copter kirjoitti:Laitoin omani eilen tilaukseen Soneralta. Mielenkiinnolla odotan miten homma mahtaa edistyä. Sivujen perusteella laitteita olisi varastossa, mutta omalta osaltani homma meni perinteisesti pieleen heti tilausvaiheessa. Soneran tilaussivu ilmoitti tunnistautumisen jälkeen, että minulla olisi muka avoimia laskuja jostain menneisyydestä ja omat sivut paljastivat tämän olevan tarkemmin tammikuulta 2012.
Kyseisenä ajankohtana en edes Soneran liittymää omistanut, joten se tietysti teki tästä vielä mielenkiintoisempaa. Noh, soitto asiakaspalveluun ja siellä asiaa sitten puitiin pidemmän aikaa että "tiedot eivät ole päivittyneet oikein jne" ja tosiaan siis näkivät kyllä että mitään avoimia laskuja ei oikeasti ole olemassa. Eivät vain asiaa voineet päivittää itse sinne järjestelmään jotta voisin viedä tilauksen loppuun, joten ottivat sitten puhelimessa tilauksen tiedot vastaan eilen. Mitään ei kuitenkaan sen jälkeen ole kuulunut taikka myöskään omille sivuille mitään tilausta tullut näkyville jne. Joten katsotaan nyt sitten miten tässä mahtaa käydä, millainen toimitusaika mahtaa muodostua loppupelissä.

Kuten hieman arvelinkin tuossa edellisessä viestissäni, niin eihän tässä hyvin käynyt. Odottelin maanantaihin saakka, että Omille Sivuille tulisi jotain päivitystä tilaukseen liittyen, mutta mitään ei ilmestynyt. Eilen (maanantaina) sitten soitin taas asiakaspalveluun, mutta näkivät että puhelimessa edellisellä viikolla (torstaina) vastaan otetulle tilaukselle ei oltu tehty yhtään mitään (näkivät kuitenkin että tilaus on tehty). Myöskään järjestelmän "virheellisiä tietoja" ei oltu korjattu ja kaveri puhelimessa sanoi että hoitaa homman ja soittaa takaisin. Kaveri soitti sitten n. 15 minuutin kuluttua takaisin ja ilmoitti että tiedot on nyt päivitetty järjestelmään oikein, jotta tilauksen voi tehdä vihdoin suoraan verkon kautta. Tiedot kuitenkin kuulemma päivittyvät vasta seuraavana yönä järjestelmästä toiseen, joten tilauksen voi tehdä vasta seuraavana päivänä (tänään).
Olin sitten sattumoisin tänään lähdössä työmatkalle ja heti aamusta sitten kirjauduin tekemään tilausta ennen klo 06 pintoihin, niin heh heh. Laitteeet ovatkin loppu, joten tilausta ei edelleenkään voi tehdä. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ei ymmärrystä kyllä löytynyt yhtään mitään muuta kuin jotain naurettavaa "en minä nyt tästä voi puhelimeksi muuttua" (suora lainaus). Totesivat että ei homma ole putkeen heidän toimesta mennyt, mutta mitään eivät myöskään olleet valmiita tekemään asialle. Ei edes ottamaan tilausta uudelleen vastaan, jotta ei tarvitsisi olla kyttäämässä verkkokaupan saldoilta että milloin niitä laitteita ehkä olisi taas varastossa. Eivät myöskään osanneet sanoa siis milloin niitä taas tulee taikka että olisiko niitä jossain myymälässä suoraan noudettavissa ettei tarvitsisi verkosta tilata.
Kyllä nyt suoraan sattuna ottaa päähän kovasti miten Sonera voi mokailla tätä tilausta / toimitusta ihan huolella. Melkein viikko mennyt siitä kun olin tilausta tekemässä, mutta vieläkään tilausta ei ole edes saatu sisään ja laitteet loppu varastosta, joten turha varmaan tässä nyt sitten odottaa että tämän vuoden puolella saisi edes laitetta.
Tätä ei varmaan edes SoneraPartio pysty korjaamaan, vaikka tuntuvatkin täällä hyvällä asenteella organisaation mokia korjailemaan.
If you run, you'll only die tired.