![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kone on MacBook Pro, ja sitä käytän vain minä. Mäkkini harvoin myöskään pistäytyy asunnon ulkopuolella.
Kysymykseni kuuluu siis:
Onko haittaohjelmilta ja muilta verkosta tulevilta möröiltä suojautumisen kannalta parempi, että käyttäisi konetta normikäyttäjänä ja että olisi salasanakysely päällä? Fyysinen varastaminen ja urkkiminen on minun kohdallani epätodennäköinen uhka.
Tältä forkalta löytyi selkeät ohjeet siihen miten siirrytään pääkäyttäjästä taviskäyttäjäksi, mutta silti hirvittää koskea tileihin, koska olen ymmärtänyt että jos niissä sössii, niin on nesteessä.
Mistä päästään toiseen kysymykseen:
Jos vaihdan pääkäyttäjän normikäyttäjäksi, niin pysyväthän kaikki tiedot varmasti ennallaan ja käytettävissä? Siis pääsen esim. iTunes-ostoihin, ohjelmiin ja tiedostoihin käsiksi joita olen pääkäyttäjänä käyttänyt, luonut ja osanut, sekä avainnipun salasanat toimivat edelleen?
Tuleeko uudelle pääkäyttäjätilille uusi kotikansio jonka nimi on muodostunut tilin tunnuksesta? Entä kun asennan jonkun ohjelman, niin onko ohjelmakansioita myös kaksi ja kumpaan kansioon minä sen heitän?
Huh! Sori kun tuli näin monipolvinen kysymys, tää olikin vielä mutkikkaampi asia kuin alunperin pelkäsin
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Arvostan jos joku jaksaa rautalangasta vääntää tätä tili-asiaa.