Moi,
Olis yksi emolevyvikainen MacBook Pro vuodelta 2008, se legendaarinen vuosi...
Onko kellään kokemusta Atk-huolto Helsingin Verkkotalosta. Korjaavat kuulemma kannettavien emolevyjäkin?
http://www.huolto.verkkotalo.fi
Helsingin Verkkotalo?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Helsingin Verkkotalo?
Viesti Kirjoittaja MCRamiStereo »
-
Re: Helsingin Verkkotalo?
Viesti Kirjoittaja Leon »
Lähetin oman koneeni tänään huoltoon. Kerron tulokset myöhemmin..MCRamiStereo kirjoitti:Moi,
Onko kellään kokemusta Atk-huolto Helsingin Verkkotalosta. Korjaavat kuulemma kannettavien emolevyjäkin?
iMac 12,2, Macbook Pro 5,5, AppleTV3, iPad Pro 10.5 & iPhone 15
Hackintosh: on.
-
Joo ja minä puupää buuttailin konetta, kun näyttöön tuli kymmenkunta pystyraitaa. Ajattelin, että joku tilapäinen häiriö ja menihän buuttaamalla ohitse. Olis kannattanut googlata, olis mennyt takuuseen koko emolevy. Nyt kun kone simahti lopullisesti, niin eipä sitä enää todisteta.
-
Viesti Kirjoittaja Johan_K »
Kokeilin Helsingin Verkkotaloa toisen sivuston suosituksen perusteella (ehkä heidän oma kirjoituksensa - tämä on todella iso ongelma netissä olevien suositusten kanssa, kun ei voi aina tietää mihin voi luottaa). Jouduin todellakin pettymään enkä voi suositella heidän käyttämistään ainakaan oman kokemukseni perusteella. Nettisivuilla oleva hinta oli todella edullinen, joten soitin heille ja kysyin että onko korjaus todellakin noin edullinen. Epäilykseni olisi voinut herätä jo siitä, että huomasin työntekijän olevan ulkomaalainen, mutta päätin etten anna sen vaikuttaa. Minulle vastattiin, että kyllä on, mutta sitten täytyy katsoa onko siinä jotain muuta vikaa ja että minulle ilmoitetaan lopullinen hinta ennen kuin toimitaan. Jätin koneen heille, vaikka myös liikkeen ulkoasu herätti epäilyksiä. Sitä ei voi verkkotaloksi kutsua edes leikilläänkin - piskuinen, likainen, romuvaraston näköinen huone Myllypuron sossun yläkerrassa. Sitten sain about viikon päästä tekstarin että korjaus on aloitettu, osat tilattu ja annettu hinta oli TUPLA alkuperäisestä. Soitin sinne vihaisena, että miten hinta nyt yhtäkkiä tuplaantui ja että eihän työtä pitänyt aloittaa ennen kuin annoin varmistuksen asialle. Syyksi he sanoivat että olivat yrittäneet soittaa minulle edellisenä päivänä mutta en vastannut! Noh, annoin tämän vielä mennä, mutta sitten he soittivat ja ilmoittivat että kone ei toimi vieläkään ja hintaa nousee vielä. Lopullinen hinta olisi ollut lähes kolminkertainen siihen mikä minulle puhelimessa ilmoitettiin ja mikä myös löytyy verkkosivuilta. Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja sain kaupan peruttua. He vaativat minua kuitenkin vielä maksamaan koneen tarkastusmaksun! Se oli mainittu siinä paperissa jonka allekirjoitin kun jätin koneen heille ja jossa muuten lukee, että haluavat maksut käteisellä. Nyt kun myöhemmin ajattelen niin toivon että tässä vaiheessa olisin kääntynyt takaisin koneineni, mutta kun olin Myllypuroon asti tullut, tuli tehtyä tämä paha virhe. Olin todella vihainen kun menin hakemaan konetta, sillä tunsin tulleeni pahemman kerran huijatuksi, mutta yllättäen ensimmäisellä kertaa paikalla ollut pariskunta ei ollutkaan paikalla vaan he olivat jättäneet nuoren tytön hoitamaan puljua. Hän ei edes löytänyt konetta romujen seasta ennen kuin itse sen etsin. En siinä sitten viattomalle tytölle lähtenyt räyhäämään, mutta päätin, että tämä virhe ei toistu. En siis suosittele puljua edes pahimmalle vihamiehelleni.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
@Leon.Leon kirjoitti:Lähetin oman koneeni tänään huoltoon. Kerron tulokset myöhemmin..MCRamiStereo kirjoitti:Moi,
Mitenkäs sen lähettämäsi koneen kävi tuolla?
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Leon »
Aika karu tuo Johan_K:n kirjoitus. Itelläni oli viime joulukuussa sellainen tilanne, etten konettani olisi itse kuntoon saanut. Applen tarjous oli vaihtaa koko logic board noin 700 euron hintaan. Juuri mitään hävittävää ei ollut. Hain toki ko. yrityksen tietoja netistä, ja soitinkin heille sitten ennen läppärin postitusta. Puhelimessa oli Suomenlahden eteläpuolista murretta vääntävä naisääni. Kerroin puhelimitse luulemani vian, ja hän kertoi korjausarvioiksi muistaakseni postikuluineen 120 euroa. Ellei laite tulisi kuntoon minulta veloitettaisiin ainoastaan tarkastusmaksu, ja saisin koneeni takaisin.
En asu pk-seudulla, joten operoin Itellan välityksellä. Yleinen oletukseni keskustan ulkopuolisesta vanhasta lähiöasutuksesta ilman googlemapsia, on aavistuksen slaavilainen, joten Johan-K:n kuvaus sopii kuin nenä päähän.
Koneeni tuli samaisessa paikassa kuntoon, ja sain sen takaisin noin viikossa sovitulla hinnalla. Yritys lupasi korjaukselleen 90 päivän takuun. Laitteen runkoon oli kiinnitetty korjaustarra päiväyksineen, mikä minun piti murtaa heti koneen takaisin saatuani, jotta sain korvattua tilapäisen kovalevyn SSD:llä. Tiedä sitten, raukesiko laitteen korjaustakuu samantien.
Jo edesmennyt Macbook Pro 3,1 sai liki 10 kuukauden jatkoajan näytönohjainpiirin uudelleenkiinnityksellä. En osaa sanoa, tehtiinkö piirille uudelleenpallotus, vai jotain muuta. Syyskuun lopulla laite ei enää käynnistynyt lainkaan erään viikonlopun jälkeen. Korvasin laitteen hackintosh-pöytäkoneella, jossa vanhasta muistuttavat usb-näppis, taikahiiri ja SSD.
En asu pk-seudulla, joten operoin Itellan välityksellä. Yleinen oletukseni keskustan ulkopuolisesta vanhasta lähiöasutuksesta ilman googlemapsia, on aavistuksen slaavilainen, joten Johan-K:n kuvaus sopii kuin nenä päähän.

Koneeni tuli samaisessa paikassa kuntoon, ja sain sen takaisin noin viikossa sovitulla hinnalla. Yritys lupasi korjaukselleen 90 päivän takuun. Laitteen runkoon oli kiinnitetty korjaustarra päiväyksineen, mikä minun piti murtaa heti koneen takaisin saatuani, jotta sain korvattua tilapäisen kovalevyn SSD:llä. Tiedä sitten, raukesiko laitteen korjaustakuu samantien.
Jo edesmennyt Macbook Pro 3,1 sai liki 10 kuukauden jatkoajan näytönohjainpiirin uudelleenkiinnityksellä. En osaa sanoa, tehtiinkö piirille uudelleenpallotus, vai jotain muuta. Syyskuun lopulla laite ei enää käynnistynyt lainkaan erään viikonlopun jälkeen. Korvasin laitteen hackintosh-pöytäkoneella, jossa vanhasta muistuttavat usb-näppis, taikahiiri ja SSD.
Viimeksi muokannut Leon, 14.11.2013 klo 15.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 12,2, Macbook Pro 5,5, AppleTV3, iPad Pro 10.5 & iPhone 15
-
Voi olla, että jätän omani korjaamatta. Logic boardin vaihdolla kun tulee jo hintaa yli käytetyn markkina-arvon. Voi ostaa mieluummin vaikka yhden iPadin, jolla pystyy kirjoittelemaan sähköpostit, tekstinkäsittelyt ja surffailut. Se, että siinä ei ole niin paljon kytkeytymismahdollisuuksia ei haittaa, kun talossa on muitakin seinässä kiinni olevia koneita.
-
Viesti Kirjoittaja Johan_K »
Jos tulee reissua jenkkeihin, kone kannattaa ottaa mukaan ja korjauttaa siellä. Hyvää laatua ja edullisemmat hinnat! Itse vaihdatutin edellisen Macbook Airini rikkoutuneen näytön Chicagossa hintaan 199 USD eli noin 150 EUR (norm. hinta Suomessa lienee n. 500 EUR). Koska olin muutenkin menossa kaupunkiin, googletin "Chicago Apple repair" ja luin liikkeiden arvosteluja. Sain koneen seuraavana päivänä takaisin eikä mitään ongelmia ollut. Etukäteenkin meilillä voi varmasti hinta-arviota tiedustella. Tässä vielä linkki paikkaan, jossa itse kävin, jos nyt jollakulla sattuisi olemaan asiaa Chicagoon. Yövyin siinä lähistöllä, joten sijainti oli senkin puoleen mainio. http://www.yelp.com/biz/crescent-techno ... e%20Repair
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka