Viimeistä päivää oli käytössä. Kaaraa ajanut vanhempi herra oli kovin haikealla tuulella
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja mommmmi »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja mommmmi »
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Tais olla jonkun volkkarin huolto-ohjelmassa moottorin vaihto jo alle sadassa tonnissa.Leader dog kirjoitti:Etenkin jos tekee vastaavat remontit kun mese ja volle kuskit. Tosin normi huoltojahan ne vaan tekee ja meilläpäin niitä on kutsuttu remonteiks.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja waiski »
Vw:llä on vain kahden vuoden takuu, taitaa olla noi tapaukset virhevastuujuttuja... Näissä ollaankin suossa ja liikkeestä riippuen hommat hoituu eri hinnalla... Maahantuoja Kesko, että silleen...Leader dog kirjoitti:Laakkosella tahtoo maksattamaan ihan takuu juttujakin , ainakin osittain; hihnat,ketjut,laatikot yms...
Lähde: ultimate vw voorumi.
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja waiski »
Itseasiassa Vw on aika tarkkaan määritellyt mitä ja minkä verran korjataan takuuajan jälkeen, saksassa homma on toiminut hyvin, suomessa ei, koska kesko... Itsellä turpo leipoi kiinni kolmen vuoden jälkeen ja mittarissa 92tkm.. kaikki huollot pitää olla tietty tehty marmorilla, se on vähimmäisvaatimus virhevastuuseen, kustannusarvio oli 2000€ mutta jäi 70% osuuteen töistä joka oli 300€, tyydyin siihen, en jaksanut tapella enempää. Toi 70% korvausosuus astuu kuvaan kun autolla on ajettu yli 120tkm ja se on yli 4 vuotta vanha...Peitsamo kirjoitti:Noita maahantuojia pitää vähän kovistella. Parilla työkaverilla oli varsinaisen takuuajan ulkopuolella ongelmia näiden uudempien volkkareiden tyyppivikojen kanssa, joiden kanssa linjauksena on tiettyyn rajaan ollut 70 prosentin korvausosuus ja loput jää itse maksettavaksi. Olivat kummatkin saaneet menemään täysin virhevastuun piikkiin, kunhan olivat ensin raastuvalla uhkailleet
Kyllä nämä firmat tietävät vastuunsa, mutta kuluttajien pitää vain osata vaatia oikeuksiaan. Hiirulaiset jäävät ilman
Viesti Kirjoittaja waiski »
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Miten se lompakko kiittää? Ihan perinteisellä tekniikalla valmistettu auto pääsee nykyään lähes samoihin kulutuslukemiin ja on suorastaan halpa Priukseen verrattuna. Eli Prius tuskin tulee edullisemmaksi, kun lasketaan kaikkien käyttövuosien kulut yhteen.dlspade kirjoitti:Toyota prius, ja maailma pelastuu!
No ei sentään mutta lompakko kiittää, nyt 4 kuukautta on mennyt keskikulutuksella 4.7L/100km kaupunkipainotteisessa ajossa.
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Auto vuosimallia 2006, maksoi 7300 euroa, varustelista kattavampi kuin monessa nykyvolvossa.KunkkuJ kirjoitti:Miten se lompakko kiittää? Ihan perinteisellä tekniikalla valmistettu auto pääsee nykyään lähes samoihin kulutuslukemiin ja on suorastaan halpa Priukseen verrattuna. Eli Prius tuskin tulee edullisemmaksi, kun lasketaan kaikkien käyttövuosien kulut yhteen.dlspade kirjoitti:Toyota prius, ja maailma pelastuu!
No ei sentään mutta lompakko kiittää, nyt 4 kuukautta on mennyt keskikulutuksella 4.7L/100km kaupunkipainotteisessa ajossa.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
No tuo muuttaa tietysti koko kuvion. Mutta missä kunnossa ovat akut? Miltä ylläpitokulut vaikuttavat?dlspade kirjoitti:Auto vuosimallia 2006, maksoi 7300 euroa,...
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Akkujen kunto perstuntumalla vaikuttaa normaalilta, eli pelkällä akkuvirralla ajaessa pääsin saman matkan kuinKunkkuJ kirjoitti:No tuo muuttaa tietysti koko kuvion. Mutta missä kunnossa ovat akut? Miltä ylläpitokulut vaikuttavat?dlspade kirjoitti:Auto vuosimallia 2006, maksoi 7300 euroa,...
Uusille dieseleille ei muuten 5,0 - 5,5l/100km kaupunkiajolukemiin pääseminen ole mikään ongelma.
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Onhan se aika selvää että octaviassa on enemmän tilaa kuin yariksessaTauvo kirjoitti:Dieselvero on pari sataa vuodessa. Alle neljä tankkausta tulee sille hinnaksi. Kulutus maantiellä alle 4 litraa ja kaupungissa n. 5 litraa. Lisäksi se on halvempaa. Päästöt 99g, eli sen saa pysäköidä "pienipäästöisten" p-ruutun Skanssissa.![]()
Viimekesänä (Autobild?) testasi ja lopputulos oli se, että Skoda Octavian perusdiesel kulutti vähemmän, kuin Toyotan Yaris-Hybridi.
Tilaa on enemmän, varusteita on paljon ja moottori vääntää mukavasti.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
On muuten sisätilatkin ihan pirusti suuremmat. Ainoa tuon kokoluokan auto, jossa minä mahtuisin istumaan minulle säädetyn etupenkin takana. Koski myös edellistä korimallia. Tässä uudessa kun on vielä suuremmat tilat, kuin edellisessä mallissa.dlspade kirjoitti: Onhan se aika selvää että octaviassa on enemmän tilaa kuin yariksessa(ja takakontti isompi kuin priuksessa mutta ei sisätilat)
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Näinhän se on, jokaiselle auto käyttötarkoituksen mukaan.Tauvo kirjoitti: E: Minulle tulee lisäksi paljon maantieajoa (maantieajon suhde on n. 85-15), eli ei edes olisi mitään järkeä millään 1-litraisella bensahybridillä jurnuttaa, varsinkaan kun auton takaluukku on lähes aina täynnä työvälineitä.
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Provohan tuo on, mutta silti: mitä varusteita siinä on mitä nykyvolvosta puuttuu?dlspade kirjoitti:varustelista kattavampi kuin monessa nykyvolvossa.
Viesti Kirjoittaja dlspade »
No olihan se vähän provoKauppalopo kirjoitti:Provohan tuo on, mutta silti: mitä varusteita siinä on mitä nykyvolvosta puuttuu?dlspade kirjoitti:varustelista kattavampi kuin monessa nykyvolvossa.
Viesti Kirjoittaja To_Ok »