toki laite suoriutuu joistain tehtävistä tehokkaammin, mutta ei voi mitenkään sano, että käytännön käyttökokemuksessa tuo ero näkyisi vastaavalla skaalalla, kuin mitä Geekbenchin testissä. Isossa osassa käyttöä ei avg. käyttäjä pystyisi edes tunnistamaan kumpi laite on kädessä, jos tehtäisiin sokkotesti.
Luonnollisesti kirjoittaja viittasi, aivan oikein, juuri siihen faktaan, että TouchID:ta ei ole iPadeihin vielä implementoitu.
Kiitos, juuri näin. Myönnettäköön, että kolmannen ja neljännen sukupolven iPadien välillä muistin prossujen eron hiukan pienemmäksi. En silti kolmosestakaan päivittäisi Airiin, eikä liity edes rahaan Lightningin takia ehkä harkitsisin. Tapoja tehdä asioita on toki monia.
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Myin oman iPad3:n tiistaina ja nyt huomenna olisi tarkoitus noutaa tilalla iPad Air 32GB WiFi+Cellular. Suurimmat syyt päivitykseen ovat uusi koko, iOS7:n aavistuksen lagaava meno iPad3:lla ja tallennustilan kasvattaminen 16GB -> 32GB.