thoug kirjoitti:Kyllä bussitkin olisivat halvempia jos veloittaisivat vain bensat. Auton kuluihin tulisi laskea myös muitakin kustannuksia, ei toki kaikkea koska ymmärrän että auto olisi luultavasti jonkin muun syyn takia hankittava. Tosin eniten minua ihmetyttää miksi viet lapset hoitoon, jos itse olet työttömänä kotona. Siinähän säästäis jo ison pennin kun ei maksaisi hoitomaksua eikä tarvitsisi mihinkään kuskailla.
Tuossa Mailia jo sanoikin, että muksusta tulisi täysin mökkihöperö jos olisi vain minun kanssani päivät pitkät, eikä olisi ikäistään seuraa. Sitäpaitsi minä haen töitä aktiivisesti koko ajan ja kirjoittelen työhakemuksia päivät pitkät. Pitää myös olla valmis lyhyellä varoitusajalla lähtemään työhaastatteluun jos/kun sellainen yllättäen tulee. Muutamaan olen jo päässyt, mutta vielä ei ole tärpännyt

Työkkärikin järjestelee kaikenlaista "kivaa" ohjelmaa silloin tällöin, johon pitää osallistua jos haluaa että tukirahat juoksevat.
Työtön siis ehkä olen, mutta siitä huolimatta en vain löhöile kotona päivät pitkät kuten monet ehkä voisivat luulla.
Koska auto on jo olemassa ja se on meillä pakko olla, niin noilla lippuhinnoilla ei todellakaan nappaa kulkea "proletuubilla". Lasta en pääse ilmaiseksi bussilla kuljettamaan koska hän ei ole rattaissa. Ja vaikka lapsi kulkisi ikänsä puolesta ilmaiseksi, niin itse joutuisimme maksamaan tuon 3,80€ kahdesti päivässä. Sitäpaitsi, päiväkodin suuntaan bussit kulkevat vielä huonommin kuin mitä kulkevat keskikaupungin suuntaan. Bussilla muksu hoitoon ja sieltä edelleen bussilla duuniin, niin 10 minuutin matka venyy puolentoista tunnin mittaiseksi.
Jos kaupunki oikeasti haluaa, että ihmiset jättäisivät autot kotiin, niin voisivat ottaa oppia tuosta Tallinnan esimerkistä. Tai vaikka laittaa lipun hinnaksi pyöreästi 1€. Takkiinhan siitä tulee kustannuksissa, mutta muuta kautta vois tuoda huomattavaakin säästöä ja kaupungin liikenneruuhkat pienenisivät. Kyllä me jo 1€ lippuhinnalla jo voitais jättää pirssi työpäiväksi kotiin ja käyttää sitä vain niihin pakollisiin ajoihin.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.