Sähköpostipalvelu (pysyvä osoite haussa)
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähköpostipalvelu (pysyvä osoite haussa)
Viesti Kirjoittaja umpio »
Tuttava muuttaa palveluntarjoajaansa. Taas. Ja kun nykyisen sopparin irtisanoo DNA:lta, poistuu luonnollisesti myös tuo dnainternet.net -päätteinen spostiosoite, jota on ehditty jo jonkin aikaa käyttää. Mitä vaihtoehtoja minulla on suositeltavaksi tuon sähköpostin suhteen; tarkoitus olisi saada sellainen osoite jota ei tarvitsisi aina palveluntarjoajan vaihtuessa vaihtaa. Gmail on yksi vaihtoehto, mutta entäpä jos tuo ei käy? Iki -palvelu on edelleen käytössä, tuo olisi yksi varteenotettava vaihtoehto.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Re: Sähköpostipalvelu (pysyvä osoite haussa)
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kyllä se iki.fi on ehkäpä se paras vaihtoehto. Sähköpostilaatikot muuttuu, iki säilyy. Tai sitten oma domain.
Viimeksi muokannut gramdel, 29.12.2013 klo 11.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on ollut alusta asti @mac.com osoite. Siis siitä lähtien kun niitä on saanut. Se on muuttunut @me.com ja @icloud.com osoitteiksi mutta silti tuo eka toimii edelleen. En tiedä onko tuo pysyvämpi kuin @iki.fi mutta kelpaa mulle.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja aritko »
Oma domain + joku s-postin palveluntarjoaja (google apps, zoho, webhotelli etc.)
Viimeksi muokannut aritko, 29.12.2013 klo 11.44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Tämä on se kaikista paras ratkaisu.aritko kirjoitti:Oma domain + joku s-postin palveluntarjoaja (google apps, zoho, webhotelli etc.)
★
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Gmaililla mennään.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Jos ei gmail nappaa, niin vastaavia pilviposteja on tsiljoona. Itse käytän Microsoftin outlook.com (tosin live.fi päätteellä) palvelua, roskaposteja varten minulla on muutama gmail-laatikko.
-
Viesti Kirjoittaja aritko »
aritko kirjoitti:Oma domain + joku s-postin palveluntarjoaja (google apps, zoho, webhotelli etc.)
Omassa domainissa on se hyvä että voit laittaa kaikki domainiin tulevat meilit tulemaan yhteen osoitteeseen => mitävaan@domain.com tulee siis perille. Tässä on se etu että voi käyttää palveluihin kirjatumiseen palvelun omaa nimeä esim dropbox@domain.com tai facebook@domain.com ja niin edelleen ja palvelun postit tulee silti perille ja tunnus on helppo muistaa.jpsuominen kirjoitti:...roskaposteja varten minulla on muutama gmail-laatikko.
Jos sitten jostain tietystä osoitteesta alkaa tulla spämmiä niin tiedät heti mikä palvelu on osoitteesi vuotanut. Tämä osoite on myös sitten helppo ohjata serveriltä "mustaan aukkoon" ja et ikinä näitä viestejä enää saa.
-
Viesti Kirjoittaja ffields »
Välikysymys aiheeseen liityen:
Mikä se sitten on hyvä spostin palveluntajoaja? Siis jos haluat lähettää postia oman domainin nimellä.
Pelkällä Gmaililla tai Icloudillahan ei onnistu, pitää olla esim google apps.
Onko kokemuksia jostain hyvästä ilmaisesta vai kannattaako vaan maksaa kiltisti esim google appsista tai jostain?
Mikä se sitten on hyvä spostin palveluntajoaja? Siis jos haluat lähettää postia oman domainin nimellä.
Onko kokemuksia jostain hyvästä ilmaisesta vai kannattaako vaan maksaa kiltisti esim google appsista tai jostain?
-
Viesti Kirjoittaja mirko »
Kaipaatko nyt webmailia vai smtp-palvelinta, jota voit käyttää mistä tahansa verkosta? Jos smtp:tä, niin autentikoitu smtp hakusanaksi. Harmillisen vähän mainostettu palvelu, mutta sitäkin kätevämpi. Kannattaa kysyä ihan omalta palveluntarjoajalta tai sitten ihan vaan kokeilla. Portti 465 tai 587.ffields kirjoitti:Välikysymys aiheeseen liityen:
Tosin jos ei paljoa liiku tai on yleensä samojen palveluntarjoajien verkoissa, niin palveluntarjoajien omat, avoimet smtp-palvelimet toimivat myös. Portti 25.
ps. Oma fi-verkkotunnus tai iki.fi-osoite ovat myös minun suositus.
Viimeksi muokannut mirko, 30.12.2013 klo 17.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja ffields »
Lähinnä webmaili hakusessa, autentikoitu smtp on nyt käytössä.
Ajatus on että ei olisi palveluntarjoajaan sidottu.
Ajatus on että ei olisi palveluntarjoajaan sidottu.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Itsellä on kaksi domainia (ennen oli kolmas mutta annoin vanhentua) liitettynä Google Appsiin ja olen kyllä siihen tyytyväinen. Minä tosin en maksa siitä mitään, koska tein tunnuksen ennen ilmaisen paketin lopettamista. Hyvin toimii sähköposti, osoite on oikein kunnioitettavan näköinen ja saa siinä samalla käyttää osoitteella muita Googlen palveluita.
Webmail on sitten ihan samanlainen kuin Gmailissa. Ehkä ainoa ero jonka olen huomannut on se, että voi laittaa sivuille oman logon Gmailin sijaan. Niin ja voi myös tehdä oman osoitteen webmailille. Esim mail.osoite.fi voi ohjautua domainiin kirjautumiseen. Antaa tosin kirjautua Google Appsin sähköpostiin ihan Gmailin osoitteestakin.
Webmail on sitten ihan samanlainen kuin Gmailissa. Ehkä ainoa ero jonka olen huomannut on se, että voi laittaa sivuille oman logon Gmailin sijaan. Niin ja voi myös tehdä oman osoitteen webmailille. Esim mail.osoite.fi voi ohjautua domainiin kirjautumiseen. Antaa tosin kirjautua Google Appsin sähköpostiin ihan Gmailin osoitteestakin.
★
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka