Lisäksi saako Minin kuvan joten peilattua myös iPad Miniin ? Toisinpäinhän se jollain konsteilla toimii (en ole koittanut) mutta ideana on käyttää iPadia kaukosäätimenä playerille jne.
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Mulla menee jo niin prkeleesti tavaraa wlanissa, että yritän hoitaa kaiken piuhalla minkä järkevästi pystyy. Toistaiseksi käytössä vlc-playeri, mutta ajattelin jossain vaiheessa siirtyä Plexiin tai XMBC:hen.Kuutio kirjoitti:Apple TV:llä pitäisi kyllä onnistua striimaaminen kivuttomasti 1080p tavarankin kanssa. Minulla Apple TV on langattomasti käytössä ja hyvin toimii, miksei toimisi siis piuhallakin.
iPadille kuvan olen siirtänyt Splashtop nimisellä ohjelmalla. Hinta oli jotain neljän euron hujakoilla muistaakseni. Toiminut ihan hyvin Mavericksiin asti. Eiköhän ne sen kohta saa päivitettyä tuonkin kanssa toimimaan.
Viesti Kirjoittaja Sarkka0666 »
Minulla ainakin on kokoonpano ymmärtääkseni lähellä kuvaamaasi.Vklnuppi kirjoitti:Sellainen kysymys vielä, että jos käytössä on Mac Mini mediacentterinä, telkkari jossa ATV kiinni niin esim. leffaa katsoessa mistä laitteesta leffa täytyy pistää päälle ? ATV vai Mac Mini ? Käsittääkseni ATV ei osaa verkkolevyltä suoraan streamata ripattuja elokuvia (?) Mutta saako Miniin jonkun kotijaon tms. päälle joka auttaisi tilannetta ? Menee vähän idea jos täytyy kuitenkin mennä toiseen huoneeseen laittamaan leffa pyörimään.
Jees eli ATV itsessään ei osaa toistaa mediaa esim. verkkolevyltä tai Ministä jos tiedostot on jaettuna ? Onko Plex/XMBC/VLC ohjelmissa mahdollisuutta lähettää kuva airplaylla ATV:hen ?Kuutio kirjoitti:Jos sinulla on Maciin asennettuna Plex, niin hommaat iPadillekin Plexin ja homman pitäisi ainakin periaatteessa toimia kun junan vessa. Sitten iOSin Plexistä jaat kuvan Apple TV:lle.
Toinen vaihtoehto on että laitat ministä näytönjaon päälle, eli jaat sen kuvan Apple TV:lle ja iPadilla sitten laitat VLC remoten avulla videot pyörimään.
Itselläni tuo iOSin Plex toimii muuten oikein kivasti, mutta tekstien kanssa on jostain syystä ongelmia osassa videoista.
Ja muistaakseni jailbreakin lisäksi sen XMBC:n asentamisen ? Mitä vähemmän välissä on muuttujia, sitä toimivampia systeemit yleensä ovat. Muistaakseni ATV 2 ei osannut 1080p toistoa airplayna, mutta minun tapauksessani se ei ole tärkeää, koska päädyin vetämään kaapelin joka tapauksessa. ATV3:een ei ilmeisesti ole jailbreakkia, mutta kulkevatko näiden jb:t rinna iOssin kanssa eli onko odotettavissa iOs 7 jailbreakin myötä myös ATV:lle sama ?Kuutio kirjoitti:Toisen sukupolven Apple TV osaa toistaa mediaa suoraan vaikka siltä verkkokovalevyltä. Vaatii tosin jailbreakin.
iOS:in Plexissä on ainakin Airplay ominaisuus.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”