iTorsti kirjoitti:En silti kolmosestakaan päivittäisi Airiin, eikä liity edes rahaan
Kaikilla bandeilla toimiva 4G, selkeästi parempi Wi-Fi vastaanotto, 30 % pois painosta, hieman pienempi koko, 5-6x enemmän vääntöä, 25 % parempi akunkesto ja 30 % lyhyempi latausaika.
Kyllä täällä päivittyy talouden molemmat kolmoset...
Viimeksi muokannut .mp5, 31.10.2013 klo 23.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
27" iMac (2013), 11" MBA (2013), iPhone 6, iPad Air, Apple TV
Laars kirjoitti:Mitä ihmettä siellä pitäisi säilöä kymmeniä gigoja?.
Yksi 2 Gt peli, pari isompaa softaa 500–1000 Mt, pari keskikokoista softaa 100–500 Mt, nippu pieniä 50 Mt ohjelmia. 16 GB versiosta olisi enää alle 5 Gt vapaana.
27" iMac (2013), 11" MBA (2013), iPhone 6, iPad Air, Apple TV
Laars kirjoitti:Mitä ihmettä siellä pitäisi säilöä kymmeniä gigoja?.
Yksi 2 Gt peli, pari isompaa softaa 500–1000 Mt, pari keskikokoista softaa 100–500 Mt, nippu pieniä 50 Mt ohjelmia. 16 GB versiosta olisi enää alle 5 Gt vapaana.
Tuleeko joku ongelma jos tilaa on alle 5GB vapaana?
Mika73 kirjoitti:Pitäisi olla ominaisuus ettei noita isoja softia varmisteta läppärille.
Todellakin, itse aina dellaan kaikki >200MB -ohjelmat/pelit niiden kertojen jälkeen kun vedän backupin koneelle. Aivan turhaan niitä varmistetaan laisinkaan, ne saa kuitenkin ladattua netistä uudestaan.
iTorsti kirjoitti:Kiitos, juuri näin. Myönnettäköön, että kolmannen ja neljännen sukupolven iPadien välillä muistin prossujen eron hiukan pienemmäksi. En silti kolmosestakaan päivittäisi Airiin, eikä liity edes rahaan Lightningin takia ehkä harkitsisin. Tapoja tehdä asioita on toki monia.
Ei ole täälläkään mitään aikomusta päivittää hyvin toimivaa 16 GB Cellular kolmosta tähän, toistaiseksi tila on riittänyt ja kaikki tarpeellinen (TVKaista, NetFlix jne) toimii hyvin.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Eiköhän se ole jokaisen oma asia, kuinka isolla muistilla sen Pädinsä ostaa. Itse olen havainnut 32 Gt hyväksi sekä iPhonessa että iPadissa: tykkään kuljetella mukana valokuvia ja koska iPad on muuten yleensä iPhonea tyhjempi, sinne mahtuu lisäksi vielä elokuvia tai muuta satunnaisesti isompaa.
Itse havainnut saman, 32gt sopii ainakin mun käyttöön loistavasti. Tosissaan vanhassa 3rd genissä tuo 16gt alkoi ahdistaa loppuvaiheilla... 64gt olis "varman päälle" mutta "maksaa liikaa" ja tuo 128gt on jo överi.
*iMac ME087 *iPhone 5 *iPad Air *ATV 3 *Time Capsule
amanita kirjoitti:Huomenna lähimpään Apple Storeen toivomaan, että saan 16-gigaisen iPad Air Cellularin.
Oletko ihan varma tuosta? 16 GiB on täynnä hyvin nopeasti ihan jo perusohjelmista ja parista pelistä.
Päätin sittenkin ostaa 32-gigaisen version, hintaero aiemmin ajattelemani ulkoisen pikku tallentimen hankkimiseen oli niin olematon. Olin Apple Storessa täsmälleen kymmeneltä jännittäen, onko mahdollisesti jonoa, ei ollut. Voi olla, että puoti oli avattu jo aiemminkin, aukioloajat netistä tarkasteltuna olivat kuitenkin alkaen kello 10:00 AM. Väkeä oli paikalla jo kohtuullisesti, vapaa myyjä löytyi kuitenkin nopsasti. Ostin harmaan laitteen ja siihen mustan iPad Smart Casen.
Siirtyminen eka version iPadista tähän uusimpaan ei olisi voinut olla suurempi loikka, tutustumiseen uuteen laitteeseen on tässä mennyt aikaa kivasti, korvasta korvaan on hymyä piisannut kaupasta lähtien, niin ja se myyjäkin oli oikein söpööö...
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
amanita kirjoitti:Huomenna lähimpään Apple Storeen toivomaan, että saan 16-gigaisen iPad Air Cellularin.
Oletko ihan varma tuosta? 16 GiB on täynnä hyvin nopeasti ihan jo perusohjelmista ja parista pelistä.
Päätin sittenkin ostaa 32-gigaisen version, hintaero aiemmin ajattelemani ulkoisen pikku tallentimen hankkimiseen oli niin olematon. Olin Apple Storessa täsmälleen kymmeneltä jännittäen, onko mahdollisesti jonoa, ei ollut. Voi olla, että puoti oli avattu jo aiemminkin, aukioloajat netistä tarkasteltuna olivat kuitenkin alkaen kello 10:00 AM. Väkeä oli paikalla jo kohtuullisesti, vapaa myyjä löytyi kuitenkin nopsasti. Ostin harmaan laitteen ja siihen mustan iPad Smart Casen.
Siirtyminen eka version iPadista tähän uusimpaan ei olisi voinut olla suurempi loikka, tutustumiseen uuteen laitteeseen on tässä mennyt aikaa kivasti, korvasta korvaan on hymyä piisannut kaupasta lähtien, niin ja se myyjäkin oli oikein söpööö...
Itekkin ensin ajattelin ostaa 16 gigan mallin, mutta mukaan tarttui 32 gigan malli.
Tosin ipad air 32gb wifi + cellular
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
Hommasin itse eilen 128 wifin kun edellinen oli nelonen 64 muistilla
Itsellä oli välillä melkein täynnä edellinen ja piti miettiä mitä tällä kertaa pitää mukana.
Itse harrastan kuvausta ja myös videoita...
Videot täyttää tilaa kummasti ja kun kansioissa on esim 10 000 kuvaa ja hyvällä laadulla niin vievät myös tilaa...
Käytössä on kyllä suuri ero neloseen näin reilun vuorokauden perusteella...
Viimeksi muokannut JLuu, 2.11.2013 klo 16.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt alkaa tuntua siltä, että pitää nykyinen mini päivittää joko Airiksi tai retina-miniksi. Täytyy käydä kaupassa näpelöimässä tuota Airia ja miettiä asiaa...
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
L-Janne kirjoitti:Nyt alkaa tuntua siltä, että pitää nykyinen mini päivittää joko Airiksi tai retina-miniksi. Täytyy käydä kaupassa näpelöimässä tuota Airia ja miettiä asiaa...
Siun varmaan kannattaa odottaa uutta miniä jos näytön koko on ollut riittävä
delic kirjoitti:Todennäköisesti vaihdan iPad 3:n iPad Airiin, jo pelkästään tuo 200g painosta pois kuulostaa varsin mukavalta, sen verran paljon tätä iPadia tulee käytettyä, että haluaa sen parhaan mielellään.
Ja eiköhän tästä vanhastakin saa hyvät rahat vielä.
täysin samat mietteet
Myin itse juuri oman iPad 3 64Gb wifi + cellular hintaan 410€ varusteineen päivineen kaverille. Olisin saanut siitä varmaan jotain 450 - 480€ hompusta. Eli hyvän hinnan saa ja uusi omistaja selkeästi halvemmalla kuin kaupasta uuden.
ipad 3 wifi 16 myyty 300 eurolla huutonetissä
ja 3 päivää käytetty airia, on se kyllä todellakin ihan eri laite!
JLuu kirjoitti:Siun varmaan kannattaa odottaa uutta miniä jos näytön koko on ollut riittävä
Nii-i, se on vähän siinä ja tässä. Kaipaisin isompaa näyttöä, mutta en raskaampaa laitetta. Testejä lukeneena monet hehkuttavat Airin keveyttä, mutta ainakin eräs miniä aiemmin käyttänyt toimittaja kirjoitti, että kyllä Air siihen verrattuna on selkeästi painavampi. Taisihan se ollakin yli kolmanneksen miniä painavampi.
Toiseksi kaipaisin mobiilidataversiota nykyisen wifi-mallin tilalle, mutta sen mukana tulee kyllä todella roima hinnannousu, ja kuitenkin aika satunnaisesti olisi käyttöä mobiiliyhteydelle. Ärsyttävää, ettei oma yhteyspiste tullut iPhonen control centeriin.
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
JLuu kirjoitti:Siun varmaan kannattaa odottaa uutta miniä jos näytön koko on ollut riittävä
Nii-i, se on vähän siinä ja tässä. Kaipaisin isompaa näyttöä, mutta en raskaampaa laitetta. Testejä lukeneena monet hehkuttavat Airin keveyttä, mutta ainakin eräs miniä aiemmin käyttänyt toimittaja kirjoitti, että kyllä Air siihen verrattuna on selkeästi painavampi. Taisihan se ollakin yli kolmanneksen miniä painavampi.
Toiseksi kaipaisin mobiilidataversiota nykyisen wifi-mallin tilalle, mutta sen mukana tulee kyllä todella roima hinnannousu, ja kuitenkin aika satunnaisesti olisi käyttöä mobiiliyhteydelle. Ärsyttävää, ettei oma yhteyspiste tullut iPhonen control centeriin.
Jos kaipaat isompaa näyttöä niin silloin air on kyllä hyvä
Toki painoa tulee lisää mutta se on ymmärrettävää väkisinkin...
Saman paksuinen on kuin mini...