Adobe Creative Cloud -ongelma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adobe Creative Cloud -ongelma
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Ostin ja latasin Adobe Creative Cloudin ja silti useimmat ohjelmat ilmoittavat avatessaan että tämä on kokeiluversio.
Adoben sivuilla mun tilillä näkyy tilaus ja kuittikin tuli sähköpostiin, mutta ei ole sarjanumeroita saatavilla. Ja jostain luinkin ettei sarjanumeroa tarvitse, koska Cloud haistelee ID:n osotoksia. Laitoin asiasta sähköpostia myös Adobelle, mutta ei ole tullut vastausta.
Kaveri osti kanssa, mutta upgraden, joten siellä tilillä oli vanhan CS4:n sarjanumero tallessa. Onko se sitten erona?
Olen myös Adoben softat uninstalloinut ostoksen jälkeen, mutta tuloksetta.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miten kannattaa edetä? 10 päivää trialiä jäljellä...
Adoben sivuilla mun tilillä näkyy tilaus ja kuittikin tuli sähköpostiin, mutta ei ole sarjanumeroita saatavilla. Ja jostain luinkin ettei sarjanumeroa tarvitse, koska Cloud haistelee ID:n osotoksia. Laitoin asiasta sähköpostia myös Adobelle, mutta ei ole tullut vastausta.
Kaveri osti kanssa, mutta upgraden, joten siellä tilillä oli vanhan CS4:n sarjanumero tallessa. Onko se sitten erona?
Olen myös Adoben softat uninstalloinut ostoksen jälkeen, mutta tuloksetta.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miten kannattaa edetä? 10 päivää trialiä jäljellä...
Viimeksi muokannut Macco, 11.6.2012 klo 14.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon viilausta
Syy: Otsikon viilausta
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
-
Re: Adobe Creative Cloud -ongelma
Viesti Kirjoittaja Tukkonokka »
Adobella on tunnistettu ongelma ja bugifiksiä tehdään. (http://forums.adobe.com/message/4507301)
Kyse on ilmeisesti jostain häröstä joka liittyy vanhempien CS-versioiden toimintoihin tämän Creative Cloudin kanssa. Pitäisi pelittää Creative Cloudin softien ihan ok, vaikka onkin ns. trialina. Tuota adobe-forumin ketjua kannattanee seurata. Bugi siis pompsahtanut esiin ihan tässä näinä päivinä. Käsittääkseni.
Kyse on ilmeisesti jostain häröstä joka liittyy vanhempien CS-versioiden toimintoihin tämän Creative Cloudin kanssa. Pitäisi pelittää Creative Cloudin softien ihan ok, vaikka onkin ns. trialina. Tuota adobe-forumin ketjua kannattanee seurata. Bugi siis pompsahtanut esiin ihan tässä näinä päivinä. Käsittääkseni.
Kiitos, näin meillä kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja PeteM »
Sama ongelma täällä, vielä kolme päivää jäljellä Photoshopin "trialia". Mitä sitten tapahtuu? Olen ollut pariin otteeseen Adobeen yhteydessä asiasta ja siellä käskettiin poistaa ja asentaa kaikki ohjelmat uusiksi mikä ei auttanut ongelmaan ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja PeteM »
Parin tunnin chattailun jälkeen Adoben intialaisen tuen kanssa, löytyi ratkaisu. Olen ostanut Creative Cloud jäsenyyden englanniksi (mitään muita vaihtoehtoja ei mielestäni ollut tarjolla) mutta olen asentanut ohjelmat suomeksi. Eli Application Managerista pitää valita kieleksi englanti (pieni nuoli oman nimen vieressä) ennen kuin asentaa ohjelman. Ja sitten toimii, eipä tuo paljoa nyt haittaa vaikka onkin englanniksi..
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Täällä samaten odotellaan CC lisenssinumeroa viidettä päivää - nyt mennään trialilla. Hermostuttaa vähän, olin asiakastukeen jo heillä yhteydessä pari päivää sitten, käskettiin odottaa. Käsittely kuulemma kesken.
Siirryin siis CS6 (Volyme licensing) ---> Creative cloud for teams (Alennettu hinta). Tilaus meni hyvin ja kaikki muuten toimii ja kukkuu.
Onko kellään kokemusta ja tietoa, miten kauan prosessi kestää tahi mitä kannattaa nyt tehdä, ennenkuin trial päättyy ja kurat on selkeästi housussa?
Siirryin siis CS6 (Volyme licensing) ---> Creative cloud for teams (Alennettu hinta). Tilaus meni hyvin ja kaikki muuten toimii ja kukkuu.
Onko kellään kokemusta ja tietoa, miten kauan prosessi kestää tahi mitä kannattaa nyt tehdä, ennenkuin trial päättyy ja kurat on selkeästi housussa?
-
Viesti Kirjoittaja neogen »
Aika hankalaa on Adoben kanssa. Pitäisi CS 6 master collection päivittää CC-palveluksi, mutta eipä näytä onnistuvan millään tempulla. Kirjautuminen onnistuu, mutta CC:tä tilatessa palvelu haluaa verifioida mun sähköpostiosoitteen ja lähettää sitä varten meilin, jota ei koskaan tule. Yritetty on riittävän monta kertaa.
Samoin näiden intianpoikien kanssa on nyt kaksi päivää kolmeen eri kertaan chattailtu, ja joka kerta lopuksi ne siirtää tämän homman käsittelyn seuraavalle portaalle, jonka pitäisi ottaa yhteyttä, mutta niin ei tapahdu koskaan. Otinpa huvikseni ruutukaappaukset noista, pojat on kovin kohteliaita, mutta kaikissa lopputulos tasan nolla.
Homma juontaa alkunsa vanhaan adobe ID:hen, jossa on ikivanha Applen sähköpostiosoite tunnarina. Sitä ei voi kuulemma vaihtaa, mutta ei Adobelle mene millään perille, että se sähköposti ei ole toiminut kahdeksaan vuoteen. Joskus reilu vuosi sitten oli joku suomalainen tukijesse langan päässä kun koitin saada tähän jotakin tolkkua, mutta sekin oli sitä mieltä, että sitä toimimatonta tunnaria ei voi muuttaa. Nyt se sama toimimaton tunnari jumittaa tässä. Pääsen kirjautumaan uudella tunnuksella Adoben sivuille, mutta CC:n lataaminen ei sitten enää onnistukaan.
Nyt ei enää Intian ja Irlannin tukipojille ole mitään käyttöä tässä sopassa, ainoa ratkaisu on ihan kotimainen tuki, joka tulee suoraan Adobelta ja voi itse vaikuttaa näihin asioihin. Onko kellään mitään hyvää ehdotusta, ennen kuin lähden itse käymään Lars Sonckin kaari kuudessatoista?
Samoin näiden intianpoikien kanssa on nyt kaksi päivää kolmeen eri kertaan chattailtu, ja joka kerta lopuksi ne siirtää tämän homman käsittelyn seuraavalle portaalle, jonka pitäisi ottaa yhteyttä, mutta niin ei tapahdu koskaan. Otinpa huvikseni ruutukaappaukset noista, pojat on kovin kohteliaita, mutta kaikissa lopputulos tasan nolla.
Homma juontaa alkunsa vanhaan adobe ID:hen, jossa on ikivanha Applen sähköpostiosoite tunnarina. Sitä ei voi kuulemma vaihtaa, mutta ei Adobelle mene millään perille, että se sähköposti ei ole toiminut kahdeksaan vuoteen. Joskus reilu vuosi sitten oli joku suomalainen tukijesse langan päässä kun koitin saada tähän jotakin tolkkua, mutta sekin oli sitä mieltä, että sitä toimimatonta tunnaria ei voi muuttaa. Nyt se sama toimimaton tunnari jumittaa tässä. Pääsen kirjautumaan uudella tunnuksella Adoben sivuille, mutta CC:n lataaminen ei sitten enää onnistukaan.
Nyt ei enää Intian ja Irlannin tukipojille ole mitään käyttöä tässä sopassa, ainoa ratkaisu on ihan kotimainen tuki, joka tulee suoraan Adobelta ja voi itse vaikuttaa näihin asioihin. Onko kellään mitään hyvää ehdotusta, ennen kuin lähden itse käymään Lars Sonckin kaari kuudessatoista?
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mac OS: /Users/user_name/Library/Application Support/Adobe
Windows XP: Drive:\Documents and Settings\user_name\Local Settings\Application Data\Adobe
Windows 7: Drive:\Users\user_name\AppData\Local\Adobe
Tuolta roskikseen opm.db.
Minulla auttoi.
Windows XP: Drive:\Documents and Settings\user_name\Local Settings\Application Data\Adobe
Minulla auttoi.
-
Viesti Kirjoittaja neogen »
Hyvä vinkki, ja testasin oitis, mutta ei toivoakaan. Lähettivät jälleen sähköpostin osoitteen verfioimista varten, joka ei tietenkään tule perille, kuten ei koskaan ennekään. Tämä sähköpostihomma on nyt testattu reilu 20 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Minulla ei User/username -kansion alla ole lainkaan Library-kansiota. Myöskään millään haulla ei opm.db -nimistä tiedostoa löydy.Macco kirjoitti:Mac OS: /Users/user_name/Library/Application Support/Adobe
Minulla auttoi.
Ainoastaan Macintosh HD -juuressa on Library/Application Support/Adobe. Siellä alla on aika lailla tavaraa, enkä yhtään tiedä, mitä hakea ja mistä.
Huhhuh.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Taitaa olla piilotettuna se käyttäjän kirjasto-kansio.
Paina (Finder aktiivisena) shift-omppu-G ja laita siihen avautuvaan ikkunaan /Users/käyttäjänimesi/Library/
Tuolla tavalla pääsee navigoimaan suoraan siihen käyttäjän omaan kirjasto-kansioon. Ja hakuhan ei näytä lainkaan järjestelmätiedostoja.
Paina (Finder aktiivisena) shift-omppu-G ja laita siihen avautuvaan ikkunaan /Users/käyttäjänimesi/Library/
Tuolla tavalla pääsee navigoimaan suoraan siihen käyttäjän omaan kirjasto-kansioon. Ja hakuhan ei näytä lainkaan järjestelmätiedostoja.
Viimeksi muokannut Macco, 12.11.2013 klo 8.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Kiitos, löytyi! Minullakaan tiedoston poistaminen ei poistanut ongelmaa; ennen db-tiedoston poistamista kirjaudun ulos adobe-tililtäni ja suljin CC:n.Macco kirjoitti:Taitaa olla piilotettuna se käyttäjän kirjasto-kansio.
Ihmeellistä tässä on, että asennetuista ohjelmistani Bridge toimii ok, eikä kysele mitään seriaaleja. Mutta mm. Photoshop ja InDesign nillittävät joka kerta ja vaativat ohjelman lisensoimista tai trial-käytön jatkamista. ja jäljellä parisen viikkoa.
Olen kertaalleen uninstalloinut CC:n ja asentanut CC-ohjelmat uudelleen. En poistanut koneelta CS6-versioita ennen asennusta. Nyt osa CS6-ohjelmista ei joko a) aukea tai b) niitä ei voi uninstalloida, koska CC-versiot ovat ilmeisesti muuttaneet ainakin osaa järjestelmäasetuksista?
Eli olisihan tuo CC-systeemi pakko saada toimimaan, koko järjestelmän uudelleenasennukseen ei yksinkertaisesti ole aikaa käytettäväksi loppuvuonna. Käyttiksenähän mulla on Mavericks.
Onko asiakaspalveluun soittamisesta mitään apua, kokemuksia? Palveluhan annetaan enää vain Lontooksi, onko siellä samat kaverit latomassa kohteliaisuuksia kuin mitä online chat-palvelussakin - paljon kauniita sanoja but nothing happens.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Minulla CS6 sai jo tuollaisen spontaanin Trial-versiokohtauksen. Jotenkin se korjattiin tuen avulla tai ilman tai jotenkin. Muista enää. Melko ihmeissään olivat.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Öö, no nyt mullakin on tämä sama ongelma. Löysin tuollaisen opm.db tiedoston täältä:
/Users/user_name/Library/Application Support/Adobe/OOBE/opm.db
Heitin tiedoston työpöydälle ja avasin Illustratorin. Ei ainakaan nyt ilmoittanut Trialista..
/Users/user_name/Library/Application Support/Adobe/OOBE/opm.db
Heitin tiedoston työpöydälle ja avasin Illustratorin. Ei ainakaan nyt ilmoittanut Trialista..
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Minulla meni vuodenvaihteessa todella mielenkiintoiseksi koko prosessi tämän CC:n kanssa. Ja jatkuu edelleen...
"Lyhyestä" virsi kaunis:
Tilasin palvelun siis lokakuun lopulla. Ei saatu toimimaan millään, trial-versioista vain ilmoitteli. Otin yhteyttä niin viestillä, chat-palvelulla kuin puhelimellakin. Vetäisin rekliksen naamakirjassakin.
"Yessööl, I'm solli ty infoom juu sööl... thänk juu foo jooo peissens..." Samat liirumlaarumit joka tuutista.
Lopulta laitoin kirjallisen irtisanomisilmoituksen marraskuun lopulla, koska kyllästyin sähläämiseen. Lupasivat kahden-kolmen päivän vahvistusajan. Viikon päästä soitin, homma edelleen kesken ja puissa.
Sattuipa kuitenkin, että tällä kerralla oli osaava henkilö toisessa päässä, jonka kanssa saatiin homma pelittämään. Olin tyytyväinen ja ilmoitin, että jatkan sittenkin CC:n (CC for teams) tilausta.
Tämä viimeisin keskustelu oli muuten semmoinen, mistä ainoana tuli vahvistus ihan spostiin (tiketti). Aiemmista aina luvattin transkriptio lähettää, mutta eipä tullut mitään mistään ikinä.
Kolmisen viikkoa kului, kunnes juuri ennen joulunviettoon kirmaamista tulee kirjallinen ilmoitus palvelun irtisanomisesta. Eipä ollut sitten peruttukaan irtisanomista. Ja eikun uusi rumba käyntiin - viisi online chat-tuokiota ja kolme soittoa - tietysti aina eri henkilölle.
Ei kuulemma mitään tehtävissä "tilini on lakkautettu kokonaan". Ja koska joku hemmetin käsittelyaika ja reklamaatioaika oli mennyt umpeen. Varoittivat visusti, että palvelut lakkaavat heti/viimeistään tammikuun alussa. Neuvoivat tekemään uuden tilauksen/perustamaan uuden tilin samalla sähköpostiosoitteilla ja tiedoilla, kun palvelu lakkaa toimimasta.
Noh, tämän päivän tilanne on (nyt kohta siis helmikuu päätöksessään):
- CC ohjelmistot toimivat edelleen ja kukkuu
- minulta ei peritä niistä kuukausimaksua (?)
- Adobe Acrobat Pro (CS6?) haluaa syötettäväksi CS6-serialin joka kerta kun sen avaa. Tämä on se ärsyttävin juttu tällä hetkellä, onko apuja tähän?
Lisäksi:
.. En uskalla toistaiseksi käyttää CC-ohjelmistoja, koska jos lakkaavat yhtäkkiä toimimasta, niin sitten I'm really screwed, koska projekteissä älytön kiire eikä aikaa ylimääräisiin lähiviikkoina ole. Käytän siis vanhoja CS6-ohjelmia varmuuden vuoksi. Photari, illustratot jne. vielä pystyisikin käyttämään ristiin, mutta InDesign on se tärkein nyt ja CS6:lla ei CC-version tiedostot aukeakaan.
... En pysty luomaan uutta tilia nykyisellä/validilla spostillani, jotta voisin tarvittaessa tilata CC:n uudestaan. CC fot teams -tili on edelleen aktiivinen. En myöskään pysty tiliin liittämään uutta istuntoa samalla sähköpostilla, koska olen CC for teams -tilin perustaja ja ko. sposti on jo liitetty tiimiin. Ko. spostia en myöskään pysty poistamaan istunnoista (seats). Täysi pattitilanne.
Siis niinkuin MitVit?
"Lyhyestä" virsi kaunis:
Tilasin palvelun siis lokakuun lopulla. Ei saatu toimimaan millään, trial-versioista vain ilmoitteli. Otin yhteyttä niin viestillä, chat-palvelulla kuin puhelimellakin. Vetäisin rekliksen naamakirjassakin.
"Yessööl, I'm solli ty infoom juu sööl... thänk juu foo jooo peissens..." Samat liirumlaarumit joka tuutista.
Lopulta laitoin kirjallisen irtisanomisilmoituksen marraskuun lopulla, koska kyllästyin sähläämiseen. Lupasivat kahden-kolmen päivän vahvistusajan. Viikon päästä soitin, homma edelleen kesken ja puissa.
Sattuipa kuitenkin, että tällä kerralla oli osaava henkilö toisessa päässä, jonka kanssa saatiin homma pelittämään. Olin tyytyväinen ja ilmoitin, että jatkan sittenkin CC:n (CC for teams) tilausta.
Tämä viimeisin keskustelu oli muuten semmoinen, mistä ainoana tuli vahvistus ihan spostiin (tiketti). Aiemmista aina luvattin transkriptio lähettää, mutta eipä tullut mitään mistään ikinä.
Kolmisen viikkoa kului, kunnes juuri ennen joulunviettoon kirmaamista tulee kirjallinen ilmoitus palvelun irtisanomisesta. Eipä ollut sitten peruttukaan irtisanomista. Ja eikun uusi rumba käyntiin - viisi online chat-tuokiota ja kolme soittoa - tietysti aina eri henkilölle.
Ei kuulemma mitään tehtävissä "tilini on lakkautettu kokonaan". Ja koska joku hemmetin käsittelyaika ja reklamaatioaika oli mennyt umpeen. Varoittivat visusti, että palvelut lakkaavat heti/viimeistään tammikuun alussa. Neuvoivat tekemään uuden tilauksen/perustamaan uuden tilin samalla sähköpostiosoitteilla ja tiedoilla, kun palvelu lakkaa toimimasta.
Noh, tämän päivän tilanne on (nyt kohta siis helmikuu päätöksessään):
- CC ohjelmistot toimivat edelleen ja kukkuu
- minulta ei peritä niistä kuukausimaksua (?)
- Adobe Acrobat Pro (CS6?) haluaa syötettäväksi CS6-serialin joka kerta kun sen avaa. Tämä on se ärsyttävin juttu tällä hetkellä, onko apuja tähän?
Lisäksi:
.. En uskalla toistaiseksi käyttää CC-ohjelmistoja, koska jos lakkaavat yhtäkkiä toimimasta, niin sitten I'm really screwed, koska projekteissä älytön kiire eikä aikaa ylimääräisiin lähiviikkoina ole. Käytän siis vanhoja CS6-ohjelmia varmuuden vuoksi. Photari, illustratot jne. vielä pystyisikin käyttämään ristiin, mutta InDesign on se tärkein nyt ja CS6:lla ei CC-version tiedostot aukeakaan.
... En pysty luomaan uutta tilia nykyisellä/validilla spostillani, jotta voisin tarvittaessa tilata CC:n uudestaan. CC fot teams -tili on edelleen aktiivinen. En myöskään pysty tiliin liittämään uutta istuntoa samalla sähköpostilla, koska olen CC for teams -tilin perustaja ja ko. sposti on jo liitetty tiimiin. Ko. spostia en myöskään pysty poistamaan istunnoista (seats). Täysi pattitilanne.
Siis niinkuin MitVit?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Creative Cloudin Desktop - widget - tai mikä se nyt on toi mikä tonne yläreunaan liimautuu - niin rupes kaatuilee. Kaikee foorumeilta löytynyttä on kokeiltu ja viimesempänä täysi putsaus creative cloud cleanerilla ja sit vielä käsin mitä adobeen liittyvää löytyi softineen kaikkineen.
Uudelleen asennuksessa ongelmia kun tuo Creative Cloudin hallintasofta - toi samainen desktopsovellus joka liimautuu tonne ylös niin ei käynistynyt useasta asennus - poisto - oikeuksien korjaus - ja boottaus yrityksestä huolimatta.
Se millä sain toimimaan oli root käyttäjän enabloiminen ja sit root tilillä poisto - oikeuksien korjaus - boottaus ja uudelleen asennus... jo aukes tuo CC desktop sovellus ja sitä kautta sain kaikki Adoben softat asennettua. Nyt alle pvä tosta niin sama ongelma eli tuo CCn sovellus ei käynnisty vaan kaatuu käynistäessä yläpalkissa vilahtaen. Ei jaksaisi samaa rumbaa uudestaan.. mikäköhän tässä nyt mättää?
Johonkin käyttistason oikeushommaan toi liittyyn kun kerran tossa huomasin että CC apin tappamisessa näkyy TERMINATED-teksti ton päällä kun joku palomuuri toi sen ekan kerran esiin.. vedin nekin oletusasetuksille mutta mikään ei tunnu auttavan. Muutenkin toi Root-ratkaisu viittaisi jotenkin tähän.. apuja?
Edit: Semmonen lisäys - tarkennus et Root userin kun enabloin uudestaan niin sillä kun loggaantuu koneelle niin kyseisessä root-profiilissa pelittää, asensin pari Adobe softaa lisää ja tarkennuksena edelliseen niin Adoben softat kylläkin toimii kaikkialla mutta ei tuo Creative Cloud palikka. Joku oikeushässäkkä tässä nyt varmasti on... osaako sanoa joku miten sais fixattua?
Uudelleen asennuksessa ongelmia kun tuo Creative Cloudin hallintasofta - toi samainen desktopsovellus joka liimautuu tonne ylös niin ei käynistynyt useasta asennus - poisto - oikeuksien korjaus - ja boottaus yrityksestä huolimatta.
Se millä sain toimimaan oli root käyttäjän enabloiminen ja sit root tilillä poisto - oikeuksien korjaus - boottaus ja uudelleen asennus... jo aukes tuo CC desktop sovellus ja sitä kautta sain kaikki Adoben softat asennettua. Nyt alle pvä tosta niin sama ongelma eli tuo CCn sovellus ei käynnisty vaan kaatuu käynistäessä yläpalkissa vilahtaen. Ei jaksaisi samaa rumbaa uudestaan.. mikäköhän tässä nyt mättää?
Johonkin käyttistason oikeushommaan toi liittyyn kun kerran tossa huomasin että CC apin tappamisessa näkyy TERMINATED-teksti ton päällä kun joku palomuuri toi sen ekan kerran esiin.. vedin nekin oletusasetuksille mutta mikään ei tunnu auttavan. Muutenkin toi Root-ratkaisu viittaisi jotenkin tähän.. apuja?

Edit: Semmonen lisäys - tarkennus et Root userin kun enabloin uudestaan niin sillä kun loggaantuu koneelle niin kyseisessä root-profiilissa pelittää, asensin pari Adobe softaa lisää ja tarkennuksena edelliseen niin Adoben softat kylläkin toimii kaikkialla mutta ei tuo Creative Cloud palikka. Joku oikeushässäkkä tässä nyt varmasti on... osaako sanoa joku miten sais fixattua?
Viimeksi muokannut IIIMacci, 5.1.2015 klo 22.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka