.mac ei tunnista ääkkösiä?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
.mac ei tunnista ääkkösiä?
Viesti Kirjoittaja venit »
Niin, kuulun siihen joukkoon jolla on sähköposti mac.com. Olen parin otteeseen huomannut että ääkköset ja öökköset eivät kirjaudu kuin kysymysmerkein. Mitä pitää tehdä että osaisi tunnistaa? Kiitos.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Re: .mac ei tunnista ääkkösiä?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis mihin ääkköset ei tule oikein? Maileihin Homepagelle, mailiosoitteisiin vai minne?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Eli pieni tarkennus olisi nyt paikallaan. Mä en kyllä ole huomannut mitään tämän tapaista. Homepagen osoitteet on ainoat, joissa ääkköset ei toimi, mutta sehän nyt on kaiketi ihan selvä homma.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Joo, olinpa epätäsmällinen l. tyylilleni uskollinen. Niin, koko tekstissä ei ole ääkkösiä, siis viestissä kun kirjoitan postin niin ääkköset häippäisevät.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Tähän mä en kyllä osaa sanoa mitään koska mulla se kyllä toimii ihan normaalisti.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vielä lisää kysymystä.
Siis tarkoitatko, että kun kirjoitat viestiä niin ääkköset häipyvät vai onko ne poissa vasta vastaanottajalla?
Ja onko sulla valikkopalkissa siellä oikeassa ylänurkassa joku lippu näkyvissä? Esim USA:n lippu? Jos on, vaihda se Suomen lippuun niin ääkkösetkin toimii.
Ja siis .mac tunnistaa kaikki kirjaimet, sähköposteja kirjoitetaan ja vastaaotetaan Mail-nimisellä ohjelmalla.
.Mac on palvelukokonaisuus, johon kuuluu paljon muutakin kuin sähköposti.
Siis tarkoitatko, että kun kirjoitat viestiä niin ääkköset häipyvät vai onko ne poissa vasta vastaanottajalla?
Ja onko sulla valikkopalkissa siellä oikeassa ylänurkassa joku lippu näkyvissä? Esim USA:n lippu? Jos on, vaihda se Suomen lippuun niin ääkkösetkin toimii.
Ja siis .mac tunnistaa kaikki kirjaimet, sähköposteja kirjoitetaan ja vastaaotetaan Mail-nimisellä ohjelmalla.
.Mac on palvelukokonaisuus, johon kuuluu paljon muutakin kuin sähköposti.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Niin, kävi näin. Kun kirjoitin pitkään, sitten joku vilahti ja kun yritin lähettää, niin minun piti kirjautua uudestaan sisään. Onneksi teksti oli tallella, koska otan aina kirjoitelmastani kopiot. Liitin uudestaan ja sitten ääkköset häippäsivät ja muuttuivat kysymysmerkeiksi. Käsityönä vaihdoin ja taisi korvat hieman punertua.
Siins tämä tapahtui minulle ollessani töissä, täällä mulla on käytössä PC ja omaan @mac.com:iin pääsen selaimen kautta. En siis käytä Mailia koska sitä ei vaan explorer xp versio. En tiedä mitä minun pitäisi vielä kertoa... kun katson alkuperäiseen viestiin, se oli kyllä suppea, ehkä liiankin.
Kun kirjoitan lyhkäisiä tekstejä omalla spostilla, niin ääkköset toki pysyy. Mutta ikäänkuin timeri olisi joka katkaisee ja pitää login uudestaan.
Tämmöistä!
Jään kuulolle.
Siins tämä tapahtui minulle ollessani töissä, täällä mulla on käytössä PC ja omaan @mac.com:iin pääsen selaimen kautta. En siis käytä Mailia koska sitä ei vaan explorer xp versio. En tiedä mitä minun pitäisi vielä kertoa... kun katson alkuperäiseen viestiin, se oli kyllä suppea, ehkä liiankin.
Kun kirjoitan lyhkäisiä tekstejä omalla spostilla, niin ääkköset toki pysyy. Mutta ikäänkuin timeri olisi joka katkaisee ja pitää login uudestaan.
Tämmöistä!
Jään kuulolle.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka