Eiköhän Suomessakin sakot saa jos hyvällä kelillä moottoritiellä ajaa taajamanopeutta...amanita kirjoitti:Jenkkilähän on autoilun kultamaa, siellä on teitä, joissa saa sakot, jos ajaa alle suositellun nopeuden, saa sakot, jos tiettyinä aikoina käyttää kaistaa, jossa vaatimuksena on vähintään kaksi ihmistä henkilöautoa kohden.
Minusta noita voisi sopivin osin soveltaa meilläkin tiettyinä vuorokaudenaikoina ruuhka-alueilla ja ruuhkakohteissa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Suosituksia vähimmäisnopeudesta ei teiden varsilla kyllä juuri näe; mutta rajoitusta alempia suosituksia esimerkiksi jyrkissä mutkissa kyllä on jonkun verran.
Ruuhkaliikenteeseen auttaisi kaiketi parhaiten toimiva ja edullinen julkinen liikenne - kustannuksista puhuttaessa verrattakoon väylien rakentamiskustannuksia, päästöjä ja liikenteen hidastumisen aiheuttamia viivästyksiä toimivan julkisen kustannuksiin; yleensä tässä kohtaa päättäjien näkö kapenee, ja tuijotetaan vain kaupungin oman liikenneyhtiön kustannuksia, ja kaikki muu unohtuu.