No miksi Super Drive on hitaampi? Miksi FW400? Ja miksi vain yksi sellainen? Miksi panostaa kannettavassa näytön kirkkauteen akunkeston kustannuksella? Sanoisinko että aika kompromissiratkaisuja jotta saadaan uusi peli nopeasti esiteltyä. Nämä kuitenkaan kaikille eivät ratkaisevia muutoksia. Kielivät vain huolimattomuudesta. Saa vielä nähdä miten softa toimii...jonesb kirjoitti:PS. mikä muuten mielestäsi oli sitä säälittävää kompromissia? Itse en sitä keksinyt.
Ajatuksia Applen myyntipolitiikasta
-
Re: Ajatuksia Applen myyntipolitiikasta
Viesti Kirjoittaja Sandefin »
-
Johan kerroin pettymykseni intelin kanssa: ominaisuuksissa tultu takapakkia eikä edes haluamaani mallia tullut. Ja jottei sinun tarvitse ymmärtää väärin, niin eihän Applella ollut velvoitetta julkaista koneita minun halujeni mukaan. Tämä vain tietää lisää tuskallista odottelua.MacFinn kirjoitti:Asiallista keskustelua tästä aiheesta.
Aistin tuosta kirjoituksesta pettymyksen kun et saakaan konetta sikahalvalla.
Itse olen näiden tietokoneiden kanssa puljannut vuodesta 1982. Aina kun olen ostanut koneen, hetken päästä on tullut uudempi, parempi malli ja hinnat ovat laskeneet koko ajan.
Näiden kanssa on vain niin, että kun uudelle on perusteltua tarvetta, se pitää ostaa ja panna silmät ja korvat kiinni.
Miksi pettymys oli suuri noiden inteleiden osalta: eikö Apple pitänyt lupauksiaan vai eikö osannut täyttää juuri sinun toiveitasi? Vai oliko pahinta, ettei haluamaasi 12" PB:n hintaa puolitettu?
"nyhtää joka koneestä täyden hinnan"? Mitä ihmettä, oliko Apple luvannut puolittaa olemassaolevan malliston hinnat jossain vaiheessa? Ja jos luotettavin lähde on Thinksecret niin johan on. Minä kun olen lukenut ihan asiallisten lähteiden sivuilta, että Apple on enemmän kuin tyytyväinen Intelmallien kysyntään.
Miten tuote voi olla vanha, jos ko mallista ei ole uudempaa? kysyy nimim. PPC PB 17"/1.67, ostinko vanhan?
Ja ilman harkintaa en konetta osta. Se vain on niin ettei kaikilla ole isi ostamassa uutta konetta. Kun itse kitsaasti säästämällä kerää rahaa niin sitä ei ihan mitä vain osta. Nyt on tullut kituutettua vanhalla läppärillä (akku paskana, uusia ei saa mistään), sekä vaimon vanhalla Windows-läppärillä joka törkeän hidas.
Ja jos jossain väitin vaativani PB:tä puoleen hintaan olette lukeneet väärin. Hinnan laskulla (edes pienellä) olisi varmasti ollut positiivinen vaikutus omaan päätökseeni. Ja MacFinn kun nyt aina on niin oikeassa, voi laittaa nämä superluotettavat lähteet/ linkit muidenkin luettaviksi että voisimme tulla joskus viisaammiksi.
Ps. MacFinnin flametukseen aina tarttuu.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
1. Superdrive on hitaampi siksi, että markkinoilla ei ollut nopeampaa Ultra Slim-mallia.Sandefin kirjoitti:No miksi Super Drive on hitaampi? Miksi FW400? Ja miksi vain yksi sellainen? Miksi panostaa kannettavassa näytön kirkkauteen akunkeston kustannuksella? Sanoisinko että aika kompromissiratkaisuja jotta saadaan uusi peli nopeasti esiteltyä. Nämä kuitenkaan kaikille eivät ratkaisevia muutoksia. Kielivät vain huolimattomuudesta. Saa vielä nähdä miten softa toimii...jonesb kirjoitti:PS. mikä muuten mielestäsi oli sitä säälittävää kompromissia? Itse en sitä keksinyt.
2. FW800-puuttuminen johtuu siitä, että koneessa käytetään Intelin "emolevyä", ja FW800 ei ole tuettu.
Mutta tuohan onnistuu lisäkortilla.
Mutta miten hemmetissä ne kielivät huolimattomuudesta?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Siksi, että kirkkautta voi aina alentaa ja siten parantaa akun kestoa. Mac-kannettavissa on erityiset säätimet tätä varten, ja niiden käyttö on sallittua. Jos tiedät, miten vastaavasti kirkkautta voi tarvittaessa nostaa ympäristön edellyttämälle tasolle vaikka näytöstä ei kirkkautta heru, kerro ihmeessä...Sandefin kirjoitti:Miksi panostaa kannettavassa näytön kirkkauteen akunkeston kustannuksella?
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onko ihan pakko melskata myös turhista asioista? Kun koneita on myynnissä, on myös FireWire 800 -kortteja myynnissä sopivina malleina mm. Belkiniltä. Tuskin ovat kallihia.
Varmaan myös DVD-asemat vaihtuvat nopeampiin duallayereihin heti kun riittävän ohuvia asemia on saatavana. Toistaiseksi ei ole. (Polttaako joku muuten oikeasti noita duallayer-levyjä? Ovat meinaan arvokkaita.)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Isäni on 78 vuotias eläkeläinen/kirjailija eikä ole mulle ostanut aikoihin mitään.
Enkä minä mitään harkitsemattomuutta ehdottanut. Mutta pitää myös katsoa totuutta silmiin ja ostaa se mitä on markkinoilla eikä sitä mitä kenties joskus tulee.
Ja jos se sun vanha läppäris olis Apple, saisit siihen uuden akunkin.
Nyt kävi niin, etten sitä muista, missä näitä Applen Intel-Mac myyntilukuja arvioitiin. Mutta kun ne löytyy, ilmoitan vaikka tähän ketjuun.
-
MDN:n haku on hyvä.MacFinn kirjoitti:Nyt kävi niin, etten sitä muista, missä näitä Applen Intel-Mac myyntilukuja arvioitiin. Mutta kun ne löytyy, ilmoitan vaikka tähän ketjuun.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Perskuta Repe, seuraatko sinä millä sivulla milloinkin olen käynyt. Kumpa olisin tiennyt tuonkin tänä aamuna... [:@]Repe Ruutikallo kirjoitti:MDN:n haku on hyvä.MacFinn kirjoitti:Nyt kävi niin, etten sitä muista, missä näitä Applen Intel-Mac myyntilukuja arvioitiin. Mutta kun ne löytyy, ilmoitan vaikka tähän ketjuun.
-
Kyllä. Toimin presidentin erityistehtävissä, "licence to kiss (their asses)". Kaikki Saulia kannattaneet 1,5 miljoonaa ovat seurannassa.MacFinn kirjoitti:Perskuta Repe, seuraatko sinä millä sivulla milloinkin olen käynyt.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja unssi »
-
Viesti Kirjoittaja Karppi »
Ja tällä hetkellä olen rajannut ostopäivämääräni siihen kunnes rev B MacBookit(?) saapuvat. Ei minua silloin houkuta OSX:n uudet versiot tai muut, kun tiedän, että minulla pyörii toimiva Intel-läppäri, jolle saan tarvittaessa haluamani ohjelmat.
-
Ei Core Soloon perustuva iBookin seuraaja mitenkään voi olla "parasta"; Core Duo ja MacBook Pro sen sijaan sitä ovat. On itsestään selvää, että silloin kuuden vuoden päästäkin kaksiytiminen prossu on sähäkämpi ja vähemmän jälkeenjäänyt kuin yksiytiminen.Karppi kirjoitti:Mikäli Rev A -iBookit yllättäen toimivatkin mallikkaasti, niin saatan sitten ostaa sellaisen. Mutta tosiaan lähes kuusi vuotta sillä on sitten pärjättävä, ainakin siihen asti kunnes kirjoitan lopputyöhöni viimeiset sanat. Ei minua silloin haittaa, että tietokoneeni ei kykene uusimpiin temppuhin, mutta nyt ostaessani haluaisin koneen, jolla sitten pärjää suht mallikkaasti vuoden 2010 toiselle puolelle. En ole uusimman teknologian perässä juokseva ihminen noin niinkuin muuten, mutta kun jotain tarvitsen, haluan parasta.
Mutta kuten olen koettanut tolkottaa, vain Herra Jumala Taivaassa tietää mikä läppäri edes toimii enää kuuden vuoden päästä saatikka että toimisi kelvosti. Koska Hän ei käyttäjäluettelon mukaan ole vielä Hompun rekisteröity käyttäjä eikä Paavikaan ole, kukaan meistä ei pysty lupaamaan sinulle mitään millä olisi jäniksenpapanaa suurempaa arvoa. Toivottavasti olet ymmärtänyt tämän.
-
Viesti Kirjoittaja biella »
No varmasti pärjäät - itselläni on 12" Rev A PB vuodelta 2003, joka vieläkin hyrrää aika hyvin liian pienellä muistilla.Karppi kirjoitti:Mikäli Rev A -iBookit yllättäen toimivatkin mallikkaasti, niin saatan sitten ostaa sellaisen. Mutta tosiaan lähes kuusi vuotta sillä on sitten pärjättävä, ainakin siihen asti kunnes kirjoitan lopputyöhöni viimeiset sanat. Ei minua silloin haittaa, että tietokoneeni ei kykene uusimpiin temppuhin, mutta nyt ostaessani haluaisin koneen, jolla sitten pärjää suht mallikkaasti vuoden 2010 toiselle puolelle. En ole uusimman teknologian perässä juokseva ihminen noin niinkuin muuten, mutta kun jotain tarvitsen, haluan parasta.
Ja tällä hetkellä olen rajannut ostopäivämääräni siihen kunnes rev B MacBookit(?) saapuvat. Ei minua silloin houkuta OSX:n uudet versiot tai muut, kun tiedän, että minulla pyörii toimiva Intel-läppäri, jolle saan tarvittaessa haluamani ohjelmat.
PB G4 12"
-
No varmasti pärjäät - itselläni on 12" Rev A PB vuodelta 2003, joka vieläkin hyrrää aika hyvin liian pienellä muistilla.Karppi kirjoitti:Mikäli Rev A -iBookit yllättäen toimivatkin mallikkaasti, niin saatan sitten ostaa sellaisen. Mutta tosiaan lähes kuusi vuotta sillä on sitten pärjättävä, ainakin siihen asti kunnes kirjoitan lopputyöhöni viimeiset sanat. Ei minua silloin haittaa, että tietokoneeni ei kykene uusimpiin temppuhin, mutta nyt ostaessani haluaisin koneen, jolla sitten pärjää suht mallikkaasti vuoden 2010 toiselle puolelle. En ole uusimman teknologian perässä juokseva ihminen noin niinkuin muuten, mutta kun jotain tarvitsen, haluan parasta.
kuori on vääntynyt koska se se on tippunut lattiaan (jalka jäi kiinni virtapiuhaan, sitähän ei kai nyt tapahdu uusilla MBPllä), akku on aika loppu, mutta hyvin se pärjää verrattuna tuttujen PC kannettaviin. Ja jos haluaa niin voi aina lisätä muistikapasitettia, hankkia ulkoista kovalevytilaa, superdriwea ja vaikka mitä.
PB G4 12"
-
Miksi viestejä ei voi poistaa muuten?
PB G4 12"
-
Viesti Kirjoittaja nikoh »
Tämä Rev A -kammo tuntuu ainakin minusta hieman oudolta. Eivätkö nämä ongelmat liity lähes poikkeuksetta uuden koteloinnin ensimmäiseen kaupalliseen versioon. Kun uudet MBP:t ja iMacit ovat form factoriltaan suoraa alenevaa polvea vanhoista koneista, luulisi aikaisempien suunnittelumokien olevan Applella vielä tuoreessa muistissa.Karppi kirjoitti:Mikäli Rev A -iBookit yllättäen toimivatkin mallikkaasti, niin saatan sitten ostaa sellaisen.
Ja kun AppleInsider nyt kertoi uuden Intel-iBookin perivän edellisen koneen koteloinnin suoraan, onko tässä nyt jotain aihetta tuskailuun? (AI ennusti MWSF:n julkistukset jokseenkin täydellisesti, joten ainakin minä uskon sokeasti heidän sepustuksiin

-
Tuskailusta olen samaa mieltä, mutta 13,3 tuuman laajakuvanäytön ja iSightin ymppääminen iBookin muuttumattomaan kotelointiin ei sentään liene mahdollista. Edes "Industrial design" ei voi olla täysin ennallaan. Lähes ennallaan se tietysti voi olla.nikoh kirjoitti:Ja kun AppleInsider nyt kertoi uuden Intel-iBookin perivän edellisen koneen koteloinnin suoraan, onko tässä nyt jotain aihetta tuskailuun?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Sitä nappia painetaa ja sitten voit muokata viestiäs. Ei voi poistaa koska sivujen tekijä ei ole ottanut käyttäjiä täysin huomioon.biella kirjoitti:sori, en näemmä oikein ymmärrä miten "muokkaa" nappi toimii... pahoittelen.
Miksi viestejä ei voi poistaa muuten?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ou mai Kaad! Jezzestä on tulossa poliitikko! [:O]Jezze kirjoitti:Sitä nappia painetaa ja sitten voit muokata viestiäs. Ei voi poistaa koska sivujen tekijä ei ole ottanut käyttäjiä täysin huomioon.
-
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »

"Amerikassa köyhyys on värillistä" -Ray Loriga
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Tuskin. Ja jäähän ne vastaukset.kallekilponen kirjoitti:Ja muutenkin, jos poistomahdollisuus olisi, turhan monet poistaisivat kysymyksen saatuaaan vastauksen...jolloin siitä ei olisi apua muille...
Kaiholla muistelen BBS-aikoja...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
No se on kyllä tullut todettua, että osa ihmisistä ne poistaisi (jos siihen mahdollisuus olisi) Eräät jopa viitsivät tuotteen ostettuaan/myytyään pyyhkiä tekstin viestistä pois.kermit kirjoitti:Tuskin. Ja jäähän ne vastaukset.
Kaiholla muistelen BBS-aikoja...
Onko turhempaa kuin että kysymys/myynti-ilmoitus pyyhitään ja jos jotakuta myöhemmin kiinnostaa mitä on ollut myynnissä hän ei voi sitä tietää, tai ainakin saa ihan pirusti tehdä töitä sitä selvittääkseen.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka