iPhone 5 sammuu vaikka akun varausta jäljellä 10% iOS7?
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ragdolls
iPhone 5 sammuu vaikka akun varausta jäljellä 10% iOS7?
Viesti Kirjoittaja Ragdolls »
Päivitin vihdoin muutama päivä sitten Iphone5 uuden käyttiksen ja mitä tapahtuikaan: puhelin sammuu itsestään vaikka akun varausta on jäljellä 10 - 13%. Eikä käynnisty ilman latausta. Jo muutaman minuutin päästä näyttää taas varausta tuon 13% eli ei ole ihan oikeasti tyhjä. Tähän asti puhelin on toiminut moitteettomasti. Onko mitään tehtävissä muutakuin odotella seuraavaa korjauspäivitystä? Ei kuluta akkua sen nopeammin kuin aikaisemminkaan. 
Viimeksi muokannut kallekilponen, 24.11.2013 klo 4.04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Akseli70
Re: iPhone 5 sammuu vaikka akun varausta jäljellä 10% iOS7?
Viesti Kirjoittaja Akseli70 »
Sama homma mullakin, tosin puhelimena 4S. Laittaessa lataukseen akun varaus hyppää heti jonnekin 13-14% paikkeille.
-
tAnE
Viesti Kirjoittaja tAnE »
Täällä myös sama ilmiö iPhone 5 iOS 7.0.4:lla. Joskus saattaa käynnistyä hetken päästä uudelleen näyttäen akun prosentit samana kuin sammuessakin.
-
Rutku
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Itse kokeilisin varmaan antaa puhelimen olla pitempään (2-3h) sammuneena ja/tai koittaa käynnistellä luuria uudelleen. Sitten lataa yhtä kyytiä täyteen ja koittaa että onko mitään vaikutusta.
Saattaa olla siis myös akun kalibroinnissa tai akun kulumisessa syytä tuohon temppuiluun. Oma 3GS väsähti silloin kun akulla oli jotain 700-750 akkusykliä, joka tuli n.2-2.5v jälkeen. Saattoi sammuilla 10-40% akkuvarauksella ihan tuosta vaan ja joskus heräsi uudelleen, joskus ei.
Jos toi ei sitten auta niin vika on käyttiksessä ja ei auta odottaa kuin seuraavaa (7.1?) päivitystä, joka toivottavasti korjaa myös tuon.
Saattaa olla siis myös akun kalibroinnissa tai akun kulumisessa syytä tuohon temppuiluun. Oma 3GS väsähti silloin kun akulla oli jotain 700-750 akkusykliä, joka tuli n.2-2.5v jälkeen. Saattoi sammuilla 10-40% akkuvarauksella ihan tuosta vaan ja joskus heräsi uudelleen, joskus ei.
Jos toi ei sitten auta niin vika on käyttiksessä ja ei auta odottaa kuin seuraavaa (7.1?) päivitystä, joka toivottavasti korjaa myös tuon.
MBA M1 13" & iP11 + iP6s
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Shirelina
Viesti Kirjoittaja Shirelina »
Mulla on alkanut tehdä samaa. Tänään sammui puhelin kotimatkalla vaikka varausta oli 46% jäljellä. Laitoin lataukseen ja näytti taas 46%. Akku kuluu muutenkin triplavauhtia vaikka sijaintipalvelut, taustapäivitykset ja kaikki mahdollinen on nykyään pois päältä. Ennen kun nämä oli päällä akkua kului normaalina työpäivänä aamusta iltaan noin 40% ja nyt kuluu 70% vaikka käytän säästellen. Olen kerran palauttanut tehdasasetukset ja lataan puhelimen aina yön aikana täyteen. Ihmettelen tässä myös, että pitääkö tässä rynnätä uutta akkua hankkimaan vai odotella päivityksiä? Puhelin on noin vuoden vanha iPhone 5. Olen alkanut kantamaan laturia mukana, mutta ei se paljon auta kun pistorasiaa ei ihan joka kadunkulmasta löydy.
-
tómppu
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Minulle tuli huollosta vaihtolaite ihan samanlaisen oikuttelun päätteeksi. Oikuttelu alkoi iOS 7 betan asennuksen jälkeen, mutta ei korjautunut vaikka palautin kutosen. Jotain meni rikki, tai sitten seiska paljasti puhelimessa kyteneen vian.Shirelina kirjoitti:Mulla on alkanut tehdä samaa. Tänään sammui puhelin kotimatkalla vaikka varausta oli 46% jäljellä. Laitoin lataukseen ja näytti taas 46%.
Tähän vaihtolaitteeseen en ole seiskaa sitten asentanutkaan.
Viimeksi muokannut tómppu, 2.12.2013 klo 23.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
darkpuh
Viesti Kirjoittaja darkpuh »
Mä olen huomannut, että jos puhelin kylmenee taskussa niin se edesauttaa tohon akun ennenaikaiseen laukea... eiku väsähtämiseen. Ei liene mitenkään Apple-spesifi ongelma, vaan yleisemminkin akkuja riivaava ropleema.
God said: "Let there be light." - Chuck Norris said: "Say please!"
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka