KenSu kirjoitti:Vklnuppi kirjoitti:^Tuo oli ihan hyvä tietää omaankin "ongelmaani" En haluaisi neuvoa (kun en osaa), mutta käsitykseni mukaan noita pääkäyttäjä oikeuksia ei kannattaisia olla yhdelläkään joka päiväisessä käytössä olevalla tilillä. Tosin eilen ihmettelin kun MacMini ei kysellyt mitään pääkäyttäjätunnuksia esim. Spotifyta asentaessa käyttötililtä.
Ilmeisesti Snow Leopardista Mavericksiin järjestelmä on kehittynyt sen verran, ettei kysy enää tunnuksia jos asennetaan luotettavasta lähteestä. Tämä Snow Leopard kysyy joka kerta.
Spotify asentuu käyttäjän omaan henkilökohtaiseen Ohjelmat-kansioon eikä kaikille käyttäjille yhteiseen, joten sitä asennettaessa ei tarvita pääkäyttäjän salasanaa.
Palataas tähän kun sain vihdoin Miniin hw:t asennettua. Mulla ei ole siis kokemusta Snow Leopardin ja Mavericksin välissä olevista käyttis versioista, joten hyppäys on melkoinen.
Pitäisi tehdä neljä tiliä:
1. Pääkäyttäjä (minun appleID/icloud tili)
2. Minä (samat)
3. Kämppis (oma appleID/icloud)
4. Vieras (eli kemutili) (tähän ei tarvita kumpaakaan)
Vierastilin kautta en onnistunut asentamaan edes Spotifyta, kysyi pääkäyttäjän salasanaa kahteen otteeseen (installerin käynnistys, asentamisen käynnistys) mutta lopulta tuli virhe ?
Muuten homma tilien suhteen toimii, mutta Snow Leopard kysyi aina ohjelmia asentaessa/poistaessa pääkäyttäjän salasanaa. Mavericks ei tunnu tästä välittävän vaan asentaa ohjelmat suoraan sen enempää kyselemättä, poistaa en vielä koittanut. Onko tämä ihan normaalia ja perustuuko se tuohon Applen mainitsemiin "luotettaviin lähteisiin" ?
Voinko jotenkin asentaa kerralla ohjelman kaikille käyttäjille ? Esim. Spotify saisi mennä suoraan joka tilille.
Miksi en saa muistiinpanoja synkkaukseen ? iPad Minin ja iPhonen välillä synkkaus toimii, kaikissa sama appleid/icloud tili syötettynä.
Mistä saan valita mitkä iMessaget Mini vastaanottaa ? On aivan turha vastaanottaa sillä puhelimeen/puhelimesta lähetettyjä. Mulla on appleID ja iCloud tunnus täysin samat, Onko tämä riski tai huono asia ?
Tosin iCloud tilissä on lisäksi Applen vaatima icloud-päätteinen sähköpostiosoite, koska muuten muistiinpanojen jne. synkkaus ei toimi. En tarvitse iCloudia sähköpostille vaan tuo vanha virallinen osoitteeni ajaa sen.
Minissä on SSD käyttislevynä ja alkuperäinen 1Tb kovo medialevynä. Kun nyt alan siirtää musiikkikirjastoani ja elokuviani Minin toiselle kovolle, niin voinko tehdä suoraan windows tyyliin kansiorakenteen sinne vai vaatiiko jotain kikkailua iTunes/iPhoto tyyliin? En käytä iTunesia vaan mediat toistaa VLC/Plex/Spotify.
Kiitos jos joku jaksaa koko itkuni lukea ja vielä neuvoakin.