Tilanne: myin macbook airin mid 2011 128ssd 13" lion 10.7.5 eli basic versio. Koneen olin alustanut alkuperäiseen myynti kuntoon sellaiseksi mitä olin sen itse saanut. Alustamisen jälkeen tein vain myynti-ilmoituksen hopeisen omenaan. Myynnin varmistumisen jälkeen poistin kuva ja historiatiedot, kirjauduin ulos ja kone lähti uudelle omistajalleen.
Nyt uusi omistaja oli vielä uudelleen alustanut koneen (syytä en saanut selville), ja yhdistänyt oman tilin icloudiin. Uuden omistajan mukaan koneen icloud on jostain syystä vielä omaani tiliin kytkettynä. Sokerina pohjalle, en tiedä mikä on icloud enkä ole tietääksen sellaiseen ikinä kirjautunut enkä käyttänyt.
Mutta eikö nimenomaan alustaminen poista kaikki tiedot, myös kirjautumiset palveluihin?
Kaiken kukkuraksi olen matkoilla, eikä mulla ole maccia mukana ja välimatkaa on n9500km.
Osaisiko joku macci tietävä antaa arvioo mikä tässä on ongelma? Itte oon tästä ihan pihalla.
Edit
Uuden omistajan mukaan kone ei anna kirjautua käytikseen sisälle vaan kone pyytää pin-koodia(?).
Ongelmia iCloudin kanssa
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelmia iCloudin kanssa
Viesti Kirjoittaja iomena4 »
Viimeksi muokannut Anniel, 18.12.2013 klo 13.29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Ongelmia Icloudin kanssa
Viesti Kirjoittaja neshi »
Tässä kuva koneen ruudusta. Apple IDni laittamisen jälkeen kone käynnistyi uudestaan ja mene tuohon tilaan.
T. Uusi omistaja
T. Uusi omistaja
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Re: Ongelmia Icloudin kanssa
Viesti Kirjoittaja antoine »
Kone on ilmeisesti edelleen kytkettynä vanhan omistajan iCloud-tunnuksiin, koska kytkentää ei ennen koneen luovutusta ole poistettu (ks. http://support.apple.com/kb/HT5189, kohta 3. Tuo kytkentä perustuu laitteen firmwareen eikä näin ollen poistu kovalevyn tyhjentämisellä. iCloud on jostakin syystä päättänyt nyt lukita koneen ja asettanut firmware-salasanan. Jos vanha omistaja poistaa osoitteessa http://www.icloud.com koneen Etsi iPhoneni -toiminnon laitelistalta, lukitus kukaties poistuu. Muussa tapauksessa täytynee turvautua esim. tämänkaltaiseen kikkailuun: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1438822.
Veikeä yksityiskohta muuten kuvakaappauksessa tuo "NSA Terminal". Ehkäpä Snowdenilla on tuo pin-koodi hallussaan?
Veikeä yksityiskohta muuten kuvakaappauksessa tuo "NSA Terminal". Ehkäpä Snowdenilla on tuo pin-koodi hallussaan?
Kohti länttä, kohti itää
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
-
Re: Ongelmia iCloudin kanssa
Viesti Kirjoittaja iomena4 »
Joopa joo. Tosiaan olin koneen toinen omistaja, ostin koneen täältä hopeisesta omenasta yksityiseltä käyttäjältä lähes käyttämättömänä. En näe tässä muuta vaihtoehtoa kuin että icloudi on ilmeisesti kytkettynä vieläkin koneen esimmäisen omistajan tiliin. Ja selittäisi kanssa miksei koneen oston jälkeen tullut käyttöohjeistusta kun koneen avasin ensimmäisen kerran. Itse en olisi mitenkään voinut tietää että myynnin jälkeen että tälläsiä ongelmia tulisi vastaan, tuota icloudia en tietääkseni ole koskaan käyttänyt. En voi muutakuin pahoitella tilannetta. Aikalailla puuntakaa tuli tämä ongelma.
Multa pitäisi vielä löytyy kotosalla kuitti jossa on ensimmäisen omistajan koko nimi, otan häneen ensimmäisenä yhteyttä kun tulen matkoiltani.
Valitettavasti en täältä käsin pysty parempaan.
Antoine kiitos viestistä.
Multa pitäisi vielä löytyy kotosalla kuitti jossa on ensimmäisen omistajan koko nimi, otan häneen ensimmäisenä yhteyttä kun tulen matkoiltani.
Valitettavasti en täältä käsin pysty parempaan.
Antoine kiitos viestistä.
Viimeksi muokannut iomena4, 18.12.2013 klo 15.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka