Moi!
Onko porukalla kokemuksia noista remote appseista mitä tarjolla? Ettei tarvitsisi turhaan ostella ja testata. Kiitos!
Airfoil remote / Spotify remote
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airfoil remote / Spotify remote
Viesti Kirjoittaja mikkoi71 »
-
Re: Airfoil remote / Spotify remote
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Airfoil remotesta ei ole kokemusta, mutta olen käyttänyt Airfoilia. En tiedä johtuuko wifistäni, airport expressistä vai Airfoilista mutta ei vakuuttanut. Sinänsä tuolla voisi tehdä monihuone järjestelmän helposti, mutta huomasin että usein jo toisen laitteen lisääminen vastaanotinlistaan aiheutti c-kasetti venymistä jne. Minulla oli siis Macbook Airissa Spotify&Airfoil ja Airfoil lähetti humpan Airport Expressiin joka oli kiinni stereoissa, keittiössä vastaanottimena toimi iPad/iPhone.
Remotelessiä olen nyt pari viikkoa käyttänyt ja tämä vaikuttaa hyvältä. Tällä hetkellä Spotify pyörii Mac Minissä joka on stereoiden vieressä joten AE:n jätin pois nykyisestä setupista. Ministä menee siis audio out suoraan piuhalla stereoihin. Remotelessia ajan iPadilla. Toisinaan kun remotelessin käynnistää/ottaa taustalta esiin. kestää pari sekunttia jotta se tulee ajantasalle soivasta kappaleesta ja listoista. Kaiken kaikkiaan Remotelessin osto ei kaduta. Olisi kiva kuulla kokemuksia myös tuosta toisesta ohjelmasta.
Remotelessiä olen nyt pari viikkoa käyttänyt ja tämä vaikuttaa hyvältä. Tällä hetkellä Spotify pyörii Mac Minissä joka on stereoiden vieressä joten AE:n jätin pois nykyisestä setupista. Ministä menee siis audio out suoraan piuhalla stereoihin. Remotelessia ajan iPadilla. Toisinaan kun remotelessin käynnistää/ottaa taustalta esiin. kestää pari sekunttia jotta se tulee ajantasalle soivasta kappaleesta ja listoista. Kaiken kaikkiaan Remotelessin osto ei kaduta. Olisi kiva kuulla kokemuksia myös tuosta toisesta ohjelmasta.
-
Ok. Ite latasin kanssa ton HELPERIN koneelle, mutta lataa vain texture version mitä ei voi asentaa macille eikä padi tai luuri yhdistä maciin. Oliko sulla Vklnuppi ongelmia ton helperin lataamisessa ja asentamisessa?
-
Mulla oli jotain ongelmia, mutta aikaa on niin paljon ettei muista tarkemminmikkoi71 kirjoitti:Ok. Ite latasin kanssa ton HELPERIN koneelle, mutta lataa vain texture version mitä ei voi asentaa macille eikä padi tai luuri yhdistä maciin. Oliko sulla Vklnuppi ongelmia ton helperin lataamisessa ja asentamisessa?

http://remoteless.no/spotify/index.html
Niin mulla ainakin tyrkyttää .pkg päätteistä pakettia ? En tiedä mikä on texture versio (?) Tuo Remoteless on siinä mielessä hyvä, että osaa itse päivittää itsensä ja toimii mutkattomasti sen jälkeenkin. Toisin kuin VLC remote joka vaatii aina sen oman "helperinsä" uudelleen ajamisen joka päivityksen jälkeen. Kerro jos auttoi tai ratkesi, tarkistan illalla tuon helpperin "asentamisen" uudelleen.
-
Joo ilmoittelen kunhan pääsen koneelle. Tai oikeastaan kone saa sähköt takaisin. Nimimerkillä 16h ilman sähköjä!
-
Toivottavasti palautuu pian. Annoin ehkä vähän liian ruusuisen kuvan tästä Remotelessista (tai sitten sillä oli eilen huono päivä). Joka tapauksessa Spotifyn kontrollointi/airplay ei ole mitenkään täydellistä millään ohjelmalla, kiitos Applen politiikan ja iTunes jämähtäneisyyden. Mutta mielestäni ainakin tämä Remoteless on aivan tarpeeksi hyvä, varsinkin itse ohjelma on loistava.mikkoi71 kirjoitti:Joo ilmoittelen kunhan pääsen koneelle. Tai oikeastaan kone saa sähköt takaisin. Nimimerkillä 16h ilman sähköjä!
Miinuksia siinä on:
- Jos on kauan auki taustalla, niin palauttaessa sieltä yleensä hävittää yhteyden kontrolloitavaan laitteeseen 2-10s ajaksi.
- Kerran lyönyt kokonaan jumiin taustalta ylös nostettaessa. Play/Pause toimi, mutta listoja ei muka löydy. Uudelleenkäynnistys korjasi
- Joskus tekee sitä, että kaikki skulaa normaalisti muttei suostu avaamaan playlistejä. Näyttää kyllä kaikki, mutta painamalla ei tapahdu mitään.
- "Shuffle" ei toimi. Se tekee kyllä jonkun random listan, mutta jos jossain vaiheessa valitset oman kappaleen väliin niin lista alkaa joka kerta alusta

- Yleensä ottaen tuntuu, että tämä ohjelma pitäisi tehdä jotenkin olemaan "koko ajan täydessä valmiudessa" taustallakin.
Viimeksi muokannut Vklnuppi, 15.12.2013 klo 12.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ok. Mulla edelleen ongelma ettei anna ladata avattaa/tallennettavaa versiota helperistä koneelle. Lataa vain latauksen joka avatessaan aukeaa texturessa tekstinä eikä siis .pkg pakettina niinkuin pitäisi.
En tiedä mikä vikana?
En tiedä mikä vikana?
-
Mulla ei tule muuta mieleen, kuin että pkg päätteisille olisi asetettu oletusohjelmaksi tuo texturemikkoi71 kirjoitti:Ok. Mulla edelleen ongelma ettei anna ladata avattaa/tallennettavaa versiota helperistä koneelle. Lataa vain latauksen joka avatessaan aukeaa texturessa tekstinä eikä siis .pkg pakettina niinkuin pitäisi.
En tiedä mikä vikana?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Case closed! Nyt toimii kaikki, minkä kanssa oli ongelmia... Ostin uuden MBP retinan eilen! ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Hyvä että ratkesi ja vielä "halvalla"mikkoi71 kirjoitti:Case closed! Nyt toimii kaikki, minkä kanssa oli ongelmia... Ostin uuden MBP retinan eilen!

-
Juu kerron kunhan ehdin kokeilemaan kunnolla tossa joulun vapaina, nyt niin kiire töissä ettei paljon musaa ehdi kuunteleen kotona.
Oli kyllä kallein "appsi" mitä on tullut ostettua...![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Oli kyllä kallein "appsi" mitä on tullut ostettua...
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka