Gigantin Mac-tarjoukset
-
Re: Gigantin Mac-tarjoukset
Viesti Kirjoittaja andythewhale »
-
Viesti Kirjoittaja Znboy »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Tosin hinnat alkaen -Retinan kohdalla jossain vaiheessa varastosaldona "toimitukset xx.11. alkaen" mutta ei ollut vielä loppuunmyyty. Ja vastaavasti Lumia 920 ja iPhonen kohdalla luki illalla "tarjouserä loppuunmyyty". Eli ehkä koko tarjouserä ei vielä kaikkien tuotteiden osalta ollutkaan varastossa vaan myivät tuotteita jotka toimitetaan myöhemmin. Mene ja tiedä. Kai sitä voi muutaman päivän odotella kun sai koneen niin halvalla..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
edit: Lähetys tuli perille klo 11.
-
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
Viesti Kirjoittaja uuvatti »
Mulla tilaus tehty puoliltapäivin, matkahuolto "vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi". Soitto giganttiin ja aspailija hukassa. "mä tota soitan sulle ihan kohta takaisin ja vähä selvittelen...." jjjjjjjjjep.kamina kirjoitti:Mulla ei ole vielä rekisteröitynyt matkahuollolle, tilaus lauantaina illalla.
Lisätietoja: soittivat gigantista takaisin, kertoivat että matkahuollolla tietävät paremmin. Matkahuollosta taasen sanottiin etteivät he tiedä paketin reitistä kun se on vielä gigantin hoteissa. Hyvä kipantti, hienoa toimintaa.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Jos tavara on tilattu lauantaina, se luultavasti lähtee Ruotsin varastolta maanantaina. Nyt on tiistai. Joku tolkku noissa odotuksissa voisi olla.
-
Viesti Kirjoittaja jaakkoso »
iPad 4
iPhone 5
-
Lähinnä ärsyttää tuo disinformaation levitys. (soita sinne matkahuoltoon, ne kyllä tietää). En minä nyt niin malttamaton muuten varmaan olisi mutta nimimerkki andythewhale tuolla ilmoitti tehneensä tilauksen lauantaina klo 22 ja saaneensa koneen tänään klo 11. Käsittääkseni tilasimme molemmat identtiset laitteet ja asumme molemmat samassa maassa ja tilaukset ovat lähteneet samana päivänä.KunkkuJ kirjoitti:No mikä tuossa Gigantin toiminnassa nyt sitten niin ihmeellistä on? Meinaatteko, että kun teette tilauksen lauantaina, Ruotsin varastosta ampaisee heti yksityiskone matkaan ja tiputtaa tilauksenne taivaalta muutaman tunnin kuluttua? Mitä olen itse Gigantilta tilannut, niin tavara liikkuu kohtuullisella nopeudella, mutta jos viikonloppu osuu väliin, se tietenkin hidastaa paketin kulkua meren yli. Eikä Suomen matkahuolto tietenkään voi tietää lähetyksestä, jos se on vielä Ruotsissa tai merellä.
Jos tavara on tilattu lauantaina, se luultavasti lähtee Ruotsin varastolta maanantaina. Nyt on tiistai. Joku tolkku noissa odotuksissa voisi olla.
Hienosti oletettu, mutta Gigantti eikä Matkahuolto ole tätä vielä kyennyt vahvistamaan. Edelleen: matkahuollon paketinseuranta ilmoittaa että on saanut "sähköisen ennakkoilmoituksen" eilen klo 06:15, ei muuta. Mailitse minulle on kommentoitu Gigantin puolesta että "saat tuotteen kyllä tämän viikon aikana". Noinkohan kun eivät omista järjestelmistään osaa kaivaa edes missä päin skandinaviaa se paketti kulkee.KunkkuJ kirjoitti:Jos tavara on tilattu lauantaina, se luultavasti lähtee Ruotsin varastolta maanantaina. Nyt on tiistai. Joku tolkku noissa odotuksissa voisi olla.
-
Etenkin ilmaisen toimituksen ollessa kyseessä 2-3 arkipäivää mielestäni aivan minimiodotus ilman että kannattaa lähteä asiaa mitenkään selvittämään.
-
En tiedä mitä tilasit mutta mulle tuli 13" Retina 512-gigaisella levyllä ja varastosaldo näytti "5+" tilaushetkellä.uuvatti kirjoitti:nimimerkki andythewhale tuolla ilmoitti tehneensä tilauksen lauantaina klo 22 ja saaneensa koneen tänään klo 11. Käsittääkseni tilasimme molemmat identtiset laitteet ja asumme molemmat samassa maassa ja tilaukset ovat lähteneet samana päivänä.
-
13" Retina 256 levyllä. My bad. Tilaushetkellä näytti >5+ (en nyt muista oliko se 15+ vai 25+)andythewhale kirjoitti:En tiedä mitä tilasit mutta mulle tuli 13" Retina 512-gigaisella levyllä ja varastosaldo näytti "5+" tilaushetkellä.uuvatti kirjoitti:nimimerkki andythewhale tuolla ilmoitti tehneensä tilauksen lauantaina klo 22 ja saaneensa koneen tänään klo 11. Käsittääkseni tilasimme molemmat identtiset laitteet ja asumme molemmat samassa maassa ja tilaukset ovat lähteneet samana päivänä.
-
Gigantti luo itse nuo odotukset lähettämällä maanantaina aamuyöstä "koneesi lähtee tänään, voit seurata tästä" viestin, jossa seuranta ei toi päiviin.KunkkuJ kirjoitti:No mikä tuossa Gigantin toiminnassa nyt sitten niin ihmeellistä on? Meinaatteko, että kun teette tilauksen lauantaina, Ruotsin varastosta ampaisee heti yksityiskone matkaan ja tiputtaa tilauksenne taivaalta muutaman tunnin kuluttua? Mitä olen itse Gigantilta tilannut, niin tavara liikkuu kohtuullisella nopeudella, mutta jos viikonloppu osuu väliin, se tietenkin hidastaa paketin kulkua meren yli. Eikä Suomen matkahuolto tietenkään voi tietää lähetyksestä, jos se on vielä Ruotsissa tai merellä.
Jos he kertoisivat viestissä, että kone lähtee ruotsista ja odottavat sen siirtyvän matkahuollolle 2-3pv sisällä jonka jälkeen linkki toimii olisi käyttäjillä realistiset odotukset. Pitäisikö minun tietää että kone tulee ruotsista? Miten? Jos he kertovat sen lähtevån ja seurantakoodi on matkahuollolle oletan tietysti sen lähtevän suomesta matkahuollolla.
Viimeksi kun tilasin ipadin ihmettelin tuota kovasti. Monen päivän jälkeen matkahuollon linkki kertoi että se on jakelussa, mutta sekään ei oikeasti tarkoittanut jakelua minulle vaan alihankkijalle joka olisi tuonut sen vasta viikonlopun jälkeen...
-

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Totta tuokin. Monta kyselyä ja ihmettelyä jäisi pois, jos Gigantti tosiaan kertoisi, että tavara on vasta lähtenyt liikkeelle Ruotsista ja ilmestyy Matkahuollon seurantaan keskimäärin parin päivän sisällä. Tässä tapauksessa tieto tuskin lisäisi tuskaa, pikemminkin päin vastoin.kamina kirjoitti:Gigantti luo itse nuo odotukset lähettämällä maanantaina aamuyöstä "koneesi lähtee tänään, voit seurata tästä" viestin, jossa seuranta ei toi päiviin....
-
Joo, viestintä on vaikea laji. Viimeksi googlasin toimitusta ja kaikki paikat olivat täynnä ihmisiä haukkumassa sitä, loppujen lopuksi muuttamalla vähän tuon yhden sähköpostin sisältöä ihmiset olisivat todennäköisesti ihan tyytyväisiä.KunkkuJ kirjoitti:Totta tuokin. Monta kyselyä ja ihmettelyä jäisi pois, jos Gigantti tosiaan kertoisi, että tavara on vasta lähtenyt liikkeelle Ruotsista ja ilmestyy Matkahuollon seurantaan keskimäärin parin päivän sisällä. Tässä tapauksessa tieto tuskin lisäisi tuskaa, pikemminkin päin vastoin.kamina kirjoitti:Gigantti luo itse nuo odotukset lähettämällä maanantaina aamuyöstä "koneesi lähtee tänään, voit seurata tästä" viestin, jossa seuranta ei toi päiviin....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja b_t_ »
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
-
Näinhän se menee. Lisäksi (kauan sitten eräänä lauantaina tilatun) iPadin kohdalla torstaina sanottiin että se on "jakelussa". Oletin tämän tarkoittavan samaa kuin kaikkien muiden toimittajien pakettien kohdalla; että sitä ollaan nyt tuomassa minulle kotiin. Oikeasti se tarkoitti, että matkahuolto oli antanut sen jollekin alihankkijalle tuotavaksi. Alihankkija ei ehtinyt tuoda sitä torstaina eikä perjantaina, vaan olisin saanut sen vasta seuraavalla viikolla, koko tuon ajan seurannassa lukisi "jakelussa".deissi kirjoitti:Parhaan ymmärrykseni mukaan ennakkoilmoitus Matkahuollolle tulee siinä vaiheessa kun tilaus on Ruotsissa käsitelty ja lähtee siitä rekassa kohti Suomea. Matkahuollon seurantaan paketti "oikeasti" pamahtaa kuitenkin vasta sitten, kun paketti on Suomessa ja luovutettu Matkahuollolle. Joku fiksumpi voi korjata, jos olen väärässä.
Onneksi alihankkija antoi kuitenkin minun noutaa sen häneltä jostain toimistolta vantaalla, menihän siinä sitten pari tuntia autoillessa, semmosta se on kun odottaa uutta lelua 8)
Laitoin silloin gigantille palautetta, mutta tuskin nuo nyt asiakaspalvelusta kovin pitkälle ylöspäin valuvat noinkin isossa firmassa. Prosessissahan ei sinällään ole mitään erityisen outoa (gigantti tosin oli käsityksessä että matkahuollon alihankkija toimittaa iltaisin ja viikonloppuisin jota ei tee), mutta viestinnällisesti se on täysi katastroofi. Viimeksi odotin viikonlopusta torstaihin että se "lähetetään tänään, seuraa tästä" linkki rupeaisi toimimaan, saman tien siinä luki jakelussa joka kuitenkin tarkoittaisi jakelua 4pv kuluttua.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-

-
Viesti Kirjoittaja tjarvine »
-
Viesti Kirjoittaja pumpernikkeli »
Joo, mulla sama mutta isommassa laatikossa ei ollut mitään pehmustetta. Ihan päätöntä hommaa.tjarvine kirjoitti:Mielestäni aivan käsittämättömästi pakattu tämä kone. Macbookin laatikko isommassa laatikossa jossa yksi pehmusta. Mitä hemmettiä... kone liikkui isossa laatikossa ihan miten päin sattuu..
-
Viesti Kirjoittaja -RP- »
Eli ruskeassa paketissa ei ollut näitä neljää kulmatukea, jotka pitävät varsinaisen myyntipakkauksen paikoillaan?pumpernikkeli kirjoitti:Joo, mulla sama mutta isommassa laatikossa ei ollut mitään pehmustetta. Ihan päätöntä hommaa.tjarvine kirjoitti:Mielestäni aivan käsittämättömästi pakattu tämä kone. Macbookin laatikko isommassa laatikossa jossa yksi pehmusta. Mitä hemmettiä... kone liikkui isossa laatikossa ihan miten päin sattuu..
-
Mulla valkoinen brandattu myyntipakkaus oli kulmatuilla varustetussa ruskeassa laatikossa (kuten tavallista) mutta tämä laatikko oli sujautettu suurempaan ruskeaan laatikkoon jossa oli kovin vähänlaisesti fylliä joten pienempi ruskea laatikko pääsi liikkumaan suuremman ruskean laatikon sisällä. Siitä lienee noilla muillakin kyse.-RP- kirjoitti:Eli ruskeassa paketissa ei ollut näitä neljää kulmatukea, jotka pitävät varsinaisen myyntipakkauksen paikoillaan?pumpernikkeli kirjoitti:Joo, mulla sama mutta isommassa laatikossa ei ollut mitään pehmustetta. Ihan päätöntä hommaa.tjarvine kirjoitti:Mielestäni aivan käsittämättömästi pakattu tämä kone. Macbookin laatikko isommassa laatikossa jossa yksi pehmusta. Mitä hemmettiä... kone liikkui isossa laatikossa ihan miten päin sattuu..
-
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka