Minulla on tuollainen Macboor Air 11 64gb, (mid-2011) ihan perusmalli.
Siitä pimeni 1,5 vuotta sitten toinen usb, näppis, trackpadi ja bluetooth eli jokin lienee mennyt rikki - käytin sitä huollossa ja väittivät, että pitäisi vaihtaa osia, mikä voi olla ihan totta. Se on jäänyt tekemättä, koska tämä on toiminut hyvin olohuoneen koneena taulu-tv:n takana. Koska toinen USB-toimii siinä on ollut dinovo edge ja kovalevy kiinni hubin kautta eli minun käytössäni ei ole nuo viat haitanneet.
Nyt kohta en kuitenkaan tarvitse tuotakaan konetta ja ajattelin myydä sen pois. Osaisiko joku heittää hinta-arvioita tällaiselle puolittain toimivalle koneelle?
Hintaa hieman rikkinäiselle MacBook Air 11 mid-2011
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hintaa hieman rikkinäiselle MacBook Air 11 mid-2011
Viesti Kirjoittaja juva »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 14.10.2013 klo 1.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Re: Hintaa hieman rikkinäiselle Macbook Air 11 mid-2011
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Puoli vuotta vanha kone, käytännössä uusi, hajoaa, etkä käytä takuuta korjaukseen? Outoa. Onko pöllitty kone?
Ledru-Rollin: "There go the people. I must follow them, for I am their leader."
-
No hei haloo, on joo pöllitty sulta himasta.
Takuun kanssa tuli riitaa, kun koneessa on pienen pieni lommo ja väittävät, että johtuu siitä. Itse olen löytänyt netin pullollaan tuota ihan samaa vikaa, mutta enpä siitä ole jaksanut tapella.
Ja, että ei nyt jää epäselväksi, niin mulla on ihan kuitit tästä koneesta, ettei ahdista.
Takuun kanssa tuli riitaa, kun koneessa on pienen pieni lommo ja väittävät, että johtuu siitä. Itse olen löytänyt netin pullollaan tuota ihan samaa vikaa, mutta enpä siitä ole jaksanut tapella.
Ja, että ei nyt jää epäselväksi, niin mulla on ihan kuitit tästä koneesta, ettei ahdista.
-
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Kannattaa aina kertoa kaikki olennainen heti. Varsinkin jos tarinassa on outouksia. Olet siis itse hajottanut koneen ja nyt haluat siitä eroon.
Ledru-Rollin: "There go the people. I must follow them, for I am their leader."
-
Vielä nyt kertauksena ( ja voitaisiin lopettaa sen jälkeen, koska en ole myymässäkään ehjää konetta - yritän nyt kirjoittaa mahdollimman selkeästi, koska tässä hukkuu pointti ja aikaa ):
- kone lopetti jossakin kohtaa vastaamasta noihin (käsittääkseni ovat kiinni usb:ssä kaikki)
- se oli kolissut johonkin joskus aiemmin, josta pieni kolhu ( joka on siis todella pieni)
- itse en tuosta syy-yhteydestä ole varma ( voisitko khao-jotain valjastaa diagnostiset ja rikostutkinnaliset kykysi hinta-arvion heittämiseen, siitä olisin kiitollinen
)
- se on toimittanut htpc:n virkaa jo ennen sitä 1,5 vuoden merkkiä
- ja kuten aiemmin kirjoitin, kone on rikki ja rikkinäiselle koneelle haen hintaa
- kone lopetti jossakin kohtaa vastaamasta noihin (käsittääkseni ovat kiinni usb:ssä kaikki)
- se oli kolissut johonkin joskus aiemmin, josta pieni kolhu ( joka on siis todella pieni)
- itse en tuosta syy-yhteydestä ole varma ( voisitko khao-jotain valjastaa diagnostiset ja rikostutkinnaliset kykysi hinta-arvion heittämiseen, siitä olisin kiitollinen

- se on toimittanut htpc:n virkaa jo ennen sitä 1,5 vuoden merkkiä
- ja kuten aiemmin kirjoitin, kone on rikki ja rikkinäiselle koneelle haen hintaa
-
Niin ja siis myynnin syy olisi se, että tuo joutuu varastohotelliin ainakin vuodeksi ja se vähäkin arvo tippuisi sinä aikana. Jos joku osaa sanoa mikä tuossa oikeasti voisi olla vikana, niin vinkit ovat tervetulleita ja niistä varmaankin voi päätellä mikä tuon arvo on - mua ei kiinnosta käyttää korjaamiseen tai mihinkään muuhun yhtään aikaa. Jos se on korjauskelvoton/liian vaikea korjata, niin sitten on mielenkiintoista mikä se arvo on juuri tällaisena telkkarin jatkeena ja kiinnostaako se jotakuta?
-
Re: Hintaa hieman rikkinäiselle MacBook Air 11 mid-2011
Harmi, että keskustelu ei ikinä päässyt alkamaankaan. Joka tapauksessa, jos jotakuta kiinnostaa niin saa tarjota!
-
Viesti Kirjoittaja eki »
Kumpi USB toimii, vasen vai oikea?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja sMip »
Hajosin tähän ketjuun : DD tai tohon ihmeen "onko pöllitty kone" -tyyppiin (en yleistä). Mukavaa viihdettä. 

Viimeksi muokannut sMip, 22.11.2013 klo 16.25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
Huhhuh. Ihme tuubaa. Mitä väliä sillä on, hajottiko koneen muumi, serkku vai käyttäjä itse, jos vika on kuvattu asianmukaisesti?khaosaming kirjoitti:Kannattaa aina kertoa kaikki olennainen heti. Varsinkin jos tarinassa on outouksia. Olet siis itse hajottanut koneen ja nyt haluat siitä eroon.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka